Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekee 5-6 vuotiaat nyt kun sataa?

Vierailija
26.07.2015 |

Meillä katsottu jo teeveetä monta tuntia ja yökkäreissä edelleen. Yritin ohjata värittämään, mutta ei kiinnosta. Ulos ei viitsitä lähteä, eikä mihkään tautipesä hoploppiinkaan. Kertokaa hyviä ideoita, pitkä päivä edessä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:38"]

Meillä katsottu jo teeveetä monta tuntia ja yökkäreissä edelleen. Yritin ohjata värittämään, mutta ei kiinnosta. Ulos ei viitsitä lähteä, eikä mihkään tautipesä hoploppiinkaan. Kertokaa hyviä ideoita, pitkä päivä edessä.

[/quote]

Tautipesä sulla on housuissas!

Vierailija
22/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:59"]

Hyppii pihalla lätäkössä lapion kanssa ja odottelee, että löydän sadehousuni, niin lähdetään ettimään sammakoita ojista.

[/quote]

Varmaan siinä sadehousujen löytämisessä kestää kun pitää samaan aikaan palstailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:45"]

Miksette viitsi ulos lähteä? Sateella on kiva ulkoilla lasten kanssa, hyppiä vaikka rapakoissa. 

Sen jälkeen on mukava tulla sisälle, laittaa kuivaa päälle ja lapsetkin rauhallisempia. Menee mukavasti muutama tunti.

[/quote]

En ole ap, mutta mua ei kyllä vapaaehtoisesti kaatosateella ulos saa, en omista edes sadevaatteita.
[/quote]

Kun hankkii lapsia, niin kannattaa hankkia sadevaatteetkin. Jäävät paitsi kaikesta kivasta ja jännästä, kun äiti on sokerista eikä vie sateella ulos tutkimaan ympäristöä.

Vierailija
24/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:45"] Miksette viitsi ulos lähteä? Sateella on kiva ulkoilla lasten kanssa, hyppiä vaikka rapakoissa.  Sen jälkeen on mukava tulla sisälle, laittaa kuivaa päälle ja lapsetkin rauhallisempia. Menee mukavasti muutama tunti. [/quote] En ole ap, mutta mua ei kyllä vapaaehtoisesti kaatosateella ulos saa, en omista edes sadevaatteita. [/quote] Kun hankkii lapsia, niin kannattaa hankkia sadevaatteetkin. Jäävät paitsi kaikesta kivasta ja jännästä, kun äiti on sokerista eikä vie sateella ulos tutkimaan ympäristöä.

[/quote]

Heh, äiti on sokerista mutta ei kaikki muut ole. En ole ainut ihminen lapsen elämässä. Päiväkodissa saa ulkoilla sateella, ja sitten vähän isompana yksin/kavereiden kanssa. En usko että jää mistään paitsi. 

Vierailija
25/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, nyt avautuu vanha käpy. Olen kasvattanut kaksi lasta, syntyneet 1979 ja 1981, en muista, että meillä koskaan olisi ollut tylsää. Kun minulla oli kotihommia, lapset leikkivät keskenään; oli barbileikkejä, pitivät kerhoa keskenään, pelasivat lautapelejä, ja kun olivat isompia leikkivät pihalla.

Kun minulla oli aikaa, luin heille, pelasimme, joskus katsoimme elokuvan, tosin videot tulivat meille, vasta kun olivat hieman isompia.

Joka päivä kaipaan niitä aikoja, kun lapset olivat lähelläni, ja sain heistä huolehtia. Lämpimät välit ovat edelleen, mutta tietysti elävät omaa elämäänsä. Voi, kun olisin osannut nauttia lapsuusajoista vieläkin tarkemmin. 

Vierailija
26/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken rakensivat legoilla ja nyt rämpyttää kitaraa ja tekevät esitystä.

6v +8v serkku

Vierailija
27/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:43"]No tuolla sataa ihan kaatamalla niin ulos ei mennä.
[/quote]

Miksei? Eikö ole ulkovaatteita? Onko lapset sokerista?

Vierailija
28/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:49"]Ja mitä se telkkarinkaan katsominen haittaa jos siinä viihtyy? Kai sitä yhden päivän voi niinkin viettää?
[/quote]

Lasten pitää purkaa energiaa ja ulkoilla
Miten marraskuussa räntäsateessa?

Vierailija
29/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:49"]Ja mitä se telkkarinkaan katsominen haittaa jos siinä viihtyy? Kai sitä yhden päivän voi niinkin viettää? [/quote] Lasten pitää purkaa energiaa ja ulkoilla Miten marraskuussa räntäsateessa?

[/quote]

Yksi päivä silloin tällöin ei aiheuta normaalissa lapsessa mitään järisyttävää....

