Nordean nettipankkii ei pääse ja se, että joku poistattaa keskustelut aiheesta, ei muuta tilannetta
Alan olla jo epätoivoinen. Koska sinne oikein pääsee?
Kommentit (137)
Nyt on eka päivä ja monet saavat eläkkeen ja maksaisi heti pakolliset laskut pois. Jos on esim. joutunut siirtämään eräpäivää.
Itsellä on usein käynyt niin, että kun olen suunnitellut maksavani jonain päivänä määrätyt laskut niin juuri silloin on katkos.
Suoraveloitus ei pienillä tuloilla ole hyvä eikä onnistu kun joutuu miettimään mikä lasku on pakko maksaa.
Ei ole sekään kiva tilanne jos huomaa, että on kerralla mennyt liian monta laskua ja muuhun elämiseen ei jää rahaa paljon yhtään.
Ainakin itse joudun kuukauden aikana miettimään rahatilanettani moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Nordea pelottelee ihmisiä juuri silloin, kun muutenkin on tässä pelättävää?
No mitäspelkäämistä tuossa näet....varaudu pikemminkin siihen, että noita erilaisia katkoja tulee moneenkin asiaan. Kuuluu tuohon rysäläisten toimintaan kaataa eri palveluita länsimaissa, ilman tätä Ukrainan tilannettakin.
Ai että mitä pelkäämistä? Idiootti. Sen pelkäämisen, että laskuissa menee päivämäärä yli ja joudun maksamaan viivästysmaksua. Kaltaisillesi sossupummeille ne kai ovat päivittäistä kauraa.
Miksi maksat laskut viimeisenä mahdollisena päivänä? En tohtisi itse noin haukkua muita.
Sanoinko, että on viimeinen maksupvm? En. Mutta mehän emme tiedä, miten kauan tämä vikatila kestää. Tässä voi mennä vaikka viikko. Koska NOrdea, tuo tiedottamisen ammattilainen, ei ilmoita mitään arviota aikataulusta. Etusivulla on vain tieto, että vikaa korjataan. Ne intialaiset, jotka nyt hikipäässä koodia syynäävät, eivät välttämättä hoida sitä koko päivänä. Eiväthän hoitaneet sitä eilenkään, vaikka ongelma alkoi jo silloin. Ja ihmisillä on hiihtolomalla muita kiireitä... meillä ihmisillä, joilla on oikea elämä ja jotka eivät tuhnuta siellä vuokrayksiössä iloisina siitä, että toimeentulo on automatisoinut kaikki laskumme, niin voimme keskittyä tuijottamaaan villasukat jalassa vastakkaisen vuokraläävän ikkunaa, jossa toinen samanlainen tuijottaa takaisin.
On sulla arvokasta elämää, trollaat tuntemattomia jossain vauvafoorumilla :D :D
Rahatkin niin tiukassa että itket jotain maksumuistutusmaksuja :D
Trolleilla oli eilen palkkapäivä ja nyt raha ei liiku venäjältä
Vierailija kirjoitti:
Venäjä vastahyökkää..?
Tuskinpa. Onhan näitä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Nordea pelottelee ihmisiä juuri silloin, kun muutenkin on tässä pelättävää?
No mitäspelkäämistä tuossa näet....varaudu pikemminkin siihen, että noita erilaisia katkoja tulee moneenkin asiaan. Kuuluu tuohon rysäläisten toimintaan kaataa eri palveluita länsimaissa, ilman tätä Ukrainan tilannettakin.
Ai että mitä pelkäämistä? Idiootti. Sen pelkäämisen, että laskuissa menee päivämäärä yli ja joudun maksamaan viivästysmaksua. Kaltaisillesi sossupummeille ne kai ovat päivittäistä kauraa.
Tällainen katkos ei ole koskaan ollut edes päivän mittainen. Jos jättää laskun maksamisen eräpäivään, niin näin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän ne korjaa! Mutta mitä sitten? Mulla on laskuja maksettavana ja tarvitsen sitä pankkia juuri nyt ja se on aivan sama, onko niillä idiooteilla taas joku sisäinen ongelma vai jokin muu syy tälle. Nordea on niin paska. Missä ne teettää nettipankin ylläpidon, Intiassako?
Kerro mulle mikä pankki ei oo kertaakaan tälleen kaatunut niin vaihdan sinne saman tien :D
En ole pitkään aikaan kuullut muiden pankkien kaatumisista. Nordea on ainoa, josta on useampikin uutisointi ollut. Paska pankki.
Asiakas saa äänestää jaloillaan. Ei kai sinne Nordeaan ketään ole pakotettu?
Tosi naiivi kommentti ja ilmeisesti ihmiseltä, jolla ei ole maksukykyä sen vertaa, että saisi edes asuntolainaa. Tositilanteessa pankin vaihto on mittava prosessi ja ne, jotka uhoavat vaihtavansa pankkia jättävät vaihtouhkauset uhkauksiksi juuri siksi.
Mä kilpailutin asuntolainan ja vaihdoin sen kanssa pankkia, koska sain paremman tarjouksen. Tarjoaisin apua, jos osaisit käyttäytyä, mutta mua pännii tuo sun asenne sen verran, että saat kärvistellä yksinäsi.
Tarjoaisit apua! Voi luoja... ihan oikeasti, älä XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin tunti sitten, mutta käytän vanhanaikaista pahvista tunnuslukulistaa. Boomeriudesta ja uudistuksista kieltäytymisestä on hyötyä, kun nykyaikaiset systeemit kaatuu.
Söpöä, että boomerit ovat noin pihalla. Sillä ei ole mitään merkitystä millä olet sinne kirjautumassa:
Tilapäisen häiriön vuoksi Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei voi tunnistautua verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin.
Mihinköhän buumeri on pahviläpyskällään mahtanut kirjautua. Ei tosiaan Nordeaa, koska sinne ei kerta kaikkiaan nyt pääse. Voi tosin olla, että ongelma koskee vain osaa nettiliittymiä. Itsellä Firefox
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän ne korjaa! Mutta mitä sitten? Mulla on laskuja maksettavana ja tarvitsen sitä pankkia juuri nyt ja se on aivan sama, onko niillä idiooteilla taas joku sisäinen ongelma vai jokin muu syy tälle. Nordea on niin paska. Missä ne teettää nettipankin ylläpidon, Intiassako?
Kerro mulle mikä pankki ei oo kertaakaan tälleen kaatunut niin vaihdan sinne saman tien :D
En ole pitkään aikaan kuullut muiden pankkien kaatumisista. Nordea on ainoa, josta on useampikin uutisointi ollut. Paska pankki.
Tosi naiivi kommentti ja ilmeisesti ihmiseltä, jolla ei ole maksukykyä sen vertaa, että saisi edes asuntolainaa. Tositilanteessa pankin vaihto on mittava prosessi ja ne, jotka uhoavat vaihtavansa pankkia jättävät vaihtouhkauset uhkauksiksi juuri siksi.
Pankin vaihtaminen on nykyään erittäin helppoa, kun pankit tekevät suurimman osan asioista automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin tunti sitten, mutta käytän vanhanaikaista pahvista tunnuslukulistaa. Boomeriudesta ja uudistuksista kieltäytymisestä on hyötyä, kun nykyaikaiset systeemit kaatuu.
Söpöä, että boomerit ovat noin pihalla. Sillä ei ole mitään merkitystä millä olet sinne kirjautumassa:
Tilapäisen häiriön vuoksi Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei voi tunnistautua verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin.
Mihinköhän buumeri on pahviläpyskällään mahtanut kirjautua. Ei tosiaan Nordeaa, koska sinne ei kerta kaikkiaan nyt pääse. Voi tosin olla, että ongelma koskee vain osaa nettiliittymiä. Itsellä Firefox
Firefox on selain, ei mikään liittymä. Ja siellä Nordean sivuilla lukee, että kirjatuminen ei nyt onnistu, joten se ei ole kiinni liittymästä, selaimesta tai tunnistautumistavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kilpailutin asuntolainan ja vaihdoin sen kanssa pankkia, koska sain paremman tarjouksen. Tarjoaisin apua, jos osaisit käyttäytyä, mutta mua pännii tuo sun asenne sen verran, että saat kärvistellä yksinäsi.
Tarjoaisit apua! Voi luoja... ihan oikeasti, älä XD
Ei hätää, en ole tarjoamassa. Voit olla rauhallisin mielin (mikäli se Nordean nurin ollessa on mahdollista, kun laskut pitäisi JUSTNYTTÄLLÄSEKUNNILLAMAKSAA). Mutta olen oman kokemukseni vuoksi hyyyyvin eri mieltä tuosta kommentista
"Tositilanteessa pankin vaihto on mittava prosessi ja ne, jotka uhoavat vaihtavansa pankkia jättävät vaihtouhkauset uhkauksiksi juuri siksi."
koska ei se ollut.
Vinkiksi muillekin, jos Nordea alkaa riittävästi hatuttamaan (tai muu pankki). Kyllä siitä eroon pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Äsken ei päässyt.
Mikä ihme siinä on, että ei voi käydä lukemassa ohjeistusta sieltä Nordean sivuilta? Mikä tässä on epäselvää: Tilapäisen häiriön vuoksi Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei voi tunnistautua verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa alapuolella on sulle mun ohje toimia....eli e-lasku, maksut hoituu ajallaan automaattimaksatuksella. Sossupummille se ei ole mahdollista edes, koska tili on useinkin maksukyvytön laskujen tullessa yhdessä ryppäässä.
Kuule, meillä joilla on elämä ja rahaa käyttää siihen, on muitakin laskuja kuin vakkari sähkölasku ja nettilasku toisin kuin teillä sossupummeilla, jotka elätte kuin madot vakilaskuinenne siellä lähiöyksiössänne, jonka vuokra menee suoraan toimeentulotuesta automaattisena
Oikeasti, ne joilla on rahaa, ei itke jotain pankin sivujen kaatumista hetkellisesti, maksut hoituu ajallaan, vaikka ei kävisi vuosiin verkkopankissa. Varsinkin tuo, että joku yksittäinen lasku on juuri määrättynä päivänä maksettava, kuulostaa täysin naurettavalta. Jos/kun on rahaa, niin sen olisit hoitanut heti laskun saatuasi, mutta jouduit odottamaan tilipäivää ja pankki ei toimi....siitä se raivosi johtuu.
Minä voisin maksaa koko vuoden sähkö-kaasu-vesi-jäte-lehti-talonmaalaus-ulkooven vaihto ym laskut kerralla ilman mitään vaikutusta muuhun elämäämme.
Sinun on turhaa purkaa kiukkuasi muihin, kun olet itse hommasi noin tyrinyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksat laskut viimeisenä mahdollisena päivänä? En tohtisi itse noin haukkua muita.
On minullakin useampi lasku sellainen, että eräpäivänä on palkkapäivä.
-eri
Miksette sovi noita toisin?
Tietääköhän porukka tästä mahdollisuudesta? No, nyt tietää. Rohkeasti vaan yhteys sinne laskun lähettäjätahoon ja pyyntö eräpäivän muuttamisesta. Jotkut myöntävät jopa lisäaikaa laskuille (tai ainakin ennen ovat myöntäneet, en ihan ajantasaista tilannetta tiedä).
Joo ei tavallaan yllätä tää. Vieläpä kun Nordeassa kyse.
Mutta tietty nyt justiinsa pitäis saada hoidettua mm. Itselleni uusi passi, lapselle päiväkotipaikka syksyksi, toiselle lapselle hammastarkastus.... Näin riippuvaisia me ollaan nettipankkitunnusten toimivuudesta :(
Ärsyttää. Mutta eihän tälle mitään voi.
Tämä on niin hauskaa. Itse käyn nettipankissa maksimissaa kerrran viikossa, yleensä en edes sen vertaa. Toistuvat laskut menee automaattisesti maksuun ja muita tulee niin harvakseltaa, että ei haittaisi, vaikka nettipankkii ei pääsisi koko viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tavallaan yllätä tää. Vieläpä kun Nordeassa kyse.
Mutta tietty nyt justiinsa pitäis saada hoidettua mm. Itselleni uusi passi, lapselle päiväkotipaikka syksyksi, toiselle lapselle hammastarkastus.... Näin riippuvaisia me ollaan nettipankkitunnusten toimivuudesta :(Ärsyttää. Mutta eihän tälle mitään voi.
Juu ja tää suunta on ollut aina vaan enemmän kohti digitalisaatiota jo pitkän aikaa. Ei ole kannattavaa. Ei siihen sotaa tarvita, että palvelut on päiväkausia nurin.
"Tilapäinen häiriö tunnistautumisessa"
Tuo vika koskee vain tunnistautumispalvelua, joka ei ole sama asia kuin verkkopankki.
Noitahan nyt on joka pankilla nykyään, odotelkaa rauhassa vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi sana, Venäjä.
Se on totta, se todella on yksi sana. Mitään tekemistä sillä ei tämän Nordean kaatumisen kanssa todennäköisesti ole kylläkään.