Arduino - oletko käyttänyt?
Kommentit (8)
Tein kosteuden- ja lämpötilanmittauslaitteiston asuntooni, toimi ihan hyvin. Olen tehnyt myös LED-virityksiä eri tarkoituksiin. Mies haluaa värkätä kasvien automaattisen kastelujärjestelmän Arduinolla, saa nähdä mitä siitä tulee. :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:25"]Mitä mieltä olette Arduinosta? Onko ollut iloa?
Http://www.Arduino.CC
[/quote]
Www.Arduino.CC
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:25"]Mitä mieltä olette Arduinosta? Onko ollut iloa?
Http://www.Arduino.CC
[/quote]
Www.Arduino.CC
[/quote]
Jostain syystä ei tule klikattavaa linkkiä. :-(
http://www.arduino.cc/
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:32"]Tein kosteuden- ja lämpötilanmittauslaitteiston asuntooni, toimi ihan hyvin. Olen tehnyt myös LED-virityksiä eri tarkoituksiin. Mies haluaa värkätä kasvien automaattisen kastelujärjestelmän Arduinolla, saa nähdä mitä siitä tulee. :)
[/quote]
Mielenkiintoista. Onko nämä valmiita projekteja vai ihan omia sovelluksia?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:27"]Arduinot on kivoja leluja ja niistä on esimerkiksi kodin automaatiossa iloa. Mutta niiden liittäminen osaksi muita kodin laitteita vaatii enemmän osaamista ja juotostyökaluja kuin mitä tämän palstan lukijoilta yleensä löytyy.
Arduino + kauko-ohjattavat pistorasiat + tuunattu kauko-ohjain + tietokone + ohjelmointia = mahdollisuus ohjata kodin laitteita netin kautta tee-se-itse - hengessä. Tuosta löytyy suomenkielinen opaskirja nimeltään Sulautetut.
[/quote]
Siis voiko sitä pistorasiaa ohjata laajemmin kuin on/off?
Saisiko näihin jotenkin SIMin ja puhelinohjauksen? Esim.ilmalämpöpumpun käynnistämiseen.
Arduinot on kivoja leluja ja niistä on esimerkiksi kodin automaatiossa iloa. Mutta niiden liittäminen osaksi muita kodin laitteita vaatii enemmän osaamista ja juotostyökaluja kuin mitä tämän palstan lukijoilta yleensä löytyy.
Arduino + kauko-ohjattavat pistorasiat + tuunattu kauko-ohjain + tietokone + ohjelmointia = mahdollisuus ohjata kodin laitteita netin kautta tee-se-itse - hengessä. Tuosta löytyy suomenkielinen opaskirja nimeltään Sulautetut.