Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasavertainen avioliittolaki

Vierailija
25.07.2015 |

Kirjoitin tämän yhteen ketjuun mutta päätin laittaa tännekkin koska haluan että näette tämän.
Eli ne jotka ovat sitä mieltä että homoilla ei olisi oikeutta avioliittoon niin kysyn teiltä:
Miksi ei?
Siksikö että homot ovat mielestäsi ällöttäviä vai kenties raamatun sanan mukaan?
Tai lasten oikeuksien takia?
Kaikki yhtä naurettavia syitä.
"homot ovat ällöttäviä"
Vaikka mitkä asiat ovat mutta ei niitä kielletä lailla. Minusta rään kaivaminen nenästä ja sen syöminen on ällöttävää mutta onko kielletty? Ei.
"Mutta kun jumala"
Voitte siis valita tietyt kohdat siitä kirjasta joita noudatatte mutta tietyt jätätte pois.
Tekopyhää.
"Lasten oikeudet! Lapsilla täytyy olla isä ja äiti!"
Avioliitto voidaankin kieltää kaikilta lapsettomilta :).
Avioliittoon pääsisivät vain ne joilla on lapsia tämän logiikan mukaan.

Mikä siinä on teiltä pois? Ei yhtikäs mikään.
Ymmärtäisin jos heteroavioliitot kiellettäisiin ja vain homoavioliitot sallittaisiin mutta kun heterot eivät menetä siinä mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.
[/quote] Perhe se sekin on.
Ja avioliitto ei oikeastaan liity lapsiin. Meneväthän heterotkin naimisiin ilman lapsia.
Se on vain tekosyy sille miksi homot eivät saisi mennä naimisiin.

Vierailija
2/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.
[/quote]Mieluummin siis jossain orpokodissa, niinkö..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutatte mutta ette kerro vastausta kysymykseeni.
Onko liian haastavaa.
-ap

Vierailija
4/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on jo tasavertainen. Jokainen saa mennä naimisiin. Nimittäin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Lapsi ansaitsee lähtökohtaisesti biologisen isän ja äidin. Siis lähtökohtaisesti. Aina se ei ole mahdollista, mutta se pitäisi olla lähtökohtana.
Avioliitto on miehen ja naisen tuleminen yhdeksi.

Vierailija
5/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aivan niin, osuit naulan kantaan! Jokaiselle lapselle juuri ne omat vanhemmat on kaikkein rakkaimmat. Eivät nekään lapset, joilla on 2 isää tai 2 äitiä haluaisi joutua mihinkään muuhun perheeseen. Juuri siksi perheen sisäinen adoptio on niin tärkeää. Hienoa, että otit aiheen esille :-)

Vierailija
6/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:57"]

Laki on jo tasavertainen. Jokainen saa mennä naimisiin. Nimittäin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Lapsi ansaitsee lähtökohtaisesti biologisen isän ja äidin. Siis lähtökohtaisesti. Aina se ei ole mahdollista, mutta se pitäisi olla lähtökohtana. Avioliitto on miehen ja naisen tuleminen yhdeksi.

[/quote]

Nimenomaan. Avioliitossa yhdistyy koko ihmisyys, sen kaksi puolta, mies ja nainen. Ei mies yksin ole ihminen, ei myöskään nainen, vaan he yhdessä muodostavat ihmisyyden konaisuuden. Tätä ei kukaan rehellinen voi  kieltää. Jokaisen ihmisen syntymiseen tarvitaan sekä mies, että nainen.

Vierailija
7/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.
[/quote]

Aivan niin, osuit naulan kantaan! Jokaiselle lapselle juuri ne omat vanhemmat on kaikkein rakkaimmat. Eivät nekään lapset, joilla on 2 isää tai 2 äitiä haluaisi joutua mihinkään muuhun perheeseen. Juuri siksi perheen sisäinen adoptio on niin tärkeää. Hienoa, että otit aiheen esille :-)
[/quote] Et sinä voi puhua niiden lasten suusta. Aihe on arkaluontoinen, eivätkä lapset halua loukata holhoajaansa. Itse etsin aikuisena isäni, ja olen katkera äidilleni, että hän leikki lesboperhettä, enkä saanut isää lapsuuteeni.

Vierailija
8/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ja miehen välinen seksi on terveellisempää kuin kahden miehen välinen. Voi tulla peräpukamia, ulosteenpidätysvaivoja ym. Kahden naisen välinen seksi taas, noh... ei kovin tyydyttävää ja ainakaan sillä ei lisäännytä. 

Homot ja lesbot eivät voi biologisesti saada yhdessä lapsia, vaan pitäisi adoptoida, tehdä hedelmöityshoitoja jne. Miettikää vaikka omia lapsianne, niin eikös olisi mukavaa jos saisivat ihan itse olla raskaana ja käydä puolisonsa kanssa ultrassa ja lapsen synnyttyä katsoa mitä äidin ja isän suvun piirteitä lapsesta löyty jne. 

Lapsilla olisi miehen ja naisen malli.

Mies ja nainen yleensä täydentävät toisiaan henkisestikin. 

Pidän siis naisen ja miehen välistä rakkauteen, kunnioitukseen ja sitoutumiseen perustuvaa avioliittoa ihanteena. 

Mielestäni yhteiskunnan tulisi rohkaista jäseniään mahdollisimman terveellisiin ja hyviin elintapoihin ja aito avioliitto on yksi niistä. 

Nimittäin luuen, että kyllä vaan yhteiskunnan arvojen muuttuminen siihen että "kuka vaan voi rakastua joko mieheen tai naiseen, mennä naimisiin ja saada yhdessä lapsia, ei ole sukupuolella väliä" saa nuorten ja lasten päät sekaisin ja homous ja lesbous ja sen harjoittaminen lisääntyy. 

Kun homoseksuaalisuus on yleisesti niin hyväksyä, että naimisiin asti pääsee, niin tulee ehkä halu kokeilunhaluisille heteroillekin testata myös homosuhteita, tyyliin "pitäähän sekin kokea". 

En ole homovihaaja, ymmärrän heitä melko hyvin, mutten silti halua yhteiskunnan kannustavan siinä määrin homouteen, että avioliitotkin on näin "tasa-arvoisia". En näe sitä hyvänä. 

Vierailija
9/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.
[/quote]

[/quote]

Ja mitäs nyt? Alapeukkuja rakastaville vanhemmille? Kielletäänkö nekin raamatussa?

Vierailija
10/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään ymmärrä sitä miten jotkut on niin tasa-arvoista avioliittoa vastaan. Koska faktahan on se että sateenkaari perheitä on silti olemassa. Ja sanoohan raamattu "älä tapa" jne ja mitä saa päivittäin lukea lehdistä. Miksi ei oikeasti tartuta vähän tärkeimpiin asioihin kuin tähän liitto asiaan?

Vierailija
11/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]

Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.

[/quote]

Olisitko mielummin ilman vailla mitään vanhempia koko lapsuutesi?

Vierailija
12/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.
[/quote]

[/quote] Et sinä voi puhua niiden lasten suusta. Aihe on arkaluontoinen, eivätkä lapset halua loukata holhoajaansa. Itse etsin aikuisena isäni, ja olen katkera äidilleni, että hän leikki lesboperhettä, enkä saanut isää lapsuuteeni.
[/quote] Minä olen lesboparin kasvattama enkä koskaan ikinä olisi halunnut toiseen perheeseen.

Vierailija
13/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:04"]

Itse en myöskään ymmärrä sitä miten jotkut on niin tasa-arvoista avioliittoa vastaan. Koska faktahan on se että sateenkaari perheitä on silti olemassa. Ja sanoohan raamattu "älä tapa" jne ja mitä saa päivittäin lukea lehdistä. Miksi ei oikeasti tartuta vähän tärkeimpiin asioihin kuin tähän liitto asiaan?

[/quote]

Kyllä niihin tappamisiinkin yritetään puuttua. Tämä on asia, johon TÄLLÄ HETKELLÄ vielä pystyy vaikuttamaan, joten siksi se on pinnalla juuri nyt. Sitten kun laki on voimassa, niin eiköhän kohu laannu, sitten on päätökset tehty ja asiat on kuten on. 

Vierailija
14/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.
[/quote]

[/quote]

Aika monta lapsiperhettä tunnen, hetero- ja homovanhemmilla, ja silloin menee asiat pieleen, jos leikitään olevansa jotain mitä ei olla. Ei riipu yhtään sukupuolesta tai seksuaalisuudesta.

Vierailija
15/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:03"]Naisen ja miehen välinen seksi on terveellisempää kuin kahden miehen välinen. Voi tulla peräpukamia, ulosteenpidätysvaivoja ym. Kahden naisen välinen seksi taas, noh... ei kovin tyydyttävää ja ainakaan sillä ei lisäännytä. 

Homot ja lesbot eivät voi biologisesti saada yhdessä lapsia, vaan pitäisi adoptoida, tehdä hedelmöityshoitoja jne. Miettikää vaikka omia lapsianne, niin eikös olisi mukavaa jos saisivat ihan itse olla raskaana ja käydä puolisonsa kanssa ultrassa ja lapsen synnyttyä katsoa mitä äidin ja isän suvun piirteitä lapsesta löyty jne. 

Lapsilla olisi miehen ja naisen malli.

Mies ja nainen yleensä täydentävät toisiaan henkisestikin. 

Pidän siis naisen ja miehen välistä rakkauteen, kunnioitukseen ja sitoutumiseen perustuvaa avioliittoa ihanteena. 

Mielestäni yhteiskunnan tulisi rohkaista jäseniään mahdollisimman terveellisiin ja hyviin elintapoihin ja aito avioliitto on yksi niistä. 

Nimittäin luuen, että kyllä vaan yhteiskunnan arvojen muuttuminen siihen että "kuka vaan voi rakastua joko mieheen tai naiseen, mennä naimisiin ja saada yhdessä lapsia, ei ole sukupuolella väliä" saa nuorten ja lasten päät sekaisin ja homous ja lesbous ja sen harjoittaminen lisääntyy. 

Kun homoseksuaalisuus on yleisesti niin hyväksyä, että naimisiin asti pääsee, niin tulee ehkä halu kokeilunhaluisille heteroillekin testata myös homosuhteita, tyyliin "pitäähän sekin kokea". 

En ole homovihaaja, ymmärrän heitä melko hyvin, mutten silti halua yhteiskunnan kannustavan siinä määrin homouteen, että avioliitotkin on näin "tasa-arvoisia". En näe sitä hyvänä. 
[/quote]

Siis mikä hybridi tää tyyppi on? On harrastanut sekä hetero-, miespari- että naispariseksiä. Kaikista osaa antaa lausunnot. Voi hyvän tähden...

Vierailija
16/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsen etu on rakastava perhe, parempi kaksi isiä/äitiä kuin väkivaltaiset (tai muuten laiminlyövät)äiti ja isä. Lapsi ei kasva "kieroon" oli vanhemmat samaa tai eri sukupuolta kunha on rakastavat vanhemmat. ja maailmassa riittää orpoja jotka eivät ikinä koe perheen tuomaa huolenpitoa ja hoivaa :(

Vierailija
17/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:03"]Naisen ja miehen välinen seksi on terveellisempää kuin kahden miehen välinen. Voi tulla peräpukamia, ulosteenpidätysvaivoja ym. Kahden naisen välinen seksi taas, noh... ei kovin tyydyttävää ja ainakaan sillä ei lisäännytä.  Homot ja lesbot eivät voi biologisesti saada yhdessä lapsia, vaan pitäisi adoptoida, tehdä hedelmöityshoitoja jne. Miettikää vaikka omia lapsianne, niin eikös olisi mukavaa jos saisivat ihan itse olla raskaana ja käydä puolisonsa kanssa ultrassa ja lapsen synnyttyä katsoa mitä äidin ja isän suvun piirteitä lapsesta löyty jne.  Lapsilla olisi miehen ja naisen malli. Mies ja nainen yleensä täydentävät toisiaan henkisestikin.  Pidän siis naisen ja miehen välistä rakkauteen, kunnioitukseen ja sitoutumiseen perustuvaa avioliittoa ihanteena.  Mielestäni yhteiskunnan tulisi rohkaista jäseniään mahdollisimman terveellisiin ja hyviin elintapoihin ja aito avioliitto on yksi niistä.  Nimittäin luuen, että kyllä vaan yhteiskunnan arvojen muuttuminen siihen että "kuka vaan voi rakastua joko mieheen tai naiseen, mennä naimisiin ja saada yhdessä lapsia, ei ole sukupuolella väliä" saa nuorten ja lasten päät sekaisin ja homous ja lesbous ja sen harjoittaminen lisääntyy.  Kun homoseksuaalisuus on yleisesti niin hyväksyä, että naimisiin asti pääsee, niin tulee ehkä halu kokeilunhaluisille heteroillekin testata myös homosuhteita, tyyliin "pitäähän sekin kokea".  En ole homovihaaja, ymmärrän heitä melko hyvin, mutten silti halua yhteiskunnan kannustavan siinä määrin homouteen, että avioliitotkin on näin "tasa-arvoisia". En näe sitä hyvänä.  [/quote] Siis mikä hybridi tää tyyppi on? On harrastanut sekä hetero-, miespari- että naispariseksiä. Kaikista osaa antaa lausunnot. Voi hyvän tähden...

[/quote]

En ole tuo kyseinen henkilö, mutta et sitten ole tietoinen opiskelusta/tiedon hankkimisesta jne? Tarviiko kaikkeen omakohtainen kokemus ennen kuin voi tietää mistään yhtään mitään? Mistä edes tiedät että äitisi synnytti sinut?

Vierailija
18/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:03"]Naisen ja miehen välinen seksi on terveellisempää kuin kahden miehen välinen. Voi tulla peräpukamia, ulosteenpidätysvaivoja ym. Kahden naisen välinen seksi taas, noh... ei kovin tyydyttävää ja ainakaan sillä ei lisäännytä.  Homot ja lesbot eivät voi biologisesti saada yhdessä lapsia, vaan pitäisi adoptoida, tehdä hedelmöityshoitoja jne. Miettikää vaikka omia lapsianne, niin eikös olisi mukavaa jos saisivat ihan itse olla raskaana ja käydä puolisonsa kanssa ultrassa ja lapsen synnyttyä katsoa mitä äidin ja isän suvun piirteitä lapsesta löyty jne.  Lapsilla olisi miehen ja naisen malli. Mies ja nainen yleensä täydentävät toisiaan henkisestikin.  Pidän siis naisen ja miehen välistä rakkauteen, kunnioitukseen ja sitoutumiseen perustuvaa avioliittoa ihanteena.  Mielestäni yhteiskunnan tulisi rohkaista jäseniään mahdollisimman terveellisiin ja hyviin elintapoihin ja aito avioliitto on yksi niistä.  Nimittäin luuen, että kyllä vaan yhteiskunnan arvojen muuttuminen siihen että "kuka vaan voi rakastua joko mieheen tai naiseen, mennä naimisiin ja saada yhdessä lapsia, ei ole sukupuolella väliä" saa nuorten ja lasten päät sekaisin ja homous ja lesbous ja sen harjoittaminen lisääntyy.  Kun homoseksuaalisuus on yleisesti niin hyväksyä, että naimisiin asti pääsee, niin tulee ehkä halu kokeilunhaluisille heteroillekin testata myös homosuhteita, tyyliin "pitäähän sekin kokea".  En ole homovihaaja, ymmärrän heitä melko hyvin, mutten silti halua yhteiskunnan kannustavan siinä määrin homouteen, että avioliitotkin on näin "tasa-arvoisia". En näe sitä hyvänä.  [/quote] Siis mikä hybridi tää tyyppi on? On harrastanut sekä hetero-, miespari- että naispariseksiä. Kaikista osaa antaa lausunnot. Voi hyvän tähden...

[/quote]

En ole tuo kyseinen henkilö, mutta et sitten ole tietoinen opiskelusta/tiedon hankkimisesta jne? Tarviiko kaikkeen omakohtainen kokemus ennen kuin voi tietää mistään yhtään mitään? Mistä edes tiedät että äitisi synnytti sinut?
[/quote]

Ei tuon kirjoittaja mitään ole opiskellut, ainakaan tästä aiheesta. Ei yhtään viitettä vaan "mielestäni" ja "luulen". Kovin tyypillistä aitoa avioliittoa.

19/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, seuraavaksi argumentti on se että ihmiset muuttuu homoseksuaaleiksi. Jos joku kokeilee seksiä samaa sukupuolen kanssa, kyseessä on bi. Ja jos laki johtaisi kokeilujen lisääntymiseen, mitä väliä sillä olisi?

Vierailija
20/32 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:48"]

Itse en ainakaan olisi halunnut joutua "perheeseen" missä on vaikka 2 isiä.

[/quote]

Minä en halunnut perheeseen, jossa on juoppo isä. En silti tehtaile adresseja evätäkseni juopoilta avioliitto-oikeuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi