Olen vasta eronnut vl liikkeestä. Kysyttävää?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:17"]Ei kysyttävää. Onnittelut päätöksestäsi!
[/quote]
Kiitos! Olen kyllä erittäin onnellinen päätöksestä vaikka helppoa se ei ollut.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:18"]Oletko mies/nainen ja minkä ikäinen?
[/quote]
Olen nainen ja 21 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:19"]Montako lasta ehdit saada aikaan?
[/quote]
En yhtään vaikka naimisissa olen jo pari vuotta ollu. :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:19"]Montako lasta ehdit saada aikaan?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:19"]Montako lasta ehdit saada aikaan?
[/quote]
[/quote]
Onko miehesi vl?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:21"]Oletko Jeesuksen oma?
J-P
[/quote]
Aika hassu kysymys. Uskon kyllä Jeesukseen ja Jumalaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:21"]Oletko Jeesuksen oma? J-P [/quote] Aika hassu kysymys. Uskon kyllä Jeesukseen ja Jumalaan. Ap
[/quote]
Musta se on tärkein kysymys, mitä voi olla. Minäkin olen Jeesuksen oma.
J-P
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:21"]Oletko Jeesuksen oma? J-P [/quote] Aika hassu kysymys. Uskon kyllä Jeesukseen ja Jumalaan. Ap
[/quote]
J-P
[/quote]Jaahas, se on taas se aika yöstä, että käännyttäjät ovat saapuneet palstalle..
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:27"]
[/quote]
J-P
[/quote]Jaahas, se on taas se aika yöstä, että käännyttäjät ovat saapuneet palstalle..
[/quote]
Tunnustan, että olen aikoinaan yrittänyt käännyttää erästä ihmistä, mutta se ei onnistu. Käännyttäminen ei ole oikein.
J-P
Mitkä syyt saivat jättämään liikkeen? Minkälaiset välit on nykyään sisaruksiin ja vanhempiin? Jäikö ystävät myös/ovatko edelleen mukana liikkeessä? Miten kauan teit ''irtautumisprosessia''?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:31"]
[/quote]
Minkä näin jälkeenpäin arvelet menneen pieleen?
J-P
[/quote]
Tunnustan, että olen aikoinaan yrittänyt käännyttää erästä ihmistä, mutta se ei onnistu. Käännyttäminen ei ole oikein.
J-P
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:31"]
[/quote]
J-P
[/quote]
J-P
[/quote]MInkä näin jälkeenpäin ajatellen arvelet menneen pieleen?
>>MInkä näin jälkeenpäin ajatellen arvelet menneen pieleen?<<
Kaikki. Lähtökohta oli täysin väärä. Itsekäs. Kaveri ei ollut valmis vastaanottamaan. En ollut Jumalan johdatuksessa.
J-P
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:34"]Mitkä syyt saivat jättämään liikkeen? Minkälaiset välit on nykyään sisaruksiin ja vanhempiin? Jäikö ystävät myös/ovatko edelleen mukana liikkeessä? Miten kauan teit ''irtautumisprosessia''?
[/quote]
Syitä oli todella monia. Elin jo monta vuotta ihan erilaista elämää. En hyväksy sitä, että kaikkia ei saisi itse päättää käyttääkö ehkäisyä vai ei. Monet äidit ovat oikeasti todella puhki. Ehkäisy asia oli ehkä isoin asia minkä vuoksi tein lopullisen päätöksen. Niitä asioita alkoi miettimään jo kauan ennen kun meni naimisiin ja käytin silloin jo ehkäisyä. Myös hyväksikäyttö juttujen julkituleminen sai minut ajattelemaan, että en halua elää yhteisössä jossa kaiken kamalan voi kuitata anteeksi annolla tai jos ei anna anteeksi ei voi olla uskovainen. Sisaruksilleni asia ei ollu mikään yllätys, koska olin puhunut siitå heille paljon. Vanhemmilleni ja mieheni vanhemmille asia oli aika iso, mutta alku sulattelujen jälkeen meistä on tullu vaan läheisempiä. Ja mitä ystäviin tulee osa on edelleen liikkeessä ja osa ei. Kenenkään kanssa välit eivät ole menny asian vuoksi.
Olitko suviseuroissa? Mun kaveri käy, vaikka on myös eronnut lestadiolaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:54"]Olitko suviseuroissa? Mun kaveri käy, vaikka on myös eronnut lestadiolaisuudesta.
[/quote]
Olin suviseuroissa ja aijon kyllä jatkossakin mennä. Kakskymmentä kertaa olen siellä ollut ja se on jääny jo tavaksi.:)
Ei kysyttävää. Onnittelut päätöksestäsi!