Kuinka monta mustikkapiirakkaa olet leiponut tälle kesälle?
Mulla on just toinen uunissa, edellinen tuossa pari-kolme viikkoa sitten. Viimeksi oltuani mustikassa en jaksanut tehdä.
Kommentit (21)
Kerran vain. Aion kyllä tsempata! :P
En yhtään. Ovat parempia sellaisenaan.
En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :)
En yhtään :( kuntopiiri päällä,joten on nuo herkut minimissä. Mustikoita oon muuten kyl syöny litroittain..
En yhtään, enkä ole syönyt yhtään myöskään. Inhoan leipomista.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :)
[/quote]
Mmmmm...sepäs vasta on kaffepöydässä kivaa tarjottavaa...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :)
[/quote]
Voihan mustikkapiirakan tehdä muihinkin jauhoihin, kun vehnäjauhoihin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :) [/quote] Mmmmm...sepäs vasta on kaffepöydässä kivaa tarjottavaa...
[/quote]
Kaffepöydässä voi tarjota leipäjuustoa mustikoiden kera.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :) [/quote] Mmmmm...sepäs vasta on kaffepöydässä kivaa tarjottavaa...
[/quote]
Meillä tarjoillaankin kahvipöydässä ruisleipää margariinilla, juustolla ja kurkulla :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :) [/quote] Voihan mustikkapiirakan tehdä muihinkin jauhoihin, kun vehnäjauhoihin.
[/quote]
Mutta millä korvaat sokerin?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]
En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :)
[/quote]Olen tehnyt smoothietakin. Metsät on pullollaan turpeita, isoja marjoja! ap
[/quote]
Raikkaiden smoothieiden käyttötarkoitus on vähän eri kuin mustikkapiirakan... Kahville piirakka, aamu- tai välipalaksi smoothie on minulle sopiva systeemi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:49"]En näe mitään syytä kumota mustikan uskomattomia terveysvaikutuksia sekoittamalla niihin valkoista jauhoa, sokeria ja rasvaa. Kokeile sinäkin raikkaita "smoothieita" :) [/quote] Voihan mustikkapiirakan tehdä muihinkin jauhoihin, kun vehnäjauhoihin.
[/quote]
Jauho kuin jauho, ihan sama.
Aika monta, ainakin pari piirakkaa viikossa, tänään viimeksi! Aivan ihanaa, teen ihanan voi-sokeri-muna taikinan ja mustikat ja kermaviili päälle, on suosioss niin omien kuin vieraidenkin kanssa! Yksikään ei ole kieltäynyt, lisää kyllä ottanut!
Olen tehnyt varmaankin kymmenisen mustikkapiirakkaa, eri ohjeiden mukaan. Mustikkarahkapiirakkaa, -kermaviilipiirakkaa, amerikkalaisen juustokakun jossa mustikoita, hyytelökakun jossa mustikoita, mustikkamuffinsseja, jne. Meillä on käynyt paljon vieraita ja olen käynyt lähes joka päivä poimimassa mustikoita. Ollaan syöty niitä toki monessa muussakin muodossa, itse syön ihan sellaisenaan mieluiten.
En yhtään. Haluan syödä mustikkani ilman jauhoja.