Apua koulunalkuun vähävaraisille?
Hei! Olisiko Lohjalla vähävaraisia lapsiperheitä, jotka tarvitsisivat apua koulun alkuun, esim. repun, vaatteiden, kynien + muiden juttujen hankinnassa? Ottaisitko sinä lapsellesi apua vastaan? Luin juuri iltalehdestä vastaavasta tempauksesta Oulussa ja haluaisin auttaa, mutta onkohan täällä ketään apua tarvitsevaa pienen tai vähän isommankin koululaisen äitiä/isää? Kommentteja?
Kommentit (33)
Tiina: Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
hei, poikani ovat 7 ja 8 vuotiaat:) minun elämän iloni:)
Kynät, kumit ja viivottimet saadaan koulusta. Ei niitä tarvitse itse hankkia. Alakoulussa lisäksi esim. värikyniä luokassa tarjolla, silloin kun niillä on käyttöä.
kyllähän tuokin on totta, onko sinulla itsellä lapsia? etkö haluaisi heille että heillä olisi jotain omaakin?:( eikö sinua kosketa jos lapsesi kyllä ymmärtää sen ettei voi saada (kun äiti sanoo ettei ole nt rahaa) ja näet hänen silmistään kuinka häneen sattuu:( silti hän saa päivästä toiseen hymyn sinun kasvoillesi:) ja vaikka meillä arki voi olla todellakin haastavaa (mitä kukaan ei ymmärrä ellei tiedä adhd:sta ja dysfasiasta ja suolistosairaudesta mitään) niin silti meillä hymyillään:) ja itse laitan siistit ja kunnossa olevat vaatteet kiertoon ilmaiseksi, enkä odota vastapalveluksia keneltäkään:) kylmä totuus on ettei ihmiset uskalla pyytää apua ja minä nyt pyysin apua enkä halua syyttäviä sormia tai loukkaavia kommentteja, minulle lapseni ovat henki ja elämä!:) ja siksi pyydän apua koska he ovat ansainneet äidin joka yrittää ja rakastaa heitä olisi mikä tahansa
Tuo sama yh-äiti-tarina on näkynyt muillakin palstoilla ja Facebookissa. Yhden kerran nuoremmalle oli vikaa maksassa suoliston sijaan. Kerran vanhemmalla oli diabetes ja nuoremmalle dysfasia ja adhd.
Tämä kyseinen tarina voi olla täysin totta, mutta joskus tarinat voivat olla huijauksia. On kerran viemässä pakettia apua tarvitsevalle naiselle, ja ovella vastaan tuli aivan erilainen henkilö eikä asunnossa ollut lapsia ollenkaan.
Kurjaa, että jotkut tällä tavoin käyttäytyvät saattavat estää avun menemisen perille sellaiselle , joka sitä.oikeasti tarvitsee
sen voin vakuuttaa että minun tarinani on totta ja voin jopa kasvotusten nähdä ja kiittää jos apua saan:( päästän jopa kotiini ja voin terveyspaperit näyttää:) en ole huijari vaan todellakin olen avun tarpeessa:(
ja itselläni ei ole sairauksia olen täysin terve:) mutta vanhemmalla pojallani on tosiaan adhd ja dysfasia ja nuoremalla on vikaa suolistossa joten pidättäminen on vaikeaa:( mutta niin kuin sanoin jos apua saan niin olen todellakin valmis tapamaan niin hyväsydämiset ihmiset, että voivat olla varmoja että apu menee todellakin sillaiselle joka sitä tarvitsee:(
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"]
Tuo sama yh-äiti-tarina on näkynyt muillakin palstoilla ja Facebookissa. Yhden kerran nuoremmalle oli vikaa maksassa suoliston sijaan. Kerran vanhemmalla oli diabetes ja nuoremmalle dysfasia ja adhd. Tämä kyseinen tarina voi olla täysin totta, mutta joskus tarinat voivat olla huijauksia. On kerran viemässä pakettia apua tarvitsevalle naiselle, ja ovella vastaan tuli aivan erilainen henkilö eikä asunnossa ollut lapsia ollenkaan. Kurjaa, että jotkut tällä tavoin käyttäytyvät saattavat estää avun menemisen perille sellaiselle , joka sitä.oikeasti tarvitsee
[/quote]
Sulla on varmaan laittaa linkkejä, jos noin ilkeitä väität. Minä löysin vain yhden Kaks'plussan keskustelun, jossa Tiina pyysi apua joululahjoihin (kun joku kertoi apua antavansa).
Mä oon kahden yh, osa-aikaisella kuntoutustuella sairauteni vuoksi. Joudun olla viikon ilman lääkitystä, että saan lapsille kynät ja kumit kouluun. Vanhoilla repuilla mennään, vanhoilla siisteillä vaatteilla. Ei auta, tällasta tää on. Yritän elää päivän kerrallaan, toivottavasti pärjätään palkkapäivään. Ruokaa on, se on pääasia. Ja huomenna mennään mustikkaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:55"]
Minäkin autan lapsia, mutta en rahalla tai tavaralla. Annan aikaani, hoidan paljon yh-kaverin lapsia, kun äiti ei jaksa. Syyt, miksi lompakkoni pysyy kiinni, ovat tässä: Lapsilisä, elatustuki, kotihoidontuki (tai ilmainen päivähoito), työttömyyskorvaus lapsikorotuksella, asumistuki, toimeentulotuki, harkinnanvarainen tt-tuki. Sori vaan.
[/quote]Ei kukaan noita kaikkia saa, eikä ne ole paljonkaan suuruisia.
ja voin myöntää, että joulu on toinen minulle taloudellisesti vaikeaa aikaa:( ja tosiaan ole joulun alla pyytänyt apua mutta en silloin sitä saanut joten se vain jäi:(
Ei vittu alkaako tämä rahankerjäys netin kautta nyt yleistymään? Porvarihallituksen juoni, jolla yrittää ulkoistaa sosiaalituet vapaaehtoisten varaan? Lopettakaa tämä kerjääminen!!!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"]
Tuo sama yh-äiti-tarina on näkynyt muillakin palstoilla ja Facebookissa. Yhden kerran nuoremmalle oli vikaa maksassa suoliston sijaan. Kerran vanhemmalla oli diabetes ja nuoremmalle dysfasia ja adhd. Tämä kyseinen tarina voi olla täysin totta, mutta joskus tarinat voivat olla huijauksia. On kerran viemässä pakettia apua tarvitsevalle naiselle, ja ovella vastaan tuli aivan erilainen henkilö eikä asunnossa ollut lapsia ollenkaan. Kurjaa, että jotkut tällä tavoin käyttäytyvät saattavat estää avun menemisen perille sellaiselle , joka sitä.oikeasti tarvitsee
[/quote]
Sulla on varmaan laittaa linkkejä, jos noin ilkeitä väität. Minä löysin vain yhden Kaks'plussan keskustelun, jossa Tiina pyysi apua joululahjoihin (kun joku kertoi apua antavansa).
[/quote]
Saa sossuntukea ja siinä sivussa lahjoittajilta kaikenlaista?
ja uskokaa tai älkää mutta kyllä meilläkin käytetään kaikki loppuun joko ovat niin rikki ettei voi enään käyttää tai sitten liian pieniä:(
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:10"]
Mä oon kahden yh, osa-aikaisella kuntoutustuella sairauteni vuoksi. Joudun olla viikon ilman lääkitystä, että saan lapsille kynät ja kumit kouluun. Vanhoilla repuilla mennään, vanhoilla siisteillä vaatteilla. Ei auta, tällasta tää on. Yritän elää päivän kerrallaan, toivottavasti pärjätään palkkapäivään. Ruokaa on, se on pääasia. Ja huomenna mennään mustikkaan.
[/quote]
Ja metsästyskauteen on enää pari kuukautta. ;)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:00"] Tuo sama yh-äiti-tarina on näkynyt muillakin palstoilla ja Facebookissa. Yhden kerran nuoremmalle oli vikaa maksassa suoliston sijaan. Kerran vanhemmalla oli diabetes ja nuoremmalle dysfasia ja adhd. Tämä kyseinen tarina voi olla täysin totta, mutta joskus tarinat voivat olla huijauksia. On kerran viemässä pakettia apua tarvitsevalle naiselle, ja ovella vastaan tuli aivan erilainen henkilö eikä asunnossa ollut lapsia ollenkaan. Kurjaa, että jotkut tällä tavoin käyttäytyvät saattavat estää avun menemisen perille sellaiselle , joka sitä.oikeasti tarvitsee [/quote] Sulla on varmaan laittaa linkkejä, jos noin ilkeitä väität. Minä löysin vain yhden Kaks'plussan keskustelun, jossa Tiina pyysi apua joululahjoihin (kun joku kertoi apua antavansa). [/quote] Saa sossuntukea ja siinä sivussa lahjoittajilta kaikenlaista?
[/quote]
Jos sinä luulet, että tuo on helppoa elämää kerjätä netissä apua, niin thnk again. Ei hän varmasti isoja lahjoituksia saa, kunhan jonkun repun hinnan saa raavittua kasaan. Aika outo olet. Ja ne linkit, missä ne olikaan...?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:55"]
Minäkin autan lapsia, mutta en rahalla tai tavaralla. Annan aikaani, hoidan paljon yh-kaverin lapsia, kun äiti ei jaksa. Syyt, miksi lompakkoni pysyy kiinni, ovat tässä: Lapsilisä, elatustuki, kotihoidontuki (tai ilmainen päivähoito), työttömyyskorvaus lapsikorotuksella, asumistuki, toimeentulotuki, harkinnanvarainen tt-tuki. Sori vaan.
[/quote]Ei kukaan noita kaikkia saa, eikä ne ole paljonkaan suuruisia.
[/quote]
Mitä sä sekoilet? Mä olen yksinhuoltaja ja työskentelen lähihoitajana kotihoidossa. Mulle jää verojen jälkeen käteen n. 1600€ kuussa ja saan lapsilisän yh-korotuksella sekä elatustuen 155€= n. 1900€.Asumistukea en saa. Vuokran, bussilipun, sähkölaskun, vakuutusten jälkeen mulle jää käteen n. 700€ kaikkeen muuhun. Se ei ole paljon pääkaupunkiseudulla kun ruoka on kallista kaikkialla ja kun lapsi tarvitsee jotain isompaa. Pelottaa jo nyt miten selviän kun lapsi siirtyy kouluun ja tarpeet muuttuu sekä kasvaa. ( Ei, en ole löytänyt halvempaa asuntoa ja olen "jonossa" stadin asunnoille, ollut jo vuosia.)
Miten joku voi kadehtia mun kaltaisia ihmisiä? Mä valitsin hoitoalan, kyllä, mutta avioeroa en toivonut. =(
Lainasin vahingossa väärin, eli en tarkoita alempaa vastaajaa.
Eiko Hope ry ( joka toimii Lohjallakin) ole juuri vähävaraisten auttamiseen?