Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ukrainassa saa pitää lemmikkiä pommisuojassa

Vierailija
28.02.2022 |

https://www.reddit.com/r/cats/comments/t3dv43/our_lady_was_pretty_calm_…

Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"

Myös metrotunneleissa ihmisillä on ollut lemmikkejä mukanaan.

Kommentit (339)

Vierailija
241/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kärhämiä tuollaisessa paikassa voi syntyä. Siellä on sekalaista seurakuntaa. Voi olla haisevia juoppoja, joku aineissa, lapsiperheitä jne. Onko vartiointia yleisessä suojassa, en tarkoita taloyhtiön suojaa. Tähän vielä lisätään haukkuvat koirat ja naukuvat kissat.

Vierailija
242/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että kärhämiä tuollaisessa paikassa voi syntyä. Siellä on sekalaista seurakuntaa. Voi olla haisevia juoppoja, joku aineissa, lapsiperheitä jne. Onko vartiointia yleisessä suojassa, en tarkoita taloyhtiön suojaa. Tähän vielä lisätään haukkuvat koirat ja naukuvat kissat.

Ja rääkyvät kakarat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen mitään elukoita pommisuojaan raahaa.

Onneksi ei kukaan vähemmänkään järkevä, koska se on yksiselitteisesti kielletty.

Vierailija
244/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on niin allerginen koirille ja kissoille, että n. 10 min. viipyminen samoissa sisätiloissa niiden kanssa aiheuttaa hengityksen vinkumisen ja hengenahdistuksen sekä silmistä solkenaan veden valumisen.

Tähän reaktioon riittää sekin (pidemmällä altistusajalla), että eläimiä on ollut samassa tilassa. Tästä syystä esim. hotellivarauksissa aina varmistamme etukäteen, että eläimiä ei sallita kyseiseen huoneeseen/ hotelliin. 

Ei näitä itse valitse. Jos eläimiä sallittaisiin pommisuojiin, silloin pitäisi valita, onko lopputulos sama; kuolla hengenahdistukseen ja muihin keuhkoseurauksiin pommisuojassa vai pommituksiin suojan ulkopuolella.

Sodan tullen pitänee ainakin ajatuksen tasolla miettiä suhteensa kuolemaan, jonka mahdollisuus on toista luokkaa kuin rauhan aikana.

Minulla ja miehelläni on koiria joten luonnollisestikin meidän vaatteissa on koirien karvoja ja varmaan kuolaakin. Vakavasti allerginen henkilö siis saisi meidän läheisyydessä allergiakohtauksen? Miten tämä on huomioitu väestönsuojissa? Kun hälytys tulee, ei siinä oikein ole aikaa alkaa pyykätä vaatteita ja varmistella, ettei vaan ole karvoja.

Eläinallergiat taitaa johtua enemmänkin eläinten iholta irtoavasta hilseestä, ei niinkään karvoista. Mut tää nyt vaan sivuhuomio, eli pelkkä karvattomuus ei merkkaa mitään oikein allergiselle.

Mut sun huomio on erittäin hyvä. Varmaan noin pahasti allerginen joutuu jo sit itse arpomaan uskaltaako tulla suojaan vai onko ulkona pienempi riski.

Tää ei silti oo mikään argumentti koirien suojaantuomisen puolesta.

Vierailija
245/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kuvitella että suomalaisesta väestösuojasta lentävät pihalle lemmikkien lisäksi myös itkevät vauvat, juoksentelevat lapset ja kaikki jotka ovat pesseet vaatteensa hajustetulla pesuaineella tai (syntien synti) laittaneet jotain tuoksua.

Tämä!

Lemmikit

Lapset

Itkevät lapset

Juoksentelevat lapset

Hajustetut

Tupakalle haisevat

(Alkoholille haisevat) ehkä ei

Tapittavasti katsovat

Vänkääjät

Väärää kieltä puhuvat

Liian vanhat

Liian sairaat

..... jne

Sulta jäi pois se tärkein: Lihavat. Eli aika monta lemmikkiä mahtuu suojaan, jos sieltä kammetaan ulos läskit ja kepot asmaatikot yms. Vievät takuulla vähemmän tilaa ja kuluttavat vähemmän happea. Sori,mutta kun nyt tälle linjalle on lähdetty...

Vierailija
246/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rääkyvät kakarat.

Me tiedetään, että se on sinusta kaikkein kamalinta! Jos satutaan samaan suojaan, tehdään niin, että mä meen samaan kulmaan niiden lasten kanssa, ota sä se samaan suojaan sattunut ripuloiva puliukko viereesi.

Vierailija
247/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rääkyvät kakarat.

Me tiedetään, että se on sinusta kaikkein kamalinta! Jos satutaan samaan suojaan, tehdään niin, että mä meen samaan kulmaan niiden lasten kanssa, ota sä se samaan suojaan sattunut ripuloiva puliukko viereesi.

Kiljuvat kakarat ja haisevat pulit ja narkit samaan luolaan. Siistit hiljaiset ihmiset toiseen. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
248/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parikin väestösuojaa teollisuushalleissamme ja ne ovat todella pieniä. Missään tapauksessa ei sinne voisi ottaa yhtään lemmikkiä. Väestösuojassa on tietty määrittely, kuinka monta ihmistä sinne voidaan ottaa. Eläimiä ei ole tuohon laskettu mukaan.

Vierailija
249/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koirat sinne mukaan voi ottaa niin kauan kuin ne mahtuu mukaan. Jos tilaa ei yksinkertaisesti enää ole niin sit ei voi mitään. Joku hajuhaitta ei ole syy, eikä koiran haukkuminen. Kuule ihan sama, koeta kestää. Jos ne mahtuu, ne tulee.

Sä et kyllä sitä päätä. Voi helvata, mitä porukkaa täällä. Koiria väestönsuojaan, ei helv. 😬

Vierailija
250/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmishenki menee koiran edelle. VäestönUojaan mahtuu tietty määrä IHMISIÄ ja kaikille ei ole edes paikkaa joten turha miettiä otetaanko sinne lemmikeitä.

Vierailija
251/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran, mitä mä alkupään sivuja lueskelin, en havainnut kenenkään kiinnittäneen huomiota sellaiseen asiaan, että mitä me tehdään sitten kun ruoka loppuu? Ruvetaan kannibaaleiksi vai?

Vierailija
252/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran, mitä mä alkupään sivuja lueskelin, en havainnut kenenkään kiinnittäneen huomiota sellaiseen asiaan, että mitä me tehdään sitten kun ruoka loppuu? Ruvetaan kannibaaleiksi vai?

Siksi tarvitaan ne koirat.

Vierailija
253/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on oiva bisnesidea jollekin yrittäjälle, lemmikkisuojat. Lemmikinomistaja voi rahalla lunastaa paikan. Väestönsuojat ovat vain ihmisille, kuten ketjussa monesti on jo kirjoitettu. Meidän talon bunkkeri on kyllä sellainen, että sitä kissa EI valitsisi.

Vierailija
254/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

Lisäksi eläimet kuluttavat ilmaa, paskovat jne.

Jos kosketkin minun koiraani, minä heitän sinun huutavan sinappikoneesi pihalle.

Kuinka kauan tästä pitää teille koira hulluille selittää? Koiria ei saa tuoda väestönsuojaan. Tuo nainen tekee ihan hyväksyttävästi heittäessään koiran ulos (kamooon, se nainen ei saa henkeä?! Tajuatko????) 😂

Allergiaan on keksitty lääkkeet.

Ne ei aina auta, mun lapsella menee hengitystiet tukkoon heti jos joutuu samaan tilaan koiran kanssa. Todella paha astma myös.

En todellakaan suostu siihen että lapsen henki on vaarassa koiran vuoksi.

Ketään ei kiinnosta sun pikku päivänpaiste ja sen hengitystiet. Yllätys yllätys, jokaiselle on tärkein nimenomaan se oma lapsi tai lemmikki. Ja minä en todellakaan suostu siihen että mun pienen koiran henki on vaarassa sun kakaran vuoksi, että jos yrität tulla sitä ulos heittämään niin multa saat turpaan saman tien. Saatte heittää sitten koiran omistajankin ulos koiran mukana, siinähän elätte sen omatunnon kanssa että toisten pitää kuolla pommitukseen ettei vaan nyt pikku Jani-Petterin nenä vuoda ja yskitä yhden illan ajan.

Vierailija
255/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette kerran usko mitään täällä sanottua niin katsokaa vaikka https://www.elaintenystava.fi/artikkelit/meiltä/257-kotivara-kuuluu-kai… ”Lemmikinomistajan on syytä muistaa, että eläimiä ei saa viedä väestönsuojiin edes poikkeustilanteessa. Jos ihmisiä kehotetaan suojautumaan väestönsuojiin, eläimet kuuluu suojata sisälle asuntoihin ja karjasuojiin.”

Vierailija
256/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ette kerran usko mitään täällä sanottua niin katsokaa vaikka https://www.elaintenystava.fi/artikkelit/meiltä/257-kotivara-kuuluu-kai… ”Lemmikinomistajan on syytä muistaa, että eläimiä ei saa viedä väestönsuojiin edes poikkeustilanteessa. Jos ihmisiä kehotetaan suojautumaan väestönsuojiin, eläimet kuuluu suojata sisälle asuntoihin ja karjasuojiin.”

Kuule ei kiinnosta. Siinä vaiheessa jos pommitus tulee, niin todellakin tulen suojaan koirani kanssa ja siinähän se sitten nähdään, onko tosiaan ihmisillä sydäntä heittää meidät pommien alle kuolemaan. Koiraani ei nimittäin ulos heitetä ilman minua, saatte heittää molemmat pihalle samalla.

Vierailija
257/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

Jos kosketkin minun koiraani, minä heitän sinun huutavan sinappikoneesi pihalle.

Kuinka kauan tästä pitää teille koira hulluille selittää? Koiria ei saa tuoda väestönsuojaan. Tuo nainen tekee ihan hyväksyttävästi heittäessään koiran ulos (kamooon, se nainen ei saa henkeä?! Tajuatko????) 😂

Ne ei aina auta, mun lapsella menee hengitystiet tukkoon heti jos joutuu samaan tilaan koiran kanssa. Todella paha astma myös.

Ketään ei kiinnosta sun pikku päivänpaiste ja sen hengitystiet. Yllätys yllätys, jokaiselle on tärkein nimenomaan se oma lapsi tai lemmikki. Ja minä en todellakaan suostu siihen että mun pienen koiran henki on vaarassa sun kakaran vuoksi, että jos yrität tulla sitä ulos heittämään niin multa saat turpaan saman tien. Saatte heittää sitten koiran omistajankin ulos koiran mukana, siinähän elätte sen omatunnon kanssa että toisten pitää kuolla pommitukseen ettei vaan nyt pikku Jani-Petterin nenä vuoda ja yskitä yhden illan ajan.

Kuule hyväksy sä se että sen sun eakki ei ole ihminen ja ei näin ollen pääse suojaan.

Olen kyllä tietoinen että lemmikki on tärkeä, ja joillekin jopa tärkeämpi kuin vieras lapsi. Sitä varten meillä on laki joka sanelee säännöt. Väestönsuojaan ei ole eläimillä asiaa.

Ja oletko tosiaan niin tyhmä että luulet pommituksen kestävän YHDEN Illan? Noin tyhmät saakin jäädä ulos.

Vierailija
258/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei kiinnosta. Siinä vaiheessa jos pommitus tulee, niin todellakin tulen suojaan koirani kanssa ja siinähän se sitten nähdään, onko tosiaan ihmisillä sydäntä heittää meidät pommien alle kuolemaan. Koiraani ei nimittäin ulos heitetä ilman minua, saatte heittää molemmat pihalle samalla.

Samaan suojaan et tule minun lapseni kanssa koska hän ei saa henkeä. Minulta löytyy kyllä sydäntä heittää koira ulos siinä vaiheessa, jos menet itse perässä niin rukoilen puolestasi.

Vierailija
259/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule hyväksy sä se että sen sun eakki ei ole ihminen ja ei näin ollen pääse suojaan.

Olen kyllä tietoinen että lemmikki on tärkeä, ja joillekin jopa tärkeämpi kuin vieras lapsi. Sitä varten meillä on laki joka sanelee säännöt. Väestönsuojaan ei ole eläimillä asiaa.

Ja oletko tosiaan niin tyhmä että luulet pommituksen kestävän YHDEN Illan? Noin tyhmät saakin jäädä ulos.

Siinähän yrität sitten heittää ulos, nähdään onko susta tappelemaan. Säännöistä en piittaa, jos ne uhkaavat perheenjäseneni henkeä. 

Ja ei ne pommitukset kyllä aiemmissakaan sodissa ole tauotta jatkuneet. Siellä suojassa ollaan sen aikaa kuin se pommitus on ja sitten mennään ulos ja tullaan takaisin taas seuraavan pommituksen ajaksi.

Vierailija
260/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan suojaan et tule minun lapseni kanssa koska hän ei saa henkeä. Minulta löytyy kyllä sydäntä heittää koira ulos siinä vaiheessa, jos menet itse perässä niin rukoilen puolestasi.

Mites meinasit päästä koiraani käsiksi, kun puolustan sitä vaikka väkivalloin? Ihan niin kuin sanoin, niin itse ei kävele ulos koira enkä minäkään, saatte sitten luvan heittää ulos molemmat. Pitääkin ottaa tilanteen tullen jotain kättä pidempää mukaan, hyvä että tuli tämäkin puheeksi.