Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellinen kaverin huikeasta palkasta!

Vierailija
25.07.2015 |

Olen peruspositiivinen ihminen, mutta nyt törmännyt inhottavaan ongelmaan. Kaverini sai työpaikallaan aivan järkyttävän hyvän palkankorotuksen ja pääsi työtehtävään joka on todella ns. huippupaikka. Olen ollut ihan oikeasti iloinen hänen puolestaan mutta kuultuani palkan oli muutaman päivän todella outo olo, enkä keksi muuta kuin että se on kateutta. Itseni tuntien kanavoin kateuteni oman elämäni raivokkaaseen parantamiseen, jumppaan, urheilen, siivoan kotia, yritän olla ystävällisempi ja kohteliaampi ja aikaansaavempi ja kauniimpi omassa arjessani ja taistelen saadakseni omaa elämääni eteenpäin mahdollisimman hyväksi. Silti ---- että hiertää tuo rahamäärä jonka kaverini kuukausittain tililleen saa, mitä ihmettä päässäni oikein liikkuu ??? Hän vielä suunnittelee kovaan ääneen kalliita matkoja ja uutta luksuskotia koko perheelleen, tiedän ettei mikään rahallinen seikka häntä siinä tällä hetkellä estä ja oma olo on totaalisen kurja hänen seurassaan. Itse säästää kuukausitolkulla ihan pilkujuttuihinkin joten tuntuu ikävältä kuunnella noita hehkutuksia. Tiedän, älä valita vaan toimi. Yritän tehdä niin parhaani mukaan mutta kateus on ihan hillitön siellä taustalla.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä oon työtön ja rahaa ei ole ku makarooniin

Vierailija
22/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun veroprosentti nousee, paljonkohan "järkyttävän hyvästä palkankorotuksesta" sitten oikeesti jää enemmän käteen? Saahan kaikkea ostoksia yms. hienouksia suunnitella, mutta toteutuvatko ne sitten hänelläkään, sitä ei voi vielä tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljoko se palkka sitten on?
Mäkin välil kadehtin ystävääni joka on ääröttömän kaunis ja oikeastaan oikein ihana ihminen, sisäisesti ja ulkoisesti kaunis..
Siks oikeastaan ei kannata kertoa palkkaansa.

Vierailija
24/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tunnistat itse kateuden. Kasvamisen paikka elämänkoulussa sinulle!

Vierailija
25/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 6500€

Vierailija
26/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes jotkut naiset etenee uralla ja ottaa vastuuta kahvipöydän ulkopuolellakin. Saa siten myös sen mukaista palkkaa.

Vierailija
27/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne oli joku aika sitten itsellä koska itse korkeakoulutettu ja kaveri ei edes kouluja käyny loppuun ja oli ennen "ylennystä" vuosisadan saikuttaja. Ja nyt tienaa paremmin kun ite. Silloin joutu hiljaa myöntämään itelle että kateus kaivelee. Vaan ei se auta ko yrittää enempi ja pitää mölyt mahassa.

Vierailija
28/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 3200€

Vierailija
29/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:50"]

Palkka 6500€

[/quote]

3 kertaa enemmän kuin palkka. Naamaa jo vihrtää kateudesta :(

Vierailija
30/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä.

Joo, kyllä ajoittain tuo kateus pistää itselläkin, mutta hävitän ne tunteet nopeasti. Mietin mitä hyvää minulla on, ja niitä asioita ei rahalla saa.

Mun lähimmät työkaverit ovat yhtiössämme johtajia (minä vain päällikkö) ja heidän kuukausitulonsa pyörivät tuossa 20 000 eurossa. Ja minä heitä opastan, minä teen heidän työnsä, neuvon alaisensa jne. Kyllä se hieman kirpaisee. Lisäksi saavat kaikki johdon bonukset ja osakkeet ja kaiken mahdollisen.

Mun rakkain ystävä sai perinnön (ei omat vanhemmat), jolla kuittasi koko asuntolainansa ja lisäksi tilillä on noin 600 000 €. Hieman kateus iski, mutta suljen sen mielestäni, ja onneksi olen aika hyvin siinä onnistunut. Tärkein ja rakkain ystävä edelleen.

Vierailija
31/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:50"]Palkka 6500€
[/quote]
No on varmasti ansainnut sen työnteolla ja varmaan myös koulutuksellaan. En saa tuollaista summaa mutta minunkaan palkkaa on kenenkään turha kadehtia. Olen sen todellakin ansainnut.

Vierailija
32/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap vastasi tuolla ylempänä että tämä summa, jonka kuulin ja jonka työsopimuksessa hänellä luki oli 6500€.
- Ap

Vierailija
33/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylähän se kaverin iso likaa ärsyttää, jos se sillä leveilee. Mulla kans melko isot tulot (7000/kk), kaverit tietää, mut en pidä asiaa esillä. Tarjoan kavereille lounaita silloin tällöin ja joskus maksan leffat tms. Kaikilla hyvä mieli

Vierailija
34/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kadehdin  taas tuttuani entinen kaveri koska pissa tai joku noussut päähän, luoja tietää miksi...  saa siis tehdä kesän töitä paikallisessa kahvilassa leipoen, on auki sen 4kk , jona aikana tekee 16 tuntisiakin päiviä ja viikonloppuja ja pyhät, loput 8kk istuu perseellään kotonaa  ja nauttii erittäin hyvä liiton rahaa kun on aanut pitkää päivää tehdä..oikeinko ?? tätä tehnyt iät ajat....ja kehuu miten tehdään matkoja ja ostettiin uusi auto vaikka tietää ettei minulla ole vara edes käytettyyn , silti täytyy lesota..sisustus ym muut kaikilla kehuu, muuten kai tylsää elämäänsä kun aina moralisoimassa minua. vaikeivät minun  asiani hänele todllakaan kuulu.

Vierailija
35/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesoilevat ysävät eivät ole oikeita ystäviä. 

Vierailija
36/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:45"]

Olen peruspositiivinen ihminen, mutta nyt törmännyt inhottavaan ongelmaan. Kaverini sai työpaikallaan aivan järkyttävän hyvän palkankorotuksen ja pääsi työtehtävään joka on todella ns. huippupaikka. Olen ollut ihan oikeasti iloinen hänen puolestaan mutta kuultuani palkan oli muutaman päivän todella outo olo, enkä keksi muuta kuin että se on kateutta. Itseni tuntien kanavoin kateuteni oman elämäni raivokkaaseen parantamiseen, jumppaan, urheilen, siivoan kotia, yritän olla ystävällisempi ja kohteliaampi ja aikaansaavempi ja kauniimpi omassa arjessani ja taistelen saadakseni omaa elämääni eteenpäin mahdollisimman hyväksi. Silti ---- että hiertää tuo rahamäärä jonka kaverini kuukausittain tililleen saa, mitä ihmettä päässäni oikein liikkuu ??? Hän vielä suunnittelee kovaan ääneen kalliita matkoja ja uutta luksuskotia koko perheelleen, tiedän ettei mikään rahallinen seikka häntä siinä tällä hetkellä estä ja oma olo on totaalisen kurja hänen seurassaan. Itse säästää kuukausitolkulla ihan pilkujuttuihinkin joten tuntuu ikävältä kuunnella noita hehkutuksia. Tiedän, älä valita vaan toimi. Yritän tehdä niin parhaani mukaan mutta kateus on ihan hillitön siellä taustalla.

[/quote]

Siinäpä ylevämielinen ihminen.

Vierailija
37/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri ostaa "uuden luksuskodin", lainanlyhennyksiinhän se korotus sitten meneekin mukavasti eikä mitään erityistä ekstratörsäilyvaraa jääkään. Voi jopa mennä eläminen tiukoille, jos älyttömän rikkaaksi itseään luulee aluksi ja intoutuu ostelemaan! Tuosta nimittäin ottaa verottaja ihan mukavan siivun jo ennen kuin se palkka on tilillä!

Vierailija
38/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa, en puhu kenenkään ystävän ja sukulaisen kanssa rahasta.

Vierailija
39/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:55"]

itse kadehdin  taas tuttuani entinen kaveri koska pissa tai joku noussut päähän, luoja tietää miksi...  saa siis tehdä kesän töitä paikallisessa kahvilassa leipoen, on auki sen 4kk , jona aikana tekee 16 tuntisiakin päiviä ja viikonloppuja ja pyhät, loput 8kk istuu perseellään kotonaa  ja nauttii erittäin hyvä liiton rahaa kun on aanut pitkää päivää tehdä..oikeinko ?? tätä tehnyt iät ajat....ja kehuu miten tehdään matkoja ja ostettiin uusi auto vaikka tietää ettei minulla ole vara edes käytettyyn , silti täytyy lesota..sisustus ym muut kaikilla kehuu, muuten kai tylsää elämäänsä kun aina moralisoimassa minua. vaikeivät minun  asiani hänele todllakaan kuulu.

[/quote]

Miten liiton rahoja voi saada noin lyhyestä työsuhteesta?

Vierailija
40/55 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä kadehdi kenenkään palkkaa, koska jokainen tuntemani kovapalkkainen on jollain muulla saralla epäonnistunut. Tai siis yksityisen sektorin naisilla näin. Julkisella sektorilla virat menee toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä