Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kissa sanoo aina "prrr" kun sitä koskettaa yllättäen?

Vierailija
25.07.2015 |

Minulla on ollut kolme kissaa ja kaikki ovat tehneet samoin. Mistä tuo prrr oikein johtuu?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat kissat tervehtivät aina ulkoa sisälle tullessaan sanomalla prrr kun niille avaa oven. Ja myös silloin, kun huudan niitä nimellä keittiöön syömään. Silloin molemmat ryntäävät ruokakupeille (loppumetrit sladittaen) ja sanovat prrr.

Ulos halutessaan toinen tulee viereen maukumaan ja toinen menee ovelle hiljaa istumaan.

Vierailija
42/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toinen meidän kissoista sanoo prrr myös aina ennen kuin hyppää jonnekin tosi korkealle eli uuninpankolle tai kuumavesivaraajan päälle lämmittelemään. Toinen kissa ei osaa - tai uskalla - hypätä tavallista tuolia korkeammalle :)

t: edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin jotenkin hirmu iloiseksi tästä keskustelusta. Kissarakkauden voi niin aistia. <3 Meiltä löytyy myös kova juttelija joka myös pirahtelee herätessään. 

Vierailija
44/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kolme kissaa ja kaikki ovat tehneet samoin. Mistä tuo prrr oikein johtuu?

Se ilmoittaa että hyväksyy kosketuksen eli ei tarvitse koskettajankaan varautua tappelemaan.

Toimii myös toisinpäin, eli jos kissa esim hypähtää pöydälle siten että tuolilla istuja voisi sita saikahtaa, kissa päästää pienen purinan ilmoittaen tuolilla istujalle ettei tarvitse saikahtaa tai tapella.

AP:n tilanteessahan kissa purisi hyvin tutulle ihmiselle. Olen melko varma ettei AP:n kissat purise samalla tavalla vieraille ihmisille. Nain ollen, saikahdyksesta ei nimenomaan ole kyse, koska jos olisi, purisisivat kissat myos vieraille.

Vierailija
45/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin jotenkin hirmu iloiseksi tästä keskustelusta. Kissarakkauden voi niin aistia. <3

Tämä!

Vierailija
46/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomaamattani alkanut tervehtiä kissaani samanlaisella pienellä murahduksella. Murahdellaan toisillemme aina kun nähdään. 

Vierailija
47/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkin taskusta!! 😊

Merisaukoilla on semmoinen oikeasti 😊 Pitävät siinä kiveä jolla hajottavat simpukoita ja muita

Vierailija
48/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin löytyy pörisevä kissakaveri, joka osaa jos jonkinlaista äännähdystä. Viimeisimmän vuoden aikana kisu on ruvennut turhautuessaan huokailemaan. Jos esim makkarin ovi on kiinni eikä sitä heti hänen käskystään avata, niin hän huokasee syvään "hhhhöhhh", "shöhhh", tai jotain sinnepäin :D Paljon saatu hupia tästä :) Onko kellään muulla huokailevaa kattia?

Vierailija
49/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin purisija!

Purisee kun menee silittämään kun on raapimaouunsa petillä, tällöin myös kääntää pään ylösalaisin ja silmät menee kiinni. Purisee myös kun hyppää korkealle tai hyppää sohvaöle viereen.

Ja kun tervehtii iloisesti kun tulee kotiin: purisee, nostelee takajalkojaan ja häntä värisee :D <3 Värisyttääkö muiden kissat häntää iloisena? :)

Vierailija
50/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa  on muutaman kerran tuhauttanut ilmaa nenästään. Ei aivastus vaan selkeä tarkoituksellinen puhallus. Eivät liity mihinkään samaan tilanteeseen. Mietin mitä se tarkoittaa? Osaako kukaan sanoa. Muuten on poika kova juttelemaan. Kurahtelee myöskin loikatessaan. Ja maukaisee vienosti tullessaan tilaan jossa joku jo on , ilmoittaa minä tulin nyt.   Ruokaa haluaa melko kometavalla ja vaativalla mau 'unalla , ulos taas oven edessä istumalla ja kaihoisalla äänellä.  Huomiota haluaa väräjävällä ja säälittävällä äänellä , ihmisten kielellä se olisi varmaan minä olen niin yksin ja kukaan ei huomaa minua. Suloisia ovat kissat.

Vierailija
51/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissallamme on omaa merkkikieltä. Ikkunoissa on sälekaihtimet sisäpuolella, ja jos kissa tahtoo ulos, se räppäilee niitä tassuillaan. Jos vastaan, että joo, lähdetään vain lenkille, se ryntää ovelle odottamaan. Ei- vastauksesta se jatkaa vähän aikaa kaihtimien rämpyttämistä.

Ehkä se ymmärtää sanan ei, mutta luultavammin tunnistaa puhetavasta mitä tarkoitan. On silläkin erilaisia äännähdyksiä eri tilanteisiin.

Vierailija
52/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys tutussa ja turvallisessa paikassa

Vierailija
53/58 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin purisija!

Purisee kun menee silittämään kun on raapimaouunsa petillä, tällöin myös kääntää pään ylösalaisin ja silmät menee kiinni. Purisee myös kun hyppää korkealle tai hyppää sohvaöle viereen.

Ja kun tervehtii iloisesti kun tulee kotiin: purisee, nostelee takajalkojaan ja häntä värisee :D <3 Värisyttääkö muiden kissat häntää iloisena? :)

Meidän nyt jo edesmennyt kissa värisytti usein häntäänsä hyvällä tuulella ollessaan :D Se teki usein tota samaa, eli käveli kohti, kurisi ja tärisytti samalla kovasti häntäänsä. Se onkin ilmeisesti just jonkinlainen kissojen tapa tervehtiä ystävällisesti, tosi suloista! Sama kissa usein valpastui ja totesi innostuneella äänellä "kurrr!", jos kutsuin sitä nimeltä. Nykyinen kissa ei ole yhtä kova kurisemaan ja naukumaan kuin vanha, vaan on aika hiljainen, mutta juoksee myös yleensä söpösti häntä iloisesti pystyssä ovelle vastaan kun tulee kotiin. 

Vierailija
54/58 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkin taskusta!! 😊

Merisaukoilla on semmoinen oikeasti 😊 Pitävät siinä kiveä jolla hajottavat simpukoita ja muita

Mitähän kissat siinä pitäisivät, jos niillä olisi tuollainen tasku?

Vierailija
55/58 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissaneiti joka ei juurikaan nau'u kommunikoi huoneen toiselta puolelta juuri tuollaisella äänellä kun se haluaa huomiota 😊

Vierailija
56/58 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on mielissään,kosketuksesta.

Vierailija
57/58 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkin taskusta!! 😊

Mitähän kissat siinä pitäisivät, jos niillä olisi tuollainen tasku?

Kondomeja,tai e-pillereitä.😼

Vierailija
58/58 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon kissalleni sanan anoppi,kissa mouruaa,kuin kuutamolla,vähänaikaa.