Vierailija
30/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsis lähteä raahaamaan 1v ja 2v sisaruksia 5v mukaan ulos sateeseen. Harmi kun ei ole omaa pihaa missä isompi saisi rauhassa touhuta sateella. :/

Vierailija
31/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:06"]

Anteeksi, nyt avautuu vanha käpy. Olen kasvattanut kaksi lasta, syntyneet 1979 ja 1981, en muista, että meillä koskaan olisi ollut tylsää. Kun minulla oli kotihommia, lapset leikkivät keskenään; oli barbileikkejä, pitivät kerhoa keskenään, pelasivat lautapelejä, ja kun olivat isompia leikkivät pihalla.

Kun minulla oli aikaa, luin heille, pelasimme, joskus katsoimme elokuvan, tosin videot tulivat meille, vasta kun olivat hieman isompia.

Joka päivä kaipaan niitä aikoja, kun lapset olivat lähelläni, ja sain heistä huolehtia. Lämpimät välit ovat edelleen, mutta tietysti elävät omaa elämäänsä. Voi, kun olisin osannut nauttia lapsuusajoista vieläkin tarkemmin. 

[/quote]

2 lasta pienellä ikäerolla niin ei varmaan ole tylsää ollutkaan kun leikkivät keskenään.

Vierailija
32/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulla on siis yksi lapsi.

Vierailija
33/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei nyt sada, mutta kun sataa niin 5v on sadevaatteissa ulkona tai sitten leikkii, pelaa lautapelejä, askartelee, piirtää, "opiskelee", jumppaa, tanssii tai mitä nyt keksiikään.

Vierailija
34/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:44"]yleensä normaalit lapset on innoissaan jos pääsee lätäkköön pomppimaan

[/quote]

Kai siihenkin saa joskus kyllästyä?

Vierailija
35/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nukkuu päikkäreitä. Aiemmin leikki legoilla ja piirteli.

Vierailija
36/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:45"]Nyt nukkuu päikkäreitä. Aiemmin leikki legoilla ja piirteli.
[/quote]

Ja tanssi. :D Nyt on joku tanssivaihe. Keksii hienoja tansseja ja esittelee meille. Tyttö 5v.

Vierailija
37/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:45"]Miksette viitsi ulos lähteä? Sateella on kiva ulkoilla lasten kanssa, hyppiä vaikka rapakoissa. 

Sen jälkeen on mukava tulla sisälle, laittaa kuivaa päälle ja lapsetkin rauhallisempia. Menee mukavasti muutama tunti.
[/quote]

Lätäkössä hyppiminen on ehkä parasta mitä lapset tietää. :D

Vierailija
38/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:45"] Miksette viitsi ulos lähteä? Sateella on kiva ulkoilla lasten kanssa, hyppiä vaikka rapakoissa.  Sen jälkeen on mukava tulla sisälle, laittaa kuivaa päälle ja lapsetkin rauhallisempia. Menee mukavasti muutama tunti. [/quote] En ole ap, mutta mua ei kyllä vapaaehtoisesti kaatosateella ulos saa, en omista edes sadevaatteita. [/quote] Kun hankkii lapsia, niin kannattaa hankkia sadevaatteetkin. Jäävät paitsi kaikesta kivasta ja jännästä, kun äiti on sokerista eikä vie sateella ulos tutkimaan ympäristöä.

[/quote]

Heh, äiti on sokerista mutta ei kaikki muut ole. En ole ainut ihminen lapsen elämässä. Päiväkodissa saa ulkoilla sateella, ja sitten vähän isompana yksin/kavereiden kanssa. En usko että jää mistään paitsi. 
[/quote]
Päiväkodissa kylläkin ulkoillaan sateella, en ole koskaan kuullut että saa ulkoilla...

Vierailija
39/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua lapsia enkä aikuisia, jotka vanuu yöpuvussa puoli päivää... Eihän sitä virkisty, jos ei ota itseään niskasta kiinni!

Meidän 5- ja 6-vuotiaat olivat kaverilla leikkimässä pari tuntia, nyt tulivat kotiin syömään. Kohta sitten ottavat pienet torkut, ja sitten varmaan leikkivät kotona. Lapset eivät juuri aamun Pikku Kakkosta enempää telkkaria katso, enkä ehkä antaisikaan. Pitää osata muutakin tehdä. Pelaavat lautapelejä, leikkivät legoilla ja keksivät millon mitäkin leikkiä. Ehkä menevät ulos leikkimökkiinkin touhumaan jotain.

Mä en käsitä muuten ihmisiä, jotka karttavat Hop Lopit sun muut siksi kun ne ovat "tautipesäkkeitä". Meillä ei karteta varmuuden vuoksi yhtään mitään, ja ovat olleet viimeiseen puoleentoista vuoteen kerran flunssassa. Viime talvenakin päiväkodissa oli enteroa, flunssia ja vatsatauteja, mutta ei ne tartu näemmä välttämättä. Vastustuskyky kasvaa, kun ei elä pumpulissa.

Vierailija
40/47 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä 5v. leikkii legoilla isoveljensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä