Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoreksiaa sairastan

Vierailija
24.07.2015 |

elikkä kysele vaa mitä haluat

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sun todellinen syysi on, miksi haluat olla laiha? Sairaalloisen laihana kun et näytä kauniilta, hyvinvoivalta, etkä uskottavalta ammatissasi. Yritätkö todistella, että sinulla on itsekuria? Olet ainakin jossain asiassa parempi kuin muut, koska olet heitä laihempi? Onko sulla paha olo, ja haluat laihduttaa, jotta se näkyisi ja saisit huomiota? Miksi teet noin itsellesi?

Vierailija
22/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sun pitää näyttää tosi hoikalta? Pelkäätkö että muut eivät hyväksy sua, jos painat enemmän? Tiedostatko sen olevan vain harhaa?

-102

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

102, koska olen lukenut muiden kokemuksia osastohoidosta. Siellä ei paljon henkistä tukea saa vaan lätkitään ateriasuunnitelman mukaan ruokaa ja valvotaan että ruoka tulee syödyksi. Sitten tarkkaillaan tietenkin somaattista tilannetta. Ja yleensä henkistä puolta aletaan työstämääm vasta kun paino on saatu normaalipainon alarajaan psykoterapialla esim.

Vierailija
24/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:48"]70, kyllä se paikkakunta paljastaa ja paljon. Luuletko että olen ainoa anorektinen lääkisläinen, jahha. täydellisyydentavoittelu on täällä hyvin yleistä, ja tytöt treenaa ja dieettaa koko aikaa.

67 ja 69, en laihduta ihmisten kommenttien tai reaktioiden vuoksi. itse asiassa en edes meikkaa paljon nykyään ja käytän löysiä vaatteita enkä korosta mitään. Haluan mahdollisimman vähän huomiota ja inhoan olla huomion keskipiste

[/quote]

Et laihduta ihmisten kommenttien vuoksi, paitsi sillon kun serkkus sanoi sua läskiks niin syöksyit syömishäiriöön? Itsellänikin siis on syömishäiriö tausta, ja voin sanoo että kuullostat just siltä että olet vielä siinä vaiheessa että kaikki on cuulia, sulla on sun oma pikku harrastus, oot maailman huipulla ja luulet että ihmiset kadehtii sua sun itsekurista, ne typerät vähän tanakat ihmiset. Voin kertoa, että ennemmin tai myöhemmin sinäkin ymmärrät ja häpeät. Tai sit kuolet ennen sitä.

Vierailija
25/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö tuon dilemman tuossa? Jos henkistä puolta aletaan hoitamaan vasta kun on painoa, etkä suostu lisäämään painoa, et pääse henkistä puolta hoitamaan (kunnallisen kautta ainakaan). Mites yksityinen terapia? Miksi et ole hankkiutunut sellaiseen?

Vierailija
26/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

115 on siis myös 102 :)

Vierailija
27/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:37"]96, no minä liikunkin nykyään. Lenkkeilen ja teen lihaskuntoa. 5krt viikossa. Mutta kuinka paljon minun pitäisi sitten painaa? En yhtään osaa arvioida.

[/quote]

Kai sää lääkärinä nyt jostain jotain ymmärrät?

Vierailija
28/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

102, en seuraa, mutta on minulla aktiivisuusranneke. Jos nostaisin painoni 48kg pelkäisin ihmisten reaktioira ja kommentteja painon nousustani. Ja en kokisi itseäni mukavaksi kaikissa vaatteissa. Varsinkin jos vaatteet pienenevät se olisi kova isku. Ja lihasten esiin saamisessa kestää tovi, jolloin ahdistus häiritsisi arkeani.

Kyllä 40kg suostuisin painamaan. Ja ajattelin ainakin sinne nostaa nyt ensin =). En ihaile liian luisia vartaloita, minusta esim kendall jennerin tai taylor swiftin kehot on upeita.

Vierailija
29/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä oikeasti ymmärrä sitä, että sun mielikuva itsestäsi on vääristynyt? -102

Vierailija
30/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:48"]70, kyllä se paikkakunta paljastaa ja paljon. Luuletko että olen ainoa anorektinen lääkisläinen, jahha. täydellisyydentavoittelu on täällä hyvin yleistä, ja tytöt treenaa ja dieettaa koko aikaa.

67 ja 69, en laihduta ihmisten kommenttien tai reaktioiden vuoksi. itse asiassa en edes meikkaa paljon nykyään ja käytän löysiä vaatteita enkä korosta mitään. Haluan mahdollisimman vähän huomiota ja inhoan olla huomion keskipiste

[/quote]

Et laihduta ihmisten kommenttien vuoksi, paitsi sillon kun serkkus sanoi sua läskiks niin syöksyit syömishäiriöön? Itsellänikin siis on syömishäiriö tausta, ja voin sanoo että kuullostat just siltä että olet vielä siinä vaiheessa että kaikki on cuulia, sulla on sun oma pikku harrastus, oot maailman huipulla ja luulet että ihmiset kadehtii sua sun itsekurista, ne typerät vähän tanakat ihmiset. Voin kertoa, että ennemmin tai myöhemmin sinäkin ymmärrät ja häpeät. Tai sit kuolet ennen sitä.
[/quote]

Komppaan täysin tätä kommenttia edelleen syömishäiriön kanssa ajoittain painivana. Kuuntele meitä ap, ei sitä tajua ennenkuin pääkoppasi vähän paranee. Se ei todellakaan ole sen arvoista, mitä siitä nyt kuvittelet ja puhun nyt kokemuksesta. Sitä ei todellakaan kuvittele olevansa pohjalla vaan voittamaton, heiveröinen mutta vahva. Ymmärrät sitten jälkeenpäin toivottavasti. :)

Vierailija
31/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilet varmaan leukemiasta? Kuolisit toooosi laihana, tosta vois tiputtaa melkein kympin vielä ja pysyä elossa! Oletko ymmärtänyt, että tuhlaat oikeasti sairaiden rahoja ja viet koulupaikan turhaa? Kuinka kestät lapsettomuuden jos sinulla on noin heikko itsetunto ja ympäristö lapsia vaatii?

Vierailija
32/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tota sykeasiaa siis ihan siltä kannalta, että sun kroppa ei ehkä kestä tota määrää liikuntaa vaikka söisitkin "ylläpitävästi". Sykemittarilla voisit seurailla tarkemmin, mitä liikunta sun kropalle tekee tällä hetkellä. Hyvä olo ei oo mikään tae vääristyneessä mielessä.

Jos sä haluat parantua, niin miksi et silti menisi osastolle ja kärsisi ensin siitä painon noususta, kun tietäisit saavasi henkistä tukea sitten myöhemmin?

-102

Vierailija
33/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

111, en tiedä edelleenkään syytä tarkkaan, mutta olen pienestä asti ollut sellaisessa käsityksessä että laiha=kaunis. Siinä sitten normaalipainossa asia lopulta häiritsi liikaa ja mediallakin oli varmasti vaikutusta asiaan. Oli pakko laihtua ja halusin näyttää serkulle ja muille että enää ette voi läskiks haukkua.

En yritä todistella mitään, haluan kyllä on laihin tutuistani... minua on aina häirinnyt minua laihemmat. Haluan varmaan olla paras kaikessa ja onnistua aina.

Haluan olla tosi hoikka, koska nyt minua ei haukuta läskiksi. Koen itseni myös rumemmaksi normaalipainossa. Varmaan myös haen mahdollisimman monen hyväksyntää...

Vierailija
34/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:46"]

Haaveilet varmaan leukemiasta? Kuolisit toooosi laihana, tosta vois tiputtaa melkein kympin vielä ja pysyä elossa! Oletko ymmärtänyt, että tuhlaat oikeasti sairaiden rahoja ja viet koulupaikan turhaa? Kuinka kestät lapsettomuuden jos sinulla on noin heikko itsetunto ja ympäristö lapsia vaatii?

[/quote]

En ole ap, mutta voiko syömishäiriö siis aiheuttaa leukemian? *pelästyy*

Vierailija
35/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentissa 123 ap ilmeisesti kirjoitteli, ja vahvisti näin sen, että haluaa olla laiha muita varten.

Vierailija
36/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle anorektinen vartalo oli suojakuori. Mua on käytetty lapsena/teininä hyväksi ja aloin laihduttaa ettei kellekään enää tulisi mieleen satuttaa mua. Sun pitää selvittää se syvin olemus,miltä anoreksia sua suojelee.kyllä susta voi hyvä lääkäri tulla. Harvempi ihminen on virheetön. Jokaisella on oma taistelunsa. ♡ kaikkea hyvää ♡

Vierailija
37/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

114 ja 120, kiitos kommenteistanne. Minun kuherruskauteni meni jo aikoja sitten, se oli ennen kovin jännää vaan laihtua ja laihtua lisää. En malttanut lopettaa kun terkkarikin abivuonna jo huolestui kovasti. Onneksi olin jo 18v niin ei voitu pakottaa minnekään. En koe tämän olevan mikään elämäntyyli sentään. Minulla on sellainen olo vain että pitää olla täydellinen=kaunis,laiha,menestynyt. Haluan muuttaa ajattelutapaani kyllä ja saada ainakin niin paljon painoa että kuukautiset palaisivat ja hormonitoiminta olisi ennallaan.

Vierailija
38/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:51"]

111, en tiedä edelleenkään syytä tarkkaan, mutta olen pienestä asti ollut sellaisessa käsityksessä että laiha=kaunis. Siinä sitten normaalipainossa asia lopulta häiritsi liikaa ja mediallakin oli varmasti vaikutusta asiaan. Oli pakko laihtua ja halusin näyttää serkulle ja muille että enää ette voi läskiks haukkua. En yritä todistella mitään, haluan kyllä on laihin tutuistani... minua on aina häirinnyt minua laihemmat. Haluan varmaan olla paras kaikessa ja onnistua aina. Haluan olla tosi hoikka, koska nyt minua ei haukuta läskiksi. Koen itseni myös rumemmaksi normaalipainossa. Varmaan myös haen mahdollisimman monen hyväksyntää...

[/quote]

Okei, olisit mielestäsi rumempi jos lihoisit. Entä sitten? Voisiko siihen tottua? Miksi elämää täytyy katsoa niin pinnallisten lasien läpi? Sinusta tulisi terveempi, paljon energiaa vapautuisi muuhun kun ei tarvitsisi stressata painoa, voisit mahdollisesti saada lapsia, olisit ammatissasi uskottava... Uskon että eläisit onnellisempaa elämää, vaikka et olisi yhtä tyytyväinen vartaloosi. Ei sinusta mitään läskiä tulisi, vaan normaali. Pidätkö muita normaalipainoisia ihmisiä lihavina? 

Nuo ovat myös ongelmia, että annat muiden mielipiteiden vaikuttaa sinuun ja vertaat itseäsi muihin. Se on ihan yks hailee mitä serkkusi ajattelee, eikä sillä ole tekemistä todellisuuden kanssa. Minulle tuli sellainen kuva että serkkusi on kateellinen sinulle ja yritti löytää jonkin heikon pisteen sinussa. Näköjään se toimi. 

Vierailija
39/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

115, mutta minä juuri nimenomaan haluan työstää ensin henkistä puolta. Todella moni joka on saanut painon normaaliksi ottaakin taas takapakkia.... yksityistä en ole vielä ajatellut vaihtoehdoksi.

Vierailija
40/145 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

117, kyllä tiedän että bmi 18.5 on minimi. Tai ainakin kuukautisten pitäisi tulla normaalisti. Minulta lähti kuukautiset 46-kiloisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi