Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein alakoululaisesi saa uuden repun?

Vierailija
26.07.2015 |

Tyyliin joka syksy uusi vai samalla repulla kouluillaan 6 vuotta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummun kanssa ovat ostaneet uuden repun ekalle ja tokalle mennessä. Ekan vuoden reppu on kohtuullisessa kunnossa, mutta tokan ihan risa. Menee taas mummulaan ennen koulun alkua. Jos eivät osta uutta reppua niin menee kyllä hyvin tuolla ekan luokan repulla kolmosen. Väri on vieläkin lemppari, mutta en tiedä onko kissan kuva sitten liian lapsellinen komasluokkalaiselle. Voin kyllä ostaa uudenkin jos se kynnyskysymyksesti nousee.

Itse sain lapsena jokatoinen vuosi uuden repun ja jokatoinen penaalin. Joskus jouduttiin kyllä muistaakseni reppu ostamaan aikaisemmin kun ei kestänyt.

Vierailija
22/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:38"]

Kerran viikossa ainakin käyttää muovipussia nimittäin.

[/quote]

Juu. Minun kouluaikana 70-luvulla ne olivat peräti muotia. Parhaita olivat tietenkin laivalta tuodut tupakka- ta viinamainoskassit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun reppu menee rikki. Ostan yleensä hyvälaatuisen, jossa ei heti hajoa kankaat ja vetuketjut. markettien halpisreput jätän kauppaan.

Vierailija
24/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari ja ekaluokka samalla repulla. Se hajosi kesken kouluvuoden ja tilalla oli loppukevään reppu josta lapsi ei pitänyt ja vähän epäkäytännöllinenkin oli. Nyt tokalle saa uuden.

Se on jollain hiton prinsessakuvalla, eli joko hajoaa tai muuttuu liian lapselliseksi eli ainakin 1 on vielä alakouluun hankittava. Itse suosin ajatonta laatua.... josko jo seuraavaksi sellainen.

Vierailija
25/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen, tarpeen, halun mukaan.

Poika kulki samalla repulla eskarista viidennelle luokalle. Kutoselle oli pakko ostaa uusi reppu kun entinen hajosi. Joka syksy kysyin haluaako uuden-ei.

Tytär menee neljännelle ja kolmas reppu ostettu. Eka repulla kaksi vuotta, kunnes hajosi. Kolmannella ostettu oikein hyvässä kunnossa, mutta oli saatava Kånken. Näillä mennään yläasteelle asti.

Itse sain aikanani joka sysksy uuden repun, mutta aika risoja ne olivatkin koulun loputtua.

Vierailija
26/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän eskaria vain päivähoidon jatkeena, ja lapsi saa mennä sinne pari vuotta sitten päiväkotitaipaleen aloitettua hankitulla laukulla. Ekaluokalle saa sitten koulurepun.

Vierailija
27/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla on ollut kaksi reppua, ja on jo menossa 9. luokalle. Ei halua uutta, kun entinen on vielä ehjä. 

Vierailija
28/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan. Kutoselle menevällä tytöllä taitaa olla neljäs reppu menossa. Nyt on Fjällräven. Toivottavasti se kestäisi vähän pidempään.

Vierailija
29/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin pitää aina 2 vuotta samaa reppua. Eivät menneet rikki ja muutenkin pysyivät siisteinä. Eka- ja tokaluokan kankainen kukkareppu vieläkin välillä käytössä, 20 vuotta vanha... En edes halunnut uutta reppua joka syksy. En tiedä onko nykymeininki erilainen, pitääkö kaikilla olla aina uutta. Reppujen laatu ja kestävyyskin varmasti vaihtelee.

Vierailija
30/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:54"]

Itse pidän eskaria vain päivähoidon jatkeena, ja lapsi saa mennä sinne pari vuotta sitten päiväkotitaipaleen aloitettua hankitulla laukulla. Ekaluokalle saa sitten koulurepun.

[/quote]

eskari on päiväkodin jatke, mutta jos pk-reppu hajoaa sopivasti ennen eskaria, niin sinne on uusi tavarankuljetin hankittava...silloin eskari-ekaluokka saattaa mennä samalla repulla.

Vierailija
31/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai uuden kun meni ekalle ja nyt mennessään 4. luokalle. Meillähän onkin hyvin kasvatettu tyttö kun nyt vasta kolmen vuoden jälkeen kysyi voisiko saada uuden! :-)

Vierailija
32/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella laukulla pärjäsi alakoulun. Mummon kanssa ostivat repun ekalle. Kolmannen syksyllä vaihdettiin urheilullisempaan reppuun koska 'lapsellisempi' reppu aiheutti kiusaamista koulussa. Reppu siis vaihdettiin vaikka eka reppu oli tytöllä ihan hyvässä kunnossa. Tyttö on aina ollut tarkka tavaroistaan ja huolehtinut niiden kunnosta.

Vierailija
33/33 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tokaluokkalaiselle taas ostettava uusi reppu, kun vanha näyttää aika rähjäiseltä. Eikä repussa oleva kuvakaan taida olla enää in.