Tori.fi-myyjä. Eikö hirvitä päästää vieraita kotiin?
Minä olen myynyt melko paljon tavaraa torissa niin että tavarat on noudettu kotoa. Tähän asti kaikki on mennyt ihan hyvin. Nyt viimeksi kuitenkin oli sellainen ostaja, että ihan ensimmäistä kertaa tuli mieleen että tällaisia ihmisiä en halua kotiini, varsinkin kun olen yksin lasten kanssa. Tyyppi oli todella pelottava, siis sillä lailla sekaisin että varmaan jotain isompaa mt-puolen häikkää. Suostuin ilomielin tinkimään hinnasta että pääsen siitä eroon. Siinä samalla hän zoomaili autotallin sisältöä siihen malliin, että mulle tuli mieleen että mun täytyy ensi yönä muistaa pistää kaikki vähänkin arvokkaampi lukkojen taakse.
Onko kenelläkään muulle käynyt näin? Tätä ennen siis tavaraa on hakenut kymmeniä ihan tavallisia ihmisiä. Törmäähän noihin hörhöihin lähikaupassakin, ei siinä, mut jotenkin vistoa että tommonen tulee omalle tontille.
Kommentit (28)
Vien tavarat aina ulos bussipysäkille, joten ei tarvitse edes kertoa tarkkaa osoitetta, katu riittää.
Asun kerrostalossa jonka rappu on lukossa ja vien kädessä menevät tavarat aina alaovelle. Isommat kamat (esim. huonekalut) joutuu tietty noutamaan kämpästä. Jos mies ei ole kotona, oon kyllä sen verran vainoharhainen että heitän tyypin numeron / nimen Googleen ja koitan katsoa ettei olisi mikään ihan friikki kyseessä.
Esimerkiksi viime kuussa möin pöydän joka piti noutaa ylhäältä ja mies oli matkoilla. Googletin ostajan numeron ja selvisi että oli ihan luotettavan oloisen firman toimitusjohtaja. Uskalsi päästää sisään :D
En tapaa ihmisiä kotona vaan ulkona parkkipaikalla, tai jos on jotain todella painavaa niin sitten eteiseen voi päästää ja mies on mukana kantoapuna. En halua että kotonani käy ihmisiä joita ei ole sinne kutsuttu ja tuntemattomia en tapaa kutsua luokseni.
Useamman kymmenen kirppiskauppaa olen hoitanut torin tai facen kautta, kertaakaan en ole vielä tajunnut pelätä ostajia tai myyjiä. Aina on tavarat kotoa noudettu ja vaatteitakin olen antanut sovittaa makkarissa ennen ostopäätöstä ihan itsekseen. Ennen muuttoa annoin muutaman nuoren naisen jopa kolpata kaappeja läpi itsenäisesti, jos löytäisivät jotain ostettavaksi ja eräälle krapulaiselle ostajalle tarjosin kahvit :D.
Yksi ostaja taisi tehdä meistä eläinsuojeluilmoituksen 5min käyntinsä perusteella. Eläinlääkäri näytti huvittuneelta tullessaan tarkastamaan tilanteen :D Mitähän seuraavaksi, lasu? :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:43"]
Kannattaa muistaa, että eräs mies joitain vuosia sitten ammuttiin Helsingin Heikinlaaksossa, kun oli netti-ilmoituksen perusteella mennyt ostamaan jotain asetta. Voit joutua myös ryöstetyksi. En yhtään ihmettele, että ihmiset myy kamojaan vaikka huutokauppiaalle halvemmalla mieluummin, kuin itse netissä.
[/quote]
Korjaan tätä sen verran, että ostaja ampui myyjän. Oli mun työkaveri, se myyjä.
Menen yleensä tavaran kanssa ovelle,enkä päästä ostajaa ovelta pidemmälle.
Meillä on myös eteinrn sellainen,että siitä ei nöe muuta asuntoa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:30"]
Multa tuli kerran prätkäjengiläinen hakemaan yhden myymäni tavaran. Työpaikan pihasta tosin. ;)
[/quote]
Mä ostin kerran yhdeltä prätkäjengiläiseltä yhden tavaran, en kyllä tajunnut että olis pitänyt pelätä.