Kadonneita herkkuja
Kertokaapa, mitä markkinoilta poistuneita tuotteita kaipaatte? Itse kaipaan Fazerin sinisiä suklaanappeja, joita oli sellaisessa sinisessä purkissa. Sitten itselläni alkaa myös tehdä mieli Fasua, kun näen mainoksen vuodelta 1977, jossa on Vesa-Matti Loiri ja Antero Ranta. Milloin tämä Fasu poistui markkinoilta? En muista koskaan sitä syöneeni, mutta aivan varmasti oli herkullista. En ollut syntynyt vielä kun tuo mainos tehtiin.
Kommentit (303)
Fazerin laktoositon i love- suklaa. sipsit, joissa muotoina nugetit ja ranskalaiset. Kokkikartanon kahvisuklaa-vanukas !
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:20"]
Muistaako joku Xtra(??) nimisiä sipsejä, kahta eri makua, vihreä pussi ainakin ja toinen ehkä oranssi? Namnam..
[/quote]
Parhaita sipsejä, joita olen koskaan maistanut! No, ei ihme, että niitä ei kauan ollut markkinoilla, koska ainahan minun suosikkini äkkiä kaupoista häviävät. :(
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:32"]
Mitä jengi sekoilee? Raider patukka ei ole kadonnut mihinkään, nimi vain vaihtui Twixiksi. Ja Lion ja KitKat? Joka kaupastahan niitä saa!
[/quote]
Lionia ja KitKatia ei todellakaan saa "joka kaupasta". Edellisessä Kadonneet herkut -ketjussa jaeltiin vinkkejä kaupoista, joista noita löytyy, ja jotain RobinHoodia ja Tokmannia taisivat lähinnä olla nuo myyntipaikat. Jos tämän kesän aikana tilanne ei ole muuttunut, niin omassa kotikaupungissani (200 tuh. asukasta) Lionia ja KitKatia todistettavasti EI ole myynnissä K-Extrassa, K-Supermarketissa, Sokoksen ruokaosastolla (tai paperiosaston yhteydessä olevassa karkkihyllyssä), Stockmannin ruokaosastolla eikä Siwassa. Kerro toki, mitä nuo "joka kaupat" edellämainittuja lukuunottamatta ovat.
Taffelin Samba sipsit! Olin ilmeisesti ainut, joka niistä tykkäsi, kun valmistus lopetettiin niin pian! :(
- Geisha dreamy caramel suklaa! Oli niiin hyvää. Sitä sai muutama vuosi sitten joulun aikaan, taisi olla kausituote.. kaipaan kovasti :(
- Fazer omar -suklaa.
- Ekströmsin mansikkakiisseli, joka valmistettiin jauheesta. Ihan tajuttoman hyvää. Ruotsista saa ainakin valmiina tölkeissä vielä mutta jauhesysteemi oli halvempi
Milkis, Maitokaakao juoma jota voi juoda kuumana tai kylmänä. Oli aina ysärin laskettelureissujen vakio juoma.
Sittis, eli sitruunasooda
Estrellan cheddar-dippijauhe. Mistään en oo löytänyt yhtä hyvää cheddardippiä kun siitä sai tehtyä. Muut on liian limaisensitkeitä ja oudonmakuisia :(
Maniministeri Lurkin väärät rahat salmiakki, voi nam!
En tiedä joko tämä oli täällä, mutta valion ruusunmarjakeitto. Ei ole saanut moneen vuoteen enää. :(
Rommirusinajäätelö ja green salad mix finduksen pakastealtaasta jossa oli fetaa kirsikkatomaatteja oliiveja sokeriherneitä pinaattia punasipulia miks ihmeessä ei oo enää myynnissä? Kauhee ikävä näitä! :(
Kaikki ysärijätskit super, solero shots, rio cola yms. <3
Minä haluaisin Pirkka Reducol maustamatonta jogurttia. Ainakaan lähiseudun kaupoista ei enää saa sitä, vaikka ennen on saanut.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:45"]
Fazerin kahvisuklaa!
[/quote]
Älkää kääntäkö veistä haavassa... olen karkkilakossa... auttsss!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 01:02"]Semmoiset Kinderin pienet suklaamunat, joissa oli oli joku nougat- tai creemitäyte (ehkä sisälsivät hasselpähkinän palasia). Saimme sellaisia siskojeni kanssa kahtena pääsiäisenä joskus 90-luvun puolivälissä. Ne tulivat ison muovisen pupun tai munan tms hahmon sisässä ja niissä oli metallikääre. Olivat siis saman yhtiön tuotteita kun mikä tekee kinder buenoa ja yllätysmunia. Ne minimunat vaan maistuivat erityisen herkullisilta. Jos jollakulla teistä on muistikuvia noista, niin kommentoikaa. Olen aina fiilistellyt niitä muille, mutta kukaan ei tunnu muistavan niitä. [/quote] Siis näitähän myydään nykyään pussissa ihan normikaupoissa, prismassa yms? Googlaa kinder schoko bons niin näät pussin :) parhaita <3
[/quote]
Kiitos vinkistä! En olekaan huomannut sellaisia. Täytyy käydä katsomassa Prisman karkkihyllyä :) Kokeilin nyt googlettaa niitä etsimiäni minimunia ja hakusanoilla "Kinder Mini Eggs" tulee juuri ne lapsuuteni herkut!
Hellaksen Dolly -maitosuklaalevy
Appelsiinipinna -mehujää
Siesta, Jambo ja Lola -suklaapatukat
Ja sit sellaiset pussissa myytävät pehmeät suklaanamit, joiden sisällä oli kahvin makuinen täyte. Oisko ollut vielä vähän vaahtomainen se sisus. Nimestä tai valmistajasta ei mitään muitikuvaa.
Royal-suklaalevy, jossa oli sekä valkoista suklaata että maitosuklaata, kerroksittain.