Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vauvan vain antaa itkeä?

Vierailija
23.07.2015 |

Järkytyin, kun minulle selvisi mieheni kanssa keskustellessani 2-kuisen vauvamme nukkumisesta, että mieheni ei nosta vauvaa syliin, jos vauva itkee vaunuissa. Tänään mies lähti itkevän vauvan kanssa ovesta ja oli kertomansa mukaan antanut itkeä 10 minuuttia kunnes vauva nukahti. Minä en olisi pystynyt antaa vauvan vain itkeä, vaan minulla on vauvan itkiessä suorastaan pakottava tarve lohduttaa vauvaa. Mies ei ymmärrä tätä. Olen shokissa ja todella huolissani, että vauva jotenkin traumatisoituu, kun häntä ei nosteta syliin, vaan annetaan itkeä yksin vaunuissa. Ylireagoinko?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:18"]Tähän vielä kommentteja? Tietääkö joku voiko vauvalle tulla jotain psyykkisiä ongelmia tuosta huudattamisesta yksin? Minä kun en pysty tuohon, vaikka yrittäisin. Muilla tavoin nukuttaminen tarkoittaa monesti kanniskelua ja kestää kauan, joten siksi mies on päätynyt tuohon keinoon. Minusta se on kylmää ja julmaa ja mun sydän särkyy, kun ajattelenkin vauvaa lohduttomana itkemässä. ap
[/quote]

En suosittele tuota kanniskelua se tottuu siihen ja sitten olette pulassa kun koko ajan täytyy kanniskella.
[/quote]
Kissan paskat eikä totu. Tuon ikäinen vauva ei opi vielä mitään tapoja ja jos oppiskin niin oppii vaikka kuinka monta tapaa tilalle.
[/quote]

Aijaa kyllä meidän esikoinen vain tottui siinäpähän kanniskeltiin vielä yksi vuotiainakin aina kun se oli väsynyt, että se saisi unesta kiinni. Meni 3kk, että lapsi oppi siitä pois, voin kertoa, että oli aivan älyttömän rankkaa.
[/quote]
Ei aivan takuulla johtunut siitä että olitte 2kk iässä hyssytellyt sylissä.

Vierailija
42/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:27"]Kaverini sanoo, että hänkin erottaa lasten itkut. Mikä on nälkäitkua, mikä väsymystä ja mikä vaan puhdasta huomionkerjäämistä. Huomioitkun hän jättää huomiotta, koska ei halua opettaa lapsia siihen että vanhemmat on heti nenän eessä ku vähänkään älähtää. Toki jos on oikea tilanne niin sitten pää kolmantena jalkana paikalle. [/quote] Miksi huomioitkuun ei pitäisi vastata? Sekin on ihan oikea tarve, että lapsi tarvitsee seuraa ja läheisyyttä. Jos lapsi osaisi puhua ja sanoisi "Äiti, tahtoisin että viettäisit aikaa kanssani" jättäisitkö sen huomiotta, koska lapsi ei ole väsynyt tai nälkäinen?

[/quote]

En minä tiedä, kaverinihan toi kyseinen äiti oli enkä minä :D Oon kyllä samaa mieltä sun kanssa siitä, että kyseinen mamma ei huomioi lapsiaan tarpeeks, koska "haluaa kasvattaa ne itsenäisiksi". Mut pari kk vanha ja 1,5v. ei ehkä osaa ottaa oppia näin, vaan oppii pelkästään et äiti ei vastaa tarpeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:18"]

Tähän vielä kommentteja? Tietääkö joku voiko vauvalle tulla jotain psyykkisiä ongelmia tuosta huudattamisesta yksin? Minä kun en pysty tuohon, vaikka yrittäisin. Muilla tavoin nukuttaminen tarkoittaa monesti kanniskelua ja kestää kauan, joten siksi mies on päätynyt tuohon keinoon. Minusta se on kylmää ja julmaa ja mun sydän särkyy, kun ajattelenkin vauvaa lohduttomana itkemässä. ap

[/quote]

Miten toimit, jos sinulla itkee samanaikaisesti useampi lapsi?

Selittääkö mies millään tavalla sitä, että ei edes yritä lohduttaa vauvaa, vaikka ei syliin ottaisikaan?
[/quote] Pienimmän itku on tähän asti mennyt isomman edelle. Isommalle voi selittää, että odota hetki. Paitsi jos isommalla on akuutti reagointia todellakin vaativa itku, niin silloin vauva odottaa.

Ei osaa mies selittää, miten voi noin toimia. Sen mielestä vauvaa väsyttää, joten siihen on turha reagoida. Yritin selittää, että vauva kokee ehkä turvattomuutta, niin siihen mies totesi että "näkeehän vauva hänet koko ajan". Näkeekö koin pieni edes niin kauas ja silmäthän sillä on melkein koko ajan kiinni silloin kun itkee tosi kovasti.

Vierailija
44/44 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan täsmälleen samanlaista mieheni kanssa ja huoli on aivan sama. Itsekin mietin mitä tässä kannattaisi tehdä koska kun olen hänelle sanonut että en pidä ja en halua että toimitaan sillä tavalla että vauva itkee itsensä uneen tai että häntä ei rauhoitetaan sylissä, vaan annetaan itkeä vierestä katsellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi