Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka ekan lapsen jälkeen et halunnut toista, mutta..

Vierailija
22.07.2015 |

Lopulta teittekin toisen lapsen, millaiset fiilikset oli? Oliko vauva-aika helpompaa kuin ekan kanssa, kaduttiko tms?

Itselläni siis puolivuotias lapsi ja synnytys oli rankka. Samoin koko puolivuotinen ollut todella uuvuttava ja ei olla miehen kanssa varmoja jaksettaisiinko samaa enää uudestaan. Toisaalta tulee todella surullinen olo jos esikoinen ei saakaan sisarusta. Tokihan voimme odottaa vuosia, mutta jos silloinkin olemne vauva-ajan onnettomia, onko siinäkään mitään järkeä... Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi päättää asia jo nyt? Mulla on 1,5 v lapsi, enkä oo kokenut vielä tarpeelliseksi päättää mitään toisesta lapsesta. Toivu nyt sinäkin ihan rauhassa ekasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös vauvan eka 6kk ihan hirveää... Synnytyksestä jäi ikuiset traumat, mutta SILTI haluaisin toisen nyt, kun esikko on parivuotias. Meillä vaan mies on jyrkästi tätä vastaan. -.-

Vierailija
4/6 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää lasten välille vähintään 3 vuotta, jos ensimmäisen kanssa on rankkaa. Ehtii ladata akut seuraavaan.

Vierailija
5/6 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olen aika lailla samassa tilanteessa :) Meillä lapsi jo reilu 2-vuotias tosin. Olin ihan varma etten enää koskaan halua toista lasta, en ikinäikinäikinä. Mutta nyt... En tiedä alkaako aika kultaamaan vauva-ajan (kamalia) muistoja vai mitä tapahtuu, mutta olen muutamana kuukautena havainnut vauvakuumetta. Uskon etten kuitenkaan uskalla enää toista hankkia, esikoisen vauva-aika oli niin rankkaa koliikkeineen, allergioineen ja minun masennuksineni :(

Vierailija
6/6 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 3-vuotias ja mies on sitä mieltä, että vauva-aika oli niin rankkaa, ettei ikinä enää. Mä olen toista mieltä. Mutta mäkin sanoisin, ettei teidän tartte tehdä mitään päätöksiä vielä. Voin ihan vilpittömästi sanoa, että on kun meidän lapsi täytti 2, tuntui, että olen jotenkin selvinnyt synnytyksestä ja univajeesta ja elän taas arkea. Siis toki muuttunutta, mutta perhearkea. Nyt kun lapsi on kolme, ihan vilpittömästi voin sanoa, että toinenkin vauva-aika menis ja tästä vauva-ajasta selvittiin. 

Mä vauvakuumeilin varmaan jo siitä, kun tämä lapsi oli vuoden vanha, mutta luojankiitos mies ei suostunut. Oltaisiin erottu, jos ois toinen vielä tehty heti perään. Vaikka tuntuu, että teillä on jo puolivuotias, niin puolikin vuotta lisää tuo taas ihan eri perspektiiviä! :)