Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhammas tulossa

Vierailija
23.07.2015 |

Eli minulla ei yhtään viisuria ole vielä tähän ikään mennessä puhjennut ja nyt huomasin että takahampaan ikenestä on lähtenyt pala ja selvästi tuntuu että sieltä nyt hammas tulee. Ongelma on se että viime vuonna koko suusta otettiin röntgen ja huomattiin että tämä nyt puhkeamassa oleva viisuri on ikenessä poikittain. Sen annettiin toistaiseksi jäädä sinne kun se ei aiheuttanut mitään ongelmia. Pitäisikö minun nyt mennä hammaslääkäriin kun se on alkanut näkyä vai odottaa että tulee jotain särkyä/tuntemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin heti. helpommalla pääsee ennenkuin tulehtuu.

Vierailija
2/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se on kunnolla esillä mene poistattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:17"]Kunhan se on kunnolla esillä mene poistattamaan.
[/quote]

En usko että tulee kunnolla näkyviin kun on tosiaan poikittain ja vähän yläviistossa sielä ikenessä/leuassa

Vierailija
4/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako se hammas sitten helpommin tulehtua nyt kun on pieni pala hammasta näkyvissä eikä ikenen alla piilossa?

Vierailija
5/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Viisurit puhkeavat yleensä 18-25-vuotiaana. Hampaan poisto on helpompi, kun se on puhjennut kokonaan. Aina kuitenkaan tilaa ei leuassa ole tarpeeksi hampaalle, jolloin odottamallakaan hammas ei mahdu suuhun. Jos hammas ei nyt oireile ja on juuri vasta pilkistänyt ikenen läpi ehkä kannattaisi vielä vähän odottaa. Puhkeamaton tai osittain puhjennut viisuri tarvitsee leikkauksellisen poiston eli ei ole ns. normipoisto.

Vierailija
6/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:26"]Minkä ikäinen olet? Viisurit puhkeavat yleensä 18-25-vuotiaana. Hampaan poisto on helpompi, kun se on puhjennut kokonaan. Aina kuitenkaan tilaa ei leuassa ole tarpeeksi hampaalle, jolloin odottamallakaan hammas ei mahdu suuhun. Jos hammas ei nyt oireile ja on juuri vasta pilkistänyt ikenen läpi ehkä kannattaisi vielä vähän odottaa. Puhkeamaton tai osittain puhjennut viisuri tarvitsee leikkauksellisen poiston eli ei ole ns. normipoisto.
[/quote]

Olen 24v. Tämä tarvitsee kuulemma joka tapauksessa leikata kun juuri on viistottain melkein viereisen hampaan kyljessä ja muu hammas ihan poikittain.

Vierailija
7/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 36 ja mulla puhkes toinen viisuri viime talvena!

Vierailija
8/8 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:26"]Minkä ikäinen olet? Viisurit puhkeavat yleensä 18-25-vuotiaana. Hampaan poisto on helpompi, kun se on puhjennut kokonaan. Aina kuitenkaan tilaa ei leuassa ole tarpeeksi hampaalle, jolloin odottamallakaan hammas ei mahdu suuhun. Jos hammas ei nyt oireile ja on juuri vasta pilkistänyt ikenen läpi ehkä kannattaisi vielä vähän odottaa. Puhkeamaton tai osittain puhjennut viisuri tarvitsee leikkauksellisen poiston eli ei ole ns. normipoisto. [/quote] Olen 24v. Tämä tarvitsee kuulemma joka tapauksessa leikata kun juuri on viistottain melkein viereisen hampaan kyljessä ja muu hammas ihan poikittain.

[/quote]

Mulla oli sama juttu, kannattaa mennä leikkauttamaan se pois ennen kuin alkaa painamaan sitä viimeistä poskihammasta. Tulee ihan kauhea kipu nimittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan