Käytin suonensisäisiä huumeita 20-vuotta, kysy mitä haluat.
Kommentit (97)
Bullshit Jaakko täällä "vastailee" kysymyksiin. Voitko lopettaa ja annat arvoa näille jotka ovat koukussa? Narkkarin elämä on helvetti, pitkä ja loputon helvetti, eikä nämä sinun vastauksesi ole lähelläkään oikeaa kokemusta. Toivoisin itse, että nämä narkkarit voitasiin pelastaa, yhteiskunnan olisi tehtävä jotain. Kanojen ja lehmien oikeuksista olemme huolissaan, mutta narkkarit saavat elää omassa helvetissään ihan rauhassa, vai?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:17"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:50"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:37"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:31"]Miten päästä pois näistä kuvioista? Mistä saada tarpeeksi motivaatiota ja voimia, että jaksaisi yrittää pysyä kuivilla? Mistä saada tarpeeksi itseluottamusta, että uskoisi pystyvänsä siihen? Olin viime talvena katkaisuhoidossa ja päihdekuntoutuksessa 3 kuukautta ja retkahdin heti tämän jälkeen, josta seurasi se että aloin taas käyttämään päivittäin. Epäonnistuminen vei pohjan kaikelta. Olen miettinyt, että lähtisin hoitoon uudestaan, mutta pelkään, että epäonnistun taas. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä käytät ja kuinka paljon? [/quote] Nykyään pelkkää buprea. Päivittäin menee n. 4-8mg riippuen siitä, kuinka paljon on rahaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen jättänyt kaiken muun (paitsi tupakan ja kahvin) pois yli 2 vuotta sitten. Muut opiaatit ja mm. amfe olivat paheitani aiemmin bupren lisäksi. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Ootko hyvän näkönen? :) [/quote] Tuo nyt ei liity mitenkään mihinkään, mutta on minua kauniiksi kehuttu useinkin. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Haluaisitko tukea vanhemmasta varakkaasta miehestä? :) [/quote] Raha, seksi tai edes rakkaus ei tätä sairautta paranna. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[/quote] Moni nuori nainen on motivoitunut ja päässyt kuiville silloin, kun on tullut raskaaksi....
[/quote]
Tiedän ja tunnen monia tapauksia. Lapsia en todellakaan ala tälläiseen tilanteeseen hankkimaan. En voi tarjota heille sellaista elämää, kuin he ansaitsevat. Jos ei kykene huolehtimaan itsestään, niin ei kyllä toisesta viattomasta ihmisolennostakaan. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:20"]
Bullshit Jaakko täällä "vastailee" kysymyksiin. Voitko lopettaa ja annat arvoa näille jotka ovat koukussa? Narkkarin elämä on helvetti, pitkä ja loputon helvetti, eikä nämä sinun vastauksesi ole lähelläkään oikeaa kokemusta. Toivoisin itse, että nämä narkkarit voitasiin pelastaa, yhteiskunnan olisi tehtävä jotain. Kanojen ja lehmien oikeuksista olemme huolissaan, mutta narkkarit saavat elää omassa helvetissään ihan rauhassa, vai?
Kertoisitko miksi eivät ole lähelläkään oikeaa kokemusta? Kysy jotain mitä vain narkomaani voi tietää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:05"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:50"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:37"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:31"]Miten päästä pois näistä kuvioista? Mistä saada tarpeeksi motivaatiota ja voimia, että jaksaisi yrittää pysyä kuivilla? Mistä saada tarpeeksi itseluottamusta, että uskoisi pystyvänsä siihen? Olin viime talvena katkaisuhoidossa ja päihdekuntoutuksessa 3 kuukautta ja retkahdin heti tämän jälkeen, josta seurasi se että aloin taas käyttämään päivittäin. Epäonnistuminen vei pohjan kaikelta. Olen miettinyt, että lähtisin hoitoon uudestaan, mutta pelkään, että epäonnistun taas. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä käytät ja kuinka paljon? [/quote] Nykyään pelkkää buprea. Päivittäin menee n. 4-8mg riippuen siitä, kuinka paljon on rahaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen jättänyt kaiken muun (paitsi tupakan ja kahvin) pois yli 2 vuotta sitten. Muut opiaatit ja mm. amfe olivat paheitani aiemmin bupren lisäksi. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Ootko hyvän näkönen? :) [/quote] Tuo nyt ei liity mitenkään mihinkään, mutta on minua kauniiksi kehuttu useinkin. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Haluaisitko tukea vanhemmasta varakkaasta miehestä? :) [/quote] Raha, seksi tai edes rakkaus ei tätä sairautta paranna. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Pikku subuhuora dramaattisena! :D [/quote] Huoh, noniin. Tuo nyt vaan sattuu olemaan itse todettu fakta. Huora en kuitenkaan ole, eikä sinun haukkumisesi tai naureskelusi minua kohtaan tunnu miltään. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[/quote]
Mitä opiaatteja olet käyttänyt? Opiaateista vieroittamiseen tarkoitetun opioidin buprenorfiinin lisäksi siis?
[/quote]
Kaikennäköisiä. Mm. oxycontin ja polakka olivat kovassa käytössä, mutta jostain syystä tämä yksi on ja pysyy. Buprenorfiiniongelma on suuri Suomessa, vaikka ulkomailla sitä pidetäänkin roskalääkkeenä. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:15"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:05"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:50"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:37"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:31"]Miten päästä pois näistä kuvioista? Mistä saada tarpeeksi motivaatiota ja voimia, että jaksaisi yrittää pysyä kuivilla? Mistä saada tarpeeksi itseluottamusta, että uskoisi pystyvänsä siihen? Olin viime talvena katkaisuhoidossa ja päihdekuntoutuksessa 3 kuukautta ja retkahdin heti tämän jälkeen, josta seurasi se että aloin taas käyttämään päivittäin. Epäonnistuminen vei pohjan kaikelta. Olen miettinyt, että lähtisin hoitoon uudestaan, mutta pelkään, että epäonnistun taas. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä käytät ja kuinka paljon? [/quote] Nykyään pelkkää buprea. Päivittäin menee n. 4-8mg riippuen siitä, kuinka paljon on rahaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen jättänyt kaiken muun (paitsi tupakan ja kahvin) pois yli 2 vuotta sitten. Muut opiaatit ja mm. amfe olivat paheitani aiemmin bupren lisäksi. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Ootko hyvän näkönen? :) [/quote] Tuo nyt ei liity mitenkään mihinkään, mutta on minua kauniiksi kehuttu useinkin. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Haluaisitko tukea vanhemmasta varakkaasta miehestä? :) [/quote] Raha, seksi tai edes rakkaus ei tätä sairautta paranna. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Pikku subuhuora dramaattisena! :D [/quote] Huoh, noniin. Tuo nyt vaan sattuu olemaan itse todettu fakta. Huora en kuitenkaan ole, eikä sinun haukkumisesi tai naureskelusi minua kohtaan tunnu miltään. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä opiaatteja olet käyttänyt? Opiaateista vieroittamiseen tarkoitetun opioidin buprenorfiinin lisäksi siis? [/quote] Kaikennäköisiä. Mm. oxycontin ja polakka olivat kovassa käytössä, mutta jostain syystä tämä yksi on ja pysyy. Buprenorfiiniongelma on suuri Suomessa, vaikka ulkomailla sitä pidetäänkin roskalääkkeenä. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[/quote]
Sitä käytetään Suomessa masennukseen itselääkityksenä enemmän kuin varsinaisena huumausaineena.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:20"]
[/quote]
Yhteiskunta tekee jo paljon niiden narkkareiden eteen, jotka haluavat kuiville. On muitakin, jotka pitää hoitaa, mm. vammaiset ja vanhukset. Riippuvuus on helvetti, mutta niin on myös esimerkiksi syöpä. Erona se, että riippuvuudesta parantumisessa potilaan oma tahdonvoima on hyvänä apuna.
On varmaan epäkorrektia sanoa tämä, mutta niin kanoille, lehmille kuin joillekin ihmisillekin kuolema tulee joskus armahduksena.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:37"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:15"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:05"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:50"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:37"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:31"]Miten päästä pois näistä kuvioista? Mistä saada tarpeeksi motivaatiota ja voimia, että jaksaisi yrittää pysyä kuivilla? Mistä saada tarpeeksi itseluottamusta, että uskoisi pystyvänsä siihen? Olin viime talvena katkaisuhoidossa ja päihdekuntoutuksessa 3 kuukautta ja retkahdin heti tämän jälkeen, josta seurasi se että aloin taas käyttämään päivittäin. Epäonnistuminen vei pohjan kaikelta. Olen miettinyt, että lähtisin hoitoon uudestaan, mutta pelkään, että epäonnistun taas. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä käytät ja kuinka paljon? [/quote] Nykyään pelkkää buprea. Päivittäin menee n. 4-8mg riippuen siitä, kuinka paljon on rahaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen jättänyt kaiken muun (paitsi tupakan ja kahvin) pois yli 2 vuotta sitten. Muut opiaatit ja mm. amfe olivat paheitani aiemmin bupren lisäksi. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Ootko hyvän näkönen? :) [/quote] Tuo nyt ei liity mitenkään mihinkään, mutta on minua kauniiksi kehuttu useinkin. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Haluaisitko tukea vanhemmasta varakkaasta miehestä? :) [/quote] Raha, seksi tai edes rakkaus ei tätä sairautta paranna. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Pikku subuhuora dramaattisena! :D [/quote] Huoh, noniin. Tuo nyt vaan sattuu olemaan itse todettu fakta. Huora en kuitenkaan ole, eikä sinun haukkumisesi tai naureskelusi minua kohtaan tunnu miltään. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä opiaatteja olet käyttänyt? Opiaateista vieroittamiseen tarkoitetun opioidin buprenorfiinin lisäksi siis? [/quote] Kaikennäköisiä. Mm. oxycontin ja polakka olivat kovassa käytössä, mutta jostain syystä tämä yksi on ja pysyy. Buprenorfiiniongelma on suuri Suomessa, vaikka ulkomailla sitä pidetäänkin roskalääkkeenä. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[/quote]
Sitä käytetään Suomessa masennukseen itselääkityksenä enemmän kuin varsinaisena huumausaineena.
[/quote]
Sehän on huumaava aine. Ja eikös lähes jokainen narkomaani "lääkitse itseään" oli sitten aine ja ongelma mikä tahansa? T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
Hei ap ja 6 vuotta käyttänyt N21, haluan sanoa teille molemmille, että kaikkea hyvää elämäänne. Tämä on varsinainen klisee, mutta sanon nyt kuitenkin, että aurinko tulee vielä paistamaan risukasaankin. Haluaisin vain halata ja kertoa, että olette tärkeitä ja hyviä juuri tuollaisina kuin olette. N21, tiedän kuinka vaikeaa on päästä kuiville, mutta tiedän että sinä pystyt siihen. <3 Hiljaa hyvää tulee.
Anteeksi, tämä kuulostaa pöhkön uskovaisen puheelta, mutta olen 19-vuotias nuori nainen, jonka lähisukulainen käyttää myös huumeita. Toivon, että voisin auttaa edes jollain tavalla. Minulle saisi ainakin tulla aina avautumaan ja puhumaan, jos jokin (vaikka huumeisiin liittyvä, ei väliä mikä) painaa mieltä.
Kaikkea hyvää. <3
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:45"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:20"]
[/quote]
Yhteiskunta tekee jo paljon niiden narkkareiden eteen, jotka haluavat kuiville. On muitakin, jotka pitää hoitaa, mm. vammaiset ja vanhukset. Riippuvuus on helvetti, mutta niin on myös esimerkiksi syöpä. Erona se, että riippuvuudesta parantumisessa potilaan oma tahdonvoima on hyvänä apuna.
On varmaan epäkorrektia sanoa tämä, mutta niin kanoille, lehmille kuin joillekin ihmisillekin kuolema tulee joskus armahduksena.
[/quote]
Itseasiassa ei todellakaan tee paljon, vaikka kuinka haluaisi. Sen ymmärrän, ettei vain ole resursseja.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:45"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:20"] Bullshit Jaakko täällä "vastailee" kysymyksiin. Voitko lopettaa ja annat arvoa näille jotka ovat koukussa? Narkkarin elämä on helvetti, pitkä ja loputon helvetti, eikä nämä sinun vastauksesi ole lähelläkään oikeaa kokemusta. Toivoisin itse, että nämä narkkarit voitasiin pelastaa, yhteiskunnan olisi tehtävä jotain. Kanojen ja lehmien oikeuksista olemme huolissaan, mutta narkkarit saavat elää omassa helvetissään ihan rauhassa, vai? [/quote] Yhteiskunta tekee jo paljon niiden narkkareiden eteen, jotka haluavat kuiville. On muitakin, jotka pitää hoitaa, mm. vammaiset ja vanhukset. Riippuvuus on helvetti, mutta niin on myös esimerkiksi syöpä. Erona se, että riippuvuudesta parantumisessa potilaan oma tahdonvoima on hyvänä apuna. On varmaan epäkorrektia sanoa tämä, mutta niin kanoille, lehmille kuin joillekin ihmisillekin kuolema tulee joskus armahduksena. [/quote] Itseasiassa ei todellakaan tee paljon, vaikka kuinka haluaisi. Sen ymmärrän, ettei vain ole resursseja.
[/quote]
Mitä pitäisi tehdä lisää?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:52"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:45"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:20"] Bullshit Jaakko täällä "vastailee" kysymyksiin. Voitko lopettaa ja annat arvoa näille jotka ovat koukussa? Narkkarin elämä on helvetti, pitkä ja loputon helvetti, eikä nämä sinun vastauksesi ole lähelläkään oikeaa kokemusta. Toivoisin itse, että nämä narkkarit voitasiin pelastaa, yhteiskunnan olisi tehtävä jotain. Kanojen ja lehmien oikeuksista olemme huolissaan, mutta narkkarit saavat elää omassa helvetissään ihan rauhassa, vai? [/quote] Yhteiskunta tekee jo paljon niiden narkkareiden eteen, jotka haluavat kuiville. On muitakin, jotka pitää hoitaa, mm. vammaiset ja vanhukset. Riippuvuus on helvetti, mutta niin on myös esimerkiksi syöpä. Erona se, että riippuvuudesta parantumisessa potilaan oma tahdonvoima on hyvänä apuna. On varmaan epäkorrektia sanoa tämä, mutta niin kanoille, lehmille kuin joillekin ihmisillekin kuolema tulee joskus armahduksena. [/quote] Itseasiassa ei todellakaan tee paljon, vaikka kuinka haluaisi. Sen ymmärrän, ettei vain ole resursseja.
[/quote]
Mitä pitäisi tehdä lisää?
[/quote]
Tarvittaisiin ainakin ensimmäisenä lisää hoitajia/päihdetyöntekijöitä. Ja varsinkin sellaisia, joilla olisi tarpeeksi motivaatiota ja tietämystä, että voisivat tehdä työnsä tarpeeksi hyvin. Liian monet eivät oikeasti tiedä huumemaailmasta mitään ja tämä johtaa siihen, ettei potilasta voida ymmärtää. Vähän kuin olisi kielimuuri. Potilas lähinnä yrittää opettaa hoitajalle, että tältä tuntuu tämän aineen vaikutus ja tältä tuntuu vieroitusoireet. Potilas ei saa tarvittavia lääkkeitä, eikä tarvittavaa hoitoa, tukea ja apua. Lisäksi tarvittaisiin lisää sellaisia katkaisu- ja päihdekuntoutus-hoitolaitoksia, joissa olisi myös sellaisia hoitajia, jotka osaavat työnsä. Sellaiset hoitajat ovat oikeasti todella harvassa. Esim. ihmisiltä, jotka ovat joutuneet olemaan rauhoittavalla lääkityksellä monia vuosia, ellei jopa kymmeniä vuosia, saatetaan ottaa lääkitys tuosta vain pois. Hoitajat/lääkärit eivät osaa arvioida lääkityksen tarvetta ja myös usein vieroitusaika on aivan liian lyhyt, pahin tapaus minkä olen nähnyt oli 2 viikkoa. Ihmiset voivat jopa kuolla niihin vieroitusoireisiin, jos vieroitus tehdään liian nopeasti.
Lisäksi aikoja joutuu useimmissa kaupungeissa jonottamaan todella pitkään. Sama on myös katkaisuhoito-paikkojen suhteen. Vaikka potilas olisi itsemurhan partaalla, niin apua ei saa, vaan joutuu jonoon joka voi olla monia, monia kuukausia. Eikä tuolle odotusajalle saa välttämättä edes mitään lääkitystä tai tarpeeksi jutteluaikoja, mikä vähän helpottaisi oloa. Myös se on mielestäni ongelma, ettei esim. terapiaa tai psykiatriaikoja voida tarjota, jos henkilöllä on huumeidenkäyttöä. Ymmärrän, että huumeiden käyttö voi vaikeuttaa esim. diagnoosin antamista potilaalle, mutta jotkut oikeasti tarvitsisivat sitä. Kyse on ihmisten hengistä. Psyaktrisille poliklinikoille ei oteta vastaan, vaan käsketään suuntaamaan päihdeklinikalle, vaikka kyse on mielenterveysongelmista ja näitähän on varmaan suurimmalla osalla huumeiden käyttäjistä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 03:24"]Nistit on ihan vitun rumia.
[/quote]
Sinä et edes tunnistaisi kaikkia narkomaaneja, jotka tulevat sinua kadulla vastaan. Tunnistat toki ne alipainoiset, resuisissa vaatteissa kulkevat pirinistit, joilla hampaat mätänevät suuhun ja jotka eivät viitsi huolehtia hygieniastaan. On suuri joukko nistejä, jotka huolehtivat ihostaan, hampaistaan ja muutenkin ulkonäöstään. On naisia, jotka meikkaavat päivittäin, laittavat hiuksensa ja pukeutuvat kauniisiin vaatteisiin. Osa heistä käy töissä, osa elää toimeentulotuella. Jotkut tekevät jopa töitä valokuvamalleina. Vaikka he nauttisivat laittautumisesta, niin suurin syy, miksi he näkevät kaiken sen vaivan on häpeä. He häpeävät addiktiotaan ja piilottavat sen millä keinolla tahansa. Miksi kukaan haluaisi varta vasten näyttää narkomaanilta? En tiedä.
Tässä on idea sulle toiselta entiseltä käyttäjältä MENE TAKAISIN SINNE HOITOON se oletko ollut kenties siellä vaikka viisi kertaa sillä ei ole väliä itse tunnen nykyisen päihdetyöntekijän entisen käyttäjän joka oli hoidossa seitsemän eri kertaa ja raitistui ja sitten toinen asia kun olet siellä hoidossa hakeudu na/aa ryhmiin ja käy siellä hoidon aikana sekä sen jälkeen JATKUVASTI
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:07"]Tässä on idea sulle toiselta entiseltä käyttäjältä MENE TAKAISIN SINNE HOITOON se oletko ollut kenties siellä vaikka viisi kertaa sillä ei ole väliä itse tunnen nykyisen päihdetyöntekijän entisen käyttäjän joka oli hoidossa seitsemän eri kertaa ja raitistui ja sitten toinen asia kun olet siellä hoidossa hakeudu na/aa ryhmiin ja käy siellä hoidon aikana sekä sen jälkeen JATKUVASTI
[/quote] siis tämä oli sinulle n21
Itseaiheutettu ongelma josta sitte sääliä kerjätään kun elämä on niin rankkaa. Ei mitään kysyttävää teiltä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 02:05"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:50"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:37"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:31"]Miten päästä pois näistä kuvioista? Mistä saada tarpeeksi motivaatiota ja voimia, että jaksaisi yrittää pysyä kuivilla? Mistä saada tarpeeksi itseluottamusta, että uskoisi pystyvänsä siihen? Olin viime talvena katkaisuhoidossa ja päihdekuntoutuksessa 3 kuukautta ja retkahdin heti tämän jälkeen, josta seurasi se että aloin taas käyttämään päivittäin. Epäonnistuminen vei pohjan kaikelta. Olen miettinyt, että lähtisin hoitoon uudestaan, mutta pelkään, että epäonnistun taas. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Mitä käytät ja kuinka paljon? [/quote] Nykyään pelkkää buprea. Päivittäin menee n. 4-8mg riippuen siitä, kuinka paljon on rahaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen jättänyt kaiken muun (paitsi tupakan ja kahvin) pois yli 2 vuotta sitten. Muut opiaatit ja mm. amfe olivat paheitani aiemmin bupren lisäksi. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Ootko hyvän näkönen? :) [/quote] Tuo nyt ei liity mitenkään mihinkään, mutta on minua kauniiksi kehuttu useinkin. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Haluaisitko tukea vanhemmasta varakkaasta miehestä? :) [/quote] Raha, seksi tai edes rakkaus ei tätä sairautta paranna. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N [/quote] Pikku subuhuora dramaattisena! :D [/quote] Huoh, noniin. Tuo nyt vaan sattuu olemaan itse todettu fakta. Huora en kuitenkaan ole, eikä sinun haukkumisesi tai naureskelusi minua kohtaan tunnu miltään. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
[/quote]
Mitä opiaatteja olet käyttänyt? Opiaateista vieroittamiseen tarkoitetun opioidin buprenorfiinin lisäksi siis?