Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö vanhentunut passi henkilöllisyyden todistamiseen?

Vierailija
24.07.2015 |

Hukkasin ajokorttini enkä omista kuvallista henkilökorttia. On ainoastaan 4 vuotta sitten vanhaksi mennyt passi. Onnistuuko sen kanssa asioiminen esim. pankissa? Periaatteessahan siinä olevat tiedot eivät ole miksikään muuttuneet, näkyy nimi, syntymäaika ja valokuva. Olen maanantaina sellaisessa tilanteessa, jossa tarvitsen henkilöllisyyden todistamista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee virkailijasta. Veikkaan, että kelpaa. Älä korosta, että on vanhentunut, tarjoa vaan passia pokkana.

Vierailija
2/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hyväksytty. Pankissa varsinkin ovat todella tarkkoja.

Vierailija
4/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen todistus se ei ole. Ei ole tosin ajokorttikaan. Voi kelvata tai sitten ei, vaikea sanoa ilman kristallipalloa.

Vierailija
5/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu virkailijasta. Neljä vuotta on aika pitkä aika kyllä. jos virkailija sen huomaa. Postissa kelpasi kerran pari kuukautta vanha henkkari kun selitin (todenmukaisesti), etten vielä ehtinyt hankkia uutta. Pankissa ovat varmaan tarkempia.

Vierailija
6/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Pankissa katsotaan viimeinen voimassaolopäivä. Kukaan pankissa työskentelevä ei ota pienintäkään riskiä. Pikahenkkaria tai -passia hakemaan vaan heti maanantaiaamuna. Nykyään niitä saa vain virka-aikaan.

Vierailija
7/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kiva kun vanhentuneet henkkarit kelpaisivat, ei tarvisi koskaan uusia niitä. Tuo 5:n vuoden voimassaoloaika on kyllä tosi lyhyt, no lapsilla se on ok.

Vierailija
8/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole virallinen eli virkailija voi sanoa ettei hyväksy sitä. Uskon kyllä että menee läpi. Kaupassa/baarissa tms olen kuullut toimivan ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän