Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä helvetti teitä ihmiset vaivaa? Jos teidät kutsutaan johonkin, niin sinne mennään paikalle

Vierailija
02.03.2022 |

Jos ei päästä ja ollaan estyneitä vain äärimmäisessä hätilanteessa, niin siitä ilmoitetaan ajoissa.

Järjestäjä on nähnyt huomattavasti vaivaa teidän eteenne! On ihan h€€€tin huonoa käytöstä olla saapumatta paikalle johonkin, mitä toinen ihminen on teille järjestänyt.

Lasten myötä olemme tavanneet tälläisiä ihmeellisiä tyyppejä, jotka viime tipassa peruvat milloin milläkin syyllä ennalta järjestettyjä ja sovittuja asioita. Ei, enkä puhu nyt sairaudesta vaan siitä että ”ei muistettu kertoo et lähdetäänkin mieluummin hiihtämään Kuopioon, iih”

Mummuni, äitimme opettivat meitä että on toisen kunnioittamista saapua paikalle toisen järjestämään tilaisuuteen. Missä h-tissä on nykyään peruskäytöstavat? Miten lapsille mitään opetetaan kun vanhemmat on tälläisiä 😱😱😱

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin yleiseltä ongelmalta. En osaa ottaa kantaa kun ei ole kokemuksia. Ehkä sä vaan et ole kovin tärkeä ja suosittu tuttava, että sun vuoksi viitsittäisiin vaivautua. Ehkä olet ärsyttävä valittaja?

Totta, en ole tärkeä, en rikas, en suosittu, enkä edes kovin kaunis ja siksi on täysin oikeutettua ja hyväksyttyä, että muut kohtelevat minua huonosti.

Ja kyllä, tämä alkaa olla aika yleinen ongelma, koska yhä useampi ei ole suosittu eikä tärkeä ja yllättävän moni ärsyttävä valittaja, joka luo negatiivista ilmapiiriä ja siten on suljettava ulos yhteisöistä.

Itse ratkaisin lopettamalla kutsujen järjestämisen. Nykyisin käytän kaikki rahat matkustamisen ja itseni hemmotteluun ja postaan muille sitten vain kuvia siitä kaikesta kivasta, mitä teen vain ja ainoastaan itselleni.

Vierailija
22/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä. Ihan sekä tuttavissa että nettikauppa ostajissa. No tutut sentään peruu viime tipassa, nuo ostajat ei edes siihen vaivaudu. Mutta miksi kutsut alunperinkään pitää sitten hyväksyä? Yleensä vielä itse ehdottavat että tulisivat...

Ap tässä. Ohitan epäasialliset kommentit.

Kutsut esitetty kuukausi aiemmin. Juhlat olivat viime viikonloppuna. Torstaina, yhtä-kahta päivää ennen juhlia tulee viestiä (kysyttäessä!) että ainiin, me ei päästäkään😱. Voi miten kiva, kun teille on nyt tilattu ja maksettu ruoat ja juomat! Joku ne kustantaa teille, kantaa paikalle ja kattaa 😱

Sanomattakin on selvää, että perujia ei enää meidän perheemme juhliin kutsuta. Omille lapsillemme opetamme, että paikalle mennään vaikka kilon paloina. Sairaus on ainoa hyväksyttävä este.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tässä tarkoitetaan vain niitä ihmisiä, jotka ovat ensin vastanneet myöntävästi kutsuun, eikä sitä että kaikkien kutsuttujen pitää tulla. Jos, niin silloin on epäkohteliasta ja huonoa käytöstä.

Tuossahan sanotaan että sovittuja asioita.

Aloitus oli kyllä niin sekava, ettei siitä ottanut selvää mitä tarkoitetaan. Vain äärimmäisessä hätätilassa saa ap:n hipoista jäädä pois, kun on kerran kutsuttu, ap vaikuttaa siltä, että hän myös päättää mikä on sopiva hätätila. Ihme vauhkoaja.

Kutsuun vastataan kyllä hyvissä ajoin päästäänkö tulemaan vai ei ja sen pitäisi riittää.

Aloitus ei ollut kyllä yhtään sekava.

Onko sulla luetunymmärtämisessä ongelmia? ☺️

Vierailija
24/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mä kidutan teidät elävältä jolllette tule.

Hirtän ittteni tähän serpenttiiniin.

Vierailija
25/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiä minä-minä-ihmisiä valitettavasti nykypäivänä löytyy 😢😢😢

Emme ole tekemisissä enää minä-minä-perheiden kanssa.

Kaikki vanhanajan käytöstavat, etiketit on suurimmalle osalle helsinkiläisistä ihan hepreaa.

😱😱😱

Vierailija
26/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mä kidutan teidät elävältä jolllette tule.

Hirtän ittteni tähän serpenttiiniin.

Kiitos kun nostelet ketjua sun muka-hauskoilla viesteillä 🙂

Vierailija
27/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, osa ihmisistä on k-päitä. Nyt kun tiedät tapaukset niin osaat jatkossa olla olematta heidän kanssaan missään tekemisissä.

Just näin, ei maksa vaivaa pitää yhteyttä ihmisiin, jotka aiheuttavat pahaa mieltä. Itse pidin muutama vuosi sitten synttärit, joihin kutsuin yli 10 kaveria (tai "kaveria", kuten olen nyt jo todennut). Paikalle tuli lopulta vain 4, jotka olivatkin ne lähimmät ystäväni. Eikä sille voi mitään jos ei pääse tulemaan, mutta näistä paikalle pääsemättömistä vain pari ilmoitti hyvissä ajoin, että eivät voi osallistua. Muistutuksistani huolimatta loput joko ilmoittivat juhlapäivänä, että "Hei, mä en nyt pääsekään" tai "Sori, mulle tuli muuta", muutama tyyppi ei ilmoittanut missään vaiheessa mitään.

Sen jälkeen erottelin niin sanotusti jyvät akanoista, ja olen viettänyt aikaa vain noiden lähimpien kavereiden ja huomaavaisesti käyttäytyneiden vieraiden kanssa. Loppuihin k-päihin en ole enää pitänyt yhteyttä, ja se on ollut hyvä päätös. Tuo ei ollut edes ensimmäinen kerta, kun käyttäytyivät huonosti.

Vierailija
28/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei ole tuon kummempia ongelmia, hyvä...

Vierailija
29/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tulee kidutettua itseään, jos menee kutsuille, jonne ei halua mennä.

Ap tyyli on melkoisen päällekäyvä. Liian nega aura.

Vierailija
30/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista ihmisten tapaaminen on kovin ahdistavaa nykyään

Vierailija
31/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lähtökohta on se, että erinäiset kekkerit, vaikka sitten vain saunailta ystäväporukalla/ystäväperheen kanssa, ovat jotain, mitä ihmiset haluavat arkeensa mahduttaa. Jos saapumatta jättämisiä on paljon ja/tai toistuvasti, pitäisi sinun, ja kenen tahansa, osata päätellä, että tuttavasi käyttävät vähän vapaa-aikansa mieluiten harrastuksiin tai lepoon, ei osallistumalla kaikenkarvaisiin kissanristiäisiin ja koirannimiäisiin.

Minä kuulun sukupolveen, jolle on opetettu käytöstavat, joten en peru osallistumisia viime tipassa ilman painavaa syytä (sairastuminen, onnettomuus jne.) ja osallistun ns. pakollisiin juhliin, kuten lähisuvun juhlat, vaikka oikeasti tekisin mieluummin mitä tahansa muuta viikonloppuisin kuin kärvistelisin jossain miehen mummin nimipäivillä.

Aloittaja ja kaltaisensa kieltäytyvät ymmärtämästä, että kaikki ihmiset eivät nauti oman perheen ulkopuolisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä, vaan kokevat ne teidän mielestänne kivat tilaisuudet lähinnä rasitteena. Jos ihmisten jääminen pois järjestämistänne tilaisuuksista ärsyttää, voitte yrittää ajatella niin, ettette olisi edes halunneet juhliinne vieraita, jotka tulevat sinne vain, koska hyviin tapoihin kuuluu ottaa kutsu vastaan, ellei ko. ajankohdalle ole muita suunnitelmia. Miksi kukaan haluaisi juhliinsa vieraan, joka oikeasti olisi mieluummin vaikka kaivamassa ojaa kuin siellä teidän pippaloissa?

Vierailija
32/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinköhän ap:n kommentin valmistautumiseen liittyen oikein, että kyse on isommasta tapahtumasta, jolloin myös viralliset kutsut on lähetetty ajoissa. Tässä yhteydessä on annettu mahdollisuus kieltäytyä kutsusta ajoissa, jos sattuu päällekkäin jonkin toisen tapahtuman kanssa.

Minulla on ollut kesällä aiemmin sovittuja menoja ja lippuja jo hankittuna tapahtumiin, minkä vuoksi olen joutunut perumaan polttarikutsun, ajoissa. Toiset polttarit, joihin kutsuttiin niin sattui sitten tämän edellisen kutsujan häiden kanssa samaan aikaan, joten jouduin perumaan toisetkin polttarit, ajoissa. Molempiin häihin menin.

Hyvin usein omassa ikäluokassa olevien ystävien juhlat tapahtuu samoihin aikoihin, jolloin ristiriitaisuutta tulee. Tuolloin joutuu priorisoimaan, että ehtisi kaikkia käydä muistamassa, mitä on jo sopinut.

Peruminen tuntuisi ikävältä, jos on jo sopinut johonkin menevänsä, ellei kyse ole tosiaan verrattavissa esim. vatsatautiin, muuhun äkilliseen sairastumiseen, tapaturmaan tai hautajaisiin.

Kuolema harvoin ilmoittaa tulostan etukäteen.

Se, että joku suuttuu siitä, ettei pysty ottamaan kutsua vastaan, vaikka ilmoittaa ajoissa niin mielestäni myös huonoa käytöstä. Jos henkilö ei kerro syytä, miksi ei osallistu, sitä ei häneltä tingata. Kiitetään siitä, että henkilö ilmoitti ajoissa ja pyydetään käymään kylässä toisella kertaa, kun ehtii. Sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, jos välit on muutoin olleet aina aiemmin hyvät. Syy ei yleensä silloin ole kutsujassa.

Vierailija
33/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää marttyyri paikoissa.

Vierailija
34/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin sopia tapaamista ystävän kanssa kahden viikon päähän, kysyin et sopiiko kyseinen päivä. Hän ei osannut sanoa sopiiko kun ei vielä tiennyt et tuleeko hänelle ”muuta tekemistä”.

Eikä ollut kyse töistä, sen toki olisin ymmärtänyt.

Ei paljon huvita enää yrittää sopia tapaamista.

Siis tämä suomalaisten tapa että pitää katsoa kalenterista onko aikaa tavata ystävä, en voi kun sanoa että haistakaa pitkä pas... . Jos ei ole tosiaan aikaa piipahtaa kahvilla 15min. niin en tosiaan tarvitse sellaisia ihmisiä.

Vierailija
35/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä. Ihan sekä tuttavissa että nettikauppa ostajissa. No tutut sentään peruu viime tipassa, nuo ostajat ei edes siihen vaivaudu. Mutta miksi kutsut alunperinkään pitää sitten hyväksyä? Yleensä vielä itse ehdottavat että tulisivat...

Ap tässä. Ohitan epäasialliset kommentit.

Kutsut esitetty kuukausi aiemmin. Juhlat olivat viime viikonloppuna. Torstaina, yhtä-kahta päivää ennen juhlia tulee viestiä (kysyttäessä!) että ainiin, me ei päästäkään😱. Voi miten kiva, kun teille on nyt tilattu ja maksettu ruoat ja juomat! Joku ne kustantaa teille, kantaa paikalle ja kattaa 😱

Sanomattakin on selvää, että perujia ei enää meidän perheemme juhliin kutsuta. Omille lapsillemme opetamme, että paikalle mennään vaikka kilon paloina. Sairaus on ainoa hyväksyttävä este.

En ihmettele, että peruivat vasta viime tipassa. Eihän siitä tinkaamisesta "miksette tule, kyllä on tultava, ei voi olla muuta, kun MINÄ järjestän juhlat" olisi tullut loppua, jos olisivat ilmoittaneet ajoissa, etteivät aio osallistua. Kyseiset ihmiset tuskin ovat pahoillaan, ettet heitä enää kutsu.

Vierailija
36/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan lähtökohta on se, että erinäiset kekkerit, vaikka sitten vain saunailta ystäväporukalla/ystäväperheen kanssa, ovat jotain, mitä ihmiset haluavat arkeensa mahduttaa. Jos saapumatta jättämisiä on paljon ja/tai toistuvasti, pitäisi sinun, ja kenen tahansa, osata päätellä, että tuttavasi käyttävät vähän vapaa-aikansa mieluiten harrastuksiin tai lepoon, ei osallistumalla kaikenkarvaisiin kissanristiäisiin ja koirannimiäisiin.

Minä kuulun sukupolveen, jolle on opetettu käytöstavat, joten en peru osallistumisia viime tipassa ilman painavaa syytä (sairastuminen, onnettomuus jne.) ja osallistun ns. pakollisiin juhliin, kuten lähisuvun juhlat, vaikka oikeasti tekisin mieluummin mitä tahansa muuta viikonloppuisin kuin kärvistelisin jossain miehen mummin nimipäivillä.

Aloittaja ja kaltaisensa kieltäytyvät ymmärtämästä, että kaikki ihmiset eivät nauti oman perheen ulkopuolisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä, vaan kokevat ne teidän mielestänne kivat tilaisuudet lähinnä rasitteena. Jos ihmisten jääminen pois järjestämistänne tilaisuuksista ärsyttää, voitte yrittää ajatella niin, ettette olisi edes halunneet juhliinne vieraita, jotka tulevat sinne vain, koska hyviin tapoihin kuuluu ottaa kutsu vastaan, ellei ko. ajankohdalle ole muita suunnitelmia. Miksi kukaan haluaisi juhliinsa vieraan, joka oikeasti olisi mieluummin vaikka kaivamassa ojaa kuin siellä teidän pippaloissa?

Ehkä on vain hyväksyttävä, että kutsut ja juhlimiset kuuluvat menneisyyteen. Ketään ei enää kiinnosta juhlia muita millään tavoin. Kaikilla on ne omat ihanat harrastukset ja perheet ja muut ovat vain rasitteita.

Se mikä ennen nähtiin ihanana mahdollisuutena tavata ihmisiä, syödä hyvin, tanssia, tavata mahdollinen puoliso jne. on nykyisin vain rasite ja on lähes inhottava asia, kun kotiin saapuu kutsu.

Lopetin kutsujen järjestämisen jopa lapsilleni. Ostamme jotain kallista heille lahjaksi sen sijaan ja viemme matkalle. Kaikilla on hyvä mieli.

Minä entinen ekstrovertti olen muuttunut kunnon introvertiksi. Millään eikä kenelläkään muulla kuin omalla perheelläni ole merkitystä enää, enkä järjestä ulkopuolisille enää yhtään mitään enää koskaan.

Vierailija
37/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, että utsitaan ja kysellään, miksi et tullut kutsuille.

Vielä vähemmän sitä, että raivotaan siitä, ettei joku tule.

Äärimmäisyytenä voin kertoa, etyä minulta kysyttiin 20 vuotta myöhemmin, miksi en mennyt serkun häihin. Samasta kysyi myös toinen tyyppi jälkikäteen, että mitä sanoit syyksi, kun et mennyt.

Sen verran henkilökohtainen syy, ettei se kuulu koko kylälle. Valehtelemaankaan en alkanut.

Ikävää tommonen pakottaminen.

Vierailija
38/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monista ihmisten tapaaminen on kovin ahdistavaa nykyään

Okei, mutta senkin voisi sitten ilmoittaa ajoissa, jos ahdistaa/ei muuten huvita mennä. Ei voi olla niin vaikeaa, että pakko lykätä viime tippaan. Itseänikin on joskus ahdistanut mennä joihinkin pippaloihin, ja olen sitten keksinyt tekosyyn. Ja näinä aikoina ihmiset kyllä ymmärtävät, jos syyksi sanoo ihan koronapelon.

Vierailija
39/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime hetken perumiset tai ilmoittautumisen vitkastelut on ikäviä juttuja, mutta niin on myös kutsujan kieltäytyminen hyväksymästä asiallista kielteistä vastausta.  "Mikset tuu?" "Tulkaa ny" "Ai miks ette?" "Olis kyl tosi kiva jos tulisitte.."

Jep, tässä sitä ollaan jälleen tällaisen tilanteen edessä. Ei kyllä yhtään nappaa vääntää siitä, että miksi ei haluta tulla ja ärsyttävää maanittelua, että tulkaa nyt kuitenkin blaa blaa. Ei ole aina niin helppoa kieltäytyä, kun jotkut eivät halua ymmärtää "Ei"-sanaa.

Vierailija
40/120 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää marttyyri paikoissa.

Opettele kuitenkin yhdys sanat

😂😂😂