Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua koulunalkuun vähävaraisille?

Vierailija
24.07.2015 |

Hei! Olisiko Lohjalla vähävaraisia lapsiperheitä, jotka tarvitsisivat apua koulun alkuun, esim. repun, vaatteiden, kynien + muiden juttujen hankinnassa? Ottaisitko sinä lapsellesi apua vastaan? Luin juuri iltalehdestä vastaavasta tempauksesta Oulussa ja haluaisin auttaa, mutta onkohan täällä ketään apua tarvitsevaa pienen tai vähän isommankin koululaisen äitiä/isää? Kommentteja?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yh ja työtön, en saa kuin lapsilisät, elatusmaksut ja asumistuen nyt. En tiedä saanko ostettua edes kontaktimuovia! En valita, kun kuitenkin on katto pään päällä. Kahdella lapsella ns. erityisyyttä, en tiedä miten muuten kuvaisi. Mitään apua emme ole hakeneet netistä tai livenä. Kyllä meitä on. Pitää pysyä positiivisena, on lapsillekin mukavampi aloittaa koulunsa.

Vierailija
22/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan teille jos lapsenne menevät lukioon. Juuri oli keskustelu että tarvii oman läppärin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:55"]

Minäkin autan lapsia, mutta en rahalla tai tavaralla. Annan aikaani, hoidan paljon yh-kaverin lapsia, kun äiti ei jaksa. Syyt, miksi lompakkoni pysyy kiinni, ovat tässä: Lapsilisä, elatustuki, kotihoidontuki (tai ilmainen päivähoito), työttömyyskorvaus lapsikorotuksella, asumistuki, toimeentulotuki, harkinnanvarainen tt-tuki. Sori vaan.

[/quote]Ei kukaan noita kaikkia saa, eikä ne ole paljonkaan suuruisia.
[/quote]
On ne useamman lapsen yh:lla kuitenkin ihan riittävät koulureppuihin ja kyniin, kaiken muun ohellakin. Mutta antakaa toki hänelle, ei se ole minulta pois ;)

Vierailija
24/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sossusta rahaa:( mutta unohtakaa ihmiset että edes kehtasin pyytää apua.... tätä en tällä halunnut:( haluan niitä ihmisiä kun olisivat auttaneet niin kiittää koko sydämestäni:) muilta pyydän anteeksi että sattuivat näkemään edes että joku kehtaa pyytää apua:(

Vierailija
25/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:55"]

Minäkin autan lapsia, mutta en rahalla tai tavaralla. Annan aikaani, hoidan paljon yh-kaverin lapsia, kun äiti ei jaksa. Syyt, miksi lompakkoni pysyy kiinni, ovat tässä: Lapsilisä, elatustuki, kotihoidontuki (tai ilmainen päivähoito), työttömyyskorvaus lapsikorotuksella, asumistuki, toimeentulotuki, harkinnanvarainen tt-tuki. Sori vaan.

[/quote]Ei kukaan noita kaikkia saa, eikä ne ole paljonkaan suuruisia.

[/quote]

Mitä sä sekoilet? Mä olen yksinhuoltaja ja työskentelen lähihoitajana kotihoidossa. Mulle jää verojen jälkeen käteen n. 1600€ kuussa ja saan lapsilisän yh-korotuksella sekä elatustuen 155€= n. 1900€.Asumistukea en saa. Vuokran, bussilipun, sähkölaskun, vakuutusten jälkeen mulle jää käteen n. 700€ kaikkeen muuhun. Se ei ole paljon pääkaupunkiseudulla kun ruoka on kallista kaikkialla ja kun lapsi tarvitsee jotain isompaa. Pelottaa jo nyt miten selviän kun lapsi siirtyy kouluun ja tarpeet muuttuu sekä kasvaa. ( Ei, en ole löytänyt halvempaa asuntoa ja olen "jonossa" stadin asunnoille, ollut jo vuosia.)

Miten joku voi kadehtia mun kaltaisia ihmisiä? Mä valitsin hoitoalan, kyllä, mutta avioeroa en toivonut. =(
[/quote]
Kuka on sinua kadehtinut? Tarkoitin sanoa, että kyllä yhteiskunta jo tukee tosi paljon työtöntä yksinhuoltajaa. Minustakin tämä kerjäämisilmiö on hämmentävä.

Mutta jos haluat ilmaisen talousvinkin, niin kulutat ns. pakollisiin menoihin aika paljon, jopa pk-seudun vinkkelistä. Noin pienituloisella ei ole varaa noin suuriin menoihin.

Vierailija
26/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaunis sinulle Riikka:)

Vierailija
27/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ajattelin sulle kirjoittaa vaikken lohjalta olekkaan:( olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti, olen työtön en omasta valinnastani vaan kun ei kerta kaikkiaan ole saanut työtä minkä voisin arkeeni yhdistää:( vanhemmalla pojallani on paha adhd ja siihen päälle dysfasia niin jokainen päivä on meille haaste, hän aloittaa nyt tokalla luokalla, ja nuoremmalla on suolisto vika josta syystä hänen on vaikea pidättää ja vahinkoja sattuu ja hän on nyt aloittamassa ekan luokan... jokainen päivä on minulle uusi haaste mutta en päivääkään mihinkään vaihtaisi:) näin kun koulut alkaa minulla on erittäin tiukkaa:'(  pitäisi saada ostettua uudet reput, uudet vaatteet kengät penaalit ja kynät, mutta näin yksinhuoltajan tuloilla se on vaikeaa:( olisin niin onnellinen kun joku edes voisi pojilleni uusien reppujen hankinnassa auttaa, kiertelen kirpputorejakin mutta nykyään niissäkkin on kovat hinnat minun tuloilleni:( tekisin mitä vain että saisin lapsilleni hymyn suulle ja sen etteivät heidän tarvitsisi tuntea itseään huonommaksi siksi että minulla ei heille ole varaa koulun alkuun välttämättömiä asioita hommata:'(

yst.terv.Tiina (yh äippä turusta)

s-osoitteeni on: tipitii89@gmail.com

Vierailija
28/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:35"]hei, ajattelin sulle kirjoittaa vaikken lohjalta olekkaan:( olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti, olen työtön en omasta valinnastani vaan kun ei kerta kaikkiaan ole saanut työtä minkä voisin arkeeni yhdistää:( vanhemmalla pojallani on paha adhd ja siihen päälle dysfasia niin jokainen päivä on meille haaste, hän aloittaa nyt tokalla luokalla, ja nuoremmalla on suolisto vika josta syystä hänen on vaikea pidättää ja vahinkoja sattuu ja hän on nyt aloittamassa ekan luokan... jokainen päivä on minulle uusi haaste mutta en päivääkään mihinkään vaihtaisi:) näin kun koulut alkaa minulla on erittäin tiukkaa:'(  pitäisi saada ostettua uudet reput, uudet vaatteet kengät penaalit ja kynät, mutta näin yksinhuoltajan tuloilla se on vaikeaa:( olisin niin onnellinen kun joku edes voisi pojilleni uusien reppujen hankinnassa auttaa, kiertelen kirpputorejakin mutta nykyään niissäkkin on kovat hinnat minun tuloilleni:( tekisin mitä vain että saisin lapsilleni hymyn suulle ja sen etteivät heidän tarvitsisi tuntea itseään huonommaksi siksi että minulla ei heille ole varaa koulun alkuun välttämättömiä asioita hommata:'(

[/quote]

Eikö isompi voi käyttää vanhaa reppua ja penaalia? Ja miksi pitää olla upouusi ja tietyn merkkinen? Perusmustan repun saa kympillä, poika duunatkoon sitä mieleisekseen :)

Vierailija
29/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin autan lapsia, mutta en rahalla tai tavaralla. Annan aikaani, hoidan paljon yh-kaverin lapsia, kun äiti ei jaksa.
Syyt, miksi lompakkoni pysyy kiinni, ovat tässä:

Lapsilisä, elatustuki, kotihoidontuki (tai ilmainen päivähoito), työttömyyskorvaus lapsikorotuksella, asumistuki, toimeentulotuki, harkinnanvarainen tt-tuki.

Sori vaan.

Vierailija
30/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:35"]hei, ajattelin sulle kirjoittaa vaikken lohjalta olekkaan:( olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti, olen työtön en omasta valinnastani vaan kun ei kerta kaikkiaan ole saanut työtä minkä voisin arkeeni yhdistää:( vanhemmalla pojallani on paha adhd ja siihen päälle dysfasia niin jokainen päivä on meille haaste, hän aloittaa nyt tokalla luokalla, ja nuoremmalla on suolisto vika josta syystä hänen on vaikea pidättää ja vahinkoja sattuu ja hän on nyt aloittamassa ekan luokan... jokainen päivä on minulle uusi haaste mutta en päivääkään mihinkään vaihtaisi:) näin kun koulut alkaa minulla on erittäin tiukkaa:'(  pitäisi saada ostettua uudet reput, uudet vaatteet kengät penaalit ja kynät, mutta näin yksinhuoltajan tuloilla se on vaikeaa:( olisin niin onnellinen kun joku edes voisi pojilleni uusien reppujen hankinnassa auttaa, kiertelen kirpputorejakin mutta nykyään niissäkkin on kovat hinnat minun tuloilleni:( tekisin mitä vain että saisin lapsilleni hymyn suulle ja sen etteivät heidän tarvitsisi tuntea itseään huonommaksi siksi että minulla ei heille ole varaa koulun alkuun välttämättömiä asioita hommata:'( yst.terv.Tiina (yh äippä turusta) s-osoitteeni on: tipitii89@gmail.com [/quote] Eikö isompi voi käyttää vanhaa reppua ja penaalia? Ja miksi pitää olla upouusi ja tietyn merkkinen? Perusmustan repun saa kympillä, poika duunatkoon sitä mieleisekseen :)

[/quote]

Missä hän sanoo, että pitäisi olla tietyn merkkinen?

Pikkuisen nyt on pahansuopaa tuo kommentointisi, luet mitä HALUAT toisen tekstissä lukea, siitä viis mitä hän oikeasti sanoo.

Eläväisen adhd-pojan reppu ja penaali ovat suurella todennäköisyydellä puhki ekan kouluvuoden jäljiltä. Omat muksuni ovat rauhallisia ja meillä on varaa laatukamoihin, ja silti meilläkin on repun pohja kuultavaksi kulunut parissa vuodessa.

Tuo kirjoittaja vieläpä sanoo, että jopa kirpparilla on hänelle liian kovat hinnat. Miten siis luulet, että kymppi olisi hänelle ok hinta?

ohis

Vierailija
31/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei minullakaan ajasta ole puutetta:/ ja tätä pelkäsinkin että heti tuomitaan, kenelläkään teistä ei varmasti ole lasta kenellä on vaikea dysfasia? ihmettellään miksi ei uskalleta pyytää apua? juuri siksi kun ihmisä on moneen lähtöön, halutaan heti syyllistää:( en tarvitsekkaan uusia vaan minulle kelpaisi ihan kirppikseltä vaikka ostettu halpa kunhan olisi siistissä kunnossa, mutta eipä löydy niitäkään:( ja on hyvä että jotkut näkevät asiat noin mustavalkoisina, mutta vinkkinä teille ne eivät ole...

Vierailija
32/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:35"]hei, ajattelin sulle kirjoittaa vaikken lohjalta olekkaan:( olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti, olen työtön en omasta valinnastani vaan kun ei kerta kaikkiaan ole saanut työtä minkä voisin arkeeni yhdistää:( vanhemmalla pojallani on paha adhd ja siihen päälle dysfasia niin jokainen päivä on meille haaste, hän aloittaa nyt tokalla luokalla, ja nuoremmalla on suolisto vika josta syystä hänen on vaikea pidättää ja vahinkoja sattuu ja hän on nyt aloittamassa ekan luokan... jokainen päivä on minulle uusi haaste mutta en päivääkään mihinkään vaihtaisi:) näin kun koulut alkaa minulla on erittäin tiukkaa:'(  pitäisi saada ostettua uudet reput, uudet vaatteet kengät penaalit ja kynät, mutta näin yksinhuoltajan tuloilla se on vaikeaa:( olisin niin onnellinen kun joku edes voisi pojilleni uusien reppujen hankinnassa auttaa, kiertelen kirpputorejakin mutta nykyään niissäkkin on kovat hinnat minun tuloilleni:( tekisin mitä vain että saisin lapsilleni hymyn suulle ja sen etteivät heidän tarvitsisi tuntea itseään huonommaksi siksi että minulla ei heille ole varaa koulun alkuun välttämättömiä asioita hommata:'(

[/quote]
hei. Meidän perheemme rahatilanne on myös aika tiukka, mutta voin tietysti katsoa, löytyisikö meiltä jotain lapsillenne. Asun turun suunnalla, ja laitan sulle s-postia jos löydän vanhoja koulujuttuja yms :)

Vierailija
33/33 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon:) ja kiitos ohis tuosta sait minulle olon että edes joku ymmärtää:) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi