Olen yh ja säästötilillä 1400e
Olen yh ja säästänyt tänä vuonna jo 1400e. Tarkoitus saada jouluun mennessä 2000e kasaan.
Säästän pahan päivän varalle ja miesystäväni ei ole tietoinen tästä. Jos tietäisi niin kinuisi minulta kokoajan rahaa ja pitäisi käyttää rahaa ruokaan enemmän eli joka päivä syödä kalliita pihvejä.
Meillä käsitys rahasta erilainen,hänestä kaikki tuhlataan mitä tulee ja sitten kituutellaan loppu kuukausi ilman rahaa. Ruokaan rahaa menee n.800e/kk meillä. (kaksi lasta ja kaksi aikuista) Itse maksan 70% ruokakuluista.
Viikon päästä tulee rahaa lisää ja siihen asti olen tiukilla. Autossa tankki täynnä,jääkaapissa viikon ruoat niin yritän pärjätä etten joudu lainaamaan itseltäni. Miesystäväni ei ole siis lasten isä.
Mites muut yh:t,säästättekö?
Kommentit (58)
Hyvä että pidät taloudellisesti puolesi, ap! Miksi antaisitkasn miesystävän tuhlata rahojasi, jotka ovat aina ensisijaisesti tarkoitettu sinun ja lapsiesi käyttöön.
Olen yh, ei miesystävää. Pystyn säästämään, ja totta kai säästänkin, joka kuukausi jonkin verran. Lasten isä maksaa ok elarit ja tarvittaessa ylimääräistäkin. Minusta on ihan perusjuttu että työssäkäyvä ihminen voi laittaa kuukausittain vähintään 100 e säästöön isompia menoja varten kuten ulkomaanmatkoihin tai remonttiin. Sillä oletuksella on onneksi lasteni isäkin liikkeellä ja osallistuu mukisematta lasten kustannuksiin.
Olen yhden lapsen yh-äiti, bruttopalkka 1800 €. Kahdessa vuodessa oon onnistunut säästämään 3000 €. Olen tosi iloinen, koska kun erosin lapseni isästä olin lähes varaton juuri miehen holtittoman rahankäytön takia.
Ap, älä koskaan anna miehes tuhlata sun rahoja! hyvä kun olet säästänyt.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:09"]
Mikähän yh luulet olevas kun asut avoliitossa?!
[/quote]
Juuri näin. Jos olet yh avoliitossa ja mies on vain taakka. Mitä tekisi?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:09"]
[/quote]
Yh joka maksaa kaiken lapsiin liittyvän YKSIN! Avoliitto ei katso sitä etten olisi yh.
Ap
[/quote]
Joo mutta ei esin. Asumis kuluja dunmuita menoja mitä yksin elävä yh maksaisi.
Jep,3lasta ja olen töissä.Pistän joka kuukausi 20-40€ säästöön ja olen tätä tehnyt noin puolitoista vuotta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:08"]Moi, aloitin itse säästämisen vasta vuosi sitten. Sain valaistuksen, että köyhä yh voi myös säästää!
indeksirahastossa on nyt 900e ja vuositavoitteena 4000e. Kolmen vuoden tavoite 10.000e. Viiden vuoden päästä 20.000e, 8 vuoden pässtä 30.000 e. Ja sitten mä muutankin täältä pois :)
[/quote]
Vahinkoalapeukku, sori!
Ethän sä ole yh jos sulla on avopuoliso.
Yh ei voi asua avoliitossa. Jos olet edelleen yh niin laita mies vaihtoon. Maksat 70 % kuluista? Mies laskee henkilöluvun mukaan? Ja elelee kuin lapseton/vaimoton mies. Tuhlaisi sinun ja lastenkin rahat?
EI!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:20"]
Ethän sä ole yh jos sulla on avopuoliso.
[/quote]
Onhan. Ei avokki tai edes aviopuoliso ole velvollinen huolehtimaan lapsista tai heidän kuluistaan.
Minäkin olen naimisissa mutta papereissa olen yksinhuoltaja.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:11"]
[/quote]
Yh joka maksaa kaiken lapsiin liittyvän YKSIN! Avoliitto ei katso sitä etten olisi yh.
Ap
[/quote]
Et sä mikään yh ole. Vahingossa yläpeukutin.
"Mies pelkkä taakka" Juu juu, uskoo ken tahtoo.
Ehdottomasti ap säästät. Ja jos mies haluaisi käyttää sinunkin rahasi, niin on todellakin parempi ettet kerro säästötilistäsi mitään. Etkä osta miehelle mitään, mistä ei ole sinulle hyltyä ja silloinkim sen on ehdottomasti oltava sinun, eli ei niin että mies luulee omistavansa sen.
Siviilisäädyt
Naimaton
avoliitossa
avioliitossa
eronnut
leski
Yksinhuoltaja on joko eronnut, naimaton tai leski. Kun hän menee avoliitton, on hän avoliitossa (ei enää yh). Sama kuin leski sanoisi olevansa leski edelleen mentyään avoliittoon.
Sinä elelet uusioperheessä.... oletpa valinnut hyvin. Yh sinä et enää ole
Onpa sitkeitä naisia! Järkevää on jemmata piesitäkin tuloista yllättävää mneoa varten. Kaksiturhaa asiaa joissa säästää paljon ovat tupakka ja alkoholit. Olen itsekin aina pyrkinyt hoitamaan lainat pois ja säästämään sitten vaikka vaatekuluissa. Viimeiisten vuosien aikana ole ollut hyväpalkkaisessa työssä ja saanut jo liikkaakin säästöön noin 250000e. Joku toinen asunto lie ostettava ja vuokrattava pois. Joku on joskus sanonut ettei ne suuret tulot, mutta kärjen käyttö rahan kanssa auttaa. Tosin ei se raha elämisen keskeinen sisältö ole.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:19"]Jep,3lasta ja olen töissä.Pistän joka kuukausi 20-40€ säästöön ja olen tätä tehnyt noin puolitoista vuotta.
[/quote] Hyvä! Noin juuri pitääkin tehdä. Pienistä summista tulee ajan kanssa mukavat säästöt.
Miten ihmeessä teillä voi mennä 800e/kk ruokaan? Käyttekö aina jossain siwassa tekemässä ruokaostokset?
Meillä menee samanhenkisessä perheessä max. 500e kuussa. Käytämme hyödyksi mahdolliset tarjoukset kaupoissa aina.
Onpa sitkeitä naisia! Järkevää on jemmata piesitäkin tuloista yllättävää mneoa varten. Kaksiturhaa asiaa joissa säästää paljon ovat tupakka ja alkoholit. Olen itsekin aina pyrkinyt hoitamaan lainat pois ja säästämään sitten vaikka vaatekuluissa. Viimeiisten vuosien aikana ole ollut hyväpalkkaisessa työssä ja saanut jo liikkaakin säästöön noin 250000e. Joku toinen asunto lie ostettava ja vuokrattava pois. Joku on joskus sanonut ettei ne suuret tulot, mutta kärjen käyttö rahan kanssa auttaa. Tosin ei se raha elämisen keskeinen sisältö ole.
Säästän noin 2000€ vuodessa. Lähinnä lomarahat.
Säästössä 12000€
Yh
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:11"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Niin ja asumiskuluja 700e/kk (tuo on vain minun osuus) Välillä enemmän,riippuu kuukaudesta. Omakotitalo siis kyseessä.
Ap