Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään ip-lehti: vauva kuollut matkalla, perheelle iso lasku

Vierailija
26.07.2015 |

Mikä jurtu kyseessä? Miten vauva kuoli? Miksi lasku?

Kommentit (713)

Vierailija
661/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:05"]

Näin sanoo mieheni, joka työskentelee lääkärinä näillä lennoilla, jotka vakuutusyhtiön piikkiin tehdään, kun suomalaisia sairastuu vakavasti matkoillaan. Miksi ei voi odottaa ja olla matkustamatta, kun on raskaana? On se kuitenkin niin ainutlaatuinen (ja lyhyt) jakso elämässä. Hän on tuonut useamman tällaisen pikkukeskosen maailmalta. Lentäminen on aina suuri riski niin pienenä syntyneelle, ja kohdemaassa harvoin on sairaanhoito sillä tasolla, että niitä voitaisiin siellä hoitaa. Tässä iltapäivälehden tapauksessa vanhemmilla ei varmaankaan ole ollut matkavakuutusta, siksi kulut on tulleet itselle maksettavaksi.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Miten se n. 40-viikkoa elämässä voi olla sellainen, ettei mitenkään pysty olemaan matkustamatta sitä aikaa? Itse en uskaltaisi lähteä ulkomaille, raskaana kun nyt olen. Ja miksi edes tarvitsisikaan, ehditään kyllä sitten myöhemmin käydä sitten perhelomalla.

Vierailija
662/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.monet vakuutusasiat ovat vaikeaselkoisia ja tulkinnanvaraisia, vaikka tämä raskausasia sinällään olisi raskausviikoista kiinni. Kuitenkin heidänkin vakuutuksensa korvaa eräitä asioita noillakin viikoilla oleville. "Ensiapuluonteisia lääkärin tutkimuksia ja hoitoa"
.
Olen ollut itsekin kesätöissä vakuutusyhtiössä. Ei nää asiat mulle silti selviä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen pitäisi korvata kaikille sairastuneille. Ei ne maksut silti jättisuuriksi tulisi. Vakuutuksen idea on kertä monilta, jotta sitten voidaan tasata, jos jollekin sattuu.

Vierailija
664/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:33"]Näin jälkiviisaana mietin, että äidin olisi heti kannattanut lähteä normikoneella Suomeen, koska lapsivesihän meni, mutta synnytys ei ollut alkanut.
Ikävä ja surullinen tapahtuma, mutta syy ei ollut vakuutusyhtiön.
[/quote] En tiedä oliko raskaus ensimmäinen mutta ainakaan itsellä ei olisi tullut mieleenkään lapsi veden menemisen jälkeen lähteä lentokentälle ja lentämään tunteja kestävää matkaa! Kyllä mulla oli heti mielessä, että lapsi tässä kohta syntyy ja sairaalaan on päästävä. Ei istumaan turistiluokkaan lapsi vettä vauvana moneksi tunniksi.

Vierailija
665/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:42"]Vakuutuksen pitäisi korvata kaikille sairastuneille. Ei ne maksut silti jättisuuriksi tulisi. Vakuutuksen idea on kertä monilta, jotta sitten voidaan tasata, jos jollekin sattuu.
[/quote]

Eikö nousisi maksut ja roimasti? Uskotko itsekään tuohon.

Vierailija
666/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne uskaltaneet mennä turistikoneeseen, vaikka sekin oli käynyt mielessä. Oelkäsivät, että joutuvat sitten maksamaan, jos kone tekee hätäkaskun naisen synnyttäessä. Sekin maksaisi paljon.

Vierailija
667/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vakaasti siihen, että kaikenkattavat vakuutukset olisi saatava matkustajille tarjolle. Jos ei vapaaehtoisesti, niin säännöksillä.
.
Tällaiset sairauden takia ulkomailla pulaanjoutumiset pitäis saada estettyä. (Noillakin oli se ambulanssilento 30 000 eur maksettava ENNEN kuin kone lähti). Onneksi naisen veli otti äkkiä lainan ja maksoi. Saako kaikki tosta vaan 30 000?

Vierailija
668/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:37"]On siis sinun kannaltasi se ja sama, maksatko itse hoidon sairaalassa, vai maksatko sen etu- tai jälkikäteen vakuutusyhtiölle vakuutusmaksujen muodossa.

[/quote]

Ei nyt ihan noinkaan. Vakuuttaminen perustuu todennäköisyyksiin ja muihin estimaatteihin kuinka paljon jotakin asiaa, josta pitää maksaa sen ja sen verran korvauksia, tapahtuu. Vakuutusmaksuja pitää kerätä kaikilta asiakkailta sen verran, että muutaman epäonnisen menot saadaan korvattua, ja tietysti vähän voittoa päälle.

Suurin osa maksaa vakuutuksestaan liikaa sieltä tarvittaviin korvauksiin suhteutettuna, mutta se, joka vetäisee vakuutusyhtiölle miljoonalaskun, ei koskaan tule asiakasmaksuillaan kattamaan syntyneitä kuluja.

Vierailija
669/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:52"]

Jos Romanian mustalainen synnyttää Suomessa niin hän saa kaiken ilmaiseksi meidän kustannuksella, miksi?

[/quote]

Romania on EU-maa

[/quote]

ja mun ymmärryksen mukaan Suomen valtio lähettää laskun Romanian valtiolle. Näin se homma toimii
[/quote]
Eivät ne maksa. Romanian romaneilla ei ole oikeutta terveydenhuoltoon Romaniassa, siis ilmaiseen.

Vierailija
670/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä on ilkeitä vastauksia. Ovatko ne kateellisia noille, joilla oli varaa matkustaa?

Vierailija
671/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:33"]Näin jälkiviisaana mietin, että äidin olisi heti kannattanut lähteä normikoneella Suomeen, koska lapsivesihän meni, mutta synnytys ei ollut alkanut. Ikävä ja surullinen tapahtuma, mutta syy ei ollut vakuutusyhtiön. [/quote] En tiedä oliko raskaus ensimmäinen mutta ainakaan itsellä ei olisi tullut mieleenkään lapsi veden menemisen jälkeen lähteä lentokentälle ja lentämään tunteja kestävää matkaa! Kyllä mulla oli heti mielessä, että lapsi tässä kohta syntyy ja sairaalaan on päästävä. Ei istumaan turistiluokkaan lapsi vettä vauvana moneksi tunniksi.

[/quote] oliko jo lapsivedet tulleet ja lähti siitä huolimatta lennolle? Sehän on sulaa hulluutta jos näin on käynyt. Itse en olisi missään tapauksessa lähtenyt ulkomaille ollessani raskaana. Tosin olin ehtinyt ennen raskautta matkustella paljon ja asunutkin ulkomailla lähes vuoden.

Vierailija
672/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:09"]

Uskokaa jo, että vauva voi syntyä keskosena ilman äidin varomattomuuttakin.

[/quote] näin on ja kun on Suomessa niin meillä on erittäin hyvä terveydenhoito ja kiidätetään esim naistenklinikalle ja keskonen saadaan pelastettua tähän maailmaan.

Vierailija
673/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:33"]Näin jälkiviisaana mietin, että äidin olisi heti kannattanut lähteä normikoneella Suomeen, koska lapsivesihän meni, mutta synnytys ei ollut alkanut. Ikävä ja surullinen tapahtuma, mutta syy ei ollut vakuutusyhtiön. [/quote] En tiedä oliko raskaus ensimmäinen mutta ainakaan itsellä ei olisi tullut mieleenkään lapsi veden menemisen jälkeen lähteä lentokentälle ja lentämään tunteja kestävää matkaa! Kyllä mulla oli heti mielessä, että lapsi tässä kohta syntyy ja sairaalaan on päästävä. Ei istumaan turistiluokkaan lapsi vettä vauvana moneksi tunniksi.

[/quote] oliko jo lapsivedet tulleet ja lähti siitä huolimatta lennolle? Sehän on sulaa hulluutta jos näin on käynyt. Itse en olisi missään tapauksessa lähtenyt ulkomaille ollessani raskaana. Tosin olin ehtinyt ennen raskautta matkustella paljon ja asunutkin ulkomailla lähes vuoden.
[/quote]

Kyllä. Ambulanssilennolle.

Vierailija
674/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:02"]

Matka ihan mistä hyvänsä päin Turkkia on varmaan vähän helvetisti halvempi, kuin joku ambulanssilento Suomeen. Vai oletko eri mieltä?

[/quote]

Matkasta ei ole kyse vaan siitä, että EU:n ulkopuolella suomalainen maksaa sairaanhoitonsa itse. Kela ei sitä korvaa, eikä Suomen valtio.

50 tonnia voi tulla teho-osastolla toimeenpiteen kera jo yhdessä päivässä.

[/quote]

Sikäli kun asian oikein ymmärsin, niin tällä paksuna olleella muijallahan oli matkustajavakuutus. Ei olisi korvannut ambulanssilentoa, mutta meinaatko ettei matkustajavakuutus olisi korvannut paikan päällä tehtyä sairaalahoitoa?

Vierailija
675/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:29"]

Matkavakuutus ei korvaa raskauteen liittyviä asioita koska raskaus ei ole sairaus. Eikä synnyttäminenkään ole sairaus joten synnytys pitäisi tehdä siinä maassa missä on/ lapsen synnytys käynnistyy. Ambulanssilentoa ei siis korvata tässä tapauksessa koska kyseessä ei ola sairaus tai tapaturma tms.

[/quote] eli ei kannata lähteä raskaana ollessa ulkomaille

Vierailija
676/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:09"]

Sikäli kun asian oikein ymmärsin, niin tällä paksuna olleella muijallahan oli matkustajavakuutus. Ei olisi korvannut ambulanssilentoa, mutta meinaatko ettei matkustajavakuutus olisi korvannut paikan päällä tehtyä sairaalahoitoa?

[/quote]

Ei korvaa, sillä raskaus ja synnytys eivät ole sairauksia. Keskosen hoito on sairauden hoitoa, mutta ko. lapselle otetussa vakuutuksessa oli rajoituksena se, että alle 29 viikon syntyneen kustannuksia ei korvata.

Vierailija
677/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nössöjä suomalaiset, etenkin raskaana olevat. Ei ihme että tulee sairaita laskuja. Jos meillä olis ollut tuollainen tilanne, niin oltais otettu paku vuokralle jostain, muija peräkonttiin pitkälleen ja sen jälkeen ajettu niin lujaa kuin pääsee Bulgarian tai Kreikan rajan yli, missä sairaanhoito suomalaiselle toimii. Ja luulen että joku ambulanssia kuskaava Kemerikin ois varmaan mielihyvin sellaisen keikan heittänyt vaikka tuhannesta eurosta. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
678/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:58"]Miksi tässä on ilkeitä vastauksia. Ovatko ne kateellisia noille, joilla oli varaa matkustaa?
[/quote]

Järki käteen nyt, jumalauta ...

Vierailija
679/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:53"] Täytyy nyt vähän ohi aiheen kommentoida, että ei se Turkki mikään kehitysmaa ole. Nykyisin turistialuella on hyvinkin siistiä ja vatsapöpöä ei saa kun katsoo vähän mitä suuhunsa laittaa, niinkuin muuallakin. Alanyassa ja Antalyassa on hienoja yksityissairaaloita, joiden hoidon taso on hyvä ja vakuutusyhtiöillä on heidän kanssaan yhteistyösopimukset. Raskaana olevia näkyy matkoilla todella usein. Olisi kiinnostavaa tietää millainen bakteeri aiheuttaa synnytyksen alkamisen ja mistä sen voi saada? [/quote] Esim. listeria, jonka voit saada vaikka pastöroimattomista maitotuotteista. [/quote] Listerian voi saada ihan suomestakin.

[/quote]

Siksi neuvolasta annetaankin lista ruoka-aineista, joita raskaanaolevan olisi syytä välttää. Tosin, jos ei vaivaudu lukemaan edes matkavakuutuksen ehtoja, niin tuskinpa jaksaa tämmöisetkään listat kiinnostaa... Suomessa pärjää jo melko pitkälle maalaisjärjellä, sillä suurin osa maitotuotteista tehdään pastöroidusta maidosta, mutta Turkissa ei välttämättä. 

[/quote] kuka nyt ulkomailla maitoa juo

Vierailija
680/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin eilen sen tarinan facebookista. Tosi surullista miten hädässä olevaa ei auteta :(