leipomo laurell -tapaus
Tietääkö kukaan, miten arkkukakku keissi päättyi. Postaus poistunut hml leipomo Laurelin Facebook sivuilta. Antoivatko jonkin syyn, miksi kakku oli epäonnistunut? Jäi vaivaamaan.
Kommentit (443)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:59"]
Mä olen aivan satavarma että tää jankkaaja on joku aivan muun alan yrityksen kehnosti kommunikoiva edustaja, jonka firma on ottanu kovasti hallaa siitä kun on levinnyt somekohu jostain toiminnasta. :D Tulee ykkösenä mieleen esim se mungonegron yhteistyö sen vaatekaupan kanssa josta seuras ihan jäätävä fiasko...
[/quote]
Joo, toki on näin. Juurikin tuo yritys jonka nyt juuri sattumalta arvasit oikein.
Sä uskot tietenkin ilmapalloiskään, siihen että tampereella synnyttäjät ei saa ruokaa, tai siihen että intissä varusmiehet marssii kakkakalsareissa. Eikö?
Tämä juttu on yhtä ja samaa sontaa kuin edellämainitut.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:00"]
Hermostuiko kakkumamma niin pahasti, että pitää kiroilla ja solvata ketjussa kaikkia?
Eikö yksi somekohu riittänyt osaltasi?
[/quote] Hän häipyi ketjusta jo aikoja sitten :D
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:03"]
Mä olen aivan satavarma että tää jankkaaja on joku aivan muun alan yrityksen kehnosti kommunikoiva edustaja, jonka firma on ottanu kovasti hallaa siitä kun on levinnyt somekohu jostain toiminnasta. :D Tulee ykkösenä mieleen esim se mungonegron yhteistyö sen vaatekaupan kanssa josta seuras ihan jäätävä fiasko...
[/quote]
Näin minäkin olen tätä lukiessani arvellut, raivo tuntuu tulevan syvältä. Olen välillä vähän pistänyt puita pesään, ja heti roihahtaa.
Anteeksi, olen ilkeä ja minulla on tylsää.
[/quote]
Mistäs tiedät , ettei vastapuoli ajattele samoin?
-ammattiprovoaja-
[/quote]
Näin minäkin olen tätä lukiessani arvellut, raivo tuntuu tulevan syvältä. Olen välillä vähän pistänyt puita pesään, ja heti roihahtaa.
[/quote] Mä olen kanssa tätä riehujaa ruokkinut. Sori kaikki... Kyllä tästä vielä 25 sivuinen ketju saadaan. Tää on tosiaan sinnikkäämpi kuin ystävämme pyhävulva-mies :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:04"]
[/quote]
Joo, toki on näin. Juurikin tuo yritys jonka nyt juuri sattumalta arvasit oikein.
Sä uskot tietenkin ilmapalloiskään, siihen että tampereella synnyttäjät ei saa ruokaa, tai siihen että intissä varusmiehet marssii kakkakalsareissa. Eikö?
Tämä juttu on yhtä ja samaa sontaa kuin edellämainitut.
[/quote] Joo joo, toki toki. Ja tässäkin se kakku oli ihan just asiallinen. Ihan oli näköinen.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:06"]
[/quote]
[/quote]
Mistäs tiedät , ettei vastapuoli ajattele samoin?
-ammattiprovoaja-
[/quote]
Sittenhän meillä molemmilla on hauskaa. Ei minua haittaa, tämä ei kosketa ollenkaan, kun ihan fyysisestikin sijaisten niin kaukana, etten Laurell leipurilla asioi. T. Toinen mokoma
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:26"]
Onko av-mammat oikeasti näin yksinkertaisia? Luulevat, että somekohuja vihaavat ihmiset ovat kyseisen leipomon työntekijöitä tai omistajia?
Nyt saa sitten se kakun tilaajakin kertoa, MIKSI OTIT KAKUN VASTAAN?
Ja joka-alan-asiantuntijat, hävittäjääkin tarvittaessa lentävät av-mammat kertoa , kuinka leipomon olisi tullut tilanteessa toimia, jossa asiakas ensin ottaa tyytyväisenä kakun vastaan, mutta hetken päästä onkin somessa itkemässä?
Kertokaa toki :D
Ja ei, en ole ko, leipomossa töissä, enkä edes paikkakunnalta jossa leipomo toimii.
[/quote]
Varmaan olisi kannattanut tehdä se kakku alunperinkin kunnolla, kun yli seitsemänkymppiä siitä veloittivatkin...
[/quote]
Ohis, mutta seitsemän kymppiä olisi aikamoinen pilkkahinta siitä alkuperäisen kuvan kakusta.
Lopputulos oli kyllä ruma tuotos, eikä minulla olisi ollut leipojana pokkaa sitä myydä, mutta on silti epärealistista odottaa saavansa pikkusummalla huipputyötä.
[/quote]
Lisään vielä, että Lontossa asiakkaan vaatimusten mukaan tehdystä erikoiskakusta saa pulittaa vähintään 350 puntaa.
[/quote]
Voi vttu mikä luuseri-idiootti:"Lontoossa kakku maksaa 350 puntaa.."
Paljoa paskempaa perustelua ei ole, olet idiootti.
Kerroppa vielä, miten olet asunut Lontoossa ja miten se liittyy tähän leipomon kusetukseen?
Kuinka typerä joku voi edes olla???
[/quote]
Ei se liity leipomon kusetukseen sikäli, että leipomon olisi suoraan pitänyt sanoa, etteivät pysty tekemään asiakkaan toiveita vastaavaa kakkua.
Kunhan vain ohiksena kommentoin hintatasoa. Lontoota käytin esimerkkinä, koska en muista paikoista sen tarkemmin tiedä, mutta veikkaan, ettei mistään päin Eurooppaa saa 70 eurolla tuollaista bespoke kakkua.
Ei ole asiakkaan vika, jos leipomon hinnasto on ihan ulalla ja lupaukset epärealistisia, mutta huomautan vain, että halvalla harvemmin saa hyvää. Yleensä se kai tiedostetaankin, ettei Tokmannin hintatasolla saa Stockmannin tuotetta.
Olen itse asiakaspalveluhommissa Hämeenlinnassa, ja tiedän tämän kakun tilanneen naisen. Sanotaanko nyt niin, että ei ole se odotetuin ja toivotuin asiakas.
Se nyt on vähän hassua, että tästä kakkukohusta saadaan tällainen mielensäpahoittamismyrsky aikaiseksi, kun pilalle mennyt kakku ei ole kuitenkaan mitenkään tavaton ilmiö. Tässä ketjussa on sitä verrattu jopa pilalle menneeseen kirurgiseen toimenpiteeseen :D
Rahat takaisin, ilman muuta, mutta muualla maailmassahan näille nauretaan eikä itketä: http://www.cakewrecks.com
[/quote]
Hihi. Tietenkin mä uskon siihen että netissä kaikki on totta. Oudot äänet , kummitusvideot, kidnapanneen vaimon ja lapsien katoamisilmoitus, you just name it :P Pikkuruinen ongelma on tässä vaan se että toi susiruma (joo, on se) kakku on kuvatodiste jota en nyt oikein jaksa uskoa manipuloiduksi. Ihan jäätävän noloa että ammattileipomo päästää asiakkaalle asti jotain noin kammottavaa. Oli sitten väärin hinnoiteltu ja oli kakku syöty tahi ei niin ammattitaitoinen leipuri osaa kyllä hinnoitella ja ennen kaikkea myöntää virheensä. Ei noin että viedään kakku perille (joo, se on voitu vaikka kuljettaa asiakkaalle viime tipassa jolloin vaihtokakkua ei löydy) ja toivotaan ettei kukaan valita. Ei se kakun kuljettaja (nää on usein ihan eri ihmisiä ku itse leipuri) mitään sille virheelle voi et joku toinen on kämmännyt. Ja joo, asiakkaalla on täysi oikeus turvautua vaikka youtube-videoon niin kauan kun pysyy totuudessa. Pidit sinä, ammattiprovoaja, vanhan maailman yrittäjät tai juice siitä tahi et :-)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:17"]
[/quote]
Hihi. Tietenkin mä uskon siihen että netissä kaikki on totta. Oudot äänet , kummitusvideot, kidnapanneen vaimon ja lapsien katoamisilmoitus, you just name it :P Pikkuruinen ongelma on tässä vaan se että toi susiruma (joo, on se) kakku on kuvatodiste jota en nyt oikein jaksa uskoa manipuloiduksi. Ihan jäätävän noloa että ammattileipomo päästää asiakkaalle asti jotain noin kammottavaa. Oli sitten väärin hinnoiteltu ja oli kakku syöty tahi ei niin ammattitaitoinen leipuri osaa kyllä hinnoitella ja ennen kaikkea myöntää virheensä. Ei noin että viedään kakku perille (joo, se on voitu vaikka kuljettaa asiakkaalle viime tipassa jolloin vaihtokakkua ei löydy) ja toivotaan ettei kukaan valita. Ei se kakun kuljettaja (nää on usein ihan eri ihmisiä ku itse leipuri) mitään sille virheelle voi et joku toinen on kämmännyt. Ja joo, asiakkaalla on täysi oikeus turvautua vaikka youtube-videoon niin kauan kun pysyy totuudessa. Pidit sinä, ammattiprovoaja, vanhan maailman yrittäjät tai juice siitä tahi et :-)
[/quote]
Niin, silloin kun tuo Tampereen synnyttäjä oli nälissään kärsinyt sairaalassa, kerroin jo silloin mielipiteeni asiasta, jonka sairaalan edustaja kertoi seuraavan päivän lehdessä.
Näillä somevalheilla kun tuppaa olemaan lyhyet jäljet. Niin tässäkin tapauksessa,
kun kakun tilaaja ei vastannut yksinkertaiseen kysymykseen noutotilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:24"]Eniten naurattaa tuon teini-Hanne mikäolikaan yhden naisen sota Laurellia vastaan miljoonine kuvakommentteineen. Asia kun ei kuulu hänelle eikä hän ole se rumasta kakusta maksanut äiti.
[/quote]
Tuo nyt on jokaisessa suositussa ryhmässä kinuumassa huomiota ja tykkäyksiä kaikenlaisilla somekohuilla, jotka eivät liity häneen itseensä mitenkään. Varsinkin äitiryhmissä, vaikka on lapseton.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:14"]Olen itse asiakaspalveluhommissa Hämeenlinnassa, ja tiedän tämän kakun tilanneen naisen. Sanotaanko nyt niin, että ei ole se odotetuin ja toivotuin asiakas.
[/quote]
Mitä sitten? Käy meidänkin urheiluliikkeessä eräs todella epämiellyttävä henkilö, joka välillä valittaa ja haukkuu kaiken meillä maasta taivaaseen, mutta tästä huolimatta häntä palvellaan mahdollisimman hyvin ja sen ansiosta hän valituksistaan huolimatta käy meillä usein ja joka kerta ostaa jotain. Jos me sen takia myytäisiin hänelle paskaa tai palveltaisiin persiilleen, niin siinä menisi se asiakas ja hänet tietäen varmaan muutama muukin tai ainakin tekisi kaikkensa sen eteen. Jokainen asiakas, joka tuo taloon rahaa, on tärkeä. Kyllä se nyt vaan niin on, että leipomo mokasi ja suorastaan pilkkasi asiakasta tekemällä tälle tuollaisen pikkulapsen kakkukokeilun.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:28"]
TULIN VAON KERTOMAAN TEILLE KAIKILLE LIIKAA MAKEAA MUSSUTTAVILLE LÄSKIPERSEHUARAÄMMILLE ETTÄ VOITTE TÄSTÄ LÄHIN SYÖDÄ NIISSÄ VITUN KISSANRISTIÄISISSÄNNE VAIKKA MINUN TAI KISSANNE PASKAA JA TUNKEKAA VAAN KERMAPERSEET KERMAKAKUT PERSEESEENNE. SE ON VITUN HELPPO SIELTÄ JOSTAIN HUUDELLA KUN VITTU ETTE YMMÄRRÄ MITÄÄN KONDITORIA-ALASTA TAI KAKKUJEN LEIPOMISESTA KUN KAIKILLA TEILLÄ ON PEUKALO KESKELLÄ PERSETTÄ JA OLETTE KOULUJA KÄYMÄTÖNTÄ WT PORUKKAA SAATANAN SELLULIITTIKAKKUPERSEET. VOITTE JATKOSSA TEHDÄ VITTU PÄÄKALLOKAKKUNNE OMASTA SAATANAN KALLOSTANNE MINKÄ ENSIN SAHAATTE IRTI TYHJÄPÄÄT. KAKKUNA TEISTÄ OLISI ENEMMÄN ILOA. HAKEUTUKAA HOITOON KAIKKI LAURELLIN HAUKKUJAT NIILLÄ ON AINA OLLUT VITUN HYVÄT KAAKUT JA KEXIT.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:26"]
Onko av-mammat oikeasti näin yksinkertaisia? Luulevat, että somekohuja vihaavat ihmiset ovat kyseisen leipomon työntekijöitä tai omistajia?
Nyt saa sitten se kakun tilaajakin kertoa, MIKSI OTIT KAKUN VASTAAN?
Ja joka-alan-asiantuntijat, hävittäjääkin tarvittaessa lentävät av-mammat kertoa , kuinka leipomon olisi tullut tilanteessa toimia, jossa asiakas ensin ottaa tyytyväisenä kakun vastaan, mutta hetken päästä onkin somessa itkemässä?
Kertokaa toki :D
Ja ei, en ole ko, leipomossa töissä, enkä edes paikkakunnalta jossa leipomo toimii.
[/quote]
Varmaan olisi kannattanut tehdä se kakku alunperinkin kunnolla, kun yli seitsemänkymppiä siitä veloittivatkin...
[/quote]
Ohis, mutta seitsemän kymppiä olisi aikamoinen pilkkahinta siitä alkuperäisen kuvan kakusta.
Lopputulos oli kyllä ruma tuotos, eikä minulla olisi ollut leipojana pokkaa sitä myydä, mutta on silti epärealistista odottaa saavansa pikkusummalla huipputyötä.
[/quote]
Lisään vielä, että Lontossa asiakkaan vaatimusten mukaan tehdystä erikoiskakusta saa pulittaa vähintään 350 puntaa.
[/quote]
Mikä idiootti siellä?!? Mitä joku kymmenkertaisten vuokrien Lontoo kuuluu tähän keskusteluun??? Siellä myös kilpailu ja hyvä /huono mainos tuotteiden kautta on aivan eri raadollisuusluokkaa joten ole nyt nolo hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:14"]Olen itse asiakaspalveluhommissa Hämeenlinnassa, ja tiedän tämän kakun tilanneen naisen. Sanotaanko nyt niin, että ei ole se odotetuin ja toivotuin asiakas. [/quote] Mitä sitten? Käy meidänkin urheiluliikkeessä eräs todella epämiellyttävä henkilö, joka välillä valittaa ja haukkuu kaiken meillä maasta taivaaseen, mutta tästä huolimatta häntä palvellaan mahdollisimman hyvin ja sen ansiosta hän valituksistaan huolimatta käy meillä usein ja joka kerta ostaa jotain. Jos me sen takia myytäisiin hänelle paskaa tai palveltaisiin persiilleen, niin siinä menisi se asiakas ja hänet tietäen varmaan muutama muukin tai ainakin tekisi kaikkensa sen eteen. Jokainen asiakas, joka tuo taloon rahaa, on tärkeä. Kyllä se nyt vaan niin on, että leipomo mokasi ja suorastaan pilkkasi asiakasta tekemällä tälle tuollaisen pikkulapsen kakkukokeilun.
[/quote]
Tämä tapaus kyllä meni niinpäin, että asiakas pilkkasi leipomoa, eikä toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:14"]
Olen itse asiakaspalveluhommissa Hämeenlinnassa, ja tiedän tämän kakun tilanneen naisen. Sanotaanko nyt niin, että ei ole se odotetuin ja toivotuin asiakas.
[/quote]
Miten se tähän epäonnistuneeseen kakkuun kuuluu? Tuolla asenteella et varmasti itsekään ole kaikkein toivotuin aspa.
Kakku oli susiruma, siitä on oikeus valittaa, eihän leipomokaan ole sitä kiistänyt. Ja käsittääjseni hän ei itse kuvaa postannut.
Tää koko asia on nyt lähteny ihan lapasesta. Olis kiva tietää tää asiakaspalvelija joka sanoo että en ole odotetuin tai toivotuin asiakas hämeenlinnassa? Varsinkin kun harvemmin missään itse käyn. Tilasin tosiaan kakun noin. 1,5kk aikasemmin laurellilta, ja olen nähnyt tämän leipurin aikaisempia lastenkakkuja, jonka pohjalta osasin luottaa että tekisi tästä merirosvoaiheisesta kakusta hienon luomuksen. Sinä päivänä kun kakkua hain, ja sain kakun eteeni siinä valossa näytti hienolta, ei kokonsa puolesta ehkä sellaiselta kun odotin mutta kuitenkin,kannoin autolle kakun ja katsoin että jaahas, reunat repsottaa, kakku on epäsiistin näköinen ja kakusta puuttuu lapseni nimi ja ikä. Kiireessä en mennyt takaisin koska se ei olisi mitään hyödyttänyt. Kakku harmitti minua, koska kyseessä tosiaan lapseni ensimmäiset synttärit. Vaikka lapsi ei siitä tuon taivaallista välittäisi, minulle iso juttu. Pitäkää sitten pinnallisena tai ette. Kun juhlat olivat ohitse, laitoin laurellille netin kautta palautetta, että ikäväkseni joudun antamaan negatiivista palautetta kakun ulkonäöstä. Missään vaiheessa en ajatellut niin kun moni täällä nyt väittää että söin kakun ja halusin rahat takaisin. Missään vaiheessa en ajatellut niin. Mutta kakun luovuttaja oli eri kun kakun leipoja. Lauantaina jätin palautteen, ja torstaina sain vasta puhelun kun keskiviikkona oli some räjähtänyt. Minä itse en kuvaa ladannut nettiin, ja joo olisi varmaan pitänyt pyytää poistamaan koko julkaisu, mutta todellakaan en arvannut että koko julkaisu saisi noin laajaa näyttävyyttä. Missään vaiheessa en ole laurellia haukkunut. Enkä yleistänyt, olen vain sanonut että teemakakkuja en tilaa. Ja itse leipuri/paikan johtaja soitti minulle ja pahoitteli koko kakkuasiaa, ja sanoi että korvaa kakun hinnan, vaikkei se sitä mieltäpahaa poista. Inhottavaa että te jotka ette tiedä asiasta, olette vain kuulleet jotain epämääräistä, rupeatte mua arvostelemaan ja haukkumaan. Ja on se kumma että reklamaatioo ei saa antaa. Huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:14"]Olen itse asiakaspalveluhommissa Hämeenlinnassa, ja tiedän tämän kakun tilanneen naisen. Sanotaanko nyt niin, että ei ole se odotetuin ja toivotuin asiakas. [/quote] Mitä sitten? Käy meidänkin urheiluliikkeessä eräs todella epämiellyttävä henkilö, joka välillä valittaa ja haukkuu kaiken meillä maasta taivaaseen, mutta tästä huolimatta häntä palvellaan mahdollisimman hyvin ja sen ansiosta hän valituksistaan huolimatta käy meillä usein ja joka kerta ostaa jotain. Jos me sen takia myytäisiin hänelle paskaa tai palveltaisiin persiilleen, niin siinä menisi se asiakas ja hänet tietäen varmaan muutama muukin tai ainakin tekisi kaikkensa sen eteen. Jokainen asiakas, joka tuo taloon rahaa, on tärkeä. Kyllä se nyt vaan niin on, että leipomo mokasi ja suorastaan pilkkasi asiakasta tekemällä tälle tuollaisen pikkulapsen kakkukokeilun.
[/quote]
Tämä tapaus kyllä meni niinpäin, että asiakas pilkkasi leipomoa, eikä toisinpäin.
[/quote]
Miten niin pilkkasi leipomoa? Tätä yhtä kakkua on pilkattu ja syystäkin, vai oletko eri mieltä? Ja kyllä se nyt mun mielestäni on asiakkaan pilkkaamista silmät kirkkaana luvata tilattu kakku ja ottaa siitä maksu etukäteen ja tulos on tuollainen!
[/quote]