Elämiseen jää 600e/kk
Kommentit (66)
Siis minkä menojen jälkeen?
Jos mulle jäisi 600€/kk pakollisten menojen jälkeen, kaikki olisi oikein hienosti ja pystyisin säästämäänkin. Valitettavasti mun pakolliset menot vie enemmän.
Hyvin pärjää kunhan muuttaa maakuoppaan käpyjä syömään.
Mene töihin, niin jää enemmän.
Äläkä märise ettei ole, kun makaat kotona 24/7 etkä auta itseäsi millään tavalla!
Meille jää kahdelle aikuiselle tuon verran vuokran jälkeen kun parin kuukauden työnteosta (ja sen jälkeisestä työttömyydestä) rangaistiin alentamalla asumistukea melkein 60%.
saa olla kyllä melkoin uuvatti jos ei tuolla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Pärjää kun suunnittelee. Jaa summa viikoille 600/4= 150 viikolle. Ja kun sen jakaa päiville 150/7= 21,4€. Älä käytä rahaa enempää kuin tuon päivässä (tai jos eilen et ostanut mitään, tänään sun max. budjetti on 42,8€). Näin itse pärjäsin opiskeluajat ja työttömyyden. Pääsääntö on: älä käytä huomisen budjettia, vaan eilisen jos sitä on jäljellä. Helpompi nipistää päivän tai kaksi kuin sen kuuluisan loppukuun.
Tuhan tarkkaan laskit. Tasan neliviikkoisia kuukausia ei ole kuin yksi (helmikuu), eli tuosta jää lähes aina 2 tai 3 päivää uupumaan.
Vierailija kirjoitti:
Pärjää kun suunnittelee. Jaa summa viikoille 600/4= 150 viikolle. Ja kun sen jakaa päiville 150/7= 21,4€. Älä käytä rahaa enempää kuin tuon päivässä (tai jos eilen et ostanut mitään, tänään sun max. budjetti on 42,8€). Näin itse pärjäsin opiskeluajat ja työttömyyden. Pääsääntö on: älä käytä huomisen budjettia, vaan eilisen jos sitä on jäljellä. Helpompi nipistää päivän tai kaksi kuin sen kuuluisan loppukuun.
Noin minäkin olen jokusen vuoden toiminut. Hyvin toimii jos ei tule mitään äkillistä.
Kehtaatkin täällä toitottaa kuinka paljon ilmaista rahaa saat.
Mitä tolla 600 eurolla pitää saada? Itellä jää vuokran+veden +sähkön jälkeen hiukan alle 900. Se riittää puhelimeen, nettiin, vakuutuksiin, ruokaan, lääkkeisiin ja hygieniaan, koiran ruokaan. Mutta hammaslääkäriin, kodinkoneisiin yms pitää säästää. Vaatteita ostan vain harvoin eli pari kertaa vuodessa.
Taatusti pärjää. Mulla on tiukka säästökuuri ja olen päättänyt pärjätä tonnilla kuussa. Kun palkka tulee, jätän käyttötilille 250 euroa jolla pitää pärjätä viikko. Seuraavan viikon alussa siirrän taas 250 euroa käyttötilille jne jne. Yleensä kulutan viikossa reilusti alle 250, lähelle tuota ap:n 150 euroa, joten käyttötilille kertyy mukavasti puskuria myös yllättäville hankinnoille. Nyt piti ruuan lisäksi ostaa kaksi mustepatruuna tulostimeen, mutta silti käyttötilillä on melkein 600 euroa. Siltikin siirrän aina 250 euroa aikataulun ja suunnitelman mukaan.
Olen saanut aivan valtavasti säästettyä tällä tiukalla budjetiila. Kvartaaleittain otan osan säästötilille kertyneistä varoista osakesäästötilille ja ostan osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Taatusti pärjää. Mulla on tiukka säästökuuri ja olen päättänyt pärjätä tonnilla kuussa. Kun palkka tulee, jätän käyttötilille 250 euroa jolla pitää pärjätä viikko. Seuraavan viikon alussa siirrän taas 250 euroa käyttötilille jne jne. Yleensä kulutan viikossa reilusti alle 250, lähelle tuota ap:n 150 euroa, joten käyttötilille kertyy mukavasti puskuria myös yllättäville hankinnoille. Nyt piti ruuan lisäksi ostaa kaksi mustepatruuna tulostimeen, mutta silti käyttötilillä on melkein 600 euroa. Siltikin siirrän aina 250 euroa aikataulun ja suunnitelman mukaan.
Olen saanut aivan valtavasti säästettyä tällä tiukalla budjetiila. Kvartaaleittain otan osan säästötilille kertyneistä varoista osakesäästötilille ja ostan osakkeita.
Miten leveästi oikein elät jos tuo on tiukka budjetti? Ihan tosissani kysyn kun itsellä menee ehkä 60e viikossa ilman mistään tinkimistä.
Vierailija kirjoitti:
saa olla kyllä melkoin uuvatti jos ei tuolla pärjää.
Aika kehnoa matikkaa jos 600 euroa budjetoidaan ruokaan. Joku 500 euron pesukone tai 100 euron lääkekulut vievät mukavan osuuden tuosta rahasta.
Mä kokeilin muutaman kuukauden, että millä summalla tulen toimeen kuukauden ja se oli 800€ ja tossa on mukana mun yhtiövastike 300€. Olen siis asuntovelkani maksanut, siksi halpaa asua.
Eli pärjäisin 500€/kk. Toki silloin kävelen työmatkat, ostan punalaputettuja ruokia, en ostele mitään ylimääräisiä.
Normi arkena käytän talvisin 1000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin jää enemmän.
Äläkä märise ettei ole, kun makaat kotona 24/7 etkä auta itseäsi millään tavalla!
Älyvapaa kommentti.
Jäisipä. Muilla voi olla pienempi tuki.
Joillakin menee kaikki laskut vielä tuosta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin muutaman kuukauden, että millä summalla tulen toimeen kuukauden ja se oli 800€ ja tossa on mukana mun yhtiövastike 300€. Olen siis asuntovelkani maksanut, siksi halpaa asua.
Eli pärjäisin 500€/kk. Toki silloin kävelen työmatkat, ostan punalaputettuja ruokia, en ostele mitään ylimääräisiä.
Normi arkena käytän talvisin 1000€/kk.
Mihin kulutat tonnin kuukaudessa?
Tuommoisella budjetilla ei eletä elämää vaan roikutaan selviytymisen ja kuolemisen rajalla.