Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(
Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.
Kommentit (360)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:53"]Molemmat nimet kauniita, mutta eivät sovi yhteen! Voisiko sitoa yhteen jollain kolmannella (lyhyellä) nimellä?
[/quote]
Milläs sinut on sidottu?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:55"]Onnea tytöstä. Yritä olla välittämättä noista inhottavuuksista, mitä täälläkin suolletaan.
Totuus on se, että on nimi ihan mikä tahansa, niin aina löytyy niitä jotka sitä haukkuvat ja vääntelevät.
[/quote]
Tämä!
Mielummin Ursula Orvokki kuin esmes Nelli Karoliina, jälkimmäinen sopii alle 15-vuotiaalle lapselle ja teinille muttei täysi-ikäiselle. Minusta Ursula on ryhdikäs ja tyylikäs nimi, en saa siitä 'lihavan ja ilkeän vanhanpiian' viboja vaan itsevarman ja vahvan naisen. Nomen est omen =)
Paras kaverini on Ursula, eli "Ussi". Sairaan kaunis, itsevarma nainen jolle tuo nimi sopii täydellisesti. Toimii hyvin myös ulkomailla.
Tiedän yhden Ursulan, rasittava ääriuskovainen. Sääliksi käy lastasi.
oikeasti ursula on ihan hirveä nimi , jota lapsi tulee 100% vihaamaan, älä vaan anna katsoa pientä merenneitoa...hyi yök,,,vihaatko lastasi ?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"]
Sukulaiset ehdottavat Emmi Karoliinoja ja Olivia Amandoja. Mielestäni em. nimistä puuttuu sielu ja persoona. Onpahan lapsen täti todennutkin, ettei tule koskaan kutsumaan tyttöä Ursulaksi. Katson tyttöä, enkä osaa kuvitella hänelle muuta nimeä, kuin tuon Ursula Orvokin. Todella paska fiilis tuli muutamasta kommentista täälläkin. AP
[/quote]
Ymmärrän täysin ettet halua lapsesi nimeksi Emmi Karoliinaa jne. En mäkään haluaisi että lapsellani on sama nimi kun joka toisella tytöllä, mutta pakko sanoa että Ursula Orvokki ei sovi yhtään yhteen ja lapsi saattaa kärsiä kiusaamisesta nimen takia. Oma nimeni oli vähän saman tyylinen, ja mua kiusattiin aina koulussa NIMEN TAKIA (valitettavasti ihmiset osaavat olla ilkeitä). Vaihdoin nimeni heti kun täytin 18v ja nyt on paljon parempi olla kun oma nimi ei ole pilkan aihe. Ja muuten luokallani oli aikoinaan Ursula niminen tyttö joka valitettavasti sai kuulla asiasta. Mä ehdotan että ottaisit joko Ursulan tai Orvokin toiseksi nimeksi, ja antaisit jonkun vähän erilaisen ensimmäisen nimen, jonka ei kuitenkaan tartte olla ns. tavisnimi. Miten Olis esim: Alexa Ursula, Lumi Orvokki, Elea Ursula, Alma Orvokki, Fiona Ursula, Li(i)na Orvokki, Bea Ursula, jne. Tykkäisitkö? :) Ja onnea lapsesta ;)
Ursula on oikein hyvä nimi, reipas ja sointuva. Luin pienenä Ursula-kirjoja, joten nimi on tuttu enkä ole koskaan liittänyt sitä mihinkään Disneyn pahikseen. Pilkkanimiä voi keksiä aivan perinteisistäkin nimistä (Anna panna, Lotta rotta, Emmi lemmi, Aino vaino) ja kertoo nimenomaan keksijästään ja hänen perheestään jotain, ei nimen kantajasta tai hänen perheestään.
Yllätyin itsekin, miten negatiiisesti täällä suhtauduttiin. Aika pienessä piirissä täällä edelleen eletään ja joku toi mukaan Saksankin ennakkoluulot, joten ilmeisesti kovin avarakatseisia ja suvaitsevaisia ei olla sielläkään. Tai sitten kyseinen henkilö on itse jämähtänyt pieneen piiriin, koska en voi ymmärtää, missä yhteydessä joku tuo esille, että jollakulla on vanhanpiian nimi. Oikeasti! Ihanko kahvikuppiseurassa seulotaan, että tuolla on vanhanpiian nimi ja tuolla huoran ja tuolla hyvän aviovaimon... Kuten sanottu jo aiemmin, kertoo niin paljon enemmän siitä sanojasta kuin nimen kantajasta.
Ursula Orvokki on hieno kokonaisuus, kaunis nimi ja juuri sopiva ja hyvä kenelle tahansa. Sukulaisille toteat nyt jämäkästi, että nimestä ei tarvitse pitää mutta jos suu ei pysy asian suhteen tästä asiasta supussa, niin ei tarvitse enää lastakaan tavata.
Pistäkää lapsillenne nimeksi mitä lystäätte, mutta eläkää sitten sen kanssa jos nimi onkin huono ja lasta kiusataan ja syrjitään.
Jos minulle olisi annettu joku Ursula nimi niin olisin vaihtanut sen tai vaatinut vanhempia vaihtamaan. Tiedän että koulukaverini olisivat kiusanneet minua siitä ja olisin pahimmassa tapauksessa vetänyt ranteet auki tai jotain :(((
Kaunis nimi! Eiköhän se Disneyn mustekalanainenkin ala pikkuhiljaa unohtua. Vaihtaisin kuitenkin nimet toisin päin ja laittaisin Orvokin kutsumanimeksi. Onnea perheenlisäyksestä!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:24"]
Sukulaiset ehdottavat Emmi Karoliinoja ja Olivia Amandoja. Mielestäni em. nimistä puuttuu sielu ja persoona. Onpahan lapsen täti todennutkin, ettei tule koskaan kutsumaan tyttöä Ursulaksi. Katson tyttöä, enkä osaa kuvitella hänelle muuta nimeä, kuin tuon Ursula Orvokin. Todella paska fiilis tuli muutamasta kommentista täälläkin. AP
[/quote]
Ymmärrän täysin ettet halua lapsesi nimeksi Emmi Karoliinaa jne. En mäkään haluaisi että lapsellani on sama nimi kun joka toisella tytöllä, mutta pakko sanoa että Ursula Orvokki ei sovi yhtään yhteen ja lapsi saattaa kärsiä kiusaamisesta nimen takia. Oma nimeni oli vähän saman tyylinen, ja mua kiusattiin aina koulussa NIMEN TAKIA (valitettavasti ihmiset osaavat olla ilkeitä). Vaihdoin nimeni heti kun täytin 18v ja nyt on paljon parempi olla kun oma nimi ei ole pilkan aihe. Ja muuten luokallani oli aikoinaan Ursula niminen tyttö joka valitettavasti sai kuulla asiasta. Mä ehdotan että ottaisit joko Ursulan tai Orvokin toiseksi nimeksi, ja antaisit jonkun vähän erilaisen ensimmäisen nimen, jonka ei kuitenkaan tartte olla ns. tavisnimi. Miten Olis esim: Alexa Ursula, Lumi Orvokki, Elea Ursula, Alma Orvokki, Fiona Ursula, Li(i)na Orvokki, Bea Ursula, jne. Tykkäisitkö? :) Ja onnea lapsesta ;)
[/quote]
Toinen ehdotukseni oli Augusta Orvokki, sillä sukupuustani löytyy pari Augustaa, mutta mies vastusti Augustaa etunimenä. Ehdotti Lila Augustaa, mutta siihen yhdistelmään taas ei Orvokki sovi. Ehdottamasi etunimet eivät valitettavasti sovi yhtään omaan tai mieheni makuun. AP
Ihan hyvä nimihän se on ja toki vanhemmat saa lapselleen nimen valita. Mietin vaan että oikeastiko sun läheiset sitä nimeä oikein VIHAA? Miten se nyt niin suuria tunteita herättää, nimihän se vaan on! Jätä kommentit omaan arvoonsa äläkä ylidramatisoi koko hommaa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]
Toinen ehdotukseni oli Augusta Orvokki, sillä sukupuustani löytyy pari Augustaa, mutta mies vastusti Augustaa etunimenä. Ehdotti Lila Augustaa, mutta siihen yhdistelmään taas ei Orvokki sovi. Ehdottamasi etunimet eivät valitettavasti sovi yhtään omaan tai mieheni makuun. AP
[/quote]
Lila Orvokki? Lila Ursula?
Tosi kaunis nimi. Nykyään annetaan paljon laajemmalla kirjolla nimiä kuin esim. -80-luvulla, jolloin sen suositumman nimen sai paljon useampi. Silloin ehkä olikin jotenkin outoa olla Irmeli tai Ursula Tiinojen, Niinojen ja Hannojen joukossa, mutta nykyään tulee vastaan tosi paljon erilaisia nimiä, uusia ja vanhoja ja väkisin väännettyjä erikoisuuden tavoittelunimiä. Ei varmasti ole mikään syy kiusata, jos 2015 syntyneen nimi on Ursula! Mulla tulee Ursulasta mieleen kaunis, sporttinen nainen pitkillä paksuilla hiuksilla.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:40"]
Ihan hyvä nimihän se on ja toki vanhemmat saa lapselleen nimen valita. Mietin vaan että oikeastiko sun läheiset sitä nimeä oikein VIHAA? Miten se nyt niin suuria tunteita herättää, nimihän se vaan on! Jätä kommentit omaan arvoonsa äläkä ylidramatisoi koko hommaa.
[/quote]
Osa on suoraan sanonut vihaavansa nimeä. Valitettavasti se on ole siis minä, joka ylidramatisoi tätä asiaa :( AP
Ursula on kaunis ja anteeksi nyt Oliviat, mutta Olivia on kamala. Kerran junassa oi teini-ikäinen Olivia ja se ei yhtään sopinut sille tytölle, kun kaverit kutsuivat. Orvokki on aika neutraali kakkosnimi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toi Lila olisi mun mielestä ihan kiva kutsumanimi. Mielestä Lila Orvokki Augusta tai Lila Augusta Orvokki, tai Lila Orvokki olis ihan jees. Kunhan et anna Ursula Orvokkia, ne vasta ei sovikkaan yhteen!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:23"]oikeasti ursula on ihan hirveä nimi , jota lapsi tulee 100% vihaamaan, älä vaan anna katsoa pientä merenneitoa...hyi yök,,,vihaatko lastasi ?
[/quote]
Höpö höpö. Irma Kyllikki tai Ritva Heluna esimerkiksi olisivat 200%:sti pahempia vaihtoehtoja kuin Ursula.
Ursula on oikein hyvä nimi, vaikka siitä ensimmäisenä tosiaan tulee mieleen Disneyn Ursula. Noh, mutta siihen tottuu ja ajat muuttuu. Orvokki taasen ei oikein istu Ursulan jälkeen toiseksi nimeksi. Pitäisikö siihen sointuvuuden vuoksi ottaa vielä kolmas nimi? Esm Ursula Leila Orvokki? Mutta ei tietenkään Leilaa, mutta joku joka lisäisi nimen sointuvuutta :)
Meillä isoäiti ei myöskään suostu käyttämään tyttärestäni tämän etunimeä. Eipä tuosta haittaa ole. Isoäiti sanoo väärin ja minä jaksan korjata. Enkä suutu, koska täytyy ymmärtää, ettei vanhat koirat opi uusia temppuja