Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(

Vierailija
21.07.2015 |

Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.

Kommentit (360)

Vierailija
241/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kerrottakoon nimi täälläkin. Ei kukaan voi enää kurjemmin lapsen nimeä kommentoida, kuin mitä omat sukulaiset ovat tehneet. Ursula Orvokki. Orvokki on edesmenneen, minulle hyvin rakkaan ihmisen toinen nimi. AP

Vierailija
242/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, vahva, herkkä, feminiininen nimi. Luontonimet on aina hienoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:00"]

Jormatar?

[/quote]

Voi apua kun repesin! :D

Vierailija
244/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi. Voi pikku Ursulaa!

Vierailija
245/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku haukkuu ja tietäisi muka paremman nimen.Lapsellesi on valitsemanne nimi paras ja oikea.

Vierailija
246/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei Ursula Orvokki on kyllä ihan kamala nimi. Lapsi tulee vihaamaan sitä ihan yli kaiken. Ursula on paha noita Pieni Merenneito- elokuvassa, ja Orvokki oli yksi kamala nainen kotikylässäni. Mutta sinun lapsi, sinä sille nimen päätät. Mutta kamala nimi, ei siitä kyllä pääse yli eikä ympäri. Anteeksi.

Vierailija
247/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvan isoisoäiti vihaa hänen nimeään niin paljon, että ei suostu käyttämään sitä. Oikeasti. Viittaa lapseen nimillä "vauveli", "pikkumies", "poju" ja "poitsu". Oikeaa nimeä ei käytä, on kuulemma liian erikoinen. En itsekään kohta enää uskalla käyttää ko. nimeä hänen kuullen, kun tiedän ettei hän siitä tykkää.

Kerrottakoon vielä että nimi ei ole mikään Axcely, Ucco-Peikko tai muu omituisuus, vaikka onkin harvinaisempi. Itse tykkään nimestä, tietenkin, kun sen itse keksinkin :).

Vierailija
248/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:08"]

Noh, kerrottakoon nimi täälläkin. Ei kukaan voi enää kurjemmin lapsen nimeä kommentoida, kuin mitä omat sukulaiset ovat tehneet. Ursula Orvokki. Orvokki on edesmenneen, minulle hyvin rakkaan ihmisen toinen nimi. AP

[/quote]

Ursula on hyvä nimi. Pidä vaan pääsi. Kyllä niidenkin suut siihen tottuu.

Mä muistan, että ala-asteella oli maailman kaunein ja kivoin tyttö nimeltään Ursula. Lisäksi niiden luokka teki paljon näytelmiä koko ala-asteen ajan. Mä olin aina niin mykistynyt tämän Ursulan kauneudesta ja miten se osasikaan näytellä. Oli mua kolme vuotta vanhempi tyttö.

Hyvät muistot Ursula nimestä. :) Olen ysärilapsi.

Vierailija
249/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo mä suoraan sanoen en pidä Ursula nimestä koska tulee jotenki se mustekala nainen mieleen, siitä merenneidosta. Mutta orvokki on ihan kiva, mun mummun nimi :)

Vierailija
250/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:00"]No mikä se nimi on?
[/quote]
Jenni

Vierailija
251/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:08"]

[/quote]

Kieltämättä aika kauhea. Orvokki nyt menee, mutta toi Ursulahan on Pienessä Merenneidossa se läski mustekala-akka.. ( ei sinänsä mitään väliä, heitimpä vain) MUTTA en ihmettele jos tuleva nuori HÄPEÄÄ nimeään ja lopulta vaihtaa sen siinä 15 vuotiaana.  

Jos itse olisin vanhempi, en vaihtaisi nimeä sukulaisten vininän vuoksi, mutta.. No, en ehkä lapselleni edes harkitsisi ko. nimeä. 

N20

Vierailija
252/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee nimi toi ursula?!?!?!? Hahhhah :DDD

Vierailija
253/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Orvokki pelkästään? Se on kaunis, erittäin kaunis ja sillä on sinulle tunnearvoa. Jospa jättäisit sen Ursulan pois. Lapsesi suree nimeään, kun katsoo sen pienen merenneidon aikanaan. Kuulostaa ehkä typerältä, mutta lasten maailmassa se on iso juttu. Kukaan ei halua olla pahan noidan niminen.

Vierailija
254/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee mieleen ensimmäisenä Ursula Andress. Nimessä ei mielestäni ole mitään vikaa ja eipähän ole varmaan toista Ursulaa samassa tarharyhmässä.

Vierailija
255/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on kaunis nimi ja harvinainen. Orvokki myös ihana nimi. Älä nyt vaan anna sukulaisten vaikuttaa, haluaisivat varmaan jonkun perus islan, emmin tai linnean...

Vierailija
256/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiri vaihtoon.

Vierailija
257/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapselle antaa vielä kolmannen nimen joka miellyttäisi vähän laajempaakin yleisöä? Mikäli lapsi itsekin isompana inhoaa noita jo valittuja nimiään niin voisi siirtyä käyttämään kolmatta etunimeään.

Vierailija
258/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh kaunis nimi on, minä ainakin tykkään tosi paljon. Nyt ap annat muiden mielipiteiden olla ihan keskenään!

Vierailija
259/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Saksassa Ursula-nimisiä naisia pidetään ikuisina vanhapiikoina ja muutenkin vaikeina tapauksina! :D Sama Suomessa???

Vierailija
260/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vain pääsi, ajattelee muut sitten mitä haluaa! Jokaisesta nimestä on positiivisia ja negatiivisia mielipiteitä. Ja mitä siitä, vaikka sukulaiset inhoavatkin nimeä JOS sinä itse siitä pidät ja koet sen sopivana omalle lapsellesi.

Esimerkiksi minä en kovin tykkää Ursula nimestä, koska tulee mieleen se Pienen merenneidon paha noita, jota inhosin syvästi lapsena. Ja Orvokki nimi on siksi saanut negatiivisen viban, kun kotikaupunkini rääväsuisin mustalaisnainen oli nimeltään Orvokki ja pelkäsin häntä. Mutta edelleen, WHO CARES mitä muut miettii! En ikinä sanoisi jollekin tutulleni poikkipuoleista sanaa nimestä, jonka hän aikoo antaa lapselleen, koska se asia ei minulle kuulu pätkääkään.