Kadonneita herkkuja
Kertokaapa, mitä markkinoilta poistuneita tuotteita kaipaatte? Itse kaipaan Fazerin sinisiä suklaanappeja, joita oli sellaisessa sinisessä purkissa. Sitten itselläni alkaa myös tehdä mieli Fasua, kun näen mainoksen vuodelta 1977, jossa on Vesa-Matti Loiri ja Antero Ranta. Milloin tämä Fasu poistui markkinoilta? En muista koskaan sitä syöneeni, mutta aivan varmasti oli herkullista. En ollut syntynyt vielä kun tuo mainos tehtiin.
Kommentit (303)
Carte O'Dorin vadelmasorbettia ja Malacon sellasia pehmeitä makeiseläimiä kaipaan, kun ei ainakaan enää kotikaupungin kaupoista löydä..
No oletteko näitä vaikeasti metsästettäviä ajatelleet nettikaupoista katsella? Juurihan täällä oli linkkiä johonkin saksalaiseen, sieltä vaan hurja satsi lioneja ja kitkatteja tilaukseen, vai paljonko ne kulut oli? Ja joulusuklaita ja sen sellaisia saa varmaan kotimaisistakin nettikarkkikaupoista.
Milkan sydämen muotoiset maitosuklaakonvehdit. Niitä oli joskus 90-luvun loppupuolella. En ole nähnyt enää sen jälkeen.
Cocktail-Aakkoset! Violetti pussi, ja monia eksoottisia makuja, mm. kookos. Taisi poistua markkinoilta kun Aakkoset siirtyivät Malacolle.
Muistaako joku jäätelöauton tuotteen, eli kitaran muotoisen minttujäätelöpuikon, jossa oli jotain raksuvaa/rapeaa siinä kuorrutuksessa tai itse jäätelössä? Oli ihan sairaan hyvää!
Turkinpippuritankoja kaipaan minäkin, maksoivat neljä markkaa silloin :). Ja Fazerin minttusuklaapatukkaa!
Rakastin myös niitä kanankoiven ja ranskalaisten muotoisia sipsejä, ostin niitä aina kun sain viikkorahoista säästettyä (eli kerran kuussa).
Dumle-jäätelö oli maailman parasta, vielä pari vuotta sitten sitä sai kioskilta ja jäätelöautolta, eipä saa enää... Ja Ingmanin Iso banaanisplit-jäätelötuutti oli kanssa suosikkejani, vielä viime kesänä löytyi muttei enää. Suositelkaa jotain banaanijäätelöä, Ben&Jerrys sekä Lidlin vastaava bananalichious on jo tiedossa, mutta onko jotain muuta, ehkä irtojäätelöä? :3
Joskus 90-luvun lopulla myytiin Estrellan sipsejä, jotka olivat muistaakseni sipulin ja paistin makuisia. Paistin ainakin. Olivat sellaisia sileitä. Mahtava maku!
Ruususuklaa, jossa oli appelsiini-, vadelma-, toffee-, krokantti- ja tryffelitäyterivit. Ja olikohan vanilja?
Metsämansikan ja vaniljan makuinen ruutujäätelö/sorbetti joka oli kartiomaisessa pahvipaketissa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:46"]Niitä saa irtokarkkilaareista!
[/quote] Lainaus jäi pois, siis lauantaipussin punaisia kissoja!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:17"]
Ai niin ja se ihana Ruususuklaalevy!
[/quote]
Ja Paris-konvehdit, joita meillä oli jouluisin, sellaisessa läpinäkyvässä rasiassa!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:13"]
Tuota juustoa saa vielä :)
[/quote]
Kerro tarkemmin, mitä juustoa ja mistä? Ei ainakaan suomalaista punakuorista pallojuustoa ole ollut kahteen vuosikymmeneen. Ehkä keittiön lattiassa on viimeisiä vahajäännöksiä.
Kääremunkkeja joissa taikina kaulitaan ja käännetään ja kaulitaan ja jne.
Sweet & Sour Aakkosia oon kaivannut monet kerrat karkkihyllyllä. :(
Twix-keksejä! Saattoi olla muitakin makuja (kuten Mars), mutta noi oli parhaita!
Skittlesit! Joistain kauppojen jenkkihyllyistä niitä saattaa löytyä, mutta ei minun kotikaupungissani :( etenkin ne sourit olivat hyviä.
Kinaa saa ainakin Haaparannan kaupoista, en tajua miksei Suomen puolelta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:37"]
Skittlesit! Joistain kauppojen jenkkihyllyistä niitä saattaa löytyä, mutta ei minun kotikaupungissani :( etenkin ne sourit olivat hyviä.
[/quote]
Ai niin ja se ihana Ruususuklaalevy!