Mistä asiasta sinua on sanottu ahkeraksi?
Siis etsin sellaista asiaa tai tekemistä, jonka tiimoilta olet saanut kuulla olevasi ahkera tai pitkäjännitteinen ja itse olet sitä mieltä, että kyseinen tekeminen on vain kivaa. Itse teen käsitöitä, kuten ryijyjä. Vähän väliä joku näkee tuotoksiani ja sanoo minun olevan ahkera ja että itsellä ei riittäisi pitkäjännitteisyyttä samaan. En voi ymmärtää, miten se voi olla ahkeraa, koska niitä on yksinkertaisesti kiva ja jopa addiktoivaa tehdä. Ennemminkin tuntuu, että laiskottelen, kun vain istun tekemässä käsitöitä, kun olisi muutakin tekemistä, esimerkiksi ruohonleikkuuta.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"]
Eipä mistään. Minulla on laiskan ja mukavuudenhaluisen ihmisen maine joka asiassa. Paitsi nukkumisessa, olen ahkera nukkuja.
[/quote]Sama täällä.
Minä luen, aina kun vaan vähänkin aikaa löytyy. Lomalla menee pari kirjaa viikossa. Jos en lue, saan vieroitusoireita..
Olen yrittäjä alalla, jossa näkyy koko ajan mitä teen ja näkyvää tulee nopeasti. Tykkään työstäni ja teen sitä hymyssä suin. Asiakkaani sanovat minua ahkera-Liisaksi ja se on mielestäni ihan hauska nimitys. Myös kotona tykkään puuhata niin puutarhassa kuin sisälläkin ja lapset, 12 ja 14 v. ovat samanlaisia iloisia puuhastelijoita, joita ei tarvitse käskeä vaikka imuroimaan, vaan he osaavat aloittaa työn ihan omasta halustaankin. Mies on myös samaa maata.
Olen lapsena ja teininä suorittanut musiikin perusopinnot. Nykyäänkin soitan muutamia eri instrumentteja, ja saan tästä nautintoa. On vaikea ajatella, että olisin ahkera, koska en tee tätä vastentahtoisesti.
Aikoinaan opiskelu. Nyt työ. Kotityöt. Olen nopea ja tehokas. En pidä olemisesta ilman tekemistä.
Pelaamaan tennistä. Joskus pelaan 8h putkeen. Se on ihanan vapauttavaa.
muiden kuuntelemisessa ja tukemisessa
Eipä mistään. Minulla on laiskan ja mukavuudenhaluisen ihmisen maine joka asiassa. Paitsi nukkumisessa, olen ahkera nukkuja.