Ilta-Sanomat korjaa Haapalan sekoiluja: "Tavalliset venäläiset ihmiset eivät ole vastuussa Putinin mielipuolisista teoista"
Päätoimittajan kirjoitus. Taisi Haapalan kolumni ja yölliset twiittailut kaikkien venäläisten syyttämisestä ja kitkemisestä mennä överiksi pahasti, kun saman lehden päätoimittaja joutuu tekemään korjaavan kirjoituksen. Ihan asiaa.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Pääkirjoitus on ry##ien nuolemista. Pääkirjoituksen laatija pitäisi eliminoida.
Siellä se Putlerin pikku apuri inisee... toivottavasti saat rahaa tuosta, etkä vain ole hyödyllinen hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Sannako sen on kirjoittanut?
Joku kommari kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oli uutinen, että Putinin kannatus oli noussut 60%sta 69%:iin. Eli ei se kansakaan ihan viaton ole. Ja se kansa on ainoa, joka Putinin voi syöstä vallasta.
Ja niitä aivopestään koko ajan ihan ihme "uutisilla". Onneksi somen kauttaa saadaan jotain oikeaakin tietoa perille.
Nykypäivänä olisi tarjolla niin monia eri uutislähteitä että voiko kansalainen enää käyttää sitä tekosyytä että itse käyttämänsä kertoo vain yhdenlaista tarinaa? Onko esim. em vii lehden lukijoilla erivapaus uskoa sen oman erityisuutislähteensä tarjoamaa uutisvirtaa ja olla lukematta vaihtoehtoisia tietoja esim. valtamediasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä se Putlerin pikku apuri inisee... toivottavasti saat rahaa tuosta, etkä vain ole hyödyllinen hölmö.
Tapan mielelläni sinut ja Putinin. Ihan milloin vaan.
Haapala on tunnetusti samanlainen impotentti kuin Putin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te kaikki venäläisiä puolustelevat:
Torstaina mä päätin et jos mä kuulen mun kotimaassa jonku puhuvan venäjän kieltä mä nostan sen rinnuksista seinälle ja kysyn miks te hyökkäätte toisiin maihin? Tapelkaa oman kokosienne maiden kanssa. Mitään muuta ette pysty ku sotimaan rajanaapurienne kanssa. Ja käsken niiden sanomaan että ne häpeää omaa kotimaataan.
Ihan sama onko se nainen vai mies.
Syö paskaa retardi.
Sano aika ja paikka niin jutellaan tästä. Mulla on nyt mitta täynnä tätä teidän terroria ja kärsimystä mitä te aiheutatte tälle maalle.
Onko äitisi taas kieltäytynyt seksistä?
Aluksi kieltäytyi mutta sitten annoin viinaa ja valehtelin olevani isoisäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstaina mä päätin et jos mä kuulen mun kotimaassa jonku puhuvan venäjän kieltä mä nostan sen rinnuksista seinälle ja kysyn miks te hyökkäätte toisiin maihin? Tapelkaa oman kokosienne maiden kanssa. Mitään muuta ette pysty ku sotimaan rajanaapurienne kanssa. Ja käsken niiden sanomaan että ne häpeää omaa kotimaataan.
Syö paskaa retardi.
Sano aika ja paikka niin jutellaan tästä. Mulla on nyt mitta täynnä tätä teidän terroria ja kärsimystä mitä te aiheutatte tälle maalle.
Teidän kansahan on hyvin sisäsiittosen ja epämuodostuneen näkönen. Johtuuko se ydinsäteilystä?
Nenärotat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jokaisen vastuullisen toimittajan pitää alkaa tekemään eroa Putinin ja kansan välillä. Meillä asuu Suomessa vähemmistö jolla ei ole osaa eikä arpaa tämän muistisairaan tunnelmoijan politiikan kanssa eikä ole mitenkään järkevää niputtaa heitä samaan pinoon.
Venäjällä on 1000-vuotinen perinne diktatuurista ja tavallinen kansa on aina ollut kärsijän roolissa. Kuten nytkin, hädintuskin teini-iän ylittäneitä mukuloita lähetetään kuolemaan ja jos joku protestoi sitä vastaan joutuu putkaan. Valtionjohto on mätä, ei kansa.
Siltikin, niiden jotka voivat tehdä jotain, on tehtävä. Oligarkeilla on valtaa. Mutta ne ovat kaikki pelkureita.
Tavallisten venäläisten on noustava vastustamaan hallintoa. Heidän on todettava että nyt riittää riittävän isolla joukolla. En usko että edes 3 prosenttia kansasata haluaa elää näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö paskaa retardi.
Aluksi kieltäytyi mutta sitten annoin viinaa ja valehtelin olevani isoisäni.
Asutko Kankaanpäässä?
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sinä kuule heitä kun heität hetkeksi ne kuulokkeet pois päästäsi, nostat naamasi näytöltä pois ja katsot joko vasemmalle tai oikealle trollikollegoitasi. Mene ja nosta vaikka molemmat seinälle ja aloita kunnon tappelu siellä.
Mikä ihmeen kommaripalsta tämä on? No onneksi ISn pääkirjoituksen alla jokaisessa kommentiss todetaan että jokainen r*ssä on enemmän tai vähemmän syyllinen tilanteeseen. Vai oliko teistä keskitysleirin vartojat syyttömiä kansanmurhaan? Täysin sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sinä kuule heitä kun heität hetkeksi ne kuulokkeet pois päästäsi, nostat naamasi näytöltä pois ja katsot joko vasemmalle tai oikealle trollikollegoitasi. Mene ja nosta vaikka molemmat seinälle ja aloita kunnon tappelu siellä.
Ja et uskalla tavata mua mut väität et oisin nettinörtti?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kommaripalsta tämä on? No onneksi ISn pääkirjoituksen alla jokaisessa kommentiss todetaan että jokainen r*ssä on enemmän tai vähemmän syyllinen tilanteeseen. Vai oliko teistä keskitysleirin vartojat syyttömiä kansanmurhaan? Täysin sama asia.
Mä en tajuu miten kaikki suomen vanjat on just tällä foorumilla.
Ne ei uskalla vissiin nyt liikkua Suomessa ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne nyt voineet muuta. Jos olisivat vastustaneet, niin olisivat päätyneet vankilaan. Lisäksi ne oli aivopesty uskomaan puolueen valheisiin. Peräänkuulutan empatiaa keskitysleirien vartijoita kohtaan. Miettikää kuinka vaikeaa heillä oli.
Kyllä tavalliset ihmiset ovat vastuussa johtajastaan. En oleta että jokainen mummo yhtäkkiä rynnii kadulle mieltään osoittamaan, mutta ne jotka voivat tehdä jotain, niiden TÄYTYY.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin saksalaiset ei olleet vastuussa aatun touhuista?
Jossain kohtaa niiden tavallistenkin kansalaisten vastuu kasautuu kun ei ne voi loputtomiin vaan selitellä ettei huvittanut puuttua johdon puuhiin.Kertasin keskiviikon jälkeen Macciavellin Ruhtinaan ja ymmärsin miten vaikeata voi olla kansan kaataa diktaattori, joka on noussut valtaan valmiin koneiston kautta kuten naapurin tiedustelupalvelu on. Vapaasti luettavissa:
Eli inhimillisin vaihtoehto olisi, että NATO veisi niille asein ja tankein demokratiaa? Vai olisiko parempi että rakennettaisiin muuri koko maan ympäri ja jätettäisiin porukka sen taakse toteuttamaan itselleen luontaisinta valtiomuotoa ilman uhkaa muulle maailmalle? Mitä muita vaihtoehtoja oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oli uutinen, että Putinin kannatus oli noussut 60%sta 69%:iin. Eli ei se kansakaan ihan viaton ole. Ja se kansa on ainoa, joka Putinin voi syöstä vallasta.
Ja niitä aivopestään koko ajan ihan ihme "uutisilla". Onneksi somen kauttaa saadaan jotain oikeaakin tietoa perille.
Nykypäivänä olisi tarjolla niin monia eri uutislähteitä että voiko kansalainen enää käyttää sitä tekosyytä että itse käyttämänsä kertoo vain yhdenlaista tarinaa? Onko esim. em vii lehden lukijoilla erivapaus uskoa sen oman erityisuutislähteensä tarjoamaa uutisvirtaa ja olla lukematta vaihtoehtoisia tietoja esim. valtamediasta?
Ei, enkä niin sanonutkaan vaan sanoin juuri että oikeaakin tietoa on tarjolla jos välittää etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jokaisen vastuullisen toimittajan pitää alkaa tekemään eroa Putinin ja kansan välillä. Meillä asuu Suomessa vähemmistö jolla ei ole osaa eikä arpaa tämän muistisairaan tunnelmoijan politiikan kanssa eikä ole mitenkään järkevää niputtaa heitä samaan pinoon.
Venäjällä on 1000-vuotinen perinne diktatuurista ja tavallinen kansa on aina ollut kärsijän roolissa. Kuten nytkin, hädintuskin teini-iän ylittäneitä mukuloita lähetetään kuolemaan ja jos joku protestoi sitä vastaan joutuu putkaan. Valtionjohto on mätä, ei kansa.
Jos siellä presidentti omistaa lähes kaikki mediat ja ne loput on sitten enemmän ja vähemmän jonkun propagandakoneiston alla niin mistäpä tämä kansa edes saa tietoa mitä oikeasti tapahtuu. Ja vaikka saisikin niin kuka sitä uskaltaa julkisesti kyseenalaistaa joutumatta kohtaamaan seurauksia.
Se on sama kun menisi Pohjois-Koreaan kertomaan että kansa elää diktaruurissa. 99% jengistä ei edes uskoisi ja ne ketkä uskoo niin ei uskalla sitä ainakaan tuoda missään esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin saksalaiset ei olleet vastuussa aatun touhuista?
Jossain kohtaa niiden tavallistenkin kansalaisten vastuu kasautuu kun ei ne voi loputtomiin vaan selitellä ettei huvittanut puuttua johdon puuhiin.Kertasin keskiviikon jälkeen Macciavellin Ruhtinaan ja ymmärsin miten vaikeata voi olla kansan kaataa diktaattori, joka on noussut valtaan valmiin koneiston kautta kuten naapurin tiedustelupalvelu on. Vapaasti luettavissa:
Eli inhimillisin vaihtoehto olisi, että NATO veisi niille asein ja tankein demokratiaa? Vai olisiko parempi että rakennettaisiin muuri koko maan ympäri ja jätettäisiin porukka sen taakse toteuttamaan itselleen luontaisinta valtiomuotoa ilman uhkaa muulle maailmalle? Mitä muita vaihtoehtoja oli?
Ketkä pääsevät lähelle luontevasti. Esimerkiksi keisari Antonius Caracallan tappoi henkivartiokaartin sotilas. Luulisin tuollakin olevan vastaavassa asemassa olevia tyyppejä. Että jokin ei ole helppoa ei tarkoita että pitäisi olla helppoa. Tarkoitin sanoa ettei KANSAN ole helppo päästä lähelle(kään) kyseistä kohdetta. Joillain muilla on.