Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhuisit lapsen laihduttamaan?

Vierailija
21.07.2015 |

Millä tapaa asian uskaltaa/voi esittää lapselle niin että lapsi ymmärtää? Alakouluikäinen ei ehkä osaa ottaa vakavasti sydän- ja verisuonitautien riskiä, mutta sen ikäisen lapsen on jo itse otettava osa vastuusta.

Meillä selitettiin lapselle ettei noin pyöreänä voi käyttää kesämekkoja ja sovittiin että saa ensi kesänä kauniin hellemekon jos saavuttaa tavoitepainon. Miten teillä muilla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin siitä että tulee koulussa kiusatuksi kun ei jaksa juosta kuten muut. Kesän aikana laihduteltu että syksyllä voi sitten tutustua uuteen porukkaan helpommin

Vierailija
2/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ikäinen lapsi?

Musta vanhempien tehtävä on hienovaraisesti ohjata terveellisempään ruokavalioon ja liikuntaa eikä suinkaan keksiä ettei voi käyttää jotain tiettyä vaatetta koska on ylipainoinen. Ylipäätään en kommentoisi ulkonäköä mitenkään.

Lapsen paino on sinun vastuullasi, alakoululainen ei itse osta tai valmista ruokaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan ystäväni äiti sanoi ystävälleni, että tämä on lihava ja hänen pitäisi laihduttaa, kun tämä oli 12-vuotias. Ystävälläni on tämän jälkeen ollut laaja kirjo erilaisia mielenterveysongelmia, syömishäiriöitä ja hän on yrittänyt tappaa itsensä neljä kertaa.

Haluatko lapsellesi samanlaisen tulevaisuuden?

Vierailija
4/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sen lapsen suuhunpantavat ostaa, joten lopettakaa liian sokerin ja rasvan käyttö perheessä.

Sitten se lapsi laihtuu normaalikokoon. Ulkoleikkejä, tietokone aika rajtuksi.

Sinä sen lapsen painon määräät vanhempana ja plet hänen terveydestään vastuussa. isommat lapset on hoidettavissa vastaavasti vähentämälle heidän rahan käyttöään.

Vierailija
5/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:44"]

Siis minkä ikäinen lapsi? Musta vanhempien tehtävä on hienovaraisesti ohjata terveellisempään ruokavalioon ja liikuntaa eikä suinkaan keksiä ettei voi käyttää jotain tiettyä vaatetta koska on ylipainoinen. Ylipäätään en kommentoisi ulkonäköä mitenkään. Lapsen paino on sinun vastuullasi, alakoululainen ei itse osta tai valmista ruokaansa.

[/quote]

Alakoululainen voi ostaa karkkia koulun jälkeen, tai esimerkiksi ahmia hiilareita koulun ruokalassa (peruna, leipä). Siksi osa vastuusta on lapsella.

Vierailija
6/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:51"]

Siis minkä ikäinen lapsi? Musta vanhempien tehtävä on hienovaraisesti ohjata terveellisempään ruokavalioon ja liikuntaa eikä suinkaan keksiä ettei voi käyttää jotain tiettyä vaatetta koska on ylipainoinen. Ylipäätään en kommentoisi ulkonäköä mitenkään. Lapsen paino on sinun vastuullasi, alakoululainen ei itse osta tai valmista ruokaansa.

[/quote]

Alakoululainen voi ostaa karkkia koulun jälkeen, tai esimerkiksi ahmia hiilareita koulun ruokalassa (peruna, leipä). Siksi osa vastuusta on lapsella.

[/quote]

Ei, vaan vastuu on siltikin vanhemmilla. Kouluruoka on vain yksi pieni osa lapsen ruokavaliosta ja loppupeleissä sillä on aika pieni vaikutus asiaan. Ja keneltäs lapsi sitä rahaa karkkeihin saa? Niinpä, vanhemmilta.

Vierailija
7/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:48"]

Parhaan ystäväni äiti sanoi ystävälleni, että tämä on lihava ja hänen pitäisi laihduttaa, kun tämä oli 12-vuotias. Ystävälläni on tämän jälkeen ollut laaja kirjo erilaisia mielenterveysongelmia, syömishäiriöitä ja hän on yrittänyt tappaa itsensä neljä kertaa.

[/quote]

Joo, kaikki tuon yhden kommentin takia.

Kumma kun minulle sanottiin jo 9-vuotiaana samat enkä ole tappanut itseäni.

Vierailija
8/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:43"]

Puhuttiin siitä että tulee koulussa kiusatuksi kun ei jaksa juosta kuten muut. Kesän aikana laihduteltu että syksyllä voi sitten tutustua uuteen porukkaan helpommin

[/quote]

"Muutu, jotta sinua ei kiusata. Jos et muutu, sinua saa kiusata. Kiusaaminen on ok, sinun olemuksesi ei!"

Vierailija
9/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:51"]

[/quote]

[/quote]

Ei, vaan vastuu on siltikin vanhemmilla. Kouluruoka on vain yksi pieni osa lapsen ruokavaliosta ja loppupeleissä sillä on aika pieni vaikutus asiaan. Ja keneltäs lapsi sitä rahaa karkkeihin saa? Niinpä, vanhemmilta.

[/quote]

Väärin. Miehen vanhemmat syytävät lapselle taskurahaa vaikka kiellän. Siksi lapsi varmaan heillä usein käykin.

Ja kyllä se painonnousuna näkyy jos päivittäin vetää napansa täyteen koulun pastaa ja perunaa.

Vierailija
10/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vastuuton mies, kun en ole tähän mennessä ymmärtänyt, että hellemekoille on ikä tai painoraja. olen varmaan myös lasten vihaaja kun minun mielestäni aikuiset päättävät lähtökohtaisesti, mitä alakoulukikäiset lapset kotona syövät. Ja edelleen on jatkettava, että olisin erinomaisen varovainen arvioidessani yhtään kenenkään ulkonäköä. - En ihmettele jos lapsesta tulee joko koulukiusaaja tai sairastuu, johonkin syömishäiriöön - viimeistään murrosiässä, jos vanhemmat eivät osaa muuta kuin aprikoida, että mitenkähän pitäisi sanoa lapselle, että et muuten ole tavoitepainossa.    

Vierailija
11/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:43"]

[/quote]

"Muutu, jotta sinua ei kiusata. Jos et muutu, sinua saa kiusata. Kiusaaminen on ok, sinun olemuksesi ei!"
[/quote]

Näinpä

Vierailija
12/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:56"]

Olen varmaan vastuuton mies, kun en ole tähän mennessä ymmärtänyt, että hellemekoille on ikä tai painoraja. olen varmaan myös lasten vihaaja kun minun mielestäni aikuiset päättävät lähtökohtaisesti, mitä alakoulukikäiset lapset kotona syövät. Ja edelleen on jatkettava, että olisin erinomaisen varovainen arvioidessani yhtään kenenkään ulkonäköä. - En ihmettele jos lapsesta tulee joko koulukiusaaja tai sairastuu, johonkin syömishäiriöön - viimeistään murrosiässä, jos vanhemmat eivät osaa muuta kuin aprikoida, että mitenkähän pitäisi sanoa lapselle, että et muuten ole tavoitepainossa.    

[/quote]

Sinusta kertoo kaiken että pidät normaalipainoa ulkonäköasiana. Terveys hoi.

Vierailija
13/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärin. Miehen vanhemmat syytävät lapselle taskurahaa vaikka kiellän. Siksi lapsi varmaan heillä usein käykin. Ja kyllä se painonnousuna näkyy jos päivittäin vetää napansa täyteen koulun pastaa ja perunaa." - Ja myös näin kesä ja heinäkuussa? Voinen lohduttaa, että harvassa maassa on yhtä hyvä ja monipuolinen kouluruoka kuin Suomessa. Ja toisekseen, jos lapsen mahdolliseen lihomiseen on syynä kouluruoka, niin herää kyllä epäily, että mitä muuta lapsi saa ravinnokseen? Saavatko alakoululaiset sitäpaitsi edes poistua koulun piha-alueelta?     

Vierailija
14/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:48"]

[/quote]

Joo, kaikki tuon yhden kommentin takia.

Kumma kun minulle sanottiin jo 9-vuotiaana samat enkä ole tappanut itseäni.

[/quote]

Kaikki eivät ole yhtä ameeboja kuin sinä. Erityisherkkiä on paljon, joilla on rikas sisäinen maailma ja ajatusmaailma. Se, että sinulle kaikki on ihan sama, ei ole sitä kaikille.

Voi luoja kuinka toivon ettet ole äiti.

Vierailija
15/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon se, että painonnousu saattaa olla ihan normaalia. Ei se paino ja pituus käsi kädessä koko aikaa kulje. Välillä tulee enemmän pituutta, välillä painoa.

Vierailija
16/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinusta kertoo kaiken että pidät normaalipainoa ulkonäköasiana. Terveys hoi." - Kiitos. En mielestäni missään kohtaa sanonut normaalipainoista mitään. - Tavoite paino ja normaalipaino eivät ole -ainakaan itselleni- sama asia. Tavoite paino voi olla mitä tahansa se voi olla yhtä hyvin se, että toivot olevasi vuoden päästä samanpainoinen kuin nyt mutta voit myös tavoitella laihtumista tai saavasi lihaa luiden ympärille (lihoa). Normaalipaino taas voidaan saada esimerkiksi painoindeksstä (body mass index, BMI), jokai on: Paino (kg) : (pituus metreinä x pituus metreinä) Painoindeksin yksikkö on kg/m2

alle 15
Sairaalloinen alipaino
15 – 17
Merkittävä alipaino
17 – 18,5
Normaalia alhaisempi paino
18,5 – 25
Normaali paino
25 – 30
Lievä ylipaino
30 – 35
Merkittävä ylipaino
35 – 40
Vaikea ylipaino
yli 40
Sairaalloinen ylipaino

- Toisaalta ei paiinoindeksi ole mikään lopullinen totuus ihmisen, saati alaikäisen lapsen painon hahmottamiseen. Vaan kuten sanottu terveys ennen kaikkea!

Vierailija
17/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien vastuu. Terveellistä ruokaa ja yhdessä lenkkeilyä, pyöräilyä yms urheilua

Vierailija
18/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:56"]

[/quote]
Hei, mä haluan naimisiin sun kanssa! Aivan paras asenne, olet varmasti hyvä isä.

Vierailija
19/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:34"]Vanhempien vastuu. Terveellistä ruokaa ja yhdessä lenkkeilyä, pyöräilyä yms urheilua
[/quote]

No just joo. Jos olis aikaa pennun kans pyöräillä niin paljon et laihtuis ni eipä olis aikaa töihin mennä

Vierailija
20/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat lapsen mitat?