Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko kumppanin kotiin vai ottaisit hänet omaan kotiisi asumaan ja perustelut tähän fiktiiviseen tapaukseen

Vierailija
28.08.2025 |

Matti ja Maija asuu samassa kerrostalossa naapureina ja siksi tapasivatkin. Asunnot on täysin samanlaisia ja niissä samat kulut. Kumpikin maksaa asunnostaan saman verran lainaa. Nyt olisi aika muuttaa yhteen. Toisen asunto vuokralle ja yhdessä asuisivat toisessa. Kulut jaettaisiin niin, että kumpikin hyötyy ihan yhtä paljon.

Haluaisitko että asuisitte sinun asunnossasi vai laittaisit omasi vuokralle? Ja vain tätä kysytään, varustetaso ym asunnon kunto on yhtä hyvät. Perheen mahdollisesti kasvaessa sitten molemmat myyntiin ja uusi isompi koti, mutta ei vielä vuosiin

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon tohoutumisriski on suurempi vuokrattuna. Joten ehkä siksi haluaisin itse asua omistamassani asunnossa

Vierailija
2/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se nyt vähän riippuu siitä mitä asianomaiset itse toivovat ja pitävät tärkeänä. Itse ehkä ajattelisin, ettei yhdessä asuminen ole tarpeellista, jos asutaan noin lähellä toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon tohoutumisriski on suurempi vuokrattuna. Joten ehkä siksi haluaisin itse asua omistamassani asunnossa

Niin että siis sinua surettaa vähemmän, jos kumppanisi omistama asunto tuhoutuu?

Vierailija
4/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika muuttaa yhteen? Miksi?

Vierailija
5/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vaan osa-aika elätiksi.

Vierailija
6/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan vaihtoehtoa. Ihmisen on täydellistä asua yksin.

Vierailija
7/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin oman asuntoni vuokralle ja maksoin sillä asuntolainaa. Muutin toisen asuntoon ja maksoin vastikkeen yksin sekä puolet muista juoksevista kuluista. 

Vierailija
8/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kumppanin asuntoon, sillä sieltä voin erotessa vain pakata kamani ja lähteä. Toista on vaikeampaa häätää omasta asunnostaan, siinä voi mennä kauan. 

Vierailija
9/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kumppanin asuntoon, sillä sieltä voin erotessa vain pakata kamani ja lähteä. Toista on vaikeampaa häätää omasta asunnostaan, siinä voi mennä kauan. 

Just tämä, korkeintaan näin päin mutta mieluiten ei yhteisasumista ollenkaan.

Vierailija
10/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle olisi helpompi jos asuttaisiin minun asunnossa, koska ei tarvitsisi hoitaa vuokraamiseen liittyviä kiemuroita ja ottaa siihen liittyviä riskejä (ja erotilanteessa mun ei tarvitsisi muuttaa vaan kumppanin). Mutta ei olisi oikein vaatia pelkästään itselle näitä etuja, joten kaipa asia pitäisi ratkaista vaikka kolikkoa heittämällä, jos jostain ihmeen syystä nämä olisivat ainoat vaihtoehdot. Voisihan järjestelyn vaihtaa joskus myöhemmin toisinpäin tasapuolisuuden vuoksi.

Vierailija
11/11 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna kertsi on ok. En kuitenkaan valitsisi kotia kertostalossa, jos talouteni koostuisi puolisosta ja ulkoilua runsaasti vaativasta, kenties haukkuvasta lemmik(e)istä.

Asuisimme koko kööri okt:ssa, paritalossa tai rivaripäädyssä kera oman pihan.

Yleensä naisen koti on huomattavasti kotoisampi ja viihtyisämpi kuin miehen vastaava digikrääsätäyteinen mutta muutoin karu poikamiesboksi. Toki poikkeuksiakin on, älköön kukaan loukkaantuko sanoistani.

Näin muuten hiljattain naistenlehden (digi) haastattelun Treen pormestarista ja hänen lääkärikumppanistaan.

Koska miehet sahaavat töidensä psta jatkuvasti Treen ja Hgin väliä eestaas, ovat he lopulta päätyneet kahden kodin ratkaisuun; ostamaan arvokkaat Jugend-huoneistot sekä Treelta että Hgistä. Ihastuttava pari ja komea koti, huokailin ihastuksesta kuvia katsellessani. Niin valtava rakkaus ja onni miehistä säteili! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän