Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle tulee syksystä lähtien arkipäivinä kävelyä 15km

Vierailija
21.07.2015 |

Eli 75km viikossa. Onko se teistä paljon vai ihan ok? Mies on sitä mieltä että hommataan auto mulle, itse uskoisin että jaksan tällä systeemillä. Mulla on hyvä kunto mut mitä mieltä raati on?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois pyöräily? Ottaisin ton kuntoiluna niin ei tarttis iltaisin lähtee erikseen.

Vierailija
2/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia 5km/h tahdilla. Työmatkaksi liian pitkä aika, joten kai tuo on työaikana tapahtuvaa kävelyä.

Jos ei, hanki polkupyörä. Tai lenkkikamppeet päälle ja juokse. Silloinhan tuo olisi mukava 2x7,5km lenkki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat ainakin jos ei tartte sitten muuten kamalasti huhkia. Äänikirjoja tai kivaa musiikkia soittimeen.

Vierailija
4/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaisin pyörän tai auton. Ei tuo matkana ole paha, mutta ajallisesti vie niin kauan että sen takia voi väsyä. Jos tuo on siis työmatka niin 8h päivän päälle tulee yli ksi tuntia kävelyä ja se on iso siivu vapaa-ajasta.

Vierailija
5/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä ja homma kusee heti jos sairastut, ja varsinkin jos et malta parantua rauhassa paria-kolmea viikkoa ennen kuin alat taas kävelemään. Ja järjetöntä ajankäytön kannalta jos kyseessä on työmatka. Sulla on jo kova nälkä kun pääset perille. Ota pyörä.

Vierailija
6/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:30"]Hommaisin pyörän tai auton. Ei tuo matkana ole paha, mutta ajallisesti vie niin kauan että sen takia voi väsyä. Jos tuo on siis työmatka niin 8h päivän päälle tulee yli ksi tuntia kävelyä ja se on iso siivu vapaa-ajasta.
[/quote]Siis yli kaksi piti lukea.

Vierailija
7/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työmatka vaan vien lapsen eskariin ja haen kotiin. Oon hoitovapaalla. Pyörää mietin mutta oon tosi huono pyöräilijä ja pelkään että kaadun vauva kyydissä. Ap

Vierailija
8/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meet ilman autoa, nii huolehdi sit siitä että syöt kunnolla. :)

Vierailija
9/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele sitä pyöräilyä nyt loppukesä, kyllä sää harjaannut siihen.

Vierailija
10/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:44"]

Ei ole työmatka vaan vien lapsen eskariin ja haen kotiin. Oon hoitovapaalla. Pyörää mietin mutta oon tosi huono pyöräilijä ja pelkään että kaadun vauva kyydissä. Ap

[/quote]

Millä sen lapsen kuljetat?!!

Vierailija
11/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveleekö se eskarilainenkin sinne? Kamalalta kuulostaa.

Vierailija
12/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eskarilaiselle toi nyt aivan kohtuuton vaatimus! Aikaakin menisi taatusti yli kaksi tuntia suunta lapsen tahtiin käveltynä. Fillarillakin aika pitkä matka säässä kuin säässä lapselle. 

Vierailija
13/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kokeilla, kannattaa tosiaan vaan huomioida, että aikaa siihen menee. Toisaalta et sitten tarvitse muuta kuntoilua. Entä miten lapsi jaksaa tuon matkan? Siis ei fyysisen rasituksen takia, vaan sen ajallisen keston.

Ja jos sinä sairastut vaikka flunssaan, niin silloin tuo on ihan liian pitkä matka käveltäväksi toipumisenkin aikana, eli jokin varavaihtoehto olisi hyvä olla.

Vierailija
14/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap

Vierailija
15/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:53"]

Lapsi kävelee siis tietysti vain puolet tuosta matkasta eli 7 km päivässä. Joka tapauksessa täytyy tosiaan siihen pyöräilyyn opetella. ap

[/quote]

Ootko tosissas???

Vierailija
16/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikana pitkä, matkana ei. Pyöräilen itse 25 km päivässä ja se on mielestäni vielä kohtuullista.

Vierailija
17/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytetty lapsikärry pyörän perään niin homma helpottuu huomattavasti. Sinne saat kassitkin kyytiin!

Vierailija
18/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on luotu liikkumaan. Tosin teillä voisi tulla vähän enemmänkin matkaa paluumatkalla, lapset keksii usein hienoja löytöjä. Jos eskarulainen on tottunut kävelijä, ei tuo matka Ile paha ollenkaan. Meidänkin lapset on aina kävelleet reippaasti pidempiäkin asiointimatkoja. Toki polkupyörä voisi olla hyvä ratkaisu teille myös. Kannatan näitä enemmän kuin autoa. Olen tosiaan itsekin kävelijä tyyppiä. Nuorimmalla oli jopa peräpyörä ennen kuin uskalsin päästää itse liikenteeseen edes kanssani.

Vierailija
19/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi matka nyt sitten talvipakkasillakin kiva?

Vierailija
20/33 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, 1959 syntynyt dinosaurus, aloitin aikoinani koulun 6-vuotiaana, kun täytin 7 vasta ihan vuoden lopussa. Asuin maalaiskylässä, ja meiltä oli kouluun matkaa 5 kilometriä.

Joka päivä siis kävelin (yksikseni, silloin ei koululaisia saatettu saati kuljetettu autolla) 10 kilometriä, ensi pari kilometriä metsätietä ja sitten kolme maantietä pitkin. Sama takaisin päin koulun jälkeen. Ja tämä sateella ja paahteella, myrskyssä ja paukkupakkasissa. Näin jatkui koko kouluaikani.

Siihen aikaan tuo ei tuntunut siihen aikaan ollenkaan kummalliselta. En muista, että olisin mitenkään kärsinyt asiasta. Muutenkin oli tavallista kävellä joka paikkaan. Sitä paitsi paras ystäväni asuin 8 kilometrin päässä koulusta ja käveli siis joka päivä 16 kilometriä.

Nyt olen syksyllä eskarin aloittavan lapsen mummo Enpä ikinä voisi kuvitellakaan, että hän joutuisi tekemään samoin. Tuntuisi suorastaan julmalta lähettää pikkuruinen tyttö yksikseen aamupimeällä viiden kilometrin taipaleelle, aamu aamun jälkeen.

Niin että paradoksaalista kyllä, vaikka itse olen nähnyt tuon toimivan, neuvon että sinä toimit toisin. Varmasti jaksaisit kävellä 15 kilometriä päivässä ja lapsi sen 7 kilometriä. Ei se kuitenkaan ole järkevää, jos ei ole ehdotonta pakkoa. Osta siis auto itsellesi.