Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole minun vika jos naapurin lapsi hukkuu uima-altaaseemme

Vierailija
23.07.2015 |

Jos naapuri ei kykene pitämään jälkikasvuaan omalla tontillaan, rakentakoon muurin tai palkatkoon hoitajan vahtimaan lapsiaan. En voi kieltää omilta lapsilta kesän riemuja.

A ship in harbor is safe, but that is not what ships are built for.

Kommentit (277)

Vierailija
1/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Vierailija
2/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulta sellasta odottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:30"]

Kuka sulta sellasta odottaa?

[/quote]

Naapurin villien pienokaisten äiti.

Vierailija
4/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se itse asiassa voi olla sun vika.

Tästä on ennakkotapauksia, esim kun rakennustyömailla, ihan yksityisillä tonteilla, jonne ei ulkopuolisilla pitäisi olla mitään asiaa, on ollut kaivantoja, joihin on voinut pudota tai esim peittämättömiä sadevesikaivoja, ja sellaiseen sitten on pudonnut joku yöllä kännipäissään tontin läpi oikaissut jamppa, niin sekä tontin omistaja eli rakennuttaja että työmaavastaava on joutuneet siitä oikeuteen ja tuomittu sakkoihin.

Vierailija
5/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:35"]Kyllä se itse asiassa voi olla sun vika.

Tästä on ennakkotapauksia, esim kun rakennustyömailla, ihan yksityisillä tonteilla, jonne ei ulkopuolisilla pitäisi olla mitään asiaa, on ollut kaivantoja, joihin on voinut pudota tai esim peittämättömiä sadevesikaivoja, ja sellaiseen sitten on pudonnut joku yöllä kännipäissään tontin läpi oikaissut jamppa, niin sekä tontin omistaja eli rakennuttaja että työmaavastaava on joutuneet siitä oikeuteen ja tuomittu sakkoihin.
[/quote]

No työmaa on eri asia kuin kotipiha. ..

Vierailija
6/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työmaillekaan sais mennä ja yleensä niissä on ihan kyltit että STOP rakennustyömaa. Kulku kielletty. Eli kuule ihan omalla vastuulla meet ja tiput kuiluus

Vierailija
7/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä mutta mitäpä haittaa siitä aidasta olis sun omille lapsille? Ei kai se uimista estä. Ite oon sitä mieltä että ne kenellä on omia lapsia ja uima-allas, niin se allas on aidattava.

Vierailija
8/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos asuu järven rannassa. Kenen vika silloin on, jos lapsi hukkuu naapurin rannassa? Millä tavoin rannassa tai uima-altaassa hukkuminen eroaa? 

Kaivannot ja peittämättömät sadevesikaivot ovat nyt eri asioita. Niitä ei voi olettaa olevan. Vai oletko koskaan kuullut, että joku olisi vahingossa pudonnut uima-altaaseen kävelleessään tiellä tai nurmikolla? 

Vierailija
9/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:35"]

[/quote]

Eli pitäisikö lasten reunallinen uima-allas ympäröidä telineillä ja varoituskylteillä? Pitäisikö se naapurin lapset pois uima-altaalta?

Vai olisiko vain kasvatus, tiukka kuri ja valvonta ratkaisu?

Vierailija
10/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:35"]Kyllä se itse asiassa voi olla sun vika.   Tästä on ennakkotapauksia, esim kun rakennustyömailla, ihan yksityisillä tonteilla, jonne ei ulkopuolisilla pitäisi olla mitään asiaa, on ollut kaivantoja, joihin on voinut pudota tai esim peittämättömiä sadevesikaivoja, ja sellaiseen sitten on pudonnut joku yöllä kännipäissään tontin läpi oikaissut jamppa, niin sekä tontin omistaja eli rakennuttaja että työmaavastaava on joutuneet siitä oikeuteen ja tuomittu sakkoihin. [/quote] No työmaa on eri asia kuin kotipiha. ..

[/quote]

ei se oikeastaan ole. Se työmaa on MYÖS yksityisaluetta, eikä sinne kukaan saisi mennä. SiLTI alueen omistaja on vastuussa siellä olevista jutuista aiheutuvasta vaarasta. 

Muistelen vielä, ett ainakin Tampereella takavuosina tapahtuneessa jutussa siellä oli kaivannon ympärille laitettu joku lippusiima aidanteeksi, mutta se tyyppi oli kai niin kännissä, ettei nähnyt sitä tai välittänyt siitä. Sitten oikeus totesi, että joo-o ei riitä lippusiima, ois pitånyt olla oikein metallielementeistä tehty aita.

Vierailija
11/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:39"]

Muuten samaa mieltä mutta mitäpä haittaa siitä aidasta olis sun omille lapsille? Ei kai se uimista estä. Ite oon sitä mieltä että ne kenellä on omia lapsia ja uima-allas, niin se allas on aidattava.

[/quote]

No jos se allas on pari lämmintä kesäpäivää meidän pihalla, niin siihen pitää alkaa jotain häkkyröitä rakentamaan? Älä kuule naurata.

Vierailija
12/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:35"]

[/quote]

Eli pitäisikö lasten reunallinen uima-allas ympäröidä telineillä ja varoituskylteillä? Pitäisikö se naapurin lapset pois uima-altaalta?

Vai olisiko vain kasvatus, tiukka kuri ja valvonta ratkaisu?

[/quote]

haluan huomauttaa, että kyseessä ei ole minun mielipiteeni, vaan oikeuden mielipidede. En minä ota mitään kantaa siihen, mitä pitäisi olla. Omat lapseni olen saanut jo aikuisiksi, mutta kyllä mnä yritän siltt pitää huolta siitäkin, että omistamistani asioista ei aiheudu vaaraa muille.

Vierailija
13/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:42"]

[/quote]

No jos se allas on pari lämmintä kesäpäivää meidän pihalla, niin siihen pitää alkaa jotain häkkyröitä rakentamaan? Älä kuule naurata.

[/quote]

Ja naapuri voi ihan itse tulla rakentamaan aidan ja purkaa sen pois ja säilöä omiin varastoihinsa. Rojua on meillä tarpeeksi muutenkin.

Vierailija
14/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, nuku sä vaan hyvin sen jälkeen kun niin on käynyt. Mä en nukkuisi. Siksi suojaisin altaan.

Vierailija
15/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meinaatteko ettei ne penskat kiipeäis sen aidan yli??

Vierailija
16/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aitaamatta ja ei ole suojaa päällä, niin olet kyllä vastuussa. Jos et vielä oikeudessa, niin kuitenkin moraalisessa.

Mö en voisi elää jonkun lapsen henki tunnollani siksi, että en ole varmistanut turvallisuutta.

Kun kerran vahinko osuu riittävän lähelle, niin asioita miettii toisella tavoin.

Vierailija
17/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

Ja naapuri voi ihan itse tulla rakentamaan aidan ja purkaa sen pois ja säilöä omiin varastoihinsa. Rojua on meillä tarpeeksi muutenkin.
[/quote]
Niin sanoinkin että jos sulla on itellä pieniä lapsia.

Vierailija
18/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitaatteko te järvenkin rannan tonttillanne? Eikä omatunto ole yhtä huono, jos hukkui, koska tontinne ranta oli aitaamatta?

Vierailija
19/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:49"]Aitaatteko te järvenkin rannan tonttillanne? Eikä omatunto ole yhtä huono, jos hukkui, koska tontinne ranta oli aitaamatta?
[/quote]
En ikinä muuttaisi järven rannalle omien lasten kanssa.

Vierailija
20/277 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojaankin voi hukkua. Ja jokeen. Pihan koristelammikkoon. Myös kahluualtaaseen. Aidataanko nämäkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme