Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajat ja kateus

Vierailija
24.07.2015 |

http://www.hs.fi/m/elama/a1305972063024

Hesarissa oli juttu bloggaajien kadehtimisesta ja Natan haastis (aiheesta lisää myös hänen blogiassaan). Mitä mieltä? Tunnetko itse joskus kateuden piston blogeja lukiessasi?

Minä saatan lievästi kadehtia bloggaajien ilmaisia lomamatkoja ja hienoja hotelleja+aamupaloja, mutta en niinkään blogin kautta saatua tavaraa ja vaatteita. En välttämättä haluaisi kuitenkaan elää heidän lomiaan, koska monien lomat on kaukana siitä mitä itse haluan uudessa maassa/kaupungissa tehdä (esim. monet bloggaajat makoilevat altaalla koko loman ja poistuvat hotellialueelta vain shoppailemaan - ei kiitos).

Lisäksi "kadehdin" joidenkin bloggaajien tyylitajua, kamerakalustoa sekä ulkonäköäkin joskus (vaikka tiedän, että blogiin valitaan vain ne onnistuneimmat otokset). Pahantahtousesti en ketään kadehti, vaan ajattelen vain "oih, oispa mullakin.." ja sitten unohdan asian.

Vaikka bloggaajat saavat kaikkea kivaa ja heidän elämäntyylinsä näyttää ihanalta, luopuvat he myös osittain yksityisyydestään. Minä arvostan omaa yksityisyyttäni sen verran korkealle, että mielummin maksan matkani itse ja säilytän anonymiteettini kuin lähtisin julkiseksi mainoskasvoksi. En myöskään haluaisi, että elämääni ruodittaisiin keskustelupalstoilla. :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että Nata on joskus kadehtinyt (kaikista alkuaikojen bloggaajista) juuri MouMouta....:-D

Itse kiinnitin Suomen tyylibloggaajista ensimmäisenä huomioni Honey Junkieen, eli Stellaan, jonka tyyliä silloin kovasti ihailin. :)

Vierailija
2/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tunnen kateutta. Seuraa vaikka jotakin Plusmimmin tämänkin hetkisiä postauksia, ruokailut ym on saatu yhteistyössä jonkun kanssa. Kyllähän se ketuttaa, kun itse tekee ns. 'kunnon työtä' (sairaanhoitaja olen) ja rahaa ei kyllä mielestäni tule ainakaan liikaa.

Mutta kuvaapa itseäsi esim. pari kertaa tai kerran viikossa jossakin asussa=ilmaisia matkoja, kosmetiikkaa, ruokailuja, bileitä. Vaatteetkin useimmiten lahjoitettu. Kyllä siinä kateus iskee. TOSIN en vaihtaisi omaa tilannettani periaatteessa mihinkään, eli kateus on aina vaan ohimenevää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan rehellisesti sanoa, että en kadehdi kenenkään bloggaajan elämää. Mutta jollain tasolla voin kadehtia sitä kykyä tehdä omasta persoonasta "tuotemerkki". Minulla olisi paljon ideoita blogiin, mutta en usko, että ne yksistään riittävät. Minä olen sen verran introvertti, syrjäänvetäytyvä ja yksityisyyttäni varjeleva, etten osaisi pelata sosiaalisen median peliä ollenkaan. Ja bloggaajalla täytyy olla aika avoin persoonallisuus, jotta lukijoita kiinnostaa. Minä haluaisin kirjoittaa, mutta olla näkymätön. Ei taida olla mahdollista nykypäivänä.

Mutta siis: en kadehdi yhdenkään bloggaajan elämäntyyliä, tavaroita, matkoja, jne. Kadehdin vain kykyä saada blogilleen lukijoita.

Vierailija
4/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten AP:kin, saatan kadehtia matkoja, kokemuksia ja elämyksiä, mutta haluaisin saada samat asiat ilman blogien tuomaa julkisuutta. En vaihtaisi omaa yksityisyyttäni yhteenkään ilmaiseen tapahtumaan. Jos vaakakupissa olisi ilmaiset matkat + julkisuus vs. omakustanteiset matkat + yksityisyys, niin valitsen jälkimmäisen ilman muuta.

Vierailija
5/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa että Nata tekee kateus-postauksen. Kaikista bloggaajista vähiten kade olen Natalle. Tulee sellainen myötähäpeä kun kovaääninen nolo-Nata yrittää päästä parempiin piireihin maistelemalla viinejä ja käymällä ravintoloissa.

Jotenkin aina tulee sellanen olo että NAta yrittää epätoivoisesti kuulua joukkoon, oli se Pispalan hipit tai Larun pintaliitäjät, koskaan ei natsaa. Nata on aina se nolo pakkolisä kaikkialla. Poikaystävänä samanlainen tapaus. Kovasti Junnigubbe yrittää ananastukkaa ja hienoja farkkuja, tulos myötähäpeää lähentelevä. Ja ne Natan videot? Hauskojako niiden pitäisi olla?

Vierailija
6/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi matkoja tai tavaroita. Hyvätuloisena sinkkuna voisin ostaa vaikka joka kuukausi viikon matkan jonnekin maailmalle. Mulle kuitenkin riittää 1-2 ulkomaanmatkaa vuodessa. Olen myös voinut sisustaa kotini mieleni mukaan ja pukeutua kuten haluan. Käyn usein ravintoloissa syömässä ja useampi pullo kuohuvaa löytyy aina jääkaapista. Sen sijaan kadehdin jonkin verran näiden suosittujen bloggaajien viitseliäisyyttä. Olen aivan liian laiska, jotta jaksaisin päivittää blogia joka päivä tai edes kerran viikossa.

Vierailija
7/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin! Ne ei koskaan riitele poikaystävänsä/miehensä kanssa. Pahin sairaus on flunssa. Kaikki on aina niin täydellistä. Siistiä aina kotona, annokset aseteltu aina kauniisti. Aina hienot vaattet, meikit, hiukset. Ihania uusia merkkilaukkuja käsivarsilla. Siis niiden elämä on täydellistä! Ilman mitään säröä. Voih!!

Vierailija
8/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vain kuvan ja otsikon ja suljin sit hesarin sivun

- roskabloggari ei kinosta

- hesari on roskaa

- suomibloggarit on roskaa

- haaveilkaa ja fantasioikaa vaan bloggarit, että joku kadehtii teitä. Ehkä se jenni-janica 12 vee jostain perähikiältä, ei kukaan aikuinen ihminen :) Yrittäkää vaikka kirjoitella englanniksi, jos osaatte ;)

Vierailija
9/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lukenu yhtään blogia, vähänkö oon ylpee itsestäni. Eipähän tarvii haukkua täällä ketään.

Vierailija
10/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen tavarasta, en lomamatkoista tai glamourelämästä, mutta yhtä bloggaajaa kyllä kahdehdin hänen tyylinsä, taitojensa ja jopa vähän ulkonäkönsä vuoksi. Enemmän se kuitenkin on ihailua!

Vierailija
11/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:38"]En ole kateellinen tavarasta, en lomamatkoista tai glamourelämästä, mutta yhtä bloggaajaa kyllä kahdehdin hänen tyylinsä, taitojensa ja jopa vähän ulkonäkönsä vuoksi. Enemmän se kuitenkin on ihailua!
[/quote]

Haluatko kertoa ketä? :)

Vierailija
12/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kadehdin oikeastaan vain matkoja sekä työn "helppoutta" (rennot työajat, jne). Ja ehkä joskus myös joitain elämyksiä/juttuja (esim. Nata pääsi sinne maan alaiseen ravintolaan syömään ja Mungo sai ilmaisen/alennettuun hintaan silmien laserleikkauksen). Ihan tyytskäri olen silti omaankin elämääni. :-)

Vierailija
13/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaamisen helppoudesta ja siitä kuinka ilmaisia asioita vain putoaa syliin moni jaksaa täällä jauhaa, mutta se ei lopultakaan ole nuin helppoa. Blogaajat saa sen näyttämään helpolta mutta kokemuksella voin sanoa ettei ole. Olen blogannut nyt kaksi vuotta verenmaku suussa, yrittänut erottua, tuottaa laadukasta sisältöä ja ties mitä sirkustemppuja ja olen tienannut huikeat 60 euroa! Nekin affiliate-tuloina ja niiden postausten tekeminen on kypsää.

Niin että en tosiaan enää luule että homma on helppoa. En silti kadehdi bloggaajia jotka tämän taitavat selkeästi hyvin (mungolife, nata jne) että saavat siitä palkkansa, en enää. Helppoa rahaa ei oleolemassa. Jokainen voi itse kokeilla jos kateus tuntuu ylivoimaiselta mutta vannon että todellisuus on ihan muuta.

Vierailija
14/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:11"]

Aika naurettavaa että Nata tekee kateus-postauksen. Kaikista bloggaajista vähiten kade olen Natalle. Tulee sellainen myötähäpeä kun kovaääninen nolo-Nata yrittää päästä parempiin piireihin maistelemalla viinejä ja käymällä ravintoloissa.

Jotenkin aina tulee sellanen olo että NAta yrittää epätoivoisesti kuulua joukkoon, oli se Pispalan hipit tai Larun pintaliitäjät, koskaan ei natsaa. Nata on aina se nolo pakkolisä kaikkialla. Poikaystävänä samanlainen tapaus. Kovasti Junnigubbe yrittää ananastukkaa ja hienoja farkkuja, tulos myötähäpeää lähentelevä. Ja ne Natan videot? Hauskojako niiden pitäisi olla?

[/quote]

Mun mielestä on pelottavaa, kun monet näistä blogihulluista puhuvat bloggaajista ihan niin kuin tuntisivat heidät.

Vierailija
15/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:38"]En ole kateellinen tavarasta, en lomamatkoista tai glamourelämästä, mutta yhtä bloggaajaa kyllä kahdehdin hänen tyylinsä, taitojensa ja jopa vähän ulkonäkönsä vuoksi. Enemmän se kuitenkin on ihailua!
[/quote]

Olet liian tervepäinen blogien lukija av:lle, mene pois. Täällä kuuluu raivota kuinka pipsa osti taaaaas uuden laukun ja xenia talon!!!!!

Vierailija
16/16 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:11"]

[/quote]

Mun mielestä on pelottavaa, kun monet näistä blogihulluista puhuvat bloggaajista ihan niin kuin tuntisivat heidät.
[/quote]

Todellakin! Tunnen yhden bloggaajan kestä täällä juorutaan ja nauran niille analyyseille erosta ja veikkauksille
uudesta poikaystävästä, menee niin mäkeen kun voi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi