:D TÄYDELLINEN torjuntavoitto tuputtavista energiamyyjistä ostoskeskuksessa!!
Arabian ostoskeskuksessa kaksi jonkun energiayhtiön myyjäpoikaa pysäytteli ja käveli todella vaivaannuttavasti ihmisten perässä melkein niskaan hengittäen.
Joku hieman turottunut äijänköriläs käveli ohi kädellään vihaisesti huitaisten, kun myyjät ottivat sen uhrikseen ja huusi "TUOLTA minä saan virtaa" - ja paineli viereiseen Alkoon.
Pojat putosivat myyntipuheestaan ja näyttivät täydellisen hämmentyneiltä ja huvittuneiltakin.
Kuulin jutun läheiselle kassalle ja meinasin revetä :D. Aivan varta vasten lähdin kävelemään myyjäpoikia kohti, kun näytti, että he olivat jo saaneet jonkin verran koottua itseään ja esitteitään.
Kun tykitys oli alkamaisillaan, ilmoitin, että " TUOLTA sitä virtaa saa" ja painelin samaan Alkoon, mihin ukkeli aikaisemmin.
Saas nähdä, ovatko pojat huomenna vaihtaneet myyntipisteen paikkaa !
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:26"]
Kuka sähkö-änkeäjistä käy täällä alapeukuttamassa?
[/quote]
Ei vaan hehän ovat myyntineuvottelijoita! Heiltä Fortum vaatii muun muassa "Rohkeutta kontaktoida asiakkaita ja myynnillistä työskentelyotetta".
Tsekkasin tuon huvikseni Fortumin sivuilta.
[/quote]
Mikä hiton neuvottelija se semmoinen on joka kulkee perässä, tyrkyttää ja lopuksi aukoo päätään jos sopimusta ei synny?
Moneenkin firmaan etsitään muuten myyntineuvottelijoita ständimyyjiksi ja puhelinmyyntiin. Menee varmaan paremmin läpi kuin häirikkö tai puhelinmyyjä.
Mä en viitsi koskaan sanoa rumasti, kun nämä (ja puhelinmyyjätkin usein äänestä päätellen) ovat nuoria, jotka yrittävät edes jotain ansioita saada. Puhelinmyyjistä nää nuorimmat on yleensä tosi ystävällisiä, käy oikeasti sääliksi, kun tietää, etteivät kovin paljon palkkaa saa, jos käytännössä ollenkaan.
Huvittava tarina. :)
Minulla on ollut jo pitkään käytännöllinen keino myyjiä ja feissareita kohtaan.
Sanon "ei kiitos" ja hymyilen heille. He toivottavat minulle aina hyvää päivänjatkoa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:55"]
Huvittava tarina. :)
Sanon "ei kiitos" ja hymyilen heille. He toivottavat minulle aina hyvää päivänjatkoa.
[/quote]
Hyvä sinä!
Minä olen ollut energia myyjänä itse. Pidin työstä ja uskokaa tai älkää niin tienasin enemmän sielä kuin nykyisin ns. Kunnon duunissa. Joka päivä tein 8-20 sopimusta joka tarkoitti 4000-6000e/kk. :D Olin toki hyvä työssäni...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:59"]Minä olen ollut energia myyjänä itse. Pidin työstä ja uskokaa tai älkää niin tienasin enemmän sielä kuin nykyisin ns. Kunnon duunissa. Joka päivä tein 8-20 sopimusta joka tarkoitti 4000-6000e/kk. :D Olin toki hyvä työssäni...
[/quote]
Työskentelin myyrmannissa,lippulaivassa,itiksessä,kampissa ja milloin missäkin. :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:35"]Nämä "poikien" tsemppaajat eivät ole tainneet nähdä energiamyyjien toimintaa kyseisessä paikassa. Ovat aggressiivisempia kuin kerjäläiset ulkomailla. Hyökkäävät kimppuun joka saamarin kerta kun siitä kävelee eikä auta vaikka sanoo että EI on EI kuten eilenkin se oli EI ja myös toissapäivänä se oli EI. Alkavat siitä huolimatta vaatia henkilökohtaisia tietoja, "Onko sähkösopimus sinun omissa nimissä? Paljonko maksat kuussa?" "PÄÄSET SAMALLA ARPAJAISIIN" "nyt tehdään sulle kuule uusi sopimus". Nämä jampat tukkivat tien niin että ei pääse vain kävelemään ohi, tulevat eteen seisomaan.
Paikka tosiaankin on sellainen että jos haluaa kulkea sisäkautta ruokakauppaan, ohi on pakko mennä. Itse olen jopa pari kertaa mennyt ulos parkkihallin kautta että ei tarvitse mennä toista kertaa pommituksen läpi.
Huomenna menen minäkin "hakemaan virtaa".
[/quote]
Eiköhän toi oo jo vähän liuottelua... Jännä kun mä sanon niille nätisti "ei kiitos" ja hymyilen perään, niin jättävät rauhaan
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:59"]
Minä olen ollut energia myyjänä itse. Pidin työstä ja uskokaa tai älkää niin tienasin enemmän sielä kuin nykyisin ns. Kunnon duunissa. Joka päivä tein 8-20 sopimusta joka tarkoitti 4000-6000e/kk. :D Olin toki hyvä työssäni...
[/quote]Olitko nuori tyttö ja suurin asiakaskuntasi koostui keski-ikäisistä miehistä, joille lirkuttelit niin tiukat housut jalassa, jotta cameltoe vilkkui
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:59"]
[/quote]Olitko nuori tyttö ja suurin asiakaskuntasi koostui keski-ikäisistä miehistä, joille lirkuttelit niin tiukat housut jalassa, jotta cameltoe vilkkui
[/quote]
Olin nuori mutta ei tiukkoja vaatteita. :D Ja oikeestaan aika sekalaista asiakaskunta.
Älkäähän nyt. Tämähän on just hienoa. Työsuhteet, jotka on työnantajalle käytännössä ilmaisia. Ihmiset, jotka omalla sinnikkyydellään ja yritteliäisyydellään kantavat vastuun omasta elämästään. Tämä on teidän jokaisen oikeistoa äänestäneen unelma, joten kitinät pois!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:55"]Huvittava tarina. :)
[/quote]
Mä kirjotinkin ihan samaa kun sä ( viesti 57/59). Mikähän meissä on kun ei pahat myyjäsedät meitä kiusaa ;)
Mä osaan kanssa sanoa ystävällisesti "ei kiitos" ja jatkaa matkaa. Mutta kun sen joutuu tekemään päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, niin pitkäpinnaistakin ihmistä alkaa tympiä. Arabian kauppakeskus on mun lähikauppa, ja käyn siinä useita kertoja viikossa.
:D Fortumin myyjät ja minä hämmennyttiin kaikki, kun mieheni tokaisi vaan että "joo, ei käytetä".
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:59"]Minä olen ollut energia myyjänä itse. Pidin työstä ja uskokaa tai älkää niin tienasin enemmän sielä kuin nykyisin ns. Kunnon duunissa. Joka päivä tein 8-20 sopimusta joka tarkoitti 4000-6000e/kk. :D Olin toki hyvä työssäni... [/quote] Työskentelin myyrmannissa,lippulaivassa,itiksessä,kampissa ja milloin missäkin. :)
[/quote]
Kirjoitustaidostasi päätellen oli homma sulle omiaan. Onnea!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:10"]
No olettepas te nokkelia ja kuninkaita. Nekin pojat vaan tekevät TÖITÄ mutta ettehän te saatanan sossupummit töistä tiedä mitään.
[/quote]No kyllähän Suomessa viinaa kuuluu vetää, kjäh kjeh. Joulu joka vuos, mut juhannus ja vappu on vaa kerran vuodessa. kjähhä tajusiks? *tökkii kyynärpäällä kylkeen* tajusiks? kjhähähähääh röhöhöhhöö. viinaa suomalainen juo ja kuvaa viinapulloista pittää saada sosiaaliseen mediaan, niin suomalainen tekkee rööhöhhöhö
[/quote]saa jumatsuikka virtaa ruisleipää ja kossupullo. perkele saatana kännissä kuuluu olla viikonloppuna tsippailla dippailla viiniä ja ajaa pienessä hönössä naapurin lapset kuoliaaksi, mut hei sehän oli känäs XD VIRTAAAAA