Mies ottaa lapset erossa - en jaksa
Olemme todennäköisesti eroamassa lähikuukausien aikana. Anoppini ehdotti, että mies ottaisi lapsrt ja palkkaisi hoitajan, sillä mies tekee kahta-kolmea työtä aamusta iltaan. Anoppi perustelee sitä sillä, että olen kuulemma "hullu" (=hän uskoo miehen valheita minusta). Toisaalta teini-ikäisenä ja parikymppisenä kävin psykologillä, joten siltä osin rrkisterini ei ole puhdas. Miltä kuulostaa?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:55"]
Otatte eron ja lapset ulkoistetaan hoitajalle?
Onhan sekin yksi ratkaisu. Kumpikaan ei "saa" lapsia silloin.
[/quote]
Joo, on lapsille varmaan järkyttävän hyvä vaihtoehto. Ei ne lapset ole mitään tavaroita, jotka jonkun kuuluu saada. Lasten etua pitää ajatella ennen vanhempien itsekkyyttä. Valitettavasti Suomessa aika monet ero-lapset ovat "tavaroita" joita heitellään miten sattuu paikasta toiseen. Voi lapsi parat!
[/quote]
Anoppi perusteli ajatustaan sillä, että olen liian "hullu" ja outo saadakseni lasten huoltajuuden (oikea syy outouteeni on se, että tämä anoppilassa jumittaminen oikeasti syö ihmistä pidemmän päälle ja itse olen aivan vieraassa paikassa, kun haluaisin mieluummin mennä reissuun oman perheen kesken tai sitten olla kotona - lyhyet kyläilyt anoppilaan olisivat minun osaltani olleet toki ok.
Mieheni toisaalta ajattelee etupäässä rahaa ja haluaisi välttyä elatusmaksuilta. Mies on kertonut, että hän haluaisi minun kuoleva mieluummin kuin että hänen omaisuutensa olisi eron myötä vaarassa. Hän myös kitkuttaa kanssani yhdessä, sillä maksan hänen vastikkeensa ja osan auton ylläpidosta ym. Hänen omien sanojensa mukaan hän saa minulta mukavasti "kassavirtaa". Itselläni ei jää mitään säästöön, sillä miehen elämäntyyli on omille tuloilleni liian kallis ja maksan suhteessa palkkaani paljon enemmän juoksevia kuluja.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:51"]Onko sinun terveys riittävä tulla toimeen yksinhuoltajana. Lasten ja vanhempien vuorovaikutuksen laatu. Mitä lapset toivovat. Asuinolosuhteet. Kummalla on apua lapsen hoidossa. Kummalla paremmat edellytykset elättäää lasta. [/quote] Itselleni on tullut hiljattain stressistä rytmihäiriöitä, mutta niitä ei ole diagnosoitu ja muuten olen terve. Käyn normaalisti hyväpalkkaisessa työssä; mies käy kolmessa työssä ja tienaa huomattavasti minua paremmin. Lapset ovat niin pieniä, että he eivät vielä osaa kertoa toiveistaan, mutta tulevat molempien kanssa toimeen. Itse olisin omasta mielestäni tarkempi, lempeämpi ja huolellisempi vanhempi lapsille; mies on lyhytpinnainen ja huolimaton. Mies voisi saada omilta vanhemmiltaan ehkä paremmin apua, tosin hänen vanhempansa elävät toisella puolella Suomea. Omat vanhempani eivät terveyssyistä pysty auttamaan kovinkaan paljon, vaikka he asuvat samassa kaupungissa. Miehellä on enemmän varallisuutta (omistusasunto, osakkeita, erittäin hyvä palkka), kun taas itselläni on suomalainen keskipalkka, ei velkoja, eikä varallisuutta (osakkeet, kiinteistöt ym.) lainkaan. Anoppi ehdotti tosiaan, että mä vain muuttaisin kotoamme pois ja jättäisin lapset miehelleni. Ahdistava tilanne.
[/quote]
Älä kuuntele sitä anoppia, ei se lasten parasta tajua. Vaikuttaa aika idioottimaiselta anopilta! Ei sulta lapsia viedä sen takia että miehellä on parempi palkka, eikä jotkut teiniaikojen psykologi käynnit vaikuta. Jos oikeuteen menee, niin eivät varmana anna lapsia henkilölle, joka ei itse edes hoitaisi, vaan palkkaisi hoitajan. Älä anna lapsiasi vapaaehtoisesti! Heillä olisi varmasti tuhat kertaa parempi olla oman äidin, kun jonkun hoitajan kanssa.
Itse asiassa epäilen, että mies ei saa edes vuoroviikoin lapsia tuon työtilanteensa takia. Ei ole lasten etu nähdä isäviikolla hoitajaa, jos äiti pystyy kuitenkin iltaisin hoitamaan lapsia normaalisti. Kaksi viikonloppua kuukaudessa ja mahdollisesti muutama arki-ilta, jos mies työltään pystyy tuntuisi miehen työtilanteessa järkevimmältä.
Älä nyt sorru mihinkään ylilyönteihin vaan toimi rauhallisesti ja järkevästi, hommaa itsellesi ja lapsille asunto ja varaa aika lastenvalvojalta. Et menetä lapsiasi, ja kaikella todennäköisyydellä sinusta tulee se päähuoltaja.
et kai sä nyt ole taas se sama tyyppi, joka on kirjoittanut tänne ennenkin? Mies yritti estää imetystä, omia esikoisen hoidon kokonaan ja ties mitä sairasta?
Hups
Edellisen puhelin tekee mitä sattuu...
Tarkoitin että jos olette kaukana kotoa, mene ensin taksilla hotelliin. Sitten kotia kohti jotenkin.
Heti kotona yhteys neuvolaan. Varsinkin jos yrittävät estää poistumasta. Saisitko todistettua jotenkin? Saisitko jonkun hakemaan teidät jollain tekosyyllä? Kaveri tms?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:08"]
Ota hyvä ihminen nyt lapsesi, ja lähde pois sieltä anoppilasta! Miehesi käytös ei ole normaalia jos pitää sua siellä pakosta. Lähde vaikka yöllä lasten kanssa jossei muu auta! Äläkä eron jälkeen missään nimessä anna lapsia miehellesi. Ihan sairasti että jäisivät jollekin ulkopuoliselle hoitajalle!
Kyllä se siitä! Ne ovat sinun lapsiasi, eikä hoitajan. Sulle ne kuuluu.
[/quote]
Lapset eivät kuulu äidille yhtään sen enempään kuin isällekään...Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa ja jos huoltajuudesta ei päästä yhteisymmärrykseen niin siitä päättää oikeus!
Ap, miehesi kolme duunia jo sulkevat häneltä pois mahdollisuuden pienten laste lähihuoltajuuteen. Hänhän ei ole paikalla vaan työnarkomaani. Suuremmat tulot tarkoittavat suurempaa osuutta elatuksesta. Lähihuoltajuus annetaan sille vanhemmalle joka oikeasti lapsia hoitaa. Nyt hankkimaan tukihenkilö jostain ja pian. Miehelläsi ja appivanhemmillasi on epäterve suhde, ei aikuisten kuulu viettää koko kesälomaa vanhempiensa luona.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:55"] Otatte eron ja lapset ulkoistetaan hoitajalle? Onhan sekin yksi ratkaisu. Kumpikaan ei "saa" lapsia silloin. [/quote] Joo, on lapsille varmaan järkyttävän hyvä vaihtoehto. Ei ne lapset ole mitään tavaroita, jotka jonkun kuuluu saada. Lasten etua pitää ajatella ennen vanhempien itsekkyyttä. Valitettavasti Suomessa aika monet ero-lapset ovat "tavaroita" joita heitellään miten sattuu paikasta toiseen. Voi lapsi parat! [/quote] Anoppi perusteli ajatustaan sillä, että olen liian "hullu" ja outo saadakseni lasten huoltajuuden (oikea syy outouteeni on se, että tämä anoppilassa jumittaminen oikeasti syö ihmistä pidemmän päälle ja itse olen aivan vieraassa paikassa, kun haluaisin mieluummin mennä reissuun oman perheen kesken tai sitten olla kotona - lyhyet kyläilyt anoppilaan olisivat minun osaltani olleet toki ok. Mieheni toisaalta ajattelee etupäässä rahaa ja haluaisi välttyä elatusmaksuilta. Mies on kertonut, että hän haluaisi minun kuoleva mieluummin kuin että hänen omaisuutensa olisi eron myötä vaarassa. Hän myös kitkuttaa kanssani yhdessä, sillä maksan hänen vastikkeensa ja osan auton ylläpidosta ym. Hänen omien sanojensa mukaan hän saa minulta mukavasti "kassavirtaa". Itselläni ei jää mitään säästöön, sillä miehen elämäntyyli on omille tuloilleni liian kallis ja maksan suhteessa palkkaani paljon enemmän juoksevia kuluja.
[/quote]
Onko sulla nyt ihan kaikki kotona???
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:55"] Otatte eron ja lapset ulkoistetaan hoitajalle? Onhan sekin yksi ratkaisu. Kumpikaan ei "saa" lapsia silloin. [/quote] Joo, on lapsille varmaan järkyttävän hyvä vaihtoehto. Ei ne lapset ole mitään tavaroita, jotka jonkun kuuluu saada. Lasten etua pitää ajatella ennen vanhempien itsekkyyttä. Valitettavasti Suomessa aika monet ero-lapset ovat "tavaroita" joita heitellään miten sattuu paikasta toiseen. Voi lapsi parat! [/quote] Anoppi perusteli ajatustaan sillä, että olen liian "hullu" ja outo saadakseni lasten huoltajuuden (oikea syy outouteeni on se, että tämä anoppilassa jumittaminen oikeasti syö ihmistä pidemmän päälle ja itse olen aivan vieraassa paikassa, kun haluaisin mieluummin mennä reissuun oman perheen kesken tai sitten olla kotona - lyhyet kyläilyt anoppilaan olisivat minun osaltani olleet toki ok. Mieheni toisaalta ajattelee etupäässä rahaa ja haluaisi välttyä elatusmaksuilta. Mies on kertonut, että hän haluaisi minun kuoleva mieluummin kuin että hänen omaisuutensa olisi eron myötä vaarassa. Hän myös kitkuttaa kanssani yhdessä, sillä maksan hänen vastikkeensa ja osan auton ylläpidosta ym. Hänen omien sanojensa mukaan hän saa minulta mukavasti "kassavirtaa". Itselläni ei jää mitään säästöön, sillä miehen elämäntyyli on omille tuloilleni liian kallis ja maksan suhteessa palkkaani paljon enemmän juoksevia kuluja.
[/quote]
Ei lapsia tommoselle ihmiselle voi jättää! Lapset kuuluu sinulle! Jos jätät lapsesi mihellesi, niin todennäköisesti heidän psyyke vaurioituu. Nyt ajattelet omaa ja lastesi parasta, ja unohda joku hemmetin anoppi ja raha-ahne mies. Raha ei tee ketään, varsinkaan lapsia onnelliseksi!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:19"]
Hups
Tarkoitin että jos olette kaukana kotoa, mene ensin taksilla hotelliin. Sitten kotia kohti jotenkin.
Heti kotona yhteys neuvolaan. Varsinkin jos yrittävät estää poistumasta. Saisitko todistettua jotenkin? Saisitko jonkun hakemaan teidät jollain tekosyyllä? Kaveri tms?
[/quote]
*reps*
Ei tosielämä ole mitään elokuvaa: :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:51"]Onko sinun terveys riittävä tulla toimeen yksinhuoltajana. Lasten ja vanhempien vuorovaikutuksen laatu. Mitä lapset toivovat. Asuinolosuhteet. Kummalla on apua lapsen hoidossa. Kummalla paremmat edellytykset elättäää lasta. [/quote] Itselleni on tullut hiljattain stressistä rytmihäiriöitä, mutta niitä ei ole diagnosoitu ja muuten olen terve. Käyn normaalisti hyväpalkkaisessa työssä; mies käy kolmessa työssä ja tienaa huomattavasti minua paremmin. Lapset ovat niin pieniä, että he eivät vielä osaa kertoa toiveistaan, mutta tulevat molempien kanssa toimeen. Itse olisin omasta mielestäni tarkempi, lempeämpi ja huolellisempi vanhempi lapsille; mies on lyhytpinnainen ja huolimaton. Mies voisi saada omilta vanhemmiltaan ehkä paremmin apua, tosin hänen vanhempansa elävät toisella puolella Suomea. Omat vanhempani eivät terveyssyistä pysty auttamaan kovinkaan paljon, vaikka he asuvat samassa kaupungissa. Miehellä on enemmän varallisuutta (omistusasunto, osakkeita, erittäin hyvä palkka), kun taas itselläni on suomalainen keskipalkka, ei velkoja, eikä varallisuutta (osakkeet, kiinteistöt ym.) lainkaan. Anoppi ehdotti tosiaan, että mä vain muuttaisin kotoamme pois ja jättäisin lapset miehelleni. Ahdistava tilanne.
[/quote]
Pärjäätkö sinä yksinhuoltajana, ilman apua? Jaksatko tavallaan jatkaa teidän parisuhdetta tapelemalla tapaamisista, elatusmaksuista? Sinulla ei ole mitään oikeutta omia lapsia automattisesti itsellellesi ja jos isä päättää pitää kiinni omista ja lapsensa oikeuksista onko sinulla varaa pitkään ja kalliseen oikeudenkäyntiin lastenne huoltajuudesta, joissa isällä on luultua parempi asema.
Isä ja anoppi ei tule sinua eron jälkeenkään päästämään helpolla ja sinulla pitkä taistelu edessä tuulimyllyjä vastaan. Et voi vaan muuttaa pois ja ottaa lapsia mukaasi tai toki voit. Lastenvalvoja yms itstanssit ovat voimattomia ja oikeudettomia, jos isä ne lapset ihan oikeasti luokseen haluavat.
[/quote]
On toki mahdollista, että itselläni ei olisi varaa yhtä pitkiin oikeustaisteluihin kuin miehelläni, sillä oma varallisuuteni on merkittävästi pienempi. Olen toisaalta luvannut suullisesti olla vaatimatta ositusta mahdollisen avioeron tullessa.
En loppujen lopuksi osaa välttämättä arvioida, kuinka pitkälle mieheni olisi valmis menemään mahdollisen eron tullen. Tilanne on hieman vääristynyt alun perinkin, sillä mies on määrännyt melkein kaikki olennaiset asiat meillä. Luulin aina aiemmin, että hän muuttuisi siinä suhteessa, mutta hän on mennyt vain pahemmaksi. Voimakkain miestäni ohjaava motiivi on raha ja status. Itse haluaisin lapsille (ja itselleni) onnellisen ja tasapainoisen elämän.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]
[/quote]
Ei lapsia tommoselle ihmiselle voi jättää! Lapset kuuluu sinulle! Jos jätät lapsesi mihellesi, niin todennäköisesti heidän psyyke vaurioituu. Nyt ajattelet omaa ja lastesi parasta, ja unohda joku hemmetin anoppi ja raha-ahne mies. Raha ei tee ketään, varsinkaan lapsia onnelliseksi!
[/quote]
Sinusta joku joka alistuu tähän kaikkeen on kaikki ihan kohdillaan...mitä sitten kun lapset hakevat rajojaan. ap alistuu heidänkin vaatimuksiin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:19"]
Hups
[/quote]
*reps*
Ei tosielämä ole mitään elokuvaa: :D
[/quote]
Tosielämä on joskus tarua tai elokuvaakin ihmeellisempää. :/
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:05"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:51"]Onko sinun terveys riittävä tulla toimeen yksinhuoltajana. Lasten ja vanhempien vuorovaikutuksen laatu. Mitä lapset toivovat. Asuinolosuhteet. Kummalla on apua lapsen hoidossa. Kummalla paremmat edellytykset elättäää lasta. [/quote] Itselleni on tullut hiljattain stressistä rytmihäiriöitä, mutta niitä ei ole diagnosoitu ja muuten olen terve. Käyn normaalisti hyväpalkkaisessa työssä; mies käy kolmessa työssä ja tienaa huomattavasti minua paremmin. Lapset ovat niin pieniä, että he eivät vielä osaa kertoa toiveistaan, mutta tulevat molempien kanssa toimeen. Itse olisin omasta mielestäni tarkempi, lempeämpi ja huolellisempi vanhempi lapsille; mies on lyhytpinnainen ja huolimaton. Mies voisi saada omilta vanhemmiltaan ehkä paremmin apua, tosin hänen vanhempansa elävät toisella puolella Suomea. Omat vanhempani eivät terveyssyistä pysty auttamaan kovinkaan paljon, vaikka he asuvat samassa kaupungissa. Miehellä on enemmän varallisuutta (omistusasunto, osakkeita, erittäin hyvä palkka), kun taas itselläni on suomalainen keskipalkka, ei velkoja, eikä varallisuutta (osakkeet, kiinteistöt ym.) lainkaan. Anoppi ehdotti tosiaan, että mä vain muuttaisin kotoamme pois ja jättäisin lapset miehelleni. Ahdistava tilanne. [/quote] Pärjäätkö sinä yksinhuoltajana, ilman apua? Jaksatko tavallaan jatkaa teidän parisuhdetta tapelemalla tapaamisista, elatusmaksuista? Sinulla ei ole mitään oikeutta omia lapsia automattisesti itsellellesi ja jos isä päättää pitää kiinni omista ja lapsensa oikeuksista onko sinulla varaa pitkään ja kalliseen oikeudenkäyntiin lastenne huoltajuudesta, joissa isällä on luultua parempi asema. Isä ja anoppi ei tule sinua eron jälkeenkään päästämään helpolla ja sinulla pitkä taistelu edessä tuulimyllyjä vastaan. Et voi vaan muuttaa pois ja ottaa lapsia mukaasi tai toki voit. Lastenvalvoja yms itstanssit ovat voimattomia ja oikeudettomia, jos isä ne lapset ihan oikeasti luokseen haluavat. [/quote] On toki mahdollista, että itselläni ei olisi varaa yhtä pitkiin oikeustaisteluihin kuin miehelläni, sillä oma varallisuuteni on merkittävästi pienempi. Olen toisaalta luvannut suullisesti olla vaatimatta ositusta mahdollisen avioeron tullessa. En loppujen lopuksi osaa välttämättä arvioida, kuinka pitkälle mieheni olisi valmis menemään mahdollisen eron tullen. Tilanne on hieman vääristynyt alun perinkin, sillä mies on määrännyt melkein kaikki olennaiset asiat meillä. Luulin aina aiemmin, että hän muuttuisi siinä suhteessa, mutta hän on mennyt vain pahemmaksi. Voimakkain miestäni ohjaava motiivi on raha ja status. Itse haluaisin lapsille (ja itselleni) onnellisen ja tasapainoisen elämän.
[/quote]
Huoh, voi lapsi parat...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:08"]
Ota hyvä ihminen nyt lapsesi, ja lähde pois sieltä anoppilasta! Miehesi käytös ei ole normaalia jos pitää sua siellä pakosta. Lähde vaikka yöllä lasten kanssa jossei muu auta! Äläkä eron jälkeen missään nimessä anna lapsia miehellesi. Ihan sairasti että jäisivät jollekin ulkopuoliselle hoitajalle!
Kyllä se siitä! Ne ovat sinun lapsiasi, eikä hoitajan. Sulle ne kuuluu.
[/quote]
Lapset eivät kuulu äidille yhtään sen enempään kuin isällekään...Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa ja jos huoltajuudesta ei päästä yhteisymmärrykseen niin siitä päättää oikeus!
[/quote]
No ei lapsia hyvänen aika voi antaa ihmiselle, jolla ei ole aikaa hoitaa niitä, ja jolle raha on ykkös asia. Tottakai lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa, mutta yleensä äiti on hoitanut lapsia enemmän ja tajuaa oikeasti lapen parhaan. Yleensä oikeus määrä lapset äidille, ja kai sille joku syy on. Itse juristina satun tietämään sen ;)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:19"] Hups Edellisen puhelin tekee mitä sattuu... Tarkoitin että jos olette kaukana kotoa, mene ensin taksilla hotelliin. Sitten kotia kohti jotenkin. Heti kotona yhteys neuvolaan. Varsinkin jos yrittävät estää poistumasta. Saisitko todistettua jotenkin? Saisitko jonkun hakemaan teidät jollain tekosyyllä? Kaveri tms? [/quote] *reps* Ei tosielämä ole mitään elokuvaa: :D [/quote] Tosielämä on joskus tarua tai elokuvaakin ihmeellisempää. :/
[/quote]
Se on kyllä ihan totta, mutta tosielämässä ei voi toimia kuten elokuvissa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:55"]
Sitten kun tosiaan olen aivan väsynyt tähän anoppilassa oloon, niin mua pidetään outona. Veikkaan, että mies raahasi mut väkisin tänne, jotta saa "todistusaineistoa" sille, miten outo olen, vaikka syy tympääntymiseen on siinä, että haluaisin viettää kesää oman perheen kesken sekä edes välillä nukkua omassa sängyssäni ja syödä omia ruokia. Anoppilassa appivanhemmat myös jatkuvasti arvostelevat kaikkia tekemisiämme, mikä on raskasta. Mieheni on jotenkin outo, kun ei huomioi toiveitani lainkaan. Olen ollut kärsivällinen ja kiltti, mutta on minullakin rajani.
[/quote]
Minusta se on vähän outoa, että olet siellä anoppilassa. Se antaa sinusta kuvan, että olet joku viaton uhri joka on typistetty avuttoman lapsen aseemaan rajoittavassa vankilassa jota miehen ja anopin sorto aitaa.
Mikä estää sinua lähtemässä kotiin. Sinä olet aikuinen, jolla on oikeus tehdä omia valintoja ja päätöksiä.
[/quote]
Lapsihan se vielä onkin 16-vuotias!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]
[/quote]
[/quote]
Sinusta joku joka alistuu tähän kaikkeen on kaikki ihan kohdillaan...mitä sitten kun lapset hakevat rajojaan. ap alistuu heidänkin vaatimuksiin.
[/quote]
Normaalisti olen osannut pitää puoleni, muttq mieheni on jyrä, joka on nitistänyt minut täysin valtansa alle. Välillä kun olen käynyt moikkaamassa omia sukulaisiani, olen alkanut saada itsetuntoani takaisin, mutta mies näyttää mulle heti paikkansa, jos vaikutan liian vahvalta ja onnelliselta. Ongelmana on myös se, että täällä anoppilassa mies on mennyt jopa pahemmaksi, sillä täällä vallitsee todella sovinistinen ilmapiiri (anoppi on käytännössä kotiorjan asemassa ja appi laukoo naisia halveksivia kommenttejaan). Olen jotenkin todella ahtaalla täällä. Mun omat sukulaiseni ovat omasta mielestäni paljon normaalempia ja tasapainoisempa henkilöitä, mutta mies halveksii heitä, eikä oikein mielellään anna minun mennä kylään heidän luokseen tai edes soittaa (tai jos soitan, niin mies tulee kuuntelemaan puhelua ja häiritsemään minua siihen viereen).
Lähde oman paikkakuntasi turvakotiin nyt heti. Älä puhu sun miehelle yhtään mitään enää. Ihan todella sairaalta kuulostaa miehesi vallankäyttö. Siellä turvakodissa niillä on kokemusta vaikka minkälaisista tilanteista. Älä alistu enää. Oikeesti, sun elämä parantuu huomattavasti, kun jätät miehen ja aloitat uuden elämän lastesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:05"]
[/quote]
Pärjäätkö sinä yksinhuoltajana, ilman apua? Jaksatko tavallaan jatkaa teidän parisuhdetta tapelemalla tapaamisista, elatusmaksuista? Sinulla ei ole mitään oikeutta omia lapsia automattisesti itsellellesi ja jos isä päättää pitää kiinni omista ja lapsensa oikeuksista onko sinulla varaa pitkään ja kalliseen oikeudenkäyntiin lastenne huoltajuudesta, joissa isällä on luultua parempi asema.
Isä ja anoppi ei tule sinua eron jälkeenkään päästämään helpolla ja sinulla pitkä taistelu edessä tuulimyllyjä vastaan. Et voi vaan muuttaa pois ja ottaa lapsia mukaasi tai toki voit. Lastenvalvoja yms itstanssit ovat voimattomia ja oikeudettomia, jos isä ne lapset ihan oikeasti luokseen haluavat.