Rippijuhlatarjottavat. Mitä mieltä?
Voileipäkakut; kala ja liha.
Pastasalaatit; kinkku ja tonnikala.
Vihreä salaatti
Karjalanpiirakat munavoilla
Suolaisia pasteijoita suoraan pakastealtaasta
Seeprakakku
Suklaakakku
Perinteinen mansikkakakku
Pulla
Pikkuleivät
Juomana limpparit, mehu, kotikalja, maito, vesi
Kommentit (81)
Av on täynnä itsekäitä ja lapsellisia kitisijöitä. Aina vastataan ohi aiheen ja oletetaan erityiskohtelua joka lähtöön sen sijaan, että itse mukautuisi tai ymmärtäisi ottaa omat eväät jos on niin "erityinen" että mikään ei käy.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:00"]
Ja onko tulossa vegaaneja? Heille tarvitsee olla sitten munattomat ja maidottomat leivokset erikseen ilman liivatatte, hunajaa ja karmiinia.
[/quote]
Sokeripaloissa ei ole lihaa, ihraa, liivatetta, munaa, maitoa, hunajaa tai karmiinia. Ole huoleti =)
[/quote]
Mutkun... Sokerihan valkaistaan luilla.
Ei sovi valkaistu sokeripala vegaanille.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:52"]
Av on täynnä itsekäitä ja lapsellisia kitisijöitä. Aina vastataan ohi aiheen ja oletetaan erityiskohtelua joka lähtöön sen sijaan, että itse mukautuisi tai ymmärtäisi ottaa omat eväät jos on niin "erityinen" että mikään ei käy.
[/quote]
Juhliin omien eväiden kanssa?
Emäntänä enpä huonompaa käytöstä tietäisi.
Tuskin kukaan emäntä kokisi kovin mielekkääksi ne omat eväät, mutta jos mikään ei käy ja nälkä jää kaikesta ja on sata eri allergiaa, vakaumusta ja kitinän aihetta, ne omat eväät voisi olla kiva juttu! Kyllä normaali ihminen osaa ottaa jotakin lautaselleen ja syödä kohteliaana jotakin mikä käy. Tuntuu, että porukka odottaa kalliita ja hankalia sekä itsekkäistä syistä olevia erityisratkaisuja. Itsekin allergikkona ja erityisruokailijana kyllä osaan sopeutua ja kysyä etukäteen nätisti emännältä onko tarpeen tuoda jotakin esim..tilanteesta riippuen. Se oli pointti
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 03:01"]
Tuskin kukaan emäntä kokisi kovin mielekkääksi ne omat eväät, mutta jos mikään ei käy ja nälkä jää kaikesta ja on sata eri allergiaa, vakaumusta ja kitinän aihetta, ne omat eväät voisi olla kiva juttu! Kyllä normaali ihminen osaa ottaa jotakin lautaselleen ja syödä kohteliaana jotakin mikä käy. Tuntuu, että porukka odottaa kalliita ja hankalia sekä itsekkäistä syistä olevia erityisratkaisuja. Itsekin allergikkona ja erityisruokailijana kyllä osaan sopeutua ja kysyä etukäteen nätisti emännältä onko tarpeen tuoda jotakin esim..tilanteesta riippuen. Se oli pointti
[/quote]
Että kalliita ja hankalia. :D
Sehän on vaan av- mamma. Ei niitä tosielämässä näe.
Varmasti ap on jo kysynyt tarvittavat ja sen mukaan on tehnyt tarjottavansa.
Itse olen vaan kiinnostunut ruuanlaitosta ja dieteistä, että sillä tuolla aikaisemmin ihmettelin vaihtoehtoja. Sitäkään ei täällä saa tehdä. Ei ollut tarkoitus olla kallis eikä edes hankala.
Mä tarjoan mieluusti kasvisruokia aina, myös vannoutuneille lihansyöjille. Koska ovat isoja fläsiä äijiä, että väliin kevennys voisi toimia. Niin toimiikin. "voitko tuoda sitä upeeta papusalaattia seuraaviin Texas bileisiin?" ;)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:48"]
Mitä vittua tänne jotkut vähemmistöt tulee ruikuttamaan. Ehkäpä ap on selvittänyt juhlaväen allergiat ja erityisruokavaliot etukäteen ja rakentanut menun sen perusteella. Ehkä kysyi lähinnä yleisesti mielipidettä, eikä jokaisen älyvapaan av idiootti-mamman erityistarpeista. Kohta varmaan joku hajusteyliherkkä tulee kitisemään kynttilöistä ja koiravihaaja karvoista...joka ketju pilataan ininällä ja minä-minä vinunalla. Ottakaa omat eväät mukaan jos on noin vaikeeta, et mikään ei sovi/kelpaa. Tuossa listassa kyllä jokaiselle jotakin. Itsekin diabeetikko sekä erityisruokavalioinen muutenkin, silti löysin kyllä jotakin syötävää tuosta. Eikä tulis mieleenkään mennä juhliin itkemään kun just mulle ei oo mitään ja sit loukkaantua verisesti. Syön sen minkä pystyn ja kotona sitten oman valioni mukaan lisää jos tarvitsee. Huh mitä idareita!!!!
[/quote]
Vegaaniruokaa pitää olla kaikissa juhlissa. Piste. Vaikka ei yksikään vieras olisi vegaani. Toinen piste. Vegaaninen ruoka valmistetaan eristetyssä keittiössä vain vegaanista ruokaa varten varatuilla välineillä ettei lihamolekyylit missään tapauksessa saastuta vegaanista ruokaa. Vegaaniruokavadit sijoitetaan omaan pöytäänsä ja kaikki vieraat käyvät kumartamassa syvään näitä vateja ja lausuvat rukouksia ennen kuin hakevat noutopöydästä täysjärkisten ihmisten ruokaa. Sen jälkeen tarjolla ollut vegaaninen ruoka kaavitaan vadeilta biojätteeseen.
-AV:lta opittua
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 02:00"]
Ja onko tulossa vegaaneja? Heille tarvitsee olla sitten munattomat ja maidottomat leivokset erikseen ilman liivatatte, hunajaa ja karmiinia.
[/quote]
Sokeripaloissa ei ole lihaa, ihraa, liivatetta, munaa, maitoa, hunajaa tai karmiinia. Ole huoleti =)
[/quote]
Mutkun... Sokerihan valkaistaan luilla.
Ei sovi valkaistu sokeripala vegaanille.
[/quote]
No sori. Käykö kahvi? Juot kutsuilla puoltoista litraa, niin saat sellaiset parisataa kaloria. Se riittänee.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 03:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 03:01"]
[/quote]
Että kalliita ja hankalia. :D
Sehän on vaan av- mamma. Ei niitä tosielämässä näe.
Varmasti ap on jo kysynyt tarvittavat ja sen mukaan on tehnyt tarjottavansa.
Itse olen vaan kiinnostunut ruuanlaitosta ja dieteistä, että sillä tuolla aikaisemmin ihmettelin vaihtoehtoja. Sitäkään ei täällä saa tehdä. Ei ollut tarkoitus olla kallis eikä edes hankala.
Mä tarjoan mieluusti kasvisruokia aina, myös vannoutuneille lihansyöjille. Koska ovat isoja fläsiä äijiä, että väliin kevennys voisi toimia. Niin toimiikin. "voitko tuoda sitä upeeta papusalaattia seuraaviin Texas bileisiin?" ;)
[/quote]
Sun papusalaattia ei kukaan halua. Älä jaksa lässyttää.
Niin loistavaa! Kyllä se vaan niin on et pitää av:lta opittuna olla sopivat pöydät erikseen sopivat pöydät vegaani, diabetes, keliakia, kihti, laktoositonta ja kalatonta ruokavaliotq varten. Lisäksi pitää olla erilliset pöydät eri uskontojen "harrastajille", jotta eivät loukkaannu...av logiikalla pärjää aina, se on pettämätön!!!
No paremmat kuin mulla. Itse pääsin ripille 2011 ja juhlissani oli sapuskaksi kalakeittoa, laimennettavaa sokeritonta mehua ja pari hassua kakkua. Vähän harmitti, kun serkkujeni juhlissa oli voileipäkakkuja, kuohuviiniä ja ties mitä herkkuja.
Joku kaipaa siis ruokajuomaksi kotikaljaa tai mehua?
Kotikaljaa juhlissa??? Maitoa ruokajuomaksi aikuisille?
Mehua, lapsille joo.
Jestas.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 03:44"]Joku kaipaa siis ruokajuomaksi kotikaljaa tai mehua?
Kotikaljaa juhlissa??? Maitoa ruokajuomaksi aikuisille?
Mehua, lapsille joo.
Jestas.
[/quote] älä hikeenny ämmä
Pasteijat pois. Jos vielä suoraan pakastealtaasta. Salaatit ei kuulu kahvipöytään. Muuten näyttää hyvältä suunnitelmalta.
Kommentoin jo aiemmin, mutta jotenkin jäi tuo maito kokonaan huomaamatta. Siis kahvitarjottavia ja maitoa??? Ei näin. Ja salaatit ja kotikalja myös pois. Kahvia ja teetä tilalle.
Käsittämätöntä sekasotkua. Salaatti EI KUULU kahvikutsuille, jos tarjotaan salaattia niin sitten myös lämmintä ruokaa. No eihän nuo kahvikutsut olekaan, kun kahvia ei edes mainita. Kotikaljaa sitten salaatin ja kakun kanssa :D
Miten olet ajatellut huomioida kaikki allergiset? Olisi hyvä olla erikseen maidoton ja ja vaikka kasvisversio voileipäkakusta. Miten tuo ruokaisa salaatti? Molemmissa vaihtoehdoissa liha/kala? Lisäksi kannatan kahvia ja teetä- Osa porukasta tulee autolla joten kohteliasta tarjota holitonta skoolattavaa.
Mitä lapsille? He eivät syö voileipäkakkuja tms. Heille jokin lihapullä/nauravat nakit-suolainen pöytä. Muuten sitä ruokaa menee hukkaan kun lapset ottavat ja jättävät syömättä.
Karjalanpiirakoille myös tavallinen voi munavoin rinnalle. Jos jollain rajoitteita tuon munan suhteen. Ja lähtökohtaisesti kannatan laktoositonta voita, sopii ja maistuu sitten kaikille eikä tule mahaväänteitä
Tässä muutama vinkki niin juhlat onnistuu ja kaikilla on kivaa.
Ei kai vegaanisia tarjottavia tartte olla, jos vegaaneja ei ole tulossa? Ihan vaan ohiksena. Rippijuhliin kutsutaan yleensä sen verran läheisiä, että ei tule yllätyksiä, heidän ruokavalioitaan tiedetään ja kysytäänkinhän se. Kuohari ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin rippijuhlissa, joten sillä selvä.
Kotikaljaa kyllä mutta missä Booli? On kuitenkin rippijuhlat ja siellä paljon aikuisia, joten booli kuuluu asiaan. Alkoholiton makea juoma, esim. sprite tai kokis sitten jäillä muille.
näin onnistut.
Ei todellakaan lapsille mitään nauravia nakkeja ja lihapullia. Kai tuo ehdotus oli vitsi? Ja miten niin lapset eivät syö voileipäkakkuja tms.? Voi apua.
Mitä vittua tänne jotkut vähemmistöt tulee ruikuttamaan. Ehkäpä ap on selvittänyt juhlaväen allergiat ja erityisruokavaliot etukäteen ja rakentanut menun sen perusteella. Ehkä kysyi lähinnä yleisesti mielipidettä, eikä jokaisen älyvapaan av idiootti-mamman erityistarpeista. Kohta varmaan joku hajusteyliherkkä tulee kitisemään kynttilöistä ja koiravihaaja karvoista...joka ketju pilataan ininällä ja minä-minä vinunalla. Ottakaa omat eväät mukaan jos on noin vaikeeta, et mikään ei sovi/kelpaa. Tuossa listassa kyllä jokaiselle jotakin. Itsekin diabeetikko sekä erityisruokavalioinen muutenkin, silti löysin kyllä jotakin syötävää tuosta. Eikä tulis mieleenkään mennä juhliin itkemään kun just mulle ei oo mitään ja sit loukkaantua verisesti. Syön sen minkä pystyn ja kotona sitten oman valioni mukaan lisää jos tarvitsee. Huh mitä idareita!!!!