:D TÄYDELLINEN torjuntavoitto tuputtavista energiamyyjistä ostoskeskuksessa!!
Arabian ostoskeskuksessa kaksi jonkun energiayhtiön myyjäpoikaa pysäytteli ja käveli todella vaivaannuttavasti ihmisten perässä melkein niskaan hengittäen.
Joku hieman turottunut äijänköriläs käveli ohi kädellään vihaisesti huitaisten, kun myyjät ottivat sen uhrikseen ja huusi "TUOLTA minä saan virtaa" - ja paineli viereiseen Alkoon.
Pojat putosivat myyntipuheestaan ja näyttivät täydellisen hämmentyneiltä ja huvittuneiltakin.
Kuulin jutun läheiselle kassalle ja meinasin revetä :D. Aivan varta vasten lähdin kävelemään myyjäpoikia kohti, kun näytti, että he olivat jo saaneet jonkin verran koottua itseään ja esitteitään.
Kun tykitys oli alkamaisillaan, ilmoitin, että " TUOLTA sitä virtaa saa" ja painelin samaan Alkoon, mihin ukkeli aikaisemmin.
Saas nähdä, ovatko pojat huomenna vaihtaneet myyntipisteen paikkaa !
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:09"]
Fortum. Mainitsinkin julleille tuntevani firman pitkältä ajalta. Liliuksen ja kumppanien optiomiljoonista asti, ja kauempaakin...
[/quote]
Siis Tampereen Koskikeskuksessa. Ja keskustorilla, ja...
Minä sanon aina, että juurihan me toissapäivänä tehtiin heidän kanssaan sopimus :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:53"]Mä osaan kanssa sanoa ystävällisesti "ei kiitos" ja jatkaa matkaa. Mutta kun sen joutuu tekemään päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, niin pitkäpinnaistakin ihmistä alkaa tympiä. Arabian kauppakeskus on mun lähikauppa, ja käyn siinä useita kertoja viikossa.
[/quote]
Nimenomaan näin. Usein olet töistä tullessasi niin väsynyt, ettet jaksa vetää sitä vakuuttavaa hymyä naamallesi. Kyllä sen pelkän EI:n on riitettävä.
Jokaisessa kasvatusohjelmassakin opetetaan lapsi ensimmäiseksi ymmärtämään ko.sana. Miksi nämä energiajampat eivät sitä ymmärrä?
Sanotte vaan et on määräaikainen soppari vielä reilun vuoden voimassa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:17"]Ensin täällä valitetaan kun ei töihin mennä ja sitten kun joku oikeasti suostuu tekemään tuollaista työtä onnettomalla provikkapalkalla, siitäkin saa haukut. Aikuiset ihmiset, häpeäisitte. Osaatte varmasti sanoa ystävällisesti, mutta jämäkästi, että ei kiitos ja jatkatte matkaanne.
[/quote]
Entä, kun se "EI kiitos" ei vaan riitä, vaan asiakkaan päätöksentekokykyä aliarvioiva länkytys, kysely ja perässäkävely vain jatkuu, ja jatkuu..
[/quote]
Kun se on vittu niiden työtä. Jos ne luovuttais ekojen EI:n kohdalla, niin ne sais POTKUT
[/quote]
Silti siitä säälistä en ala soppareita uusimaan. Kauppakeskuksessa jätän joskus kiertelyn kesken, kun näitä ständejä on aseteltu joka puolelle ja ahdistelua tulee joka nurkalta. On joo työtä ja siihen ohjeistettu, mutta se aggressiivinen myyntityyli ei vaan toimi.
Ite sanon aina että ei oo varaa mihinkään, luottotiedot mennyt ja elän sossun tuilla. :D Kyllä jättävät rauhaan heti. Samoin rahaa neekeriapsille kerjäävät feissarit lopettavat kun kerron itsekin olevani huono-osainen mielenterveyspotilas.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:17"]
Mä sanon pojille että sähkösoppari on miehen nimissä, ei kuulu mulle millanen on. Oikeasti näin on mutta minä hoidan ne asiat :D
[/quote]
Maksatte siis ylihintaa.
Aikaisemmin se oli puhelinliittymiä, ja puhelimia tuputtavat myyjät. Nyt sähkösopimuksia tuputtavat, niitä tuli joka kuukausi puheluita +viestejä puhelimeen, kunnes laitoin markkinoinnin eston puhelimeen. Lisäksi ostoskeskusten tuputtajat siihen päälle. Itse tsekkaan sähkön hinnat kerran vuodessa, enkä vaihda sopimusta 3 kertaa kuussa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:53"]
[/quote]
Itse kerron omaavani aivan alihintaisen sopparin ja kysyn teettekö paremman tarjouksen. Jos tekevät, niin hyvä, voinhan minä todelliseen alihintaan vaihtaa sopparia.
Toinen hyvä kikka on sanoa, että olen jo asiakkaanne ;)
Toimii joka paikassa.
Tää ei nyt ihan suoraan liity tähän, mutta Lahdessa parveilee sokoksen edessä aina unicefin ja jonku muun tälläsen "liity lahjoittajaksi" -puljun ihmisiä. Ne kirjaimellisesti pomppii kadulla ihmisten eteen, kävelee perässä eikä meinaa millään ymmärtää "ei kiitosta."
Mä otin pari vuotta sitten Fortumin sähkösopparin Arabiassa, kun en löytänyt Alkoa ja kundi lupasi opastaa mut sinne. Alko löytyi ja sähkössä ei valittamista!
[/quote]
MIKSI hemmetissä asiakkaan pitää kehitellä MITÄÄN syitä olla ostamatta jotakin?!
Tässä keskustelussa hauskoja neuvoja, mutta vakavasti: miksi yleisellä paikalla ei saa edetä ilman umpikuuroja "myyntiedustajia"?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:21"]
[/quote]
MIKSI hemmetissä asiakkaan pitää kehitellä MITÄÄN syitä olla ostamatta jotakin?!
Tässä keskustelussa hauskoja neuvoja, mutta vakavasti: miksi yleisellä paikalla ei saa edetä ilman umpikuuroja "myyntiedustajia"?
[/quote]
Aivan.. kävelee vain ohi eikä vastaa mitään. Osaan kyllä mennä itse kysymään, jos olen kiinnostunut, mutta hinnastonhan voi lukea netistä. Hinta siinä ratkaisee.
Loistavaa :) t. Toinen Arabiassa asioinut
Harmi kun meidän ostarilla ei oo alkoa siinä missä nää pojat ahdistelee :D
Jos se piste oli siinä liukuportaiden juurella eivät taatusti vaihda paikkaa, siinähän ne ovat riekkuneet jo monta vuotta... Parasta onkin kiertää koko kohta, onneksi tuolla on mahdollista kulkea eri reittejäkin =)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:09"]
Fortum. Mainitsinkin julleille tuntevani firman pitkältä ajalta. Liliuksen ja kumppanien optiomiljoonista asti, ja kauempaakin...
[/quote]
Jep, ja tämä ahdistelu kasvattaa firman "hyvää" imagoa edelleen.
Aika käsittämätöntä, jos nämä kaverit on ohjeistettu näin aggressiiviseen toimintaan. Asiakkaat (nykyiset ja mahdolliset uudet) antavat av-palstalla toisilleen neuvoja, kuinka päästä firman edustajista eroon...
Hm. Onhan sekin julkisuustaktiikka.