:D TÄYDELLINEN torjuntavoitto tuputtavista energiamyyjistä ostoskeskuksessa!!
Arabian ostoskeskuksessa kaksi jonkun energiayhtiön myyjäpoikaa pysäytteli ja käveli todella vaivaannuttavasti ihmisten perässä melkein niskaan hengittäen.
Joku hieman turottunut äijänköriläs käveli ohi kädellään vihaisesti huitaisten, kun myyjät ottivat sen uhrikseen ja huusi "TUOLTA minä saan virtaa" - ja paineli viereiseen Alkoon.
Pojat putosivat myyntipuheestaan ja näyttivät täydellisen hämmentyneiltä ja huvittuneiltakin.
Kuulin jutun läheiselle kassalle ja meinasin revetä :D. Aivan varta vasten lähdin kävelemään myyjäpoikia kohti, kun näytti, että he olivat jo saaneet jonkin verran koottua itseään ja esitteitään.
Kun tykitys oli alkamaisillaan, ilmoitin, että " TUOLTA sitä virtaa saa" ja painelin samaan Alkoon, mihin ukkeli aikaisemmin.
Saas nähdä, ovatko pojat huomenna vaihtaneet myyntipisteen paikkaa !
Kommentit (75)
Muinoin Lippulaivassa, asuin omistusasunnossa, jossa vesi ja sähkö kuuluivat vastikkeen hintaan.
Ja tyttö tuli mulle tarjoamaan uutta sähkösopimusta joka on varmasti kaikkein edullisin työnsi paperin kouraan ja alkoii myyntipuheen ja katsoin surullisena tyttöä silmiin että hyvä tietää koska joskus ehkä on varaa vetää sähkötkin kotiin.
Se torakka oikeasti hyppäsi minusta kauemmaksi ja lopetti puheet.
Eikö nyt vain voisi sanoa, että "ei kiitos". Ihan tarpeetonta yrittää nolata ihmisiä, jotka tekevät työtään. En ymmärrä ihmisiä, jotka oikein netissä riekkuvat sillä, että ovat nolanneet muita.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:00"]
Arabian kaupustelijat on ihan hemmetin ärsyttäviä. Aina jotain tulevia businesstoivoja, ehkä jotain tradenomiopiskelijoita tms. Sellaisia omahyväisen näköisiä sliipattuja 19-v jonneja. Pöljää läppää ja tönkköjä keskustelunavauksia, esim. "Oletko äiti?" (olen selkeästi naispuoleinen, työnnän vaunuja), josta sitten johdetaan tarve ostaa jotain kalanmaksaöljyä tilauksena tms. Aina pitää miettiä mistä kulkeemjos on liikkeellä yksin, miehen kanssa eivät mua vaivaa kun tietenkin perheen pää tekee ne päätökset!
En tiedä millainen vaikutusalue Arabian kauppakeskuksella on, mutta luulisi, että siinä asioisi paljolti lähialueen asukkaita, joten ihmettelen miten kannattaa pitää siellä noita ständejä pitkiäkin aikoja?Vaihtaako joku esim. liittymää monta kertaa vuodessa? Tai sähköntoimittajaa?
[/quote]
Ruma ihminen olet.
Missä kohdassa ovat koskarissa ja särkässä? En ole kummassakaan käynyt pitkään aikaan, lähiaikoina taas menossa. Koskikeskuksessa ainakin vielä jouluna riehu ne kuolleen meren tyypit, joille piti melkein karjaista.
Uusi tässä ketjussa, kokemusta vain Koskarista, enkä pahus siitäkään muista tarkkaa sijaintia, lähellä katutason yhtä uloskäyntiä H-pään valtatielle. Siinä main, mulla oli muutakin ajateltavaa kun tulossa just lääkäriltä Koskiklinikalta.
Ne tyypit suurinpiirtein tarrasivat kiinni vaatteisiin. Mainitsemillesi kuolleen meren tyypeille on aina riittänyt hymy ja Kiitos Ei sekä ripeä ohitus. Kalpeita harrastelijoita näihin energianiiloihin verrattuna!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:37"]
Eikö nyt vain voisi sanoa, että "ei kiitos". Ihan tarpeetonta yrittää nolata ihmisiä, jotka tekevät työtään. En ymmärrä ihmisiä, jotka oikein netissä riekkuvat sillä, että ovat nolanneet muita.
[/quote]
No ei tuollaiset ihmiset voi mitään mukavia ja fiksuja ollakaan. Kärttysiä ja epämiellyttäviä akkoja ja ukkoja. Normaali ihminen ei häiriinny noin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:50"]Jos se piste oli siinä liukuportaiden juurella eivät taatusti vaihda paikkaa, siinähän ne ovat riekkuneet jo monta vuotta... Parasta onkin kiertää koko kohta, onneksi tuolla on mahdollista kulkea eri reittejäkin =) [/quote] Liukuportaiden juuressa on Elisan piste. Siinä on mielestäni ollut asiallisia myyjiä. Muutamin poikkeuksin.
[/quote]
HAH!
Käyn ko. paikassa harvoin, mutta viimeksi siitä Elisan pisteestä sananmuakisesti HYPPÄSI myyjä eteeni estämään kulkuni. Ennen kuin ehti sanoa mitään, vastasin että mulla on Elisan liittymä. Sitä seurasi aggresiivinen tivaaminen "onko sulla laajakaistakin Elisalla". Kielteisen vastauksen saatuaan sanoi, että nyt me katsotaan sulle sopiva vaihtoehto. Kun sanoin, ettei ole aikaa, karjaisi "KYLLÄ ON". Tässä vaiheessa onnistuin jatkamaan matkaani.
Minä en käyttäisi tuosta nimitystä "asiallinen".
Voin vakuuttaa, että "ei kiitos" on ilmaisu, jota nämä tuputtajat eivät kuule. Juuri sen takia tämä ketju syntyikin!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:44"]
Voin vakuuttaa, että "ei kiitos" on ilmaisu, jota nämä tuputtajat eivät kuule. Juuri sen takia tämä ketju syntyikin!
[/quote]
Nuorille miesmyyjille ei ole optetettu, että naisen EI tarkoittaa EI. Se ei tarkoita EHKÄ.
Mulla on puhelimessa markkinointikielto. Nyt täytyy vissiin hakea sähkömyyjille lähestymiskielto?
No hei, noita tuputtajia voi yleensä kauppakeskuksissa varoa kiertämällä ne, mut arvatkaa kuinka kiva on asua pasilassa, ja kulkea pasilan aseman läpi useemman kerran päivässä, missä on peräti 2 noitten pistettä, jonka takaa noi hyökkää ihmisten kimppuun... Ärsyttävää ku aamulla/pitkän duunipäivän jälkeen raahaudun sen läpi, ja sit pitää alkaa noittenkin kans tapella. Ei jaksais. Ei siinä ois ongelmaa, jos ne ymmärtäis puhetta, muttaku "ei kiitos" ei mee perille, vaikka useemman kerran kieltäytyis!! En voi uskoo et noita on vieläkin, luulis et tekee vaan haittaa firmalle.
Itse sanon olevani koditon, joten ei ole sähkölle nyt kyllä käyttöä. Liittymä- ja kännykkämyyjille sanon että ei ole luottotietoja.
Pääsee paljon helpommalla, olen huomannut. Yksinkertaisesti heillä ei ole noihin mitääs vastaväitteutä. Periaatteessa voisin ihan oikeasti olla koditon, ja luottotiedottomia eivät ota liittymäasiakkaiksi.
Kuka sähkö-änkeäjistä käy täällä alapeukuttamassa?
Joo, toi on hyvä ettei muka ole luottotietoja.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:33"]
Tuo on kyllä totta että pitäisi sanoa heidän esimiehilleen. Seuraavaksi kannattaisikin kysyä myyjän esimiehen nimeä ja yhteystietoja ja jos ei se itsessään auta niin sitten vain soittoa esimiehelle ja kertokaa mitä mieltä olette heidän yrityksensä myyntitavoista!
Kopio tietenkin kauppakeskuksen johtoon.
[/quote]
On varmaan tehokkainta alkaa valittaa niistä suoraan kauppakeskukselle... että asiointi lakkaa kokonaan jos jonneja ei saada asiallisiksi.
En ole onnekseni täällä Turussa tuollaisiin törmännyt, mutta välttelen kauppakeskuksia kuin ruttoa ihan muista syistä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:34"]
Muinoin Lippulaivassa, asuin omistusasunnossa, jossa vesi ja sähkö kuuluivat vastikkeen hintaan. Ja tyttö tuli mulle tarjoamaan uutta sähkösopimusta joka on varmasti kaikkein edullisin työnsi paperin kouraan ja alkoii myyntipuheen ja katsoin surullisena tyttöä silmiin että hyvä tietää koska joskus ehkä on varaa vetää sähkötkin kotiin. Se torakka oikeasti hyppäsi minusta kauemmaksi ja lopetti puheet.
[/quote]
Torakka? Oletko tosissasi?
Kaikista nopeimmin nuo saa ohitettua sanomalla, että sähkö kuuluu vuokraan eikä ole mitään hajua miltä yhtiöltä tulee ja paljonko maksaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:26"]
Kuka sähkö-änkeäjistä käy täällä alapeukuttamassa?
[/quote]
Ei vaan hehän ovat myyntineuvottelijoita! Heiltä Fortum vaatii muun muassa "Rohkeutta kontaktoida asiakkaita ja myynnillistä työskentelyotetta".
Tsekkasin tuon huvikseni Fortumin sivuilta.
Fortumin myyjille on helppo sanoa etkö häpeä mitä teet. Fortumin miljoonaoptiot ja ihmiset jätetään sähköittä. Minunkin vanhemmat joutuivat olemaan ilman sähköä 3 viikkoa ja korvauksiin meni 1,5 vuotta saada, silloinkin tuli liian vähän.
Mielummin elän ilman sähköä kun tuen teidän yritystä.
Ja tämän kun sanoo muutamana päivänä, eipä tule enää tyrkyttämään sähköään. jää naama muistiin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:10"]
No olettepas te nokkelia ja kuninkaita. Nekin pojat vaan tekevät TÖITÄ mutta ettehän te saatanan sossupummit töistä tiedä mitään.
[/quote]No kyllähän Suomessa viinaa kuuluu vetää, kjäh kjeh. Joulu joka vuos, mut juhannus ja vappu on vaa kerran vuodessa. kjähhä tajusiks? *tökkii kyynärpäällä kylkeen* tajusiks? kjhähähähääh röhöhöhhöö. viinaa suomalainen juo ja kuvaa viinapulloista pittää saada sosiaaliseen mediaan, niin suomalainen tekkee rööhöhhöhö
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:39"]
Samat sähkösällit Tampereella, Koskikeskus.
Torjuin, tivattin, torjuin, tinkattiin jne jne.
Olen omakotitalon sähkön kilpailuttanut sen verran taajaan, että osasin poikien tenttikysymykset paremmin kuin he.
[/quote]
Onko Fortum kyseessä? Samaa tekevät myös Keskustorilla ja Särkänniemessä.
[/quote]
Missä kohdassa ovat koskarissa ja särkässä? En ole kummassakaan käynyt pitkään aikaan, lähiaikoina taas menossa. Koskikeskuksessa ainakin vielä jouluna riehu ne kuolleen meren tyypit, joille piti melkein karjaista.