Miksi kissa sanoo aina "prrr" kun sitä koskettaa yllättäen?
Minulla on ollut kolme kissaa ja kaikki ovat tehneet samoin. Mistä tuo prrr oikein johtuu?
Kommentit (58)
Hipaisin vieressä rullalla torkkuvaa kissaystävääni ja se sanoi "Prrr!" ja siristeli ääriystävällisenä silmiään. Voi että. Mulla itelläni on varmaan silmien pupillit sydäminä...
Meilläkin sanoo kurrrr ja alkaa kiehnätä. Lempeästi silitys tekee sen reaktion jos vaikka seuraa ikkunasta tarkkaavaisena jotain.
Nukkuvaa kissaa ei häiritä vaikka mieli tekisi kun on suloisena. Ja vaikka kissa kyllä herättelee meitä kehräyksillä ja hörisemällä naamaan
Joissain kisuleissa on kyllä älytön määrä erilaisia äännähdyksiä. Ja tykkäävät vielä varioida niitä! Samperi kun en voi pitää kissaa allergian takia. .
Minun kissaani jos koskee sen ottaessa nokosia, se sanoo selvällä universaalilla kielellä, jota jokainen laji ymmärtää: "Älä, tai kohta raapasen!".
Ajatella.
Lehmä sanoo ammuu
Hevonen ihahaahaa
kukko kiekuu
kana kotkotkot
ja soitimella oleva kissa: kisskisskurnauulääpläläpmiau.
Kalan kun yrittää hukauttaa se sanoo: pulipuli
On teillä ongelmat.
Tuo prrr on kyllä aivan ihana ääni, samoin semmonen enemmänkin hurinalta kuulostava, hrrr.^^ Oma kissa on kova juttelemaan. Tai siis, entinen kissa. Äidilläni asustaa, kun olen itse muuttanut aikoja sitten pois. Aina kun mennään käymään, tulee hänen korkeutensa vastaan jos jonkinlaista huutoa päästäen ja hirveä hurina päällä.:)
Ja osaa se haistatellakin.:D Just eilen oltiin äitini luona ja kisu hyppäsi pöydälle tulppaaneja maistelemaan. Sanoin kissan nimen tiukkaan sävyyn, miuku käänsi katseensa minuun ja rääkäisi jotenkin että Njäää! xD Oli niin selkeä "haista p***a". Ei meinaan ole ainoa samanmoinen tilanne. Samaa sai kuulla joulun aikaan, kun herraa olisi vähän liikaa kiinnostanut kuusi ja koristeet. Aina kun meni komentamaan niin sai ilkeän katseen ja rääkäisyn.:D
Ja ylhäisyys on kuitenkin jo 13-vuotias. Vielä jaksaa uhitella. Ikinä ei kuitenkaan raavi tms. Protestoi vain huutamalla.:D
Voi teitä pösilöitä kirjoitti:
Ajatella.
Lehmä sanoo ammuu
Hevonen ihahaahaa
kukko kiekuu
kana kotkotkot
ja soitimella oleva kissa: kisskisskurnauulääpläläpmiau.
Kalan kun yrittää hukauttaa se sanoo: pulipuli
On teillä ongelmat.
Sä taidat olla ainoa kenellä tässä on ongelma
Sitten kissalla on ihan oma äännähdys silloinkin, kun olen mennyt nukkumaan, ja kissa hyppää sängyn jalkopäähän. Lyhyesti mur. Merkitsee varmaan, että minä täällä, älä säikähdä.
Se prrrr on sama kuin ihmisen sellainen huiii-hihiiiiii! Meidän kissa tekee sen äänen myös välillä kun haluaa leikkiä, tai on villinä ja aikeissa ravata ympäri kämppää. Myös jos on jossain peiton alla nukkumassa ja tulee lähelle istumaan niin kuuluu prrrrr että täällä kissa huii-hihiiii varopas ettet istu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko se "prrrRrr" pierun ääni kenties, vai erehdynkö?
Mee sä avaamaan niistä koirista oma ketju
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, kun kissa joskus nukkuu vieressä ja salakavalasti hiljaa aion sitä tökkäistä kylkeen/otsaan/mihin tahansa, niin se avaa silmänsä ja maukaisee "mjaaah?" juuri ennen kuin kosken sitä. Kuulee varmaan kun käsi lähestyy, mutta naurattaa/ihmetyttää silti aina. Vielä joku päivä pystyn sen kissan yllättämään.
Kyllä kissat pitää sitten montaa erilaista ääntä, en olisi uskonut sitä ennenkuin oli oma kissa.
Herkkäuninen kissa sulla. Mun kissa on täysin tajuton zombi ja herää vasta kun kunnolla rapsuttaa. Sitten kurahtelee ja kirahtelee. Höpöttää myös unissaan, ja sätkii ja massuttaa suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, kun kissa joskus nukkuu vieressä ja salakavalasti hiljaa aion sitä tökkäistä kylkeen/otsaan/mihin tahansa, niin se avaa silmänsä ja maukaisee "mjaaah?" juuri ennen kuin kosken sitä. Kuulee varmaan kun käsi lähestyy, mutta naurattaa/ihmetyttää silti aina. Vielä joku päivä pystyn sen kissan yllättämään.
Kyllä kissat pitää sitten montaa erilaista ääntä, en olisi uskonut sitä ennenkuin oli oma kissa.
Se tuntee sen lähestyvän käden aiheuttaman ilmavirran viiksillään eli kovin helposti et voi yllättää.
Sen moottori hyrähtää käyntiin :3
Meidän kissa tekee samoin, kun koskettaa, niin kuuluu sellainen äkillinen hyrähdys ja sitten onkin sellaista innokasta kehräystä
Jos meidän kissa haluaa yöllä ulos se ei koskaan mau'u niin kuin päivällä vaan tulee sanomaan hiljaisen prr- tai kurr-äänen. Se tietää että vain minä herään siihen, ei lapset?
Minun kollikissapomoni käyttää myös yllättyneenä tuota "Prrr"-sanontaa. Yleensä riittää se, että tulen samaan huoneeseen. Silloin se kuulostaa tervehdykseltä. Kissa puhuu muutenkin erittäin paljon. Sillä on esim. oma sanonta siihen tilanteeseen, kun makaa lattialla ja nousee yhtäkkiä ylös pois lähtiäkseen: "Marr." Kuulostaa siltä kuin kissa sanoisi letkeästi, että "No minäpäs nyt tästä lähden, ihan vaan tiedoksi." Ja yleensä menee silloin sänkyyn nukkumaan. Sillä on myös siskolleen ihan oma leikkiinkutsuäännähdys jota ei muuten käytä, paitsi kerran leikkituulella ollessaan erehtyi kutsumaan minua sillä äännähdyksellä! Alkoi ihan naurattaa kun ihmettelin, että muutuinko yhtäkkiä palvelijasta/emosta lajitoveriksi, vai olinko kenties sellainen aina ja kissalla vaan on eri äännähdykset ihan kaikelle. :-D
Lue Soturikissat, niin tiedät kissoista paljon enemmän. Esim. sen, että kissasi ei välttämättä ole täysin onnellinen joutuessaan asumaan kaksijalkalassa.
Prrrr ♡