Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellinen kaverin huikeasta palkasta!

Vierailija
25.07.2015 |

Olen peruspositiivinen ihminen, mutta nyt törmännyt inhottavaan ongelmaan. Kaverini sai työpaikallaan aivan järkyttävän hyvän palkankorotuksen ja pääsi työtehtävään joka on todella ns. huippupaikka. Olen ollut ihan oikeasti iloinen hänen puolestaan mutta kuultuani palkan oli muutaman päivän todella outo olo, enkä keksi muuta kuin että se on kateutta. Itseni tuntien kanavoin kateuteni oman elämäni raivokkaaseen parantamiseen, jumppaan, urheilen, siivoan kotia, yritän olla ystävällisempi ja kohteliaampi ja aikaansaavempi ja kauniimpi omassa arjessani ja taistelen saadakseni omaa elämääni eteenpäin mahdollisimman hyväksi. Silti ---- että hiertää tuo rahamäärä jonka kaverini kuukausittain tililleen saa, mitä ihmettä päässäni oikein liikkuu ??? Hän vielä suunnittelee kovaan ääneen kalliita matkoja ja uutta luksuskotia koko perheelleen, tiedän ettei mikään rahallinen seikka häntä siinä tällä hetkellä estä ja oma olo on totaalisen kurja hänen seurassaan. Itse säästää kuukausitolkulla ihan pilkujuttuihinkin joten tuntuu ikävältä kuunnella noita hehkutuksia. Tiedän, älä valita vaan toimi. Yritän tehdä niin parhaani mukaan mutta kateus on ihan hillitön siellä taustalla.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako yhtään, jos tehdään verolaskujumppa. 

Oletetaan, että henkilön palkka on semmonen vähän alle keskiverron kolmisen tonnia kuussa. Hänelle jää käteen 2 100 euroa. 

Ap:n ystävälle jää käteen 3 900 euroa. 

Tuosta kolmen ja puolen tonnin erosta käteen tuleekin enää vain 1 800 euroa. Sen lisäksi luksusasunnon lainat, ylläpito ja sisustaminen vievät joka kuukausi paljon rahaa eikä niistä voi välttyä koskaan, kuten vaikka vaate- tai ruokahankintojen kanssa on säätövaraa. Ap:n ystävä joutuu myös todennäköisesti kantamaan vastuuta ja olemaan työnantajan käytettävissä myös iltaisin, lomilla tai viikonloppuisin, ainakin silloin tällöin. Myös mahdollinen matkustaminen ja iltaedustaminen vaatii perheeltä joustavuutta. Toki liksa on sikahyvä, jos sen saa normaalilla 8-16 duunilla ilman venymisiä. 

Vierailija
42/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:08"]

Mä en ikinä kadehdi kenenkään palkkaa, koska jokainen tuntemani kovapalkkainen on jollain muulla saralla epäonnistunut. Tai siis yksityisen sektorin naisilla näin. Julkisella sektorilla virat menee toisin.

[/quote]

Mulla on sama, että saan itseni olemaan kahdehtimatta ketään sillä, että pakotan itseni siihen ajatukseen, että pitäisi ottaa toiselta koko elämä eikä vaan kahdehdittavaa osuutta. Sen jälkeen on helpompi asennoitua siihen, että jokaisella on ilonsa ja surunsa, helppoutensa ja vaikeutensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tämä kaverisi on?

Vierailija
44/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:54"]

Kylähän se kaverin iso likaa ärsyttää, jos se sillä leveilee. Mulla kans melko isot tulot (7000/kk), kaverit tietää, mut en pidä asiaa esillä. Tarjoan kavereille lounaita silloin tällöin ja joskus maksan leffat tms. Kaikilla hyvä mieli

[/quote]

Eihän tuosta käteen jää niin paljoa.

Vierailija
45/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:58"]

Jos kaveri ostaa "uuden luksuskodin", lainanlyhennyksiinhän se korotus sitten meneekin mukavasti eikä mitään erityistä ekstratörsäilyvaraa jääkään. Voi jopa mennä eläminen tiukoille, jos älyttömän rikkaaksi itseään luulee aluksi ja intoutuu ostelemaan! Tuosta nimittäin ottaa verottaja ihan mukavan siivun jo ennen kuin se palkka on tilillä!

[/quote]

Seli seli...... Kyllä siitä kuule jää paljon enemmän käteen vaikka verot olisivat kuinka suuria! Ärsyttää niin tällaiset veroprosenttikohkaajat.

Mulla myös työkavereissa niitä, jotka tienaavat 5800-6500 euroa kuussa. Oma palkkani on 2000 bruttona. Jaksavat paremmin palkatut kohkata suurista veroistaan. No, niistä huolimatta heillä elintaso on ihan toista kuin minulla.

Vierailija
46/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap vastasi tuolla ylempänä että tämä summa, jonka kuulin ja jonka työsopimuksessa hänellä luki oli 6500€. - Ap

[/quote]

Voin paljastaa, että vaikka summa kuulostaakin paljolta, ja onhan se enemmän kuin monella, ainakin itselläni tuonkaltaisella palkalla veroprosentti on lähellä 50 prosenttia. 

Vierailija
47/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:08"]

Mä en ikinä kadehdi kenenkään palkkaa, koska jokainen tuntemani kovapalkkainen on jollain muulla saralla epäonnistunut. Tai siis yksityisen sektorin naisilla näin. Julkisella sektorilla virat menee toisin.

[/quote]

Mulla on sama, että saan itseni olemaan kahdehtimatta ketään sillä, että pakotan itseni siihen ajatukseen, että pitäisi ottaa toiselta koko elämä eikä vaan kahdehdittavaa osuutta. Sen jälkeen on helpompi asennoitua siihen, että jokaisella on ilonsa ja surunsa, helppoutensa ja vaikeutensa. 
[/quote] Aivan! Kun mietin firmani ylenneitä naisia, niin jokaisella on joku juttu mitä en itselleni haluaisi: lapsettomuutta, sairautta, alempi koulutus, ylipaino tai ilkeä luonne.

Vierailija
48/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:12"]

Siis Ap vastasi tuolla ylempänä että tämä summa, jonka kuulin ja jonka työsopimuksessa hänellä luki oli 6500€. - Ap

[/quote]

Voin paljastaa, että vaikka summa kuulostaakin paljolta, ja onhan se enemmän kuin monella, ainakin itselläni tuonkaltaisella palkalla veroprosentti on lähellä 50 prosenttia. 

[/quote]Minulla on 37 %. 

Vierailija
49/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:08"]Mä en ikinä kadehdi kenenkään palkkaa, koska jokainen tuntemani kovapalkkainen on jollain muulla saralla epäonnistunut. Tai siis yksityisen sektorin naisilla näin. Julkisella sektorilla virat menee toisin.
[/quote] Tai siis tiedän että julkisella taas saatetaan virkoja jaella puoluekannan mukaan, mutta yleensä ottaen on tietyt koulutusvaatimukset ainakin valtion virkoihin. Yksityisellä sektorilla menee tittelit piiri pieni pyörii ja pomoissa saattaa olla aika idioottejakin.

50/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:55"]

itse kadehdin  taas tuttuani entinen kaveri koska pissa tai joku noussut päähän, luoja tietää miksi...  saa siis tehdä kesän töitä paikallisessa kahvilassa leipoen, on auki sen 4kk , jona aikana tekee 16 tuntisiakin päiviä ja viikonloppuja ja pyhät, loput 8kk istuu perseellään kotonaa  ja nauttii erittäin hyvä liiton rahaa kun on aanut pitkää päivää tehdä..oikeinko ?? tätä tehnyt iät ajat....ja kehuu miten tehdään matkoja ja ostettiin uusi auto vaikka tietää ettei minulla ole vara edes käytettyyn , silti täytyy lesota..sisustus ym muut kaikilla kehuu, muuten kai tylsää elämäänsä kun aina moralisoimassa minua. vaikeivät minun  asiani hänele todllakaan kuulu.

[/quote]

Miten liiton rahoja voi saada noin lyhyestä työsuhteesta?

[/quote]

ei sitä saakaan alunperin, olimme samassa tehtaassa alunperin ja liittyi siellä liittoon , ja minä hänet sinne ehdotin,  mitään kiitollisuutta todellakaan, hän sai jäädä vaikka tuli viimeisten joukossa, kun oli sanut opetella tekemään jotain mitä me muut ei saatu, siis on kuulunut sihen liittoon koko ajan ja sieltä ne rahat tulee.

Vierailija
51/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä on veroprosentti 41,5%... toki työsuhdeauto vapaalla autoedulla lisää bruttotuloja, mutta pienentää nettotuloja. Mies maksaa tällä hetkellä kaksi kertaa enemmän veroja kuin mitä itse tienaan bruttona vuodessa. Ei tämä meidän lapsiperhe arki siltikään ole mitään luksusta. Ruokakaupassa ei tarvitse vertailla hintoja, sen myönnän, mutta asutaan 90-luvun alussa rakennetussa omakotitalossa ja edellisestä ulkomaanreissusta on 2 vuotta aikaa. Olin kotona siihen saakka kun nuorin oli 2,5-vuotias ja asuntolainaa lyhennettiin samalla normaalisti.. siinä ehkä ainut ero kavereihin. Tavallista tämä arki on, vaikka yhteen laskettuna taloutemme brittotulot ovat yli 100 000 euroa. Kierrän kirppiksillä ostamassa lastenvaatteita ja joskus löydän itsellenikin vaatteita. Marjoja kerätään syksyllä pakkaseen paljon ja sieniä myyntiin. 

Vierailija
52/55 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka 6500€

No ei tuo nyt ole mikään huippupalkka. Varsinkaan Suomessa, kun lähes puolet menee tuostakin veroihin ja kaikki on sikakallista.

Vierailija
53/55 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Ap vastasi tuolla ylempänä että tämä summa, jonka kuulin ja jonka työsopimuksessa hänellä luki oli 6500€.

- Ap

Ei pahalla mutta ei ole kummoinen palkka jos yhtään vanhempi hyvin koulutettu ihminen. En oo ikinä miettinyt asiaa mut mun oma palkka on näin uran huipulla jenkkifirmassa johtajana 15.400€/kk sisältäen kaikki lisät ja bonarit. Ymmärrän kyllä että erittäin hyvä palkka, kaverit osin opettajia, myyntipäälliköitä, It-tuessa jne joten hyvin eri levelillä. En oo ikinä edes ajatellut et olisivat kateellisia, sillon tällöin pidän isommat bileet ja tarjoon kaiken juoman/ruuan, saatan tarjoo lounasta ja just joskus illallisen tai ostan ihan kukista lähimmille kalliin lahjan korostaen et en halua vastapalvelusta.

Itekin olen onnellinen ystävien menestyksestä ja hyvästä onnesta vaikka parisuhteen tai perheen osalta, itse siinä en niin onnekas (eronnut)

N43

Vierailija
54/55 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan samaa liksaa ja n. 4000e/kk jää käteen, että kyllä verotus kivasti syö osan palkasta. Hyvä palkka joo, mutta en nyt todellakaan mitään luksuselämää vietä. Ihan turha olla kateellinen.

Vierailija
55/55 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka 6500€

Eli hän saa 4000€/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi