Käytin suonensisäisiä huumeita 20-vuotta, kysy mitä haluat.
Kommentit (97)
Miksi aloitit huumeiden käytön? Keneltä sait ensimmäisen annoksen?
Onko sulla lapsia? Äitini iv-käytti ja vaikkei käytä enää, siitä jäi meihin lapsiin syvät traumat
Oletko nyt korvaushoidossa? Jos olet, mitä lääkkeitä on käytössä?
Opiaatteja, amfetamiinia ja erilaisia lääkeaineita. Välillä tietysti muutakin. Mies. Kuivilla olen ollut 3-vuotta. Kehoon arpia ja turmeltuneen verenkiertoelimistön. Mieleen masennusta, ahdistusta, pelkotiloja, mielialavaihteluita ja ulkopuolisuuden tunteita. Varsinkin lähimuisti heikko, vaikkakin parantunut hiljalleen. Tunnepuoli kuin pikkulapsella ajoittain.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:50"]
Miksi aloitit huumeiden käytön? Keneltä sait ensimmäisen annoksen?
[/quote]
Uteliaisuudesta. Ostin tutulta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:55"]
Onko sulla lapsia? Äitini iv-käytti ja vaikkei käytä enää, siitä jäi meihin lapsiin syvät traumat
[/quote]
Ei ole.
Kadutko ja kaipaatko huumeidenkäyttöä?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:55"]
Oletko nyt korvaushoidossa? Jos olet, mitä lääkkeitä on käytössä?
[/quote]
En vaan kuivilla.
Millalailla turmeltunut verenkiertoelimistö?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:57"]
Kadutko ja kaipaatko huumeidenkäyttöä?
[/quote]
Osittain kadun ja kaipaan.
Vaihtuko kaveripiiri samalla kun jätit huumeet?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Piikityksestä ja jatkeaineista jne. tuhoutuneet suonet ja verenkiertoa näistä huolimatta ylläpitäneen sydänlihaksen liikakasvu.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:00"]
Vaihtuko kaveripiiri samalla kun jätit huumeet?
[/quote]
Ei. Käyttäjäkaverit jäivät suurimmaksi osin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:00"]
Miksi lopetit
[/quote]
Väsyin kaikkeen käyttämiseen liittyvään.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:07"]Tässä on idea sulle toiselta entiseltä käyttäjältä MENE TAKAISIN SINNE HOITOON se oletko ollut kenties siellä vaikka viisi kertaa sillä ei ole väliä itse tunnen nykyisen päihdetyöntekijän entisen käyttäjän joka oli hoidossa seitsemän eri kertaa ja raitistui ja sitten toinen asia kun olet siellä hoidossa hakeudu na/aa ryhmiin ja käy siellä hoidon aikana sekä sen jälkeen JATKUVASTI
[/quote]
Olen menossa takaisin hoitoon, mutta en tiedä vielä milloin. Entisenä käyttäjänä varmasti tiedät, ettei se hoitoonkaan lähteminen kovin helppoa ole. Tunnen itsekin ties kuinka monia ihmisiä, jotka ovat olleet hoidossa niin monta kertaa, etteivät edes sormet riitä enää laskuihin. Ja jokaisen hoitokerran jälkeen retkahtanut käyttämään uudestaan. Minä en halua olla sellainen. Haluan, että se on kerrasta poikki. En halua löytää itseäni 30-40 vuotiaana vielä samasta tilanteesta, että ravaan katkolla, mutta muutosta ei tule. Haluan muutoksen ja haluan, että se muutos on pysyvä. Siihen tarvitsen paljon voimia ja motivaatiota. Ja tarpeeksi hyvän itsetunnon, että kykenen uskomaan sen muutoksen olevan mahdollinen.
NA-ryhmissä olen käynyt kyllä. Mutta nekään ryhmät eivät toimi jokaiselle. Varmaan muissa kaupungeissa ryhmät saattavat toimia hyvin, mutta minun kokemukseni kahden eri kaupungin ryhmistä ovat nämä: kulttimaisuus/lahkomaisuus, liika uskonnollisuus ja kaksinaamaisuus. Hienoa, joa "NA-elämätapa" sopii sinulle, mutta kaikki eivät saa siitä apua. T. 6 vuotta opiaatteja käyttänyt, 21N
PS. Ja sinä toinen: sääliä en todellakaan kaipaa. Samalla tavalla esim. diabetes tai sydänvaivat voi olla itseaiheutettu sairaus. Syyttely ei kuitenkaan hyödytä mitään, mutta sen sijaan apu, ymmärrys ja tukeminen hyödyttää.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Piikityksestä ja jatkeaineista jne. tuhoutuneet suonet ja verenkiertoa näistä huolimatta ylläpitäneen sydänlihaksen liikakasvu.
[/quote]millä tavoon sun suonet tuhoutui? Mikä meni vikaan? Todennäkösesti sinussa kuitenkin veri vielä kiertää?
Mitä kaikkea käytit iv:nä? Oletko nainen vai mies? Oletko nyt kuivilla ja jos niin kuinka kauan oot ollut? Mitä jälkeä huumeet on jättänyt sun kehoon ja mieleen, miten muisti toimii? Miten toi tunnepuoli?