Antakaa viimeiset vinkit ennen inssiä?
Auttaakohan esim. jos huomaa itse mokanneensa, voiko inssi loppua todella lyhyeen heti kun tekee virheen jne.?
Kommentit (16)
Kääntele päätä kuin viimeistä päivää. Jos vain sivusilmällä vilkaiset peiliin, inssi ei huomaa sitä ja luulee, ettet huomioi muuta liikennettä.
Jos alussa kysytään autosta jotakin esim. mistä saa tuulilasinlämmityksen päälle ja et tiedä sitä, älä hätäänny, homma ei kaadu siihen.
Luin insestiä ja olin tulossa naljailemaan.
Onnea inssiin!
Sanot sille että "turpa kiinni, mä ajan täällä".
Pidä pää kylmänä, vaikka mitä tapahtuisi! Mulla sammui auto keskelle risteystä, mutta sain pelkästään kehuja siitä, että hoidin tilanteen ja jatkoin rauhallisesti eteenpäin.
Pysy rauhallisena, muista turvavyö ja muista kääntää päätä! Myös kun lähdette pihasta liikkeelle :) onnea!
Laita turvavyö kiinni :) ! Kaveri unohti jännityksessään, ja hylsyhän siitä tuli.
Jos mokaat jotain pientä, saat ne todennäköisemmin anteeksi jos sanot, että teit virheen ja mitä olisi pitänyt tehdä.
Minulla auttoi kun kuvittelin olevani taksinkuljettaja, joka vie asiakkaan (inssin) turvallisesti perille. Rauhallinen ajonppeus ja risteyksissä katso kaikki suunnat pyörät ym. Tsemppiä!
Älä aja vasemmanpuoleisella kaistalla ellet ole seuraavasta risteyksestä kääntymässä vasemmalle.
Anna korostetusti tilaa kaikille jalankulkijoille, myös sellaisille, jotka ovat vielä parin askelen päässä suojatielle astumisesta.
Voit myös puhua ääneen, jos se tuntuu luontevalta eikä häiritse keskittymistäsi. Esim: "takaa ei tule ketään, vaihdan kaistaa vasemmalle nyt" "tulemme kolmion takaa, liikennettä ei näy kummastakaan suunnasta, voidaan mennä" jne. Sillä tavalla ainakin saat arvioijalle perille, mitä päässäsi liikkuu.
Jos ajat pk-seudulla, kertaa taskuparkkeerauksen teoria. Se toimii ihan oikeasti myös käytännössä
Pyörittele risteyksessä suurieleisesti päätä, niin että inssikin tajuaa, että katsot tuleeko kävelijöitä/fillaristeja. Jos vain vilkaiset silmiä kääntämällä, kuten kortin saamisen jälkeen tehdään, niin hylky tulee.
Pitäisi olla joku videotallenne kokelaan naamasta, josta voisi katsoa havainnoinko kuski muuta liikennettä. Ei sitten tarvitsisi koko kuskin pyöriä penkillä kuin puolukka ämpärissä.
Ihan ekana säädä penkki ja peilit itselles sopiviin asentoihin. Sain siitä kehuja ja tietty se helpottaa suoritustakin. Muista pysähtyä suojatien eteen, jos viereisellä kaistalla on auto pysähtynyt.
Tarkista myös inssivalvoja, että laittoi turvavyön kiinni ja älä usko sokeasti sen juttuihin, se voi käskeä sun esimerkiksi kääntyä kielletylle ajosuunnalle eli muista tarkistaa liikennemerkit.
Yritä olla itsevarma ajaessasi, niin että kyydissä olevalla inssin arvioijalla on turvallinen olo kyydissäsi. Huomioi kevyt liikenne ja muista vilkuilla välillä peilejä. Jos vaihdat kaistaa, niin muista katsoa peilit ja kuollut kulma. Jos auto sammuu vahingossa, se ei haittaa (kunhan ei jatkuvasti). Onnea inssiin! :)