Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan

Vierailija
26.07.2015 |

taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi? 

Kommentit (960)

Vierailija
341/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun samanlaisen hienon nahkarotsin kuin Bon Jovilla, semmosen jossa on hapsuja

Vierailija
342/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on teidän mielestä parempi matkatoimisto: tsä tsä tsä Tjäreborg vai hyppää, hyppää, hyppää Hassen siivelle, hyppää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teilläkin Teinarit eli Teinikalenterit? Mä ja mun kaveri ollaan liimattu omiimme Billy Idolin ja Rob Lowen kuvia ja käytettyjä leffalippuja, ja lehdestä leikattuja Rakkautta On... -kuvia.

Vierailija
344/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Miss Suomi Anna-Liisa Tilus oli tänään Kaisaniemen Pukevassa tuote-esittelijänä. Kävelin siinä lähettyvillä edes takaisin, koska halusin katsella hänen kauneuttaan. Yritin välttää tuijottamasta. Kauhean kaunis hän on!

T. Heteronainen vm 1961

Vierailija
345/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]

Ostin ihan sikamakeet käärmefarkut Dekadenzistä. En oo aikaisemmin uskaltanut mennä sinne. Huomenna mennään lentokentällä Metallicaa vastaan, voi kun sais nimmarit. Justice for all on ihan paras!

[/quote]

Mä ostin teräväkärkiset matalakorkoiset nilkkurit joissa pääkallosolkia.

Vierailija
346/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:29"]

Mä kerään Donkey Kong-elektroniikkapelejä. Mulla on se ykkönen, kakkonen ja se Donkey Kong Junior.

[/quote]

Mulla on oranssi Donkey Kong-peli. Me saatiin se siskon kanssa joululahjaksi yhteiseksi. Millanen toi Junior peli on?

[/quote]

Se on yksiruutuinen jossa pienempi gorilla joka pitää vapauttaa häkistä.

Vierailija
347/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:27"]

Kuulin että Kissin biisi kertoo sen nuolemisesta. Lick up tai sellanen, mun kasetissa ainakin lukee niin. Irok maiden tarkoittaa rautaista neitsyttä.

[/quote]

Joo, kauheeta kun ne laulaa että Lick it up eli nuole se pystyyn.... :o

Vierailija
348/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:58"]

Uusi Miss Suomi Anna-Liisa Tilus oli tänään Kaisaniemen Pukevassa tuote-esittelijänä. Kävelin siinä lähettyvillä edes takaisin, koska halusin katsella hänen kauneuttaan. Yritin välttää tuijottamasta. Kauhean kaunis hän on!

T. Heteronainen vm 1961

[/quote]Mullapa on Anna-Liisa Tiluksen nimmari! Pyysin, kun vieraili meidän kylän K-kaupassa tarjoilemassa kakkukahveja kaupan synttäreillä. On kaunis ihana tumma missi! Kun musta tulee aikuinen, haluaisin olla kuin Anna-Liisa Tilus.

Vierailija
349/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raija-kampaaja leikkasi minulle Prinsessa Diana-tukan. Tajuaako ne koulussa että musta yritettiin tehdä Dianan näköistä? Äiti yritti vähän kääntää piippiraudalla mun latvoja paremmin, jos ne pysyis huomiseen asti.

Vierailija
350/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee vauva!

Siis nämä nykyiset kotona tehtävät raskaustestit on tosi käteviä. Ne voi tehdä heti kun moonikset on kaksi viikkoa myöhässä ja ei tarvi odottaa kuin kaksi tuntia niin tietää varmasti!

Vierailija
351/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valkoinen lasketteluhaalari, johon kuuluu neonvärinen liivi. Päähän kiskaisen neulepannan, jossa on neonvärisiä tupsuja. Sama neon-teema jatkuu myös monoissa, suksissa ja hanskoissa. Taidan olla rinneravintolan trendikkäin typy. Vielä kun osaisi lasketella hyvin.

T. Nyt nolottaa.

Vierailija
352/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:05"]

T. Heteronainen vm 1961

[/quote]Mullapa on Anna-Liisa Tiluksen nimmari! Pyysin, kun vieraili meidän kylän K-kaupassa tarjoilemassa kakkukahveja kaupan synttäreillä. On kaunis ihana tumma missi! Kun musta tulee aikuinen, haluaisin olla kuin Anna-Liisa Tilus.

[/quote]

Anna-Liisa Tiluksen nuorempi sisko on samalla luokalla Himangan ylä-asteella mun kaverin kaa :)

Vierailija
353/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:05"]

T. Heteronainen vm 1961

[/quote]

Anna-Liisa Tiluksen nuorempi sisko on samalla luokalla Himangan ylä-asteella mun kaverin kaa :)

[/quote]Sulla tuli jotain ylimääräsiä välimerkkejä tohon loppuun. Mutta vähänkö mahtavaa sä voit ehkä kysyä sen nimmaria tota kautta!

Vierailija
354/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttexte siis laskettelee? Meil kaikki ainaskii skimbaa.

Vierailija
355/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:40"]

Ootteko kuulleet, että cd-levyn saa jo sadalla markalla? Siis tyhjän.

[/quote]

Voiko sille sitten nauhoittaa biisejä radiosta? Olen nähnyt sellaisen laserlevysoittimen. Eihän siihen saa oikein levyjä mistään ja maksavatkin kamalasti. Uskon, että tulevaisuudessa kuunnellaan kasetteja. Aina voi olla mukana tunti musiikkia taskussa!
[/quote]

Mä en oo nähny, mut oon kyl kuullu et semmosii olis keksitty. Mihin semmosii tarvitaan ja eis toi laser jotenkin kuulosta vaaralliselle. Mitä jos se säde osuu jotenki väärin.

Vierailija
356/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että ne on alkaneet suunnitella laskettelusuksien tilalle jotain lumilautaa, siis kuvitelkaa kuka nyt haluaa yhdellä suksella skimbata kun voi saada kaksi?????

Vierailija
357/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä kun naapurin Tuija kävi perheensä kanssa Rodoksella ja se sai sieltä semmoisen mustan paidan jossa luki kaikkien huippumerkkien logot ja vielä neonväreissä! Kaikki merkit yhdessä paidassa, kuvitelkaa! Kappa, Lacoste, Boss, Vogue, Benetton ja Adidas ainakin! Siis vähänkö juppia!

Vierailija
358/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita juppeja linjoilla?

Me huristetaan joka kesä veneellä Ahvenanmaalle ja mun miehellä on ihana kapteeninlakki päässä. Meillä on koko perheellä tietty purkkarit jalassa, minulla valkoiset, miehellä ruskeat ja tytöllä ja pojalla tummansiniset. Matkalla kun pysähdytään Tammisaaressa, me vuokrataan aina yhdeksi illaksi oma uima-allasosasto meille yksityiskäyttöön hotellista. Ihanaa uida kaikessa rauhassa isossa altaassa.

Maarianhaminassa suosittelen Kastelholman linnan ravintolaa, meidän naapuri, joka asuu myös uudessa valkoisessa tiilitalossa, on skopin pankinjohtaja, ja tarjosi meille viimeksi illan siellä upeassa linnan ravintolassa. Minulla oli kokovalkoinen asu, paitsi kaulassa turkoosi roikkuva kaulakoru ja myös turkoosit korvikset. Harmitti tosi paljon kun maustevoita putosi grillatun ananaksen päältä mun reikäneuleelle.

Illalla vierasvenesatamassa meidän viereen tuli ulkomaalainen vene, hymyiltiin ja tervehdittiin niintä, vaikka me ei osata ollenkaan vieraita kieliä.  Me ollaan yrittäjäperhe ja menestytty omalla työllä.

Veneessä meillä on matkatelkkarin lisäksi vhs-videot. Sitä aina meidän vieraat ihmettelee. Lapset tykkää iltaisin katsoa telkkaria ja syödä Marie-keksejä sillä aikaa kun me aikuiset grillataan kannella ja kuunnellaan musaa. Meillä on muuten lapsilla käytössä pelastusliivit aina kannella, ne on ohuet kelluntaliivit, vaikka suurimmalla osalla muista veneilijöistä on sellaiset kauheat vanhat oranssit liivit, joiden kanssa lasten on hankala liikkua. 

Vierailija
359/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:18"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 11:05"]Luin koko ketjun, ja kaikki muistelot on ihania. Erityisesti arvostan kuitenkin tarkennuksia ja oikaisuja - ne eivät ole besserwisseröintiä eivätkä saivartelua, vaan erittäin tarpeellisia ja kiitos niiden kirjoittajille. Alkoi palautua muistoja mieleen itsellekin, kiitos tarkkojen kuvausten. Ketju ei "mene pilalle", jos tutkaillaan, mitkä ilmiöt todella olivat 80-lukua ja mitkä ei. Mielestäni on ok keskustella ajan ilmiöistä, mutta ei ole ok leimata muita keskustelijoita tai yrittää sanella muille, millä tarkkuudella 80-luvusta saa puhua. [/quote] Tässä on vaan se ongelma, että ne oikaisijat eivät ole olleet oikeassa kuin puolessa tapauksista. Ihan aiheesta aiheuttavat raivostumista. Ja siinäkin on aina taikaa, miten asiansa esittää. Tällaisessa hyväntuulen fiilistelyketjussa en lähtis provoamaan tai pätemään vaan ehkä tyyliin: meidän kylälle tuulipuvut saapuivat vasta yhdeksänkymmentäluvun puolella. [/quote]Mitä tapauksia tarkoitat, että oikaisija olisi ollut väärässä? Minusta tuolla oli useitakin hyviä oikaisuja, perstuntumalla suurin osa oikeita. [/quote] Ainakin hiihtarit, pilottirotsi ja nappiverkkarit, toi tuulipukuepisodi, Spar-kaupasta en ole satavarma (löytyisikö jostain faktaa?), joissa oikaisija ollut väärässä. Tenavatähti oli tosiaan 90-luvun alkupuolisko, tietokoneasioihin en osaa ottaa kantaa, Marimekko ei ollut muotia, lisäksi joitain tuntemattomia käsitteitä joista en tiedä ovatko olleet olemassa vai ei. Se on ihan kiva, että yritetään muistella myös oikeita sanoja, sanontoja ja termejä eikä käyttää nykyisiä tissitakiaisia ja taaperoita. Mutta senkin voisi tehdä hauskasti eikä inttämällä.

[/quote]Hiihtareista oli monenlaista oikaisua, kaikki ei olleet oikein tai väärin. Suurin osa näytti olevan sitä mieltä, että hiihtareiden suosion huippu oli tuossa 80-luvun puolivälissä ja niin itsekin muistan. 90-luvun hiihtarimuodista puhuva on yksi ja sama kirjoittaja.

Nappiverkkarioikaisua en muista, olen vissiin lukenut huolimattomasti.

Marimekko oli muotia siinä 90-luvun alkuvuosina ainakin meidän pikkukaupungissa: kaikilla lukion tytöillä oli maripaita ja osalla vielä pillerihattukin, sellainen arkinen kankainen.

Spar-oikaisu, eli että Spar-kauppoja ei ollut 80-luvulla, kuulostaa ihan oikealta. Siitä näyttää löytyvän tietoa Wikipediasta.

Tuulipukujen suhteen voi olla, että osa kommentoijista sekoittaa veryttelyasut ja tuulipuvut. Aiheesta voisi kaikin mokomin keskustella vielä lisää, mielenkiintoista lukea - ei mitään jankkausta vaan aikakauteen zoomaamista. Oman muistikuvani mukaan tuulipuvut alkoivat yleistyä 80-luvun loppua kohti ja todellinen boomi oli siinä 90-luvun alkuvuosina.

[/quote]

Ei, en sekoita verryttelyasua ja tuulipukua. Se oli kova juttu 80-luvun alkupuolella, kun tuulipuku tuli, se oli kahiseva ja ohut, useimmissa raidat hihoissa ja lahkeissa. Mun 90-luvun tuulipuku on ihan erilainen, paljon pehmeämpi ja siinä on ohut vuori. Molemmista on valokuvia todisteena. 90-luvulla ajanjakson voi todeta siitä, että siinä mulla on mukana pienet lapset. On muuten paljon mahdollista, että tuulipuku oli enemmän meidän maalaisten juttu ja kaupunkilaiset ei sitä siksi muista. Se ei välttämättä mitään muotia ollut, mutta niitä vain oli monilla. Se fakta homman Pirren tuulitakki oli sitä 80-luvun alun tuulipukumuotia ja sarjahan on tehty 80-luvulla. 

Ugh, olen jankannut tarpeeksi. Takaisin aiheeseen. 

Mutta kuka muuten katsoo Fakta hommaa? Taneli Mäkeli on aika hyvä siinä. 

Vierailija
360/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö kukaan muu taitoluistelusta? Harmittaa, ettei Kristiina Wegelius saanut sitä kolmoishyppyä onnistumaan. Se olisi varmasti saanut MM-mitalin jos olisi onnistunut.