Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilta-Sanomat korjaa Haapalan sekoiluja: "Tavalliset venäläiset ihmiset eivät ole vastuussa Putinin mieli­puolisista teoista"

Vierailija
27.02.2022 |

Päätoimittajan kirjoitus. Taisi Haapalan kolumni ja yölliset twiittailut kaikkien venäläisten syyttämisestä ja kitkemisestä mennä överiksi pahasti, kun saman lehden päätoimittaja joutuu tekemään korjaavan kirjoituksen. Ihan asiaa.

https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000008646351.html

Kommentit (182)

Vierailija
61/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali haisee tänne asti ku mätähampaat ja rumatukat Moskovasta tulee kirjottelemaan tähän lankaan.

Se teidän roistovaltio ei uhkaile, kiristä ja pelottele kohta enää ketään.

Vierailija
62/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on koko Haapalan Twitter kadonnut :D

Buahahaha! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku viedä lisää viinaa Haapalalle? Oikein iso lasti, mielellään monta kassillista kirkkaita.

Vierailija
64/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putinin trollien yksi tärkeimmistä tarkoituksista on yrittää saada suomalaiset (kuin myös ulkomailla muut ulkomaalaiset) halveksimaan venäjän kansaa, jotta Putinin trollit pystyisivät käyttämään sitä venäläisten huijaamiseen ja saamaan kansan Putinin taakse.

Tässäkin ketjussa noita Putinin trolleja on pilvin pimein.

Suomettuminen on taas tyylipuhtaimmin sitä että puhtaasti venäjän omat sähläämiset onnistutaan kääntämään suomalaisten ongelmaksi siten että suomalaisten tulee olla varmuuden vuoksi hiljaa koko asiasta ettei vaan kukaan venäläinen loukkaannu siitä että heidän tekemisistään puhutaan ääneen.

Hahaha, olipa huono!

Nyt oikeasti Putinin trolli, alkaako teitä väsyttämään siellä Pietarissa noin pahasti kun argumenttinne alkaa mennä epätoivoisen sekoilun puolelle? Ota kuppi kahvia, tai mene nukkumaan kunnon yöunet ja jätä ainakin tänä yönä uusien trollialoituksien keksimiset pois. Olette olleet muutenkin niin onnettoman huonoja tänä päivänä ettei tosikaan.

Vierailija
65/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jokaisen vastuullisen toimittajan pitää alkaa tekemään eroa Putinin ja kansan välillä. Meillä asuu Suomessa vähemmistö jolla ei ole osaa eikä arpaa tämän muistisairaan tunnelmoijan politiikan kanssa eikä ole mitenkään järkevää niputtaa heitä samaan pinoon.

Venäjällä on 1000-vuotinen perinne diktatuurista ja tavallinen kansa on aina ollut kärsijän roolissa. Kuten nytkin, hädintuskin teini-iän ylittäneitä mukuloita lähetetään kuolemaan ja jos joku protestoi sitä vastaan joutuu putkaan. Valtionjohto on mätä, ei kansa.

Vierailija
66/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitteko kuvitella: ei muistanut mainita kolumnissaan Marinia kertaakaan. Tämä on ihme. Ihme. 

Vierailija
67/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on koko Haapalan Twitter kadonnut :D

Sillä on nyt tavallistakin pahempu krapulamorkkis. Kätensä varmaan hamuaa rauhoittavia.

Ei ne rauhoittavat auta! Lisää viinaa vaan!

Vierailija
68/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=545710&start=10…

Täältä näkee siis TH:n yölliset ulostulot kuvakaappauksina.

Kiitos, yritin googlata mutta en näköjään osannut.

Vierailija
69/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat. Ruohonjuuritasolla voi toimia. Jos on rohkeutta.

Vierailija
70/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jokaisen vastuullisen toimittajan pitää alkaa tekemään eroa Putinin ja kansan välillä. Meillä asuu Suomessa vähemmistö jolla ei ole osaa eikä arpaa tämän muistisairaan tunnelmoijan politiikan kanssa eikä ole mitenkään järkevää niputtaa heitä samaan pinoon.

Venäjällä on 1000-vuotinen perinne diktatuurista ja tavallinen kansa on aina ollut kärsijän roolissa. Kuten nytkin, hädintuskin teini-iän ylittäneitä mukuloita lähetetään kuolemaan ja jos joku protestoi sitä vastaan joutuu putkaan. Valtionjohto on mätä, ei kansa.

Siltikin, niiden jotka voivat tehdä jotain, on tehtävä. Oligarkeilla on valtaa. Mutta ne ovat kaikki pelkureita.

Vierailija
71/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voitteko kuvitella: ei muistanut mainita kolumnissaan Marinia kertaakaan. Tämä on ihme. Ihme. 

Ehkä alkonarkilla alkaa lähimuisti prakaamaan?

Vierailija
72/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kaikki venäläisiä puolustelevat:

Torstaina mä päätin et jos mä kuulen mun kotimaassa jonku puhuvan venäjän kieltä mä nostan sen rinnuksista seinälle ja kysyn miks te hyökkäätte toisiin maihin? Tapelkaa oman kokosienne maiden kanssa. Mitään muuta ette pysty ku sotimaan rajanaapurienne kanssa. Ja käsken niiden sanomaan että ne häpeää omaa kotimaataan.

Ihan sama onko se nainen vai mies.

Syö paskaa retardi.

Vierailija
73/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Timon aika jäädä saikulle. Alkaa meinaan pelko ja viina sekoittamaan päätä kunnolla. Olen huolissani.

Vierailija
74/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin saksalaiset ei olleet vastuussa aatun touhuista?

Jossain kohtaa niiden tavallistenkin kansalaisten vastuu kasautuu kun ei ne voi loputtomiin vaan selitellä ettei huvittanut puuttua johdon puuhiin.

Kertasin keskiviikon jälkeen Macciavellin Ruhtinaan ja ymmärsin miten vaikeata voi olla kansan kaataa diktaattori, joka on noussut valtaan valmiin koneiston kautta kuten naapurin tiedustelupalvelu on. Vapaasti luettavissa:

https://www.gutenberg.org/ebooks/45472

Vierailija
75/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ei tuo pääkirjoitus haapalan juttujen vuoksi ollut kirjoitettu vaan samaa on hokeneet jo monetkin toimittajat ja niiden poliitikkokaverit eri medioissa.

Toiseksi en tiedä mitä haapala twitterissä sanoi mutten tuossa kolumnissa muuta ihmeellistä nähnyt kuin sitä vähän väsynyttä huumoria mitä tuo yrittää aina silloin tällöin. Huvittavaa nähdä että tuo sai triggeröityä sekä vihervasemmiston joka vihaa haapalaa (kun se ei ole vihervasemmistotoimittajien pyhässä allianssissa) että moskovan spämmijät yhteistyöhön haukkumaan itseään.

Venäläisten viassa tapahtumien suhteen on se jännä juttu että periaatteessa kansa (kollektiivisesti) on vastuussa siitä minkälaisia päättäjiä ne valitsee, varsinkin jos se tapahtuu monta kertaa peräkkäin eikä kansa viitsi puuttua noiden väärinkäytöksiin ja valitsee ne aina vaan uudelleen. Toisaalta yksittäinen kansalainen ei ehkä ole tai sitten on mutta se riippuu sitten kansalaisesta ja mitä se on itse tehnyt asialle. Loputtomiin et voi katsoa johtajiasi ja todeta että evvk, ei ole mun ongelma.

SItten tässä on sekin että jos kerran lehden mielestä mikään joukkio ei ole vastuussa johtajiensa tai muiden jäsentensä teoista niin miksi iltis on jatkuvasti vaatimassa esim. persuilta irtisanoutumista ties mistä jäsentensä sanomisista tai teoista?

Vierailija
76/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli uutinen, että Putinin kannatus oli noussut 60%sta 69%:iin. Eli ei se kansakaan ihan viaton ole. Ja se kansa on ainoa, joka Putinin voi syöstä vallasta.

Ja niitä aivopestään koko ajan ihan ihme "uutisilla". Onneksi somen kauttaa saadaan jotain oikeaakin tietoa perille.

Vierailija
77/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Timo voisi kirjoitella raikkaita happaman imeliä tuulahduksia, jostain 80-luvulta kun edessä oli vielä lupaava tulevaisuus. Sellaisia nostalgisia muisteluksia menneistä menestyksistä. :D

Vierailija
78/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te kaikki venäläisiä puolustelevat:

Torstaina mä päätin et jos mä kuulen mun kotimaassa jonku puhuvan venäjän kieltä mä nostan sen rinnuksista seinälle ja kysyn miks te hyökkäätte toisiin maihin? Tapelkaa oman kokosienne maiden kanssa. Mitään muuta ette pysty ku sotimaan rajanaapurienne kanssa. Ja käsken niiden sanomaan että ne häpeää omaa kotimaataan.

Ihan sama onko se nainen vai mies.

Syö paskaa retardi.

Sano aika ja paikka niin jutellaan tästä. Mulla on nyt mitta täynnä tätä teidän terroria ja kärsimystä mitä te aiheutatte tälle maalle.

Vierailija
79/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin saksalaiset ei olleet vastuussa aatun touhuista?

Jossain kohtaa niiden tavallistenkin kansalaisten vastuu kasautuu kun ei ne voi loputtomiin vaan selitellä ettei huvittanut puuttua johdon puuhiin.

Kertasin keskiviikon jälkeen Macciavellin Ruhtinaan ja ymmärsin miten vaikeata voi olla kansan kaataa diktaattori, joka on noussut valtaan valmiin koneiston kautta kuten naapurin tiedustelupalvelu on. Vapaasti luettavissa:

https://www.gutenberg.org/ebooks/45472

Miksi sen pitäisi olla helppoa että sitä voisi yrittää?

Vierailija
80/182 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapala kyllä sopisi hienosti Putinin hallinnon tiedottajaksi noine oksennuksineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän