anoreksiaa sairastan
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:40"]
niin 17? Mitä tarkoitat?
Pääsin heti lukiosta lääkikseen ensi yrittämällä. Olen kaksi vuotta pärjännyt opinnoissani mainiosti. Arvosanat ovat olleet 3-5 luokkaa.
AP
[/quote]Millä voimilla sinä elvytät 100-kiloista miestä? Tai vedät paikoilleen sijoiltaan mennyttä olkapäätä? Tai suoritat ranteen reponoinnin ja kipsauksen. Tai nostat ihmisen jalkaa esim. ihan Lasequen refleksiä tutkiessasi?
on minulla aivan mahtava poikaystävä jo lukioajoilta <3, hän ei ole jättänyt minua kaikesta huolimatta. Hän vie minut usein ravintoloihin ja tuo hyvää ruokaa, jotta söisin =).
Kiitos kovasti 19 =)!!! Haluaisin niin kovasti parantua tästä, mutta en näe kehoani oikein ja se vaikeuttaa kaikkea...
Huolestuttavaa. Eikö ollenkaan pelota se että tapatat itseäsi tuolla touhulla? Anteeksi mutta en toivo sinua lastenlääkäriksi ettei nuoret tytöt ota mallia. Saatika en todellakaan kuvittelisi ikinä anorektikkoa neuvomassa muita miten eletään terveellisesti. Toivottavasti koskaan elvytystilanteessa et ole yksin.
Eikö kannattaisi hoitaa itsesi kuntoon ennen muita..
Opiskelukaverini eivät ole kommentoineet painoani, mutta 2 luennoitsijaa on kysynyt ohi mennen onko kaikki hyvin... Muuten aika lailla normaalia kohtelua saan.
Asun poikaystäväni kanssa =).
No käyn lisäksi joskus vielä ravitsemusterapeutilla, mutta en koe käyntien auttavan. Hoitaja on antanut minulle myös 2000kcal ruokasuunnitelmia, mutta olen liian ahdistunut syömään noin paljon. Taidan syödä nyt 1000-1400 kcal päivässä. Minulle ehdotettiin kyllä osastoa, mutten halua mennä sinne. Hoitajakin yrittää tsempata mua kovasti!
Ja kyllä, tiedän kaikki haitat, ja vauriot jotka tästä aiheutuu, mutta ei mene perille =(
Niin, minua edelleen kiinnostaisi tietää miten sairauteesi suhtaudutaan opiskelupaikassasi?
Kiva kuulla että sinulla on poikaystävä tukena ja joka rohkaisee sinua syömään. En tiedä mitä sinulle voisi sanoa kun pääsi sisällähän tuo ongelma on, vaikka kuinka yrittäisi kertoa että näytät luurangolta jne. Toivon että saat ja otat vastaan apua ennen kuin kuolema korjaa. Tsemppiä!
Anteeksi, vastasitkin samaan aikaan.
Toivoisin todellakin että suostuisit osastolle! Pakkomielteesi painoon on sama kuin mikä tahansa riippuvuus, ei tervettä ja hoitoa tarvitsevaa.
Ihme että pystyt kirjottamaan. Tuttu oli pakkohoidossa osastolla samanpainoisena.
25:lle En ole mitenkään kovin heikko vaikka laiha olenkin, lenkkeilen ja käyn salilla. En makoile sohvan pohjalla vaan olen aktiivinen. Jaksan kyllä potilaita hoitaa, ja olen todella motivoitunut. tietenkin 100kg mies ei varmaan onnistuisi minulta edes 60-kiloisena....
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:57"]
25:lle En ole mitenkään kovin heikko vaikka laiha olenkin, lenkkeilen ja käyn salilla. En makoile sohvan pohjalla vaan olen aktiivinen. Jaksan kyllä potilaita hoitaa, ja olen todella motivoitunut. tietenkin 100kg mies ei varmaan onnistuisi minulta edes 60-kiloisena....
[/quote]Et taida vielä olla edes kandivaiheessa?
27, voi anoreksiaa kärsivä silti olla hyvin ammattitaitoinen lääkäri. Minusta se on syrjimistä, jos alkaa valikoimaan ettei halua liian laihaa tai lihavaa lääkäriä itselleen....
AP
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:57"]25:lle En ole mitenkään kovin heikko vaikka laiha olenkin, lenkkeilen ja käyn salilla. En makoile sohvan pohjalla vaan olen aktiivinen. Jaksan kyllä potilaita hoitaa, ja olen todella motivoitunut. tietenkin 100kg mies ei varmaan onnistuisi minulta edes 60-kiloisena....
[/quote]
Ja kyllä onnistuu. Olen 175cm ja 65kg. Ei ongelmaa. Tekniikat haltuun jo!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"]27, voi anoreksiaa kärsivä silti olla hyvin ammattitaitoinen lääkäri. Minusta se on syrjimistä, jos alkaa valikoimaan ettei halua liian laihaa tai lihavaa lääkäriä itselleen....
AP
[/quote]
Olkoon syrjimistä. Mutta jos toisin tytärtäni hoitoon/lääkärin tarkastukseen (bulimia) ja siellä ekana tulisit neuvomaan en uskoisi tippaakaan ohjeita/neuvoja. Eikä varmasti uskoisi entinen ns malli ihanteita hehkuttava tyttäreni. Et olisi ollenkaan vakuuttava saatika ammattilaisen oloinen
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"]27, voi anoreksiaa kärsivä silti olla hyvin ammattitaitoinen lääkäri. Minusta se on syrjimistä, jos alkaa valikoimaan ettei halua liian laihaa tai lihavaa lääkäriä itselleen....
AP
[/quote]
Mä haluaisin lääkärin joka pystyy elvyttämään..
Olen siis 2 vuotta opiskellut lääkiksessä, 3.vuonna alkaa klinikka.
En tiedä, mutta minä en vaan ymmärrä että olisin liian laiha, en tykännyt kehostani ennen yhtään, enkä oikeastaan nytkään... Mutta muistan jo yläasteiästä haaveilleeni laihemmasta kehosta, koska koin koko ajan olevani liian paksu.
ei ole vaikeuksia kirjoittaa onneksi =)
Kiitos tsempeistä kaikille!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"]
27, voi anoreksiaa kärsivä silti olla hyvin ammattitaitoinen lääkäri. Minusta se on syrjimistä, jos alkaa valikoimaan ettei halua liian laihaa tai lihavaa lääkäriä itselleen....
AP
[/quote]36-kiloisesta lääkäristä ei ole muuhun kuin hiiritutkijaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"]
AP
[/quote]36-kiloisesta lääkäristä ei ole muuhun kuin hiiritutkijaksi.
[/quote]
Pysyyköhän kasassa jos joutuu terraariota nostamaan..?
en ole koskaan oksentanut, mutta ahmimiskohtauksia on tullut aina silloin tällöin... Yleensä juhlissa tai muissa tilanteissa, joissa ympärilläni on paljon hyvää ruokaa. Hemmottelen myös itseäni toisinaan suklaalla sun muulla.
AP