G: Yleinen tapa, jota et vaan mitenkään voi ymmärtää?
Aloitan:
Päällä olleiden vaatteiden työtäminen takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Just sain kaverilta kasan vaatteita sen vaatekaapista, ja kaikki on pakko pestä, koska osa niistä oli tahraisia ja kaikki vähän haisevia, kun ne käytety oli tyrkätty sinne kaappiin sekaan vaan...
Hyi yök. Ei nyt mitään maata kaatavaa, mutta en vaan ymmärrä.
Kommentit (403)
Toisten haukkuminen ja dissaaminen, jotta itselle tulisi parempi mieli.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:26"]
On varmaan aika riemukasta eloa, jos oikeasti jaksaa häiriintyä tavasta jolla joku pukee rintaliivit päälle :D AIJ ETTÄ!
[/quote]
Missä sanoin, että häiriinnyn? Ketjun otsikkohan oli, ettei ymmärrä. En ymmärrä, miksi se pitää tehdä niin hankalasti ja tyhmän näköisestikin turhan takia! Miten joku on edes keksinyt laittaa niin silloin aikoinaan kun rintsikat on keksitty? Niin no varmaan hän, joka ei anatomisista syistä voi pukea niitä niin, että kiinnittää hakaset seläntakana.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:18"]
Miksi rintaliivit pitäisi pukea noin hankalasti, vaikka tuo pyöräytyssysteemi on paljon kätevämpi. En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään
[/quote]
Ei ole, se hankaa ihoa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:59"]Omakotitalon ostaminen/rakentaminen.
Uskomaton työleiri ja rahareikä.
[/quot[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:59"]Omakotitalon ostaminen/rakentaminen.
Uskomaton työleiri ja rahareikä.
[/quote]
Kesämökin hankkiminen, vielä uskomattomampi työleiri ja rahareikä.
Ja monilla on molemmat :D
Auringonottaminen. Eikö käy aika pitkäksi?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:28"]
Miksi Itäkeskuksen H&M on aina täynnä lastenrattaiden kanssa pyöriviä mammoja? Siellä ei mahdu kunnolla liikkumaan. Mikä päivähoitopaikka se on? Menkää ulos puistoon tai lelukauppaan lastenne kanssa. Juuri se naisten muotipuoli on aina rattaita täynnä. Vähän mielikuvitusta siihen lastenhoitoon. Eikö muotivaatteita ole kivampi käydä katselemassa ja sovittamassa ilman taaperoja, omalla ajalla?
[/quote]
Tästä tulee mieleen sama valitettavan yleinen tapa, eli lastenvaunuilla tunkeminen paikkoihin ja liikkeisiin, jotka ovat ahtaita muutenkin. Järkyttävintä käytöstä näkee etenkin näin kesäisin kirppiksillä: mammat kulkevat ahtaita käytäviä jyräten kanssaihmisten jalat ja katsotamalla vihaisesti kaikki, jotka eivät heti tee tietä ja levitä punaista mattoa hyökkäysvaunun alle. Kivan pöydän kohdalla parkkeerataan vaunut pöydän eteen niin, ettei kukaan muu pääse lähellekään ja jälleen kerran kamalia mulkaisuja ihmisiin, jotka koittavat kohteliaasti tutkia pöytää vaunujen ympäriltä.
Mä oon monesti miettinyt tuota rintsikoitten laittamista. Kotona opetettiin pukemaan sillä tavalla kiertämällä ja olin pitkälti yli 30 (eli yli 20 vuotta tehnyt sen väärin), kun kuulin oikean tavan. Ei vaan kuulkaa enää onnistunut. Siis yletyn kyllä, hyvinkin, mutta kädet ei opi tekniikkaa. Ehkä eläkkeellä ehdin harjoitella tunnin-pari päivässä.
Ja ei tämä muuten ole mikään ongelma, mutta kun on 10 vuoden aikana lukenut aiheesta niin monta ketjua ja miten paljon tämä muita ihmisiä rassaa, niin olen alkanut hävetä julkisissa saunoissa/uimahalleissa yms. käymistä, ettei kukaan vaan nää, kun mä nelikymppinen laitan rintsikat väärin
Mutta joo, tässä iässä on aika paljon jo oppinut, että ihmiset tekee asioita eri tavoin, mutta yksi tapa lähipiirissä joskus ihmetyttää, kun lapset saavat syödä karkkia yms. makeaa niin paljon kuin haluavat, eikä ruokaa tarvitse syödä lainkaan, jos ei maistu. En kyllä tiedä, miten yleinen tapa tämä on, mutta meillä päin tulee vastaan ihan koko ajan
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:19"]Mä oon monesti miettinyt tuota rintsikoitten laittamista. Kotona opetettiin pukemaan sillä tavalla kiertämällä ja olin pitkälti yli 30 (eli yli 20 vuotta tehnyt sen väärin), kun kuulin oikean tavan. Ei vaan kuulkaa enää onnistunut. Siis yletyn kyllä, hyvinkin, mutta kädet ei opi tekniikkaa. Ehkä eläkkeellä ehdin harjoitella tunnin-pari päivässä.
Ja ei tämä muuten ole mikään ongelma, mutta kun on 10 vuoden aikana lukenut aiheesta niin monta ketjua ja miten paljon tämä muita ihmisiä rassaa, niin olen alkanut hävetä julkisissa saunoissa/uimahalleissa yms. käymistä, ettei kukaan vaan nää, kun mä nelikymppinen laitan rintsikat väärin
Mutta joo, tässä iässä on aika paljon jo oppinut, että ihmiset tekee asioita eri tavoin, mutta yksi tapa lähipiirissä joskus ihmetyttää, kun lapset saavat syödä karkkia yms. makeaa niin paljon kuin haluavat, eikä ruokaa tarvitse syödä lainkaan, jos ei maistu. En kyllä tiedä, miten yleinen tapa tämä on, mutta meillä päin tulee vastaan ihan koko ajan
[/quote]
Onkohan ihan yleinen tapa vai voisiko liittyä kyläilyyn? Meillä lapset saavat kylässä syödä yleensä enemmän herkkuja kuin kotona (toki kohteliaisuussäännöt huomioiden, kysyvät luvan kaikkeen). Ja jos ruoka ei maistu, en yleensä viitsi kyläillessä tehdä siitä numeroa. Kotona ei todellakaan syödä herkkuja tai ylimääräisiä välipaloja, jos ruoka jätetään syömättä. Kyläpaikassa en halua tästä pingottaa, koska riitahan siitä yleensä tulee.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:26"]
On varmaan aika riemukasta eloa, jos oikeasti jaksaa häiriintyä tavasta jolla joku pukee rintaliivit päälle :D AIJ ETTÄ!
[/quote]
Hahah! Niinpä! Vähän sama kuin jotain häiritsis se, kumman sukan joku toinen pistää ensin jalkaan. Täysin absurdia :D Ja siinä kyseisessä kommentissa jäi häiritsemään se että, miksi juuri "normaali rintaisten" tekemänä kyseinen rintaliivien pukemis tekniikka häiritsee? "SE ON STNA ISOTISSISTEN OIKEUDELLA ANSAITSEMA ETU!!!!! EI SITÄ NIIN VAAN MILLÄÄN B KUPILLA LÄHDETÄ KIERTÄMÄÄN LIIVIEN HAKASIA ETEEN!!!!!"
[/quote]
Mitäää eikö tässä ketjussa saanutkaan olla ahdasmielinen...ääää....nyt alahuuli väpättää.
(Oikeasti nauroin tälle ääneen :) Oon se alkuper. liivikommentoija)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:30"]
Että joku ottaa suihin, vaikkei itse nauti siitä.
[/quote]
Mä teen näin ihan vaan siksi, että yritän ottaa miehenkin toiveet huomioon.
Toisen ihmisen koskettaminen millään tapaa ilman lupaa. T: autistinen ja vaikeasti aistiyliherkkä
Se, että kaupassa käyttäydytään kuin idiootit viidakossa. Otetaan tuotteita hyllysta ja tullaan katumapäälle, muttei vaivauduta viemään tuotetta takaisin paikalleen tai anneta edes kassalle, vaan jemmataan tyyliin lihapaketti jonnekin karkkihyllyyn. Kassalla kuittia ei vaivauduta heittämään roskikseen, vaan huitaistaan se vähän sinne päin ja sen ohi, tai jätetään lojumaan kassapäätyyn. Ostoskärryä ei vaivauduta viemään takaisin paikoilleen, vaan se jätetään siihen kassan eteen ja jos kauppakori, niin mitä sitä turhaan laittaa siististi pinoon kun sen voi heittää siihen miten sattuu ja jättää sinne vielä jotain omia roskia ja tuotteen X, jota ei haluakaan ostaa.
Tämä nyt ei niin tapa, mutta menköön. En ymmärrä miksi äitiyslomalla "täytyisi" vauvan kanssa olla kukonpieremältä jossain vauvakerhoissa ja miksi ihmeessä ne alkaa niin aikaisin? Meillä on molemmat vauvat menneet aika myöhään nukkumaan ja luonnollisesti syövät öisin, aamusta on saanut sitten nukkua jonnekin 9-10 välille. Eli päästäksemme vauvakerhoihin jotka alkavat viimeistään klo 9, minun täytyisi kasvattaa univelkaa entisestään ja laittaa kello soimaan 6-7 aikaan jotta ehtisimme ajoissa. Ei, en poistu kotoa jos en saa aamukahvia ja aamupalaa enkä myöskään luonnontilassa.
Aivan sama kun pyytää ystävä-äitiä lapsineen kylään jotta molempien lapset saavat leikkiä yhdessä ja äidit ehkä vaihtaa muutaman sanasen kahvin ääressä - heti ollaan tulossa klo 9. Siis miksi silloin kun ollaan pois työelämästä ja oravanpyörästä täytyy noudattaa jotain orjan aikataulua????? En käsitä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:43"]Se että notkutaan himassa työttömänä, ansiosidonnaisella, eikä edes haluta töihin!
[/quote]
Kiusaajamulkkujen ansiota.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 02:04"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:58"]
En ymmärrä miesten pukua, siis mitä järkeä on oikeasti jossain solmiossa ja muutenkin koko asussa? Ulkomailla näin miehiä puvut päällä hikoilemassa +40 asteen helteessä ja vaikka niiden olikin pakko pitää pukua töiden takia, niin en ymmärrä, että miksi puvusta on tullut sellainen ns. pakollinen vaatetus tiettyihin töihin ja tilaisuuksiin?
[/quote]
Hyvännäköinen, mukava, korrekti, loputtomasti eri kankaita/kuoseja yhdisteltävänä jolloin muutamalla hyvin valitulla vaatteella saa "loppumattoman" vaatekaapin joka sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen pussikaljailusta kuninkaallisiin häihin.
Jos +40 asteessa tulee hiki puvussa, ei vika ole puvussa, vaan siinä että ollaan haettu dressmannilta se perusmusta muovivuorinen muovisekoitetakki perusmustilla muovisekoitehousuilla, vedetty sinne alle joku tuuman paksuinen umpeen tärkätty easycare kauluspaita ja hirtetty itsensä väärin solmitulla krakalla. Jalassa vielä ne ainoat vähänkään siistimmät muniin saakka ulottuvat polvisukat ja jokasään mustat vuoratut eccot...
[/quote] No silloinhan vika just on puvussa!!!
[/quote]
Ei vika ole itse puvussa, asuna. Vaan pointti tais kirjottajalla olla se, että jos puvun materiaalin valitsee paremmin, niin ei tartte hikoilla turhaan. Esim jos ostaa normi T-paidankin, joka on tehty huonosta kankaasta, niin varmasti tulee kuuma. Eli, puku voi mustakin olla tosi monikäyttöinen, ostaa vaan myös materiaalin käyttötarkoituksen mukaan. :)
T. Ohis
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 01:07"]
Yksi yleinen tapa jota en oikein "ymmärrä" on se, että mennään naimisiin sitten kun on jo saatu lapsi tai useampi. Tulee mieleen, että se tehdään silloin vain lasten takia, muutoin kai olisi menty jo aiemmin. Ja naimisiin pitäisi minusta mennä rakkaudesta, ei lasten takia. Ja ihmisten pitäisi olla sitoutuneita toisiinsa jo ennen kuin ovat sitä lapsen kautta. Lapsen kun tulisi syntyä vanhemmille jotka ovat sitoutuneita toisiinsa.
[/quote]
Minusta on jotenkin säälittävää ja huvittavaa, kun pariskunta viettää häitään pari kolme tenavaa helmoissa pyörien ja "morsian" on neitseellisessä kermakakkupuvussa huntuineen kaikkineen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:12"]
Naisten tapa vuorata vessan rengas wc-paperilla pissalla käydessä jaksaa aina huvittaa. Tavan synty lienee jossain perimätiedossa, joka on omaksuttu suvun kantaäidiltä Hilmalta, joka oli Helsingissä piikana joskus 1910-luvulla, jolloin julkisista vessoista saattoi saada syfiliksen, mikäli jossain renkaalle osuvassa paikassa oli naarmu tai haava. Mikäli rengas ei ole likainen, on turha päällystää sitä millään. Mä olen huomannut, että naisilla on muutenkin tapana toistaa suvun naisten (erityisesti äitiensä) käyttäytymismalleja kyseenalaistamatta koskaan yhtään mitään. Mutta tosiaan, kyllähän nämä muinaiset piiat ja karjakot tiesivät kaiken tietämisen arvoisen ihan nykypäivääkin varten... Not.
[/quote]
Siinä renkaalla voi olla myös tuoretta/vanhaa kusta/verta/paskaa. Se on yksinkertaisesti ällöttävää, joten on mukavampi laittaa ne paperit, kuin istua jonkun eritteissä.
[/quote]
Ärsyttää, kun ei voida lukea viestiä kunnolla alusta loppuun. Tuossahan sanottiin, ELLEI RENGAS OLE LIKAINEN.
Juopotella taloyhtiön pihalla. Voisi miettiä vähän naapureita. En halua lapseni katsovan juopottelua ja röökaamista tuolla tavoin kuin kyseessä olisi normaali ja hyväksyttävä asia.
Kun ei voida vastata viesteihin. Whatsapissa varsinkin näkee kuinka jengi lukee viestit muttei vastaa mitään.
Kun lupauksia ei voida pitää. Olisi edes ok, jos voisi laittaa ajoissa viestin jos tulee joku este, mutta se, ettei laiteta edes viestiä. SUUTUTTAA!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:58"]
En ymmärrä miesten pukua, siis mitä järkeä on oikeasti jossain solmiossa ja muutenkin koko asussa? Ulkomailla näin miehiä puvut päällä hikoilemassa +40 asteen helteessä ja vaikka niiden olikin pakko pitää pukua töiden takia, niin en ymmärrä, että miksi puvusta on tullut sellainen ns. pakollinen vaatetus tiettyihin töihin ja tilaisuuksiin?
[/quote]
Hyvännäköinen, mukava, korrekti, loputtomasti eri kankaita/kuoseja yhdisteltävänä jolloin muutamalla hyvin valitulla vaatteella saa "loppumattoman" vaatekaapin joka sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen pussikaljailusta kuninkaallisiin häihin.
Jos +40 asteessa tulee hiki puvussa, ei vika ole puvussa, vaan siinä että ollaan haettu dressmannilta se perusmusta muovivuorinen muovisekoitetakki perusmustilla muovisekoitehousuilla, vedetty sinne alle joku tuuman paksuinen umpeen tärkätty easycare kauluspaita ja hirtetty itsensä väärin solmitulla krakalla. Jalassa vielä ne ainoat vähänkään siistimmät muniin saakka ulottuvat polvisukat ja jokasään mustat vuoratut eccot...