Työkaveri vaatii mua luopumaan kissastani, koska hän on allerginen
Poistan vaatteistani kissankarvat teippiharjalla, mutta se ei kuulemma riitä. Hän saa hengenahdistusta, aivosumua ja silmien kirvelyä lähelläni. Mulla on huomenna palaveri esimiehen kanssa. Työkaveri on ehdottanut, että luovun kissastani tai hän hankkii mulle potkut. Yhtenä vaihtoehtona hän ehdotti, että hän tuo mulle kotoaan puhtaat vaatteet ja hän myös pesee ne. Kulkisin töihin sivueteisestä, riisuisin omat vaatteeni erillisessä pukutilassa, kävisin suihkussa ja vaihtaisin päälleni hänen tuomat vaatteet. Tämä kuulemma saattaisi vähentää työpaikan saastumista.
Ei kai kukaan voi vaatia tuollaista? En todellakaan luovu kissastani. Kuulostaa myös aika vaikealta käyttää jotain eristystiloja ja omaa sisäänkäyntiä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Nää superallergiset on yliedustettuina nettikirppiksillä, aina kyselemässä onko lemmikkitalous, vaikka olisi myymässä kovapintaista huonekalua. Jännä kyllä, en ole tuollaisiin ihmisiin törmännyt missään muualla elämässäni, vaikka mulla onkin hyvin laaja tuttavapiiri.
Miksi myyt tuotteita, jos et ole valmis vastaamaan kysymyksiin? Niin, ja ei tarvitse olla superallerginen saadakseen oireita kotiin tuodusta pölytavarasta. Siksi en koskaan osta mitään torista tms.
On minunkin työkaverillani kissoja ja minulla paha allergia, mutta en kyllä oireita ole hänen lähellään saanut ikinä... Enkä käytä lääkkeitä, paitsi silloin jos se itse kissa olisi paikalla. Työkaverisi pitäisi hankkia paremmat lääkkeet sitten tai edes jotkut lääkkeet, jos on noin herkkä...
Hirveän ilkeitä kommentteja. Ei kukaan haluaisi olla allerginen. Se tuottaa paljon ongelmia elämään. Ei voi vierailla ystävällä, jos hänellä kissa tai koira. Oireita voi tulla jo vierailusta omaan kotiin ilman lemmikkiä. Harrastan liikuntaa, ei se allergioita poista. Pilkaatteko muistakin sairauksista?
Vierailija kirjoitti:
On minunkin työkaverillani kissoja ja minulla paha allergia, mutta en kyllä oireita ole hänen lähellään saanut ikinä... Enkä käytä lääkkeitä, paitsi silloin jos se itse kissa olisi paikalla. Työkaverisi pitäisi hankkia paremmat lääkkeet sitten tai edes jotkut lääkkeet, jos on noin herkkä...
Kerron sinulle salaisuuden: Sinulla ei ole paha kissa-allergia, jos et saa oireita kissanomistajan lähellä.
Joo, pitääkin käydä pyytämässä naapuria kaatamaan koivikkonsa, olis sit keväällä helpompi hengittää :D
Ei helvetti
Vierailija kirjoitti:
Hirveän ilkeitä kommentteja. Ei kukaan haluaisi olla allerginen. Se tuottaa paljon ongelmia elämään. Ei voi vierailla ystävällä, jos hänellä kissa tai koira. Oireita voi tulla jo vierailusta omaan kotiin ilman lemmikkiä. Harrastan liikuntaa, ei se allergioita poista. Pilkaatteko muistakin sairauksista?
Ei täällä kukaan allergisia allergian takia pilkkaa. Mutta allergia ei tarkoita sitä, että voi esittää aloituksessa kuvattuja vaatimuksia. Allergia on kurjaa ja se rajoittaa elämää, mutta allergikon on se ihan itse kestettävä. Muiden ei tarvitse elää meidän allergikkojen ehdoilla. Toki voi olla kohtelias ja välttää esim. voimakkaita tuoksuja tai tarjota allergiselle sopivaa ruokaa, jos kyläillään, mutta muilta osin allergian kanssa eläminen on ihan allergikon omalla vastuulla.
Työpaikan pitää olla turvallinen kaikille. Myös allergisille. Moni on allerginen kissoille ja koirille. Esimies voi sijoittaa teidät erivuoroihin tai voit antaa kissan pois. Allergisillakin on oikeus työntekoon.
Kummasti keksit tällasen aiheen ku kovasti puhututti toi eläimet pommisuojassa-juttu. 0/5
Tottakai on allergikon vastuulla. Mutta itse allergiaa ei pidä vähätellä. Tai kuvitella, että allergiat olisi täysin poistettavissa lääkkeillä.
Pidä kissasi! Vaihda tyttöystävä! Rakkaus kun on ikuista ja kohden voi kuminkin vaihtua milloin vaan!
Allergiat ovat ikäviä, mutta jotkut allergiset ihmiset suunnilleen vihaavat eläimiä ja ovat täysin rajattomia. Allergisella kaverillani tuli ero, ja hän vaati minua hankkiutumaan eroon kissastani, jotta hän voisi tulla luokseni asumaan. Kun en suostunut, alkoi hirveä ryöpytys siitä, että miten voin laittaa kissan hänen edelleen ja että heitän hänet vaan kadulle (kaveri ei todellakaan joutunut kadulle). Ei olla kavereita enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen kissoille. Jos työpaikalla joku istuisi kissan karvapöly vaatteissa 8 tuntia vieressä, todennäköisesti oireilisin. Nuha, silmät vuotaisi, henki pihisisi.
Oletko kuullut allergialääkkeistä?
t. toinen allerginen[/quote
eri:
kissa-allergiaan harvoin auttaa allergialääkkeet. kuopuksen luokalla oli onneksi toinen kissa-allergikko ja oppilaat jaettiin luokassa niin, että kissaperheiden lapset ja allergiset istuivat eri puolilla luokkaa. myöhemmin yksi 'kissatyttö' kertoi, miten häntä hävetti, kun kaverit joutuivat varomaan häntä. itsekin saatan saada vaikkapa kauppajonossa oireita, mutta hyvin siistin työkaverin kissa ei ärsytä, vaikka työskentelemme usein lähekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan pitää olla turvallinen kaikille. Myös allergisille. Moni on allerginen kissoille ja koirille. Esimies voi sijoittaa teidät erivuoroihin tai voit antaa kissan pois. Allergisillakin on oikeus työntekoon.
Montako kertaa pitää sanoa, että allergialääkkeet on keksitty? Ja niiden hankkiminen on allergisen ihan omalla vastuulla. Sopivalla lääkityksellä ei ole mikään ongelma, vaikka työkaverilla olisi 700 kissaa. Monihan ei edes kerro lemmikeistään työpaikalla. Se ei ole asia, joka on pakko kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen kissoille. Jos työpaikalla joku istuisi kissan karvapöly vaatteissa 8 tuntia vieressä, todennäköisesti oireilisin. Nuha, silmät vuotaisi, henki pihisisi.
Oletko kuullut allergialääkkeistä?
t. toinen allerginen[/quote
eri:
kissa-allergiaan harvoin auttaa allergialääkkeet. kuopuksen luokalla oli onneksi toinen kissa-allergikko ja oppilaat jaettiin luokassa niin, että kissaperheiden lapset ja allergiset istuivat eri puolilla luokkaa. myöhemmin yksi 'kissatyttö' kertoi, miten häntä hävetti, kun kaverit joutuivat varomaan häntä. itsekin saatan saada vaikkapa kauppajonossa oireita, mutta hyvin siistin työkaverin kissa ei ärsytä, vaikka työskentelemme usein lähekkäin.
Suosittelen, että viet lapsesi kunnon lääkärille. Käsikauppalääkkeet ei toki autakaan, jos on pahempi allergia, mutta kissa-allergia ei ole mikään ylivoimainen juttu. Täysin hoidettavissa oikealla lääkityksellä. Tuollainen lasten erottelu ei ole tervettä.
t. kissa-allerginen
Mitä opin tästä ketjusta?
Älä edes vahingossa sivulauseessa hiisku töissä, jos omistat lemmikin. Kummasti tulee oireettomillekin allergiaa, kun kuulevat sanan kissa. Kaikkien kannalta helpompi, kun kotieläimiä ei tuoda edes puheissa työpaikalle.
Nää superallergiset on yliedustettuina nettikirppiksillä, aina kyselemässä onko lemmikkitalous, vaikka olisi myymässä kovapintaista huonekalua. Jännä kyllä, en ole tuollaisiin ihmisiin törmännyt missään muualla elämässäni, vaikka mulla onkin hyvin laaja tuttavapiiri.