Mielipide nimestä JANNIKE
Tämmöiseen nimeen törmäsin lehteä lukiessani.
Peukku ylös jos tykkäät ja alas jos et.
Mun henkilökohtainen mielipide on että yks kamalimmista nimistä mitä tiedän.
Kommentit (26)
Oliko tyttö vai poika?Tyttö vissii.Kaamea.
Vääntämällä väännetty ja aivan hirveä muutenkin.
Jopa Jannica olisi parempi ja se on jo hyvin.
Tytön nimi juu, eräskin Jannike kisaa tällä hetkellä eräässä missikisassa. Mutta joo, ei voi lakata ihmettelemästä miksi joku antaa tuollaisen nimen kun ei se edes "tunnu suussa hyvältä" lausua.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:27"]
Vääntämällä väännetty ja aivan hirveä muutenkin.
[/quote]
Miten on väännetty kun nimi on kalenterissakin Norjassa ja Ruotsissa? Suomeen ei ehkä vaan sovi niin hyvin.
Jannike kuulostaa hollantilaiselta nimeltä (esim. Jonneke on aika yleinen naisen nimi Hollannissa). En ole siitä oikeastaan mitään mieltä suuntaan tai toiseen.
Ulkomaalainen nimi. Ajatelkaas, että Hollannissa on käytössä tytönnimi JANNEKE.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:41"]Ulkomaalainen nimi. Ajatelkaas, että Hollannissa on käytössä tytönnimi JANNEKE.
[/quote]
Voisin melkein vannoa että oon tavannu Ap:n nimiehdotuksen luonnossa, mutta siitä on jo aikaa että en muista oliko itä vai länsisaksalainen edes.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:41"]Ulkomaalainen nimi. Ajatelkaas, että Hollannissa on käytössä tytönnimi JANNEKE.
[/quote]
Joo, onhan niitä maailmalla vaikka minkälaisia nimiä.
Mutta kyllä mun mielestä Jannike kuulostaa SUOMESSA kamalalta. Mulla on aiva sama minkälaisia nimiä on muissa maissa. Ei liity asiaan
Jannike on norjalainen naisen nimi ja minusta oikein kaunis!
Jannike, tarkoitaa suomeksi jotain joka ei ole Janni, mutta melkein/lähes. Esimerkkinä vaikkapa "vaimoke".
Tulee mieleen Tarvike.
Kamala nimi. Väkisin väännetty.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:51"]
Tulee mieleen Tarvike.
Kamala nimi. Väkisin väännetty.
[/quote]
EDIT: tai KORVIKE! Tuo ke-loppu on niin tarvike-korvike.
Monet monet nimet ulkomailla on HYVIN kauniita. Mutta niistä tulee hirveitä kun ne yhdistetään suomalaiseen sukunimeen; Virtanen, Hämäläinen, Nieminen, Järvinen.... jne.
Ja onhan toi Jannike nyt ihan kamala
Asun Saksassa ja täällä Jannike ei ole tosin hirveän yleinen, mutta aina silloin tällöin siihen törmää. En tykkää nimestä. Versio Jannika tai Jannica on minusta vähän parempi ja yleisempikin.
Vuosina 80-99 anettu yli 50kpl.
Näköjään näitä riittää joiden mielestä hieno nimi :D otan osaa Janniket!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:23"]
Tämmöiseen nimeen törmäsin lehteä lukiessani. Peukku ylös jos tykkäät ja alas jos et. Mun henkilökohtainen mielipide on että yks kamalimmista nimistä mitä tiedän.
[/quote]
Mikä on Jannike?
Vähän niin kuin Jannika mutta jokin se korvike?
Vähän kuin maidoke, korvike ym?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:41"]
Jannike kuulostaa hollantilaiselta nimeltä (esim. Jonneke on aika yleinen naisen nimi Hollannissa). En ole siitä oikeastaan mitään mieltä suuntaan tai toiseen.
[/quote]
Jonneke :D Vuoden hittinimi löytynyt!
Ei miusta mitään vikaa. Kiehtova nimi, kun vaan lausuu sen eikä mieti mitään korvikesanoja.
Aivan järkky. Hyi. Kuulostaa joltain rakennuselementiltä